Muilla miestä joka ei yhtään osaa huomioida mitenkään?
Ei siis muutenkaan osaa ottaa huomioon oikein muita ihmisiä, mutta minä puolisona tietty kärsin siitä eniten.
Nyt esim olin menossa viemään lasta harrastukseen ja ajattelin, että samalla voisin hakea joulukuusen, kun mies ei tällä kelillä erikseen sitä kuulemma lähde hakemaan ja huomenna ja ylihuomenna on muuta ohjelmaa illalla.
Pyysin miestä ottamaan toisen lapsen istuimen autosta pois ennen lähtöä, mutta ei kuulemma osannut ottaa sitä pois. Eipä sit ottanut toistakaan. Olikin sit oikein kiva miettiä miten kuusi saadaan autoon, kun kaksi turvaistuinta takapenkillä. Onneksi eräs ystävällinen ihminen auttoi meitä, kun vielä kunnon myräkkä ulkona!
Kun tultiin kotiin, mies vaan huuteli yläkerrasta lapselle, että eikö se saa sitä kuusta sieltä autosta pois. Oletti siis ilman muuta että hoidan sen sieltä autostakin pois.
Vitsit ärsyttää tosi paljon. Kuusi ei ollut mikään ihan pieni, minulla oli mennyt valehtelematta ainakin puoli tuntia aikaa siinä kun näpit jäässä ja neulasissa olin yrittänyt saada kuusta autoon, koska herra ei ollut poistanut turvaistuimia vaikka pyysin. Sitten ei vaivaudu edes oma-aloitteisesti auttamaan siinä että saisin kuusen autosta ulos ja kannettua sisälle!
Kiitos että sain purkaa. Mutta oikeasti olen kyllä surullinen, ehkä seuraavassa elämässä tapaan miehen joka olisi huomaavainen ja huolehtisi vähän minustakin edes joskus.
Kommentit (84)
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Vierailija kirjoitti:
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Kivat fantasiat sulla, ap:n mies :D
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaali tavismies sulla. Ei mitään uutta. Ota kaulin käteen ja ala kouluttamaan sitä tai ota sovinnolla ero. Esimerkiksi seuraavalla kerralla anna sen mennä yksin tunkemaan se kuusi sinne lapsipenkkien sekaan. Voit toki ehdottaa hänelle niiden poistamista, mutta jos ei usko sua niin keksi tekosyy jäädä koko reisusta pois ja oppikoon kantapään kautta. Turha tuntea syyllisyyttä valkoisesta valheesta, ei miehetkään tunne mitään syyllisyyttä valheistaan ja sluibailuistaan vaimoille. Lopettakaa naiset olemasta tuollaisia kynnysmattoja. Kynnysmatto saa kynnysmattokohtelua.
Mä en usko, että on edes normaali tavismies. Tiedän että monet miehet ovat kyllä laiskoja, mukavuudenhaluisia ja saamattomia, mutta niin ovat naisetkin. Yhtä lailla tiedän paljon huomaavaisia, reippaita, aktiivisia miehiä, jotka oikeasti saa asioita aikaiseksi ja osaavat myös pitää vaimonsa tyytyväisenä. Tunnen jopa tällaisia miehiä, ystävillänikin osalla on sellaisia. Laidasta laitaan löytyy. En usko että keskivertomies on niin törppö kuin
omani. Jopa ala-asteikäinen poikani on huomaavaisempi! Ollut jo pienestä pitäen. T. Ap
Minkä ikäiset lapset saavat (nykyään) istua auton etupenkillä?
Tai siis onko jokin pituusvaatimus/turvatyyny pois asetettuna yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaali tavismies sulla. Ei mitään uutta. Ota kaulin käteen ja ala kouluttamaan sitä tai ota sovinnolla ero. Esimerkiksi seuraavalla kerralla anna sen mennä yksin tunkemaan se kuusi sinne lapsipenkkien sekaan. Voit toki ehdottaa hänelle niiden poistamista, mutta jos ei usko sua niin keksi tekosyy jäädä koko reisusta pois ja oppikoon kantapään kautta. Turha tuntea syyllisyyttä valkoisesta valheesta, ei miehetkään tunne mitään syyllisyyttä valheistaan ja sluibailuistaan vaimoille. Lopettakaa naiset olemasta tuollaisia kynnysmattoja. Kynnysmatto saa kynnysmattokohtelua.
