Onpas äitiyspakkaus 2023 taas vaihteeksi pettymys
https://www.kela.fi/aitiyspakkaus-2023
Edelleen tuotteita vähennetty ja vaikka sanotaan että laatu on muka parempaa, niin ihan samaa materiaalia, valmistajaa ja valmistusmaata näyttää niissä olevan kuin aiemmin.
Tuotteiden määrää on jälleen vähennetty ja verrattuna vuoden 2020 äitiyspakkaukseen tuotteita on jo 17 vähemmän. Jos sama meno jatkuu, niin vuoden 2030 äitiyspakkauksessa on sitten yksi tuote.
Ehkä pitäisi ottaa äitiysavustus rahana ja etsiä kirppareilta vaikka edellisten äitiyspakkausten tuotteita.
Kommentit (238)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kondomit ja liukuvoide?
Näin äidin näkökulmasta molemmat oli hyödyllisiä siinä vaiheessa, kun seksielämää pystyi edes harkitsemaan. Ei tarvinnut lähteä kaupasta erikseen hakemaan kumpaakaan, kun oli jo kotona odottamassa milloin uskaltaa.
Isompia vaatekokoja ei tuossa pakkauksessa myöskään taida olla, tai sitten pieniä on niin vähän, ettei todellakaan niillä pärjää niin kuin jotkut suunnittelee pärjäävänsä.
Muuten itse tykkäisin kyllä kuoseista, kivempia kuin omassa 2020 vuoden pakkauksessa.
Ei kai kortsuja ja liukkaria tarvitse erikseen lähteä hakemaan. Niitähän saa pienimmistäkin marketeista, joten samalla voi ostaa kuin normaalit ruokaostokset.
Jos ei ole varaa ostaa kondomeja, voi harrastaa keskeytettyä yhdyntää tai selibaattia.
KUKAAN EI PAKOTA OTTAMAAN ÄITIYSPAKKAUSTA SENKIN KIITTÄMÄTTÖMÄT P*******SET!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai pakkauksesta vähenee tavaraa kun hinnat kallistuu. Sen rahasumman on tarkoitus about olla sama kuin ton pakkauksen tavaroiden arvo. Pakkauksen tavarat kuitenkin ylittävät summan reippaasti. Sä voit hankkia kirpparilta vauvallesi tavaraa, suurin osa ei halua näin tehdä. Kaksi lasta olen saanut ja molemmille otin pakkauksen. Ihan loistavia olivat molemmat eikä tarvinnut viettää aikaa kaupoissa pyörien ja vaatteita etsien viimeisillään raskaana.
Kyse on siitä, että aiempina vuosina pakkaukset on olleet vielä ihan ok ja hyviä, mutta tuo uusimpana esitelty pakkaus on pettymys. Kukaan ei siis ole nyt moittinut aiempia pakkauksia.
Ennen pakkaukset olikin loistavia. Nyt ei.
Ainahan uusi pakkaus on haukuttu.
Lopettaisivat koko jakelun ja jokainen ostaisi haluamansa. Tämä haukkuminen on supernoloa.
Vierailija kirjoitti:
Valmistusmaa Kiina ja Bangladesh.
Niin missä se oli se laatu?
Laatu maksaa. Pakkaukseen käyettävällä rahalla ei tänä päivänä yksinkertaisesti saa paljon mitään.
Vierailija kirjoitti:
Onpas ruman värinen haalari vauvalle.
Sakset oli joskus Fiskarsin oranssit.
Äidit itse äänestivät haalarin värin. Luin jostain lehdestä.
Suomi on AINOA maa maailmassa jossa tuollaisen saa! Joten lopettakaa tuo valitus.
Minun puolesta tuon pakkauksen voisi lopettaa ja pistää ne rahat vaikka lasten koulutukseen ja parempilaatuiseen kouluruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai pakkauksesta vähenee tavaraa kun hinnat kallistuu. Sen rahasumman on tarkoitus about olla sama kuin ton pakkauksen tavaroiden arvo. Pakkauksen tavarat kuitenkin ylittävät summan reippaasti. Sä voit hankkia kirpparilta vauvallesi tavaraa, suurin osa ei halua näin tehdä. Kaksi lasta olen saanut ja molemmille otin pakkauksen. Ihan loistavia olivat molemmat eikä tarvinnut viettää aikaa kaupoissa pyörien ja vaatteita etsien viimeisillään raskaana.
Kyse on siitä, että aiempina vuosina pakkaukset on olleet vielä ihan ok ja hyviä, mutta tuo uusimpana esitelty pakkaus on pettymys. Kukaan ei siis ole nyt moittinut aiempia pakkauksia.
Ennen pakkaukset olikin loistavia. Nyt ei.
Ainahan uusi pakkaus on haukuttu.
Lopettaisivat koko jakelun ja jokainen ostaisi haluamansa. Tämä haukkuminen on supernoloa.
