Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Salakuuntelua, sähköistä häirintää, manipulointia joukkovainoamiseen uskova kokee olevansa vihamielisen ryhmän uhri

Vierailija
13.12.2022 |

https://yle.fi/a/74-20005887

Artikkelissa viitataan suomalaisten joukkovainoamisen uhrien asiaa ajavaan yhdistykseen mainitsematta sen nimeä. Se on Suomen joukkovainotut ry.

Mutta mielenkiintoista, että ihan Ylen artikkeli tuosta vaietusta aiheesta, kun täälläkin aina poistetaan nopeasti keskusteluita gang stalkingista eli joukkovainoamisesta.

Kommentit (362)

Vierailija
141/362 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kiinnostuksen puutteen korostaminen pistää kyllä silmään, sillä koetetaan varmaan rauhoitella myös itseä. Naapureita kiinnostavat naapurit, työkavereita työkaverit, juoru-ukkoja yksinäiset naiset, rekistereiden luvatta selaajia kaikki tutut, asiakkaat ja alueella asuvat...

No joo, jos lähipiiriin eksiytyy joku utelias ihminen, niin varmaan saattaakin olla jossain määrin kiinnostunut. Esim minun veli ja anoppi ovat todella uteliaita, tietävät verotuloni, vaikka en itse ole niitä maininnut. Yksittäinen läheinen saattaa olla tuollainen kyyläri, mutta että ihan joukolla alettaisiin vainota, niin se on todella äärimmäisen harvinaista.

Yksi minkä tiedän joutuneen oikeen kunnon joukkovainon kohteeksi on Johanna Tukiainen ja toinen aika lähellä samaa oli J. Lukkarinen. Mutta he ovatkin julkkiksia. Tuskin yksikään tavis Pulliainen ikipäivänä olisi niin ison mielenkiinnon ja joukkokiusaamisen kohteena. Tavikset on ihan liian tylsiä, että ketään kiinnostaisi alkaa seuraamaan, vainoamaan tai järjestämään mitään joukkokokoontumisia heidän vuokseen. Kaikilla meillä on kuitenkin joka päivä kaikenlaisia omiakin arkisia asioita niin jaksaapa sitä kiinnostua yhtään mistään kun selviytyy vaan omasta elämästä, niin hyvä.

Vierailija
142/362 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tyypillinen tapa häiritä psykologisesti kohdetta on se, että yläkerran asukas vetää vessan tai avaa vesihanan toistuvasti ja jatkuvasti juuri silloin, kun kohde menee itse kylpyhuoneeseen/vessaan. Miten naapuri voi tietää, milloin kohde menee vessaan? Luvattoman teknisen tarkkailun avulla. Se voidaan tehdä esim. nuppineulan kokoisten piilokameroiden avulla, mutta itse en ole löytänyt kodistani sellaisia, ja tarkkailu voidaan ilmeisesti tehdä myös modernin tutkateknologian (röntgen-tutka, WiFi-tutka tms.) avulla."

Tämä on klassinen esimerkki skitsofreenisesta epäilystä. Valitettavasti kaikkia noita epäilyjä ei saada ihmisestä kokonaan millään lääkkeellä pois vaan oireita voidaan ainoastaan helpottaa sen verran, että ihminen voi asua itsenäisesti ja päästetään avohoitoon. Sitten kun hän lakkaa syömästä lääkkeitään, alkaa oireiden paheneminen ja jossain vaiheessa ollaan taas suljetulla osastolla. Tätä pumppausta tapahtuu kymmeniäkin kertoja ja joka psykoosin jälkeen aivot ovat entistä enemmän sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/362 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä. Kas kun itse esim. tunnen ihmisiä, jotka ihan oikeasti tietävät suht korkea-arvoisille tahoille haitallista salaista tietoa.

Arvatkaas vainotaanko heitä?

Ei.

Olen itse ollut paljon mukana kansalaisaktivismissa "toisinajattelijana".

Onko vainottu?

Ei.