Mä en usko, että on edes normaali tavismies. Tiedän että monet miehet ovat kyllä laiskoja, mukavuudenhaluisia ja saamattomia, mutta niin ovat naisetkin. Yhtä lailla tiedän paljon huomaavaisia, reippaita, aktiivisia miehiä, jotka oikeasti saa asioita aikaiseksi ja osaavat myös pitää vaimonsa tyytyväisenä. Tunnen jopa tällaisia miehiä, ystävillänikin osalla on sellaisia. Laidasta laitaan löytyy. En usko että keskivertomies on niin törppö kuin
omani. Jopa ala-asteikäinen poikani on huomaavaisempi! Ollut jo pienestä pitäen. T. Ap
Suomalainen nainen haluaa tasa-arvoa ja se on sitä, että mies tekee kaiken puolestaan ja tätä kutsutaan huomaavaisuudeksi.
Hienoa, että mies pitää päänsä ja antaa sinun tehdä omat virheesi. Et sinä puolisoa kaipaa vaan isää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on juoppo josta kärsii koko perhe.
Joku "kiltti" mies selvästi triggeröityi, joka toinen kommentti on provohuutelua 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvä provo. Ei kukaan ottaisi itselleen tuollaista miestä.
Yllättävän moni ottaa (kun ei parempaa saa). Ja sitten hirveä parku, kun mies ei tee mitään ja minä marttyyrina passaan koko perhettä.
Katkeraa varmasti, mutta olen varma että paremmankin olisin saanut. Jos olisin vaan malttanut hetken odottaa
ja miettiä minkälaisen miehen oikeasti tarvitsen ja kaipaan. T. ApJa eron estää se, että olet lompakkoloinen. Tyypillistä.
Lompakkoloinen!!!!!! Provo!!!!!!!
Voi luoja miten väsynyttä.
Vierailija kirjoitti:
Joku "kiltti" mies selvästi triggeröityi, joka toinen kommentti on provohuutelua 😄
Eihän kiltillä miehellä pitäisi olla mitään syytä sellaiseen.. Hänhän on varmasti esimerkillinen oman naisensa ja muidenkin huomioimisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
omani. Jopa ala-asteikäinen poikani on huomaavaisempi! Ollut jo pienestä pitäen. T. ApSuomalainen nainen haluaa tasa-arvoa ja se on sitä, että mies tekee kaiken puolestaan ja tätä kutsutaan huomaavaisuudeksi.
Hienoa, että mies pitää päänsä ja antaa sinun tehdä omat virheesi. Et sinä puolisoa kaipaa vaan isää.
Itselleenkö ap joulun laittaa? Lapset eivät varmaan ole toivoneet kuusta? Lapset eivät vsrmaan koskaan halua tai tarvin mitään, kuten ruokaa tai huomiota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauan ootte ollut yhdessä? Huomioiko hän edes suhteen alussa?
No eipä juuri. Olin hölmö, nuori ja rakastunut ja pian raskaana. Hän ei vaan jotenkin osaa/jaksa/näe tarpeelliseksi asiaa.
Enkä oikeasti vaadi paljoa, mutta tiedän että monet miehet ovat erilaisia ja olenhan itsekin ollut miesten kanssa, ketkä ovat kohdelleet kuin kukkaa kämmenellä, huomioineet jårjestämällä oma-aloitteisesti yhteistä aikaa ja tekemistä, ostaneet lahjoja, laittaneet ruokaa jne jne. Ihan vaan olleet läsnä minua varten.
Mieheni ei tee mitään sinnepäinkään. Jos pyydän, hän saattaa hieroa hartioitani 5 minuuttia, sitten hän katsoo että on tehnyt suuren työn ja antanut minulle aikaansa ja huomiota. Jos siitä vielä uskallan valittaa tai osoittaa tyytymättömyyttä, niin minulle ei kelpaa mikään. T. Ap
Täällä vähän samaa kokemusta. Mies oli kyllä alkuun huomioonottavaisempi, mutta sittemmin jotenkin passivoitunut. Tuttu kokemus tuo, että joutuu erikseen pyytämään jotain, vaikka sitten sitä hierontaa kun hartiat on jumissa. Hetken jaksaa sitä tehdä ja sitten jää tunne, että koko hyvänä pito oli vain pakkopullaa.
