Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulupöydän kalat?

Vierailija
11.12.2022 |

Kuinka iso merkitys muille nuo on ja mitä hankitte jouluksi? Itse en osta, kun en niitä syö. Viime jouluna yksi lapsista vihjaisi kalojen puutteeseen ja nyt olen miettinyt, että mitä hankkisi. Joskus olen pienen palan lohta paistanut, mutta miten kylmät kalat. Olen aina inhonnut jotain sillejä liemessä ja suolakalaa, joten ei tee mieli itsellä yhtään.

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silakkarullat uunissa paistettuna ovat hyviä heti ja vielä kylminä. Meitä on vain 2 ihmistä, joten meille riittää n 600gr silakkafileitä. Rullien tekemiseen menee hiukan aikaa.

Vierailija
2/96 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graavilohi ja erilaiset sillit kuuluu ehdottomasti joulupöytään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin laittaa joulupöytään sitä mikä maistuu, koristeeksi ei näillä hinnoilla kannata hankkia mitään. Minulla onkin joulupöydässä monenlaisia kaloja, ei mitään lihaa. Laitan aina vähintään smetana- ja lasimestarin silliä, graavilohta, lämminsavulohta ja kylmäsavulohesta teen yleensä moussen. Sinappisilakat jätän tekemättä, koska niitä söin vain itse. Mutta siis tärkeintä ovat!

Vierailija
4/96 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ja uskoakseni koko perheelle ne ovat tärkeimmät jutut joulupöydässä. Aina pitää olla mätiä, jotain kylmäsavukalaa, graavilohta, saariston silakoita ja sipulisilliä vähintään.

Vierailija
5/96 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolmelle neljästä kalat on suosikkijuttu. Miehelleni juurikaan ei mutta hänenkin mielestään kalojen savustus joulun alla on kuitenkin tärkeä traditio ( tulee naapurustoa myös savustamaan meidän kotaan ja siinä samalla juodaan joulukahveja tai -glögejä ja vaihdetaan kuulumisia, yksi kivoimpia joulutraditioita)

Vierailija
6/96 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin savustamaa kylmäsavulohta pitää ehdottomasti olla.

Vierailija
7/96 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joulupöydän kakat 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
8/96 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vaan eteenpäin ja mietin miten tää liittyy kakkaan ja ylipäätään joulupöytään koko aihe

Vierailija
9/96 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millaista kalaa lapsesi on syönyt tai missä, koulussako? Tarjoa jotain sellaista, mitä hän on jo maistanut ja tykännyt. Jos ei ihan kalapuikkoja, niin luultavasti hänelle maistuisi savulohi tai savusiika. 

Vierailija
10/96 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limesiikaa