Vierailija
144/362 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö ap mikä olisi sulle se kaikkein pelottavin skenaario? Että sua ei vainoaisikaan kukaan. Että olisit oikeasti se yksinäinen, työtön, sairas rassukka, joka ei kiinnosta ketään. Että sä et olisi tärkeä kenellekään, edes niille vainoajille. Sun pääsi ei kestä tätä tarpeettomuuden tunnetta mutta koska sun psyykkinen oireilusi estää esimerkiksi ystävien, harrastusten ja töiden hankkimisen, sä perustelet omaa tärkeyttäsi sillä, että sut on valittu. Sut on valittu vainoajien toimesta ja he vainoavat juuri sinua. Koska sinä olet tärkeä ja ainutlaatuinen ja sinulla on Tietoa, sellaista tietoa jota toisilla ei ole. 

Yhtäkkiä elämällesi tulee tarkoitus. Yhtäkkiä kaikki sinulle tapahtuneet pahat asiat selittyvät vainoamisella. Maailma onkin yhtäkkiä selkeä ja ymmärrettävä eikä monimutkainen ja kaoottinen. Jopa koulukiusaamisesi saa jonkin motiivin: se johtuu sinun herkkyydestäsi ja ainutlaatuisuudestasi. 

Pohjimmiltasi olet herkkänahkainen narsisti, joka ei kykene hyväksymään, ettei ole paljon mitään. 

- Minulla on aika paljonkin kavereita.

- Minulla on paljon harrastuksia, joista joissain olen myös todella harjaantunut ja taitava. Ne ovat minun elämäntarkoitus, jos jokin.

- Olen kansalaisaktivisti ja joillain minun aktivistikavereilla on samanlaisia kokemuksia. 

- Käy sanomassa vainoamisen organisoijille, että minä en ole niin tärkeä henkilö, että minuun kannattaisi tuhlata niin paljon aikaa, rahaa ja miestyötunteja.

Laitaoikeistolainen?

Olen kansallismielinen ja vastustan massam##h#nmuuttoa jyrkästi.

Ja olen vastustanut Suomen valvontayhteiskunta- ja poliisivaltiokehitystä, joka on nyt varsinkin koronapandemian aikana edennyt kovaa vauhtia.

Ns. uudesta maailmanjärjestyksestä (NWO) olen kirjoittanut jo 15 vuotta, ja nyt monet niistä agendoista on toteutunut tai toteutumassa.

Kansallismielinen, määhänmyyttökriittinen, valvontayhteiskuntakapinallinen ja NWO-tarkkailija.

Ja joukkovainoamisen uhri. Kappas, kappas, mikä yhteensattuma.

Kerrotko lyhyesti vielä mitä mieltä olet koronaviruksesta, sen torjunnasta maskeilla ja rokotteilla, WEF:sta, Putinista ja Trumpista.

Tuolla itänaapurissahan nyt on nimenomaan sellainen valvontayhteiskunta, kun heikäläiset ovat päässeet valtaan.

NWO-hörhö on tuloksena, kun mielenterveysongelmat yhdistyvät kusipäisyyteen.

Vierailija
145/362 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kyseessä onkin joukko LEIKKIMIELISIÄ tyyppejä, joilla on vaan korkeamman huumorin taso?

Eikä halua esim kostaa, vaan koska tositeevee on tylsää, tarvitaan järeämpiä toimenpiteitä elämän hauskuuttamiseksi?

Vierailija
146/362 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä jotakuta ahdistaa että aiheesta keskustellaan.

minulle on täällä keskustelussa sanottu että eläinlääkärin pitäisi antaa mulle piikki.

Vierailija
147/362 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppäänpä suoraan aloituksesta kommentoimaan. Paljon "tietoa" ja kädenvääntöä yms. voi siis jäädä väliin.

Joukkovainoaminen, mitä ihmettä?

Mä luin ja kuulin tuommoisen termin eka kertaa joskus vuosi sitten. Jollain toisella keskustelupalstalla ja ehkä sit täälläkin.

Ne lukemani kirjoitukset eivät kertakaikkiaan olleen ns.terveen ihmisen sepustuksia.

Vierailija
148/362 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aidosti joukkovainoamisen uhrina ollut ei saa kertoa täällä kokemuksistaan? Mode, perustele!!!!