Itse teen asioita hänen eteensä ihan ilman pyytämistäkin. Viimeisin tilanne josta tuli paha mieli, oli n. viikko sitten kun tulin kipeäksi. Pyysin miestä käymään apteekissa puolestani, hän ei itse tajunnut tarjoutua vaikka näki kuinka kipeä olin. Sanoin, että tekisin saman hänen puolestaan jos hän olisi kipeä. Kiukutellen ja pitkin hampain sitten lähti apteekkiin sen perään, kun oli sanonut minulle "et varmana muuten tekisi". Kommentista jäi hämmentynyt ja paha mieli, sillä monesti todella olen passannut miestä hänen ollessaan kipeä - ihan pyytämättä.
Mikä on tuo logiikka taustalla että se mies jotenkin herää vastavuoroisuuteen tarpeeksi passaamalla? Lopeta nimenomaan se passaaminen ja anna ukon itse hoitaa omat asiansa.
Kun miehesi on tuollainen vässykkä niin pitääkö hän sinut tyytyväisenä edes sängyssä vai onko hän seksissäkin passiivinen lahna? Eli teillä varmaan sinä saat olla päällä ratsailla niin mies makaa.
Alottajan mies on tuollainen koska se voi. Ap on nöyrtynyt tekemään kaiken.
Mies ei muutu koska hänellä palvelu pelaa. Itse ottaisin eron tuossa tapauksessa mutta jos ap ei halua erota niin sitten sanoisin että valitse taistelusi. Ap voi pohtia mitkä asiat on itselle tärkeitä ja keskittyy niihin. Jos mies makaa sohvalla antaa maata. Itse voi tehdä lasten kanssa mukavia asioita. Ruoat kannattaa tilata kotiin kerran viikossa, sellaisia ruokia mitkä maistuu itselle ja lapsille. Voi pohtia mitkä asiat ovat miehelle tärkeitä mutta ei itselle ja jättää ne asiat suoraan tekemättä. Mies sitten nousee sohvalta jos nousee.
Eli nyt rennosti vaan, keskity itseen ja lapsiin. Turha katkeroitua siitä jos mies ei pysty antamaan sinulle mitä tarvitset. Anna itsellesi mitä tarvitset ja anna miehelle mahdollisuus kasvaa jos hän itse aktivoituu.
Itkettävän tutulta kuulostaa.
Olen ihan väsynyt siihen, että kaikki pitää pyytää erikseen, ihan kaikki.
Useimmiten sitten en edes pyydä, vaan teen itse, mutta kyllähän siinä uupuu.
Lapset ovat jo isompia teinejä, mutta kyllä teinitkin tarvitsevat äitiä, huomioita, perään katsomista, puhumista, huolehtimista. Ja minun on huolehdittava, että saavat riittävästi tuota kaikkea.
Olen vain parin viime vuoden aikana herännyt siihen, että minä en saa minkäänlaista huomiota. No joo, paitsi kun joku jotain haluaa tai tarvitsee. Lasten kohdallahan sen kuuluukin mennä näin: vanhemman tulee olla antava osapuoli ja lasten tulee saadakin tarpeensa täytettyä.
Parisuhteessa on toista, molempien pitäisi saada ja antaa suurinpiirtein tasapuolisesti ja tasaveroisesti.
Nyt en saa ja se sattuu.
Minunkin kohdallani se sama tarina, nuorina tavattu ja en osannut vaatia ja haluta tarpeeksi.
Tiedän myös, että erota pitäisi, mutta suoraan sanottuna teiniksi taantuneesta puolisosta eroaminen ihan oikeiden teinien äitinä tuntuu ylitsepääsemättömältä, ihan tekemätön paikka vastassa.
Haavailen huomiosta, siitä, että joku näkisi, kuulisi, kohtaisi minut, saisin hippusen romantiikkaakin joskus.
Ehkä pitää vaan noudattaa kommenteissa ollutta neuvoa, eli jättää tuo mies sohvalle nysväämään ja mennä omiin juttuihin, välillä teinien kanssa, välillä itsekseen. Lopettaa palvelut ja passaaminen ja mies joko herää tähän tai on heräämättä ja minä teen itse kuten sitten parhaaksi näen.
Vierailija kirjoitti:
Kun miehesi on tuollainen vässykkä niin pitääkö hän sinut tyytyväisenä edes sängyssä vai onko hän seksissäkin passiivinen lahna? Eli teillä varmaan sinä saat olla päällä ratsailla niin mies makaa.