Ainakin vuoden 2019 pakkausta kehuttiin kyllä paljon; silloin tuotteiden määrää lisättiin ja mukana oli myös esim. lyhythihainen body. Olipa hyvä vaate hellekesälle!
Vierailija kirjoitti:
Suomi on AINOA maa maailmassa jossa tuollaisen saa! Joten lopettakaa tuo valitus.
Minun puolesta tuon pakkauksen voisi lopettaa ja pistää ne rahat vaikka lasten koulutukseen ja parempilaatuiseen kouluruokaan.
Näin on. Tai sitten pakkausta voisi jakaa vain sitä todella tarvitseville.
Mun kuopus on nyt 18 vuotias. Haalarin väri oli vähän tyttömäinen. Vaihdettiin naapurin kanssa ne haalarit koska hänellä tyttö. Ei tullut mieleen silloin mitään valittaa. Makuupussi on vieläkin tallessa. Sitä en ymmärrä miksi pitää valittaa kaikista. Jos ei tyytyväinen , niin eikö sen voi ottaa rahana.
Lukenut pari sivua. Täällä ruotsissa ei tunneta mitään äityispakkauksia. Toi on todella hieno asia mielestäni.
Älytöntä valittamista. Todennäköistä on, ettei pakkaus KOSKAAN tule olemaan sellainen kun itse haluaisi. Silti perusvaatetta, mikä menee vauvalle puklattavaksi ihan hyvin.
Voisi olla enemmän kotimaista, kyllä, mutta kuinka monella vanhemmalla on kotona suurin osa vaatteista kotimaista tuotantoa? Kuinka moni ostaa vauvalle/lapselle kotimaassa valmistettua lasten vaatetta omakustanteisesti, jos se kerta on määräävä tekijä äitiyspakkauksessa?
Ilmaiseksi saadaan ja silti valitetaan.
Ole kiitollinen siitä mitä sait, jos tarvitset jotain muuta niin mene ostamaan omilla rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Aplle sanon, että olet tyypillinen nykyäiti, yhtä saatanan valitusta. Toivottavasti elämääsit tulee syöpä tai joku hirveä onnettomuus, jotta asettuu kohdilleen arvomaailmasi. Pakkausta ei ole pakko ottaa, jätä sellaiselle joka saa arvostaa. Ja vedä kauladi ympärille naru, saatanan tiukkaan. Viŧuŧŧaa nämä kaikesta valittavat oaskiaiset.
Sairas kommentti ja yhtä sairaat tykkääjät.
Eihän mistään saisi valittaa. Pitää kiitollisena ottaa almut vastaan. Ei saa valittaa, vaikka koko ajan annetaan vähemmän. Boomerit taas haukkumassa nuorempiaan, vaikka itse ovat saaneet imutettua kaikki mahdolliset edut täysimääräisinä ja kuvittelevat olevan jotenkin osaavaa sakkia.
Vierailija kirjoitti:
Ilmaiseksi saadaan ja silti valitetaan.
Ole kiitollinen siitä mitä sait, jos tarvitset jotain muuta niin mene ostamaan omilla rahoilla.
"Öyh öyh, miten kehdataan valittaa?!!!" Ehkä siksi, että edut pienenevät koko ajan. Nuoremmat saavat vain jämiä tältä maalta. Ja sinä, joka yrität nostaa itsesi korkealle haukkumalla valittajia, olet itse saanut enemmän.
Jos äitityspakkauksen tuotteet ovat mielestäsi rumia, niin miksi sitten otata koko pakkausta? Tai jos otat, niin voithan lähettää sen vaikkapa Ukrainaan, siellä ei taatusti valiteta että onpas rumia vaatteita.
Loppupeleissä tuon laatikon sisältö on se pienin murhe tässä konkurssissa mihin ollaan yhä syvemmin menossa. Tämä on vielä pientä mitä tällä hetkellä eletään. Ensi vuoden puolella köyhyys ja puute tulee hiipien vieraaksi lähes joka mökkiin, joten ei kannata tuhlata voimavaroja turhanpäiväiseen pohtimiseen jonkun vaatteen kuosin väristä.
Ei kannata hankkia lapsia jos rahat ei riitä edes vauvan PERUSVAATTEISIIN! Turha koko pakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Siis poistuiko kelan sivuilta kuvat edellisten vuosien äitiyspakkauksista?
Ettei voi verrata, miten paljon tuotteita on vähennetty uusimmissa pakkauksissa?
Ei poistunut, tältä sivulta löytyy aiemmat pakkaukset:
No mutta, ainahan voit muuttaa maahan, missä ei jaeta äitiyspakkausta, eikä muitakaan etuja , joista saat ilmaiseksi nauttia. Tervemenoa!
Ei kai kortsuja ja liukkaria tarvitse erikseen lähteä hakemaan. Niitähän saa pienimmistäkin marketeista, joten samalla voi ostaa kuin normaalit ruokaostokset.