Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko masentuneen kanssa elää masentumatta itse?

Vierailija
13.12.2022 |

Voiko masentuneen kanssa olla masentumatta itse?

Siis olla parisuhteessa ja asua saman katon alla?

Puoliso aloittaa päivän huokailemalla, miten nukkui huonosti ja miten paljon töitä pitää tehdä. Päivän aikana valittaa väsymystä ja stressiä. Ei voi eikä halua vähentää töitä. Nukkuu eri huoneessa. Ei mene lääkäriin, joten turha puhua mitään masennuksen syistä tai testosteronivajeesta tms. Olen alkanut uskoa, että hän ei tule muuttumaan eikä piristymään.

Olen itse lakannut kertomasta hänelle mitään, koska mies jo olemuksellaan ja väsymyksestä valittamalla kertoo, että ei ole resursseja olla läsnä minulle. Minun kuitenkin pitäisi kuunnella häntä. Itsellä oli nuoruudessa masennustaipumusta, mutta pääsin terapian avulla eteenpäin.

Siksi kysymys kuuluu, voiko tällaisessa olla masentumatta itse? Esim. eilen itse kävin lumisella kävelyllä, jolloin olo oli ihanan tyyni ja olisin halunnut kuunnella äänikirjaa kotona, kun mies tuli huokailemaan. Tein ruoan ja mies huokaili syödessään, miten tuntee itsensä vanhaksi ja väsyneeksi. Itsellä oli tuohon asti neutraali ja jopa tyytyväinen olo, mutta uuvahdin itse täysin. Hyviä päiviä on välillä ja silloin on mukavaa. Huonoja hetkiä vaan ei voi ennakoida mitenkään.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin. Paitsi jos on nainen kuin kallio. Nainen kuin linnake.

Vierailija
62/80 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi, jos elämäntilanne on sopiva.

Hyvätuloinen mies ja iso asunto. Parisuhde aina ollut etäinen (järkiavioliitto, kulissi). Mies käy päivisin töissä ja roikkuu kaiket illat tietokoneella tai television ääressä. Nainen elää omaa elämäänsä, harrastaa liikuntaa, käy kavereiden kanssa ulkona. Mies on vain "kämppäkaveri" jonka tekemisiä nainen kyselee ohimennen. Mies tietää kyllä, että hän ei ole hyvä puoliso, mutta hän on hyvä ELÄTTÄJÄ.

Nainen saa seksiä ja läheisyyttä sivusuhteesta. Mies tietää, että vaimo käy vieraissa ja hyväksyy sen. 

Että näin meillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi, jos elämäntilanne on sopiva.

Hyvätuloinen mies ja iso asunto. Parisuhde aina ollut etäinen (järkiavioliitto, kulissi). Mies käy päivisin töissä ja roikkuu kaiket illat tietokoneella tai television ääressä. Nainen elää omaa elämäänsä, harrastaa liikuntaa, käy kavereiden kanssa ulkona. Mies on vain "kämppäkaveri" jonka tekemisiä nainen kyselee ohimennen. Mies tietää kyllä, että hän ei ole hyvä puoliso, mutta hän on hyvä ELÄTTÄJÄ.

Nainen saa seksiä ja läheisyyttä sivusuhteesta. Mies tietää, että vaimo käy vieraissa ja hyväksyy sen. 

Että näin meillä. 

Sieluttomalta kuulostaa.

Vierailija
64/80 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista asua erillään? Tai sitten kesämökki tai lomaosake, jonne voisi mennä, vaikka vuokrallekin välillä. Omaishoitajatkin pääsee välillä lomille.

Muuten hyvä, mutta kun se masentunut tarvitsee ihmisiä ympärilleen.

Vierailija
65/80 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää viekö lapsia pieninä päiväkotiin, niin näitä alkaa tulemaan vähemmän keski-iän koittaessa.

Vierailija
66/80 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Maailma on täynnä masennuksettomia.

Vierailija
67/80 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää viekö lapsia pieninä päiväkotiin, niin näitä alkaa tulemaan vähemmän keski-iän koittaessa.

Tämähän nyt auttaa ap:n tämän hetken tilanteessa.

Vierailija
68/80 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

koeta syöttää hauhau-championia sille. jos ei siitäkään tokene kunnon resurssiksi, pistä pihalle. 

Vierailija
69/80 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minustakin on hankalaa kun kaikista ei voi vain kupata hyötyä itselle aina.

Vierailija
70/80 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista asua erillään? Tai sitten kesämökki tai lomaosake, jonne voisi mennä, vaikka vuokrallekin välillä. Omaishoitajatkin pääsee välillä lomille.

Muuten hyvä, mutta kun se masentunut tarvitsee ihmisiä ympärilleen.

Ja imevät heistäkin elämänvoimat.

Vierailija
71/80 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
72/80 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä itse jaksaisi. Tosin johtuu siitä, että mulla on hyvin vähän voimavaroja. En jaksa raahata henkisesti vielä jotain toistakin ihmistä.

Vierailija
73/80 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneeksi kannattaa tekeytyä, jos haluaa puolisosta eroon, joka voi olla vaaraksi muuten erotessa. Masentuneeksi voi tekeytyä myös, jos haluaa hoitaa lapsia kotona ja tarvittaessa ottaa päivähoitopaikka subjektiivisella päivähoito-oikeudella. Lastensuojeluun ei kannata olla yhteydessä.

Vierailija
74/80 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 

Vierailija
75/80 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi 

Vierailija
76/80 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AP jo masentunut?

Vierailija
77/80 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 

Vierailija
78/80 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
79/80 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elää, riippuu täysin masentuneesta, hänen käytöksestään ja hänen kanssaan asuvan henkilön luonteesta, taustasta ja herkkyydestä masentua.

Huokailu ja valittaminen kuulostaa kamalalta, minä muuttaisin pois.

Vierailija
80/80 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin masentuneena lähinnä väsynyt ja vaisu. En valittanut, huokaillut tms. Kuulostaa kuin mies oikein haluaisi tartuttaa ikävän olotilan