Meillä oli juuri noin vielä vuosia sitten kun suhteessa vielä oli jotain seksintapaista. Nyt ei ole vuosiin enää ollut, enkä kyllä haluaisikaan, on tuo mies niin veemäinen minua kohtaan. Ei koskaan kuuntele mitä yritän sanoa ja puhuu päälle. Ei sitä kiinnosta mun asiat. Eikä muuten takuulla auta jos apua johonkin asiaan pyydän.
Vierailija kirjoitti:
Itkettävän tutulta kuulostaa.
Olen ihan väsynyt siihen, että kaikki pitää pyytää erikseen, ihan kaikki.
Useimmiten sitten en edes pyydä, vaan teen itse, mutta kyllähän siinä uupuu.
Lapset ovat jo isompia teinejä, mutta kyllä teinitkin tarvitsevat äitiä, huomioita, perään katsomista, puhumista, huolehtimista. Ja minun on huolehdittava, että saavat riittävästi tuota kaikkea.
Olen vain parin viime vuoden aikana herännyt siihen, että minä en saa minkäänlaista huomiota. No joo, paitsi kun joku jotain haluaa tai tarvitsee. Lasten kohdallahan sen kuuluukin mennä näin: vanhemman tulee olla antava osapuoli ja lasten tulee saadakin tarpeensa täytettyä.
Parisuhteessa on toista, molempien pitäisi saada ja antaa suurinpiirtein tasapuolisesti ja tasaveroisesti.
Nyt en saa ja se sattuu.
Minunkin kohdallani se sama tarina, nuorina tavattu ja en osannut vaatia ja haluta tarpeeksi.
Tiedän myös, että erota pitäisi, mutta suoraan sanottuna teiniksi taantuneesta puolisosta eroaminen ihan oikeiden teinien äitinä tuntuu ylitsepääsemättömältä, ihan tekemätön paikka vastassa.
Haavailen huomiosta, siitä, että joku näkisi, kuulisi, kohtaisi minut, saisin hippusen romantiikkaakin joskus.
Ehkä pitää vaan noudattaa kommenteissa ollutta neuvoa, eli jättää tuo mies sohvalle nysväämään ja mennä omiin juttuihin, välillä teinien kanssa, välillä itsekseen. Lopettaa palvelut ja passaaminen ja mies joko herää tähän tai on heräämättä ja minä teen itse kuten sitten parhaaksi näen.
Tämäpä juuri. Kun mies taantunut teinin tasolle, niin hänhän ei laittaisi tikkua ristiin mitä tulee mahdolliseen eroon. Kaikki pitäisi yksin hoitaa. Lasten asiat, omat. Tuskin osaisi lapsiakaan tukea, kun keskittyisi vaan surkuttelemaan itseään ja kovaa kohtaloaan. Miten jotkut miehet oikeuttavat tuollaisen olemisen? Miksei heitä ei kiinnosta puolisonsa hyvinvointi tai onnellisuus? Eivät vaan yksinkertaisesti välitä.
Sitten saatetaan esim suureleisesti hieman katkeranakin imuroida, että katsos nyt tässä huomioin sinua, vaikka omia sotkujaan siivoaisi. Mies oikeasti luulee, että se on sitä naisen huomioimista.
Täällä vähän samaa kokemusta. Mies oli kyllä alkuun huomioonottavaisempi, mutta sittemmin jotenkin passivoitunut. Tuttu kokemus tuo, että joutuu erikseen pyytämään jotain, vaikka sitten sitä hierontaa kun hartiat on jumissa. Hetken jaksaa sitä tehdä ja sitten jää tunne, että koko hyvänä pito oli vain pakkopullaa.
Itse teen asioita hänen eteensä ihan ilman pyytämistäkin. Viimeisin tilanne josta tuli paha mieli, oli n. viikko sitten kun tulin kipeäksi. Pyysin miestä käymään apteekissa puolestani, hän ei itse tajunnut tarjoutua vaikka näki kuinka kipeä olin. Sanoin, että tekisin saman hänen puolestaan jos hän olisi kipeä. Kiukutellen ja pitkin hampain sitten lähti apteekkiin sen perään, kun oli sanonut minulle "et varmana muuten tekisi". Kommentista jäi hämmentynyt ja paha mieli, sillä monesti todella olen passannut miestä hänen ollessaan kipeä - ihan pyytämättä.