Vierailija
149/362 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko jollain selitystä siihen, miksi joukkovainoamisen uhriksi itseään väittävää pitää uhkailla, jos se on vain mielisairas ja sen jutut vain harhoja? Täällä kun kävi niin keväällä 2015:

http://indietarget.blogspot.com/2016/06/keskusteluketju-jossa-sain.html

Vähän outoa, että jollekin tehdään tappouhkaus vain sen takia, että se sanoo olevansa organisoidun vainoamisen uhri, jos väitteissä ei ole mitään perää.

Vierailija
150/362 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos kyseessä onkin joukko LEIKKIMIELISIÄ tyyppejä, joilla on vaan korkeamman huumorin taso?

Eikä halua esim kostaa, vaan koska tositeevee on tylsää, tarvitaan järeämpiä toimenpiteitä elämän hauskuuttamiseksi?

Jotkut on väittäneet, että gang stalking voi olla tosiaan myös viihdettä eliitille ja että darkwebissä myydään esim. salaa kuvattuja videoita kohteista, joille jotkut rikkaat pervot voi runkata.

Vierailija
151/362 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastatkaapa vainotut rehellisesti: Kuinka moni teistä kiskoo piriä tai muita päihteitä? Noin niin kuin päivittäin?

Ja myös mun tuttu luulee, että jos olemme menossa kauppaan, ihan vaikka suunnittelematta, mutta jos kaupan pihassa on poliisiauto, ihan sattumalta, niin tuttuni mielestä se odottaa siellä häntä. Ne tietää, että olemme menossa juuri tuohon kauppaan. Eli aika pelottavaa, että jo tämän keskustelun perusteella vainottuja on aika paljon.

En käytä mitään huumeita enkä edes juo nykyään juuri ollenkaan. Tämä vuonna olen ollut ehkä kerran humalassa, mutten kunnolla kännissä kertaakaan.

Olen skarppi ja teräväpäinen tyyppi. Siinä onkin varmaan yksi syy, miksi minua vainotaan: olen toisinajattelija ja lisäksi teräväkielinen ja taitava kirjoittaja. Valtaapitävät eivät yleensä pidä sellaisista henkilöistä, koska heidät koetaan uhkana, koska he voivat vaikuttaa muihinkin.

DDR:ssä vainottiin samankaltaisilta keinoilla toisinajattelijoita, jotka Stasi näki potentiaalisina vallankumouksellisina vaikuttajina.

Samat sanat. Hyvin silti näkee nämä muut ketjun moniongelmaiset näistä saamistamme alapeukuista ;D

Niitä mahtuu aika monta tusinaan ;)

Monista ihmisistä tulee helposti esille laumamentaliteetti. Halutaan kuulua porukkaan ja vaikka hyökätään joukolla yhden kimppuun, jos sillä saa muilta hyväksyntää.

Nämä minun mielipiteiden alapeukuttajat ja minua haukkuvien viestien yläpeukuttajat tavallaan osoittaa toiminnallaan sen, miten ns. vääriä mielipiteitä esittämällä voi joutua lauman hyökkäyksen kohteeksi. Jonkun anonyymin lynkkaamisessa palstalla sen puheiden perusteella on samaa laumapsykologiaa kuin joukkovainoamisessa. 

Tuossa on selitetty enemmän sitä, millainen gang stalkingiin osallistuvien mentaliteetti on:

Vierailija
152/362 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Tänään tuntui sille että puhelin kyttää minua. Kävin hakemasta kaapista kynsienlaitto välineeni ja tipit. Kun olin laitta ne ja avasin puhelimen niin minulle mainostettiin tippejä ja tarvikkeita. Tuli olo että katseleeko se jo mitä teen kun en sanallakaan asiasta ollut maininnut koska olin yksin."

Vierailija
153/362 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Katselin meidän yläkerran portaita ja mietin, että ne pitäisi kohta uusia.

Arvatkaapa mitä?

Avasi puhelimen, niin google tarjosi ensimmäiseksi mainosta, jossa oli portaiden malleja.

En ole niitä ikinä hakenut sieltä.

Olenko hullu? Vai onko puhelin hullu?"

Vierailija
154/362 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
155/362 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa erään läheiseni jutuilta. Ensin kadulla ihmiset seurailivat, kohta poliisit/mafia seurasi häntä milloin mihinkin prismaan, siepatakseen hänet. Kotona naapurit vakoilevat pistorasioista ja antavat sähköiskuja. Miniänsä on noita, joka on loitsinut kaikki läheisensä häntä vastaan.

Ja kyllä, ahdistaa nämä keskustelut sillä minulla on hänestä kova huoli. On nykyään vain yksin kotona erakoitumassa ja riehuu netissä.

Vierailija
156/362 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten toisin oikein ajattelet kun sinua kannattaa noin stalkata? Ja miksi eivät vain tee niinkuin putte joka sivelee nocävichockia kalsareihin?

Kiinnostuin kyllä ajatuksistasi. Menisivätkö ne läpi vauviksen tunnetusti kovasta seurasta? Normi hallituksenvastaisuus menee hienosti.

Olen ajatellut aikalailla kaikesta valtaeliitin näkökulmasta väärin, ja 15 vuoden ajan kirjoittanut palstoille ja blogeihin ja käynyt joskus jakamassa flaijereita kadulla ja vaaliteltoilla. 

Tehnyt kaikkea tuota, mutta minua ei vainota . . . Olenko jotenkin huonompi?

Et tietenkään, ja mistä sinulle on tullut käsitys, että joukkovainoamisen uhrit olisivat muita parempia tai kuvittelisivat olevansa. Ihan kuin jotkut olisivat kateellisia kohdehenkilöille. Ihan vinkkinä: ei kannata olla, esim. minun elämä on ollut viimeisen 10 vuoden aikana ajoittain täyttä helvettiä vainoamisen, häirinnän ja kotirauhan rikkomisen takia.

Mutta jostain syystä joukkovainoamisen organisoijat eivät kai ole nähneet sinua sopivana kohteena. Ja ehkä se on joskus kiinni ihan sattumasta, että on väärään aikaan väärään paikassa ja joutuu silmätikuksi ja sitten vainotuksi. Ei kaikki gang stalkingin uhrit edes ole poliittisia aktivisteja tai toisinajattelijoita, kuten minä.

Vierailija
157/362 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin aiheesta omien kokemuksieni kannalta lähipubissa toissa talvena kaverin kanssa. Viereisessä pöydässä istunut ryzzzzzzae tuli poistuessaan sanomaan ettei mun kannattais puhua noista jutuista.

Vierailija
158/362 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alpo Rusi muuten mainitsi tuosta.

Muistaakseni sanoi, että Stasi on kehittänyt tuon joukkovainoamisen ja sehän kuulostaa oikein tyypilliseltä kommunistisen idän toiminnalta.

Se tässä ihmetyttää, miksi uhrit aina epäilevät, että CIA olisi asialla ja itänaapuri olisi se hyvis. Kommunistien aivopesua valkopestä neuvosto-venäjää.

Ihan KGB:n touhulta kuulostaa.

Totean myös, että SUPO ilmoitti, että venäjä ja kiina ovat jo älylaitteissamme.

Eli en tekisi tyhjäksi käsitettä joukkovainoaminen, koska Rusi, ex-suurlähettiläs ja huippuälykäs yksilö tästä on kertonut. Joka on ollut kauan sisäpiireissä ja nähnyt Suomea näköalapaikalta.

Vierailija
159/362 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastatkaapa vainotut rehellisesti: Kuinka moni teistä kiskoo piriä tai muita päihteitä? Noin niin kuin päivittäin?

Ja myös mun tuttu luulee, että jos olemme menossa kauppaan, ihan vaikka suunnittelematta, mutta jos kaupan pihassa on poliisiauto, ihan sattumalta, niin tuttuni mielestä se odottaa siellä häntä. Ne tietää, että olemme menossa juuri tuohon kauppaan. Eli aika pelottavaa, että jo tämän keskustelun perusteella vainottuja on aika paljon.

En käytä mitään huumeita enkä edes juo nykyään juuri ollenkaan. Tämä vuonna olen ollut ehkä kerran humalassa, mutten kunnolla kännissä kertaakaan.

Olen skarppi ja teräväpäinen tyyppi. Siinä onkin varmaan yksi syy, miksi minua vainotaan: olen toisinajattelija ja lisäksi teräväkielinen ja taitava kirjoittaja. Valtaapitävät eivät yleensä pidä sellaisista henkilöistä, koska heidät koetaan uhkana, koska he voivat vaikuttaa muihinkin.

DDR:ssä vainottiin samankaltaisilta keinoilla toisinajattelijoita, jotka Stasi näki potentiaalisina vallankumouksellisina vaikuttajina.

DDR:ää ei ole ollut olemassakaan yli 30 vuoteen. On kyllä kauhea sairaus, säälin myös läheisiä.

Ei ole ei, mutta DDR:ssä toisinajattelijoihin kohdistettu Zersetzung on dokumentoitu historiallinen ennakkotapaus siitä, että gang stalkingissa käytettyjä metodeita on käytetty järjestelmällisessä vainoamisessa.

Tässä saksalaisen Stasin arkistojen tutkijan kuvausta suomennettuna:

https://www.maxhertzberg.co.uk/background/politics/stasi-tactics/

Yksilöiden Zersetzung suoritettiin yleensä heikentämällä järjestelmällisesti kohteen elämänlaatua (sekä sosiaalielämässä että työelämässä) tarkoituksena yksinkertaisesti tuhota kohteen itseluottamus. Taktiikoita oli monenlaisia, kuten herjaavien huhujen levittäminen, ongelmien aiheuttaminen työpaikalla jne…

Zersetzungin ensimmäinen vaihe oli kaikkien valtion hallussa olevien tietojen, kuten esim. terveystietojen, kouluraporttien, poliisirekisterin, tiedusteluraporttien ja kotietsinnöillä hankitun tiedon arvioiminen. Tässä vaiheessa he etsivät kaikkia mahdollisia (sosiaalisia, emotionaalisia tai psykologisia) heikkoja kohtia, joita voitaisiin käyttää kohteen painostamiseen, kuten esim. avioliiton ulkopuoliset suhteet, rikosrekisterimerkinnät, alkoholismi, huumeidenkäyttö tai erottavat tekijät kohteen ja hänen ryhmänsä välillä (kuten esim. ikä, yhteiskuntaluokka, pukeutumistyyli), joita voitaisiin käyttää hänen sosiaaliseen eristämiseen.

Tämän jälkeen laadittiin Zersetzung-strategia: Mikä tarkalleen ottaen oli sen tavoite? Mitä taktiikoita pitäisi käyttää kohteen henkilökohtaisen tilanteen ja luonteenpiirteiden hyödyntämiseksi? Mikä oli aikahaarukka?

Seuraava vaihe oli usein aloittaa salaisen seurannan lisäksi avoin tarkkailu tarkoituksena viestittää kohteelle, että hän oli Stasin mielenkiinnon kohteena ja aiheuttaa turvattomuuden tunnetta ja vainoharhaisuutta. Taktiikoihin kuului mm. kuulusteleminen, toistuvat pysäytykset ja etsinnät, oudot äänet puhelinlinjoilla, näkyvät käynnit työpaikalla, jotta pomot ja työtoverit tulivat tietoisiksi poliisin mielenkiinnosta kohdetta kohtaan jne.

Loppuvaiheeseen kuului psykologinen ja fyysinen ahdistelu: tavaroiden siirteleminen kotona (jonain aamuna herätyskello soi viideltä eikä seitsemältä aamulla, sukat olivat väärässä laatikossa, kahvi oli yhtäkkiä loppu…), polkupyörille ja moottoriajoneuvoille aiheutetut vahingot (esim. renkaiden puhkominen), huhujen levittäminen, kuten yllä mainittiin, tavaroiden tilaaminen kohteen nimellä jne.

Vierailija
160/362 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mitä ne jutut olivat kun vanhempi polvi väitti, että neukkulassa on on mm. hotelleissa kuuntelulaitteet? Tietääkö joku?

Kommunistisessa diktatuurissa ilmiantosysteemit ja kyttäys on välttämätöntä.