Mitä tekisitte, kun ostaja ei hae postipakettia ja paketti palautuu nyt minulle
Ensinnäkin postitus oli tavaran ominaisuuksien vuoksi hankalaa ja säätämisen takana ja nyt tavaran ostanut henkilö jätti paketin noutamatta ja haluaa rahat takaisin. Minun olisi kuulemma pitänyt muistuttaa häntä paketin saapumisesta että hän olisi tajunnut mennä noutamaan sen. Laitoin ostajalle seurantatunnuksen silloin kun lähetin paketin.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis maksoi, tulikin katumapäälle, eikä noutanut pakettia? Olitteko sopineet etukäteen mitään kaupan purkamisen ehdoista? Noutamaton paketti palautuu lähettäjälle, ja lähettäjä joutuu maksamaan pienen maksun, jos lunastaa sen takaisin, tai perille osaamaton paketti hävitetään. Voit siis vähentää kauppahinnasta summan, jonka verran takaisinlunastus kustantaa ja palauttaa loput ostajalle, ja paketti palautuu sinun omistukseesi,tai paketti menee hävitykseen ja rahat palauttamatta (= sinä pidät rahat).
Minulle on tullut takaisin noutamaton paketti (Posti) enkä joutunut mitään lunastusmaksuja maksamaan.
Lähetin paketin siskolleni ja Posti oli kirjoittanut hänen puhelinnumeronsa väärin, joten hän ei saanut noutoilmoitusta ja paketti palautui minulle.
Posti ilmoitti, että joudun maksamaan toisen mokoman postimaksua siitä palautuksesta. Kun osoitin heille, että ovat ihan itse mokanneet, en sitten joutunut maksamaan tuplamaksua.
No sitten on eroja toimintatavoissa. Minulle paketti palautui automaattiin ja hain sen sieltä, ei tullut mitään lunastusmaksuja silloin tai jälkeenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis maksoi, tulikin katumapäälle, eikä noutanut pakettia? Olitteko sopineet etukäteen mitään kaupan purkamisen ehdoista? Noutamaton paketti palautuu lähettäjälle, ja lähettäjä joutuu maksamaan pienen maksun, jos lunastaa sen takaisin, tai perille osaamaton paketti hävitetään. Voit siis vähentää kauppahinnasta summan, jonka verran takaisinlunastus kustantaa ja palauttaa loput ostajalle, ja paketti palautuu sinun omistukseesi,tai paketti menee hävitykseen ja rahat palauttamatta (= sinä pidät rahat).
Minulle on tullut takaisin noutamaton paketti (Posti) enkä joutunut mitään lunastusmaksuja maksamaan.
Lähetin paketin siskolleni ja Posti oli kirjoittanut hänen puhelinnumeronsa väärin, joten hän ei saanut noutoilmoitusta ja paketti palautui minulle.
Posti ilmoitti, että joudun maksamaan toisen mokoman postimaksua siitä palautuksesta. Kun osoitin heille, että ovat ihan itse mokanneet, en sitten joutunut maksamaan tuplamaksua.
Millä tavalla kykenit osoittamaan Postille heidän tekemänsä virheen? Yleensä kaikilla firmoilla ja virastoilla on umpikierojen lakimiesten valmiiksi miettimät mielikuvitukselliset juonikuviot, joilla pystyvät selittämään nurin kaikki normaalin ihmisen osoittamat todisteet.
Pitäisin kaikki rahat ja laittaisin tuotteen uudestaan myyntiin.
Hänelle on varmasti tullut postilta muistutisilmoitus automaattisesti omaan postiin tai tekstiviestinä tai sähköpostina. Ei ole myyjän vastuulla muistuttaa hakemaan pakettia postista.
Pidät itselläsi postikulujen määrän lähetyksestä ja palautuksesta. Jos haluaa ostaa uudelleen niin maksaa nuo postikulut uudelleen ja uuden postimaksun niiden päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla kykenit osoittamaan Postille heidän tekemänsä virheen? Yleensä kaikilla firmoilla ja virastoilla on umpikierojen lakimiesten valmiiksi miettimät mielikuvitukselliset juonikuviot, joilla pystyvät selittämään nurin kaikki normaalin ihmisen osoittamat todisteet.
Minulla riitti se, että Posti oli toimittanut pakettiautomaattiin paketin, mistä en saanut viestiä koska puhelinnumeroni puuttui tiedoista.
Otin jonkun posti-sovelluksenkin käyttöön, mutta tietoa ei sieltäkään (eikä mistään muualta) saanut.
Siirsivät lähetyksen automaatista noutopisteeseen, mutta säätöä oli, ja aikaa meni, mutta HYVIN lopulta hoitui!
En puuttuisi koko asiaan enää mitenkään.
Mulla näkyy omapostissa lähetetyt paketit ja oon pari kertaa muistuttanut ostajaa, että muistathan käydä (vaikka ei se mulle kuulu, posti lähettää viestit jos vaan tiedot on oikein).
Matkahuollolla on mennyt sit monta pakettia lähettäjälle takaisin, kun puhelinnumero on näytelty väärin, eikä näitä ole näkynyt Matkahuollon seurannassa.
Palauttaisin ehkä maksun poisluettuna postitus ja lunastus kulut vaikka ei oma moka olekaan. Jotkut ostajat on yllättävän ärhäköitä syyttämään toista omista mokistaan.
Jos olet ihan julkisessa myyntiryhmässä, niin kysäisepä ihan ylläpidolta miten pitäisi toimia. Jos tuo osataja käy syyttelemään ja vaatimaan, niin sulla on siinä jo etu itselläs.
Oon itse kerran joutunut ostajan puolesta julkisen räksytyksen ja mustamaalaamisen kohteeksi, kun en osannut hänen ajatuksia lukea kaupoista ja kun en yöaikaan ollut vastaamassa viestiin muutamaan tuntiin, niin aamulla uhattiiin rikosilmoituksella ja ryhmässä oli jo tappelu päällä :D
Kerran tiputin yhden paketin matkaan jollain peräkylän ärrällä, josta satuin ajamaan oho. Nuori tilaaja ei muistanut hakea pakettia, enkä minäkään sitä enää sieltä 100 kilsan päästä lähtenyt hakemaan. Jäi sinne (soitin ja kysyin vaihtoehtoja, mutta niitä ei ollut ärrän puolelta).
Tavara on ostajan omaisuutta ja tekee sillä niinkuin haluaa. Sen kohtalo ei ole sinun ongelmasi jos raha on tilillä. Älkää uskoko näitä vedättäjiä, jotkut tekevät tuota ihan vain huvikseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse palauttaa rahoja, kyseessä yksityishenkilöiden välinen kauppa.
Aika reipasta meininkiä, koetapa saatko tuomioistuimessakin kannatusta. Se suuri mysteeri yksityishenkilöiden välisen kaupan ehtoista nojaa kauppalakiin vaikka jotkut jopa kuvittelee ettei ole mitään.
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa katsoa tätä naisten oma moka, oma moka syyttelyä kun kaikki me tiedämme että täysin samankaltaiset tekosyyt kuuluu jos se moka osuu omalle kohdalle
No jos mä unohdan paketin hakea, niin sit mä kiroilen kun unohdin hakea paketin enkä kävisi penäämään rahoja takaisin. Tarjoutuisin maksamaan uudet postit, mutta ymmärtäisin jos ei kiinnosta enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ei myönnä mitään mokiaan, sulla on sattunut humaani asiakaspalvelija.
Posti oli viimeksi rikkonut xxs-paketin niin että mitat oli levinnyt + olivat kuljettamassa 20 kilometrin päähän sovitusta postilaatikosta noutopisteeseen, jonka itsekin sanoivat, mutta samalla väitti että mitään virhettähän posti ei ole tehnyt vaikka olivat paketin rikkoneet.
Kerroin tekeväni ilmoituksen traficomiin ja poliisille, ja postille valituksen asiakaspalvelijan asenteesta niin saivat sen jopa teipattuna perille sinne minne pitikin pari päivää myöhemmin:D
Minä jätin noutamatta. Myyjä oli valmis lähettämään sen uudestaan uusilla postikuluilla. Maksoin kulut ja hain sen toisella kerralla
Kuten on käynytkin jo selväksi, niin sun ei tarvii enää mitään yhteyksiä pitää siihen ostajaan. Blockaat tyypin ja myyt tavarasi muulle. Niin ja saat pitää rahat kokonaisuutena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse palauttaa rahoja, kyseessä yksityishenkilöiden välinen kauppa.
Aika reipasta meininkiä, koetapa saatko tuomioistuimessakin kannatusta. Se suuri mysteeri yksityishenkilöiden välisen kaupan ehtoista nojaa kauppalakiin vaikka jotkut jopa kuvittelee ettei ole mitään.
Mitä kohtaa laista ap rikkoo, jos ei lunasta pakettia takaisin ja palauta ostajalle rahoja?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hän varmasti postin muistutuksen on siitä saanut, joten vähän ihme ininää?
Mikä vitsi.
Ostin netistä korun. En koskaan saanut mitään saapumisilmoitusta, vasta yhtäkkiä viestin postilta, että ovat lähettäneet sen takaisin, kun en noutanut. Olisi näköjään pitänyt olla selvännäkijä.
Ilmoitat vaan, ettet sinäkään viitsi noutaa, eihän hänkään noutanut. Ja thats it.
Minulla on käynyt usein niin, etten ole saanut Postilta mitään ilmoitusta paketista. Miten ihmeessä täällä niin moni kuvittelee, että sellaisen aina saa.
Nykyään ei vissiin postiennakkoa käytetä enää koskaan. Niistä tuli joskus muinoin takkiin jos toinen palauttikin takasin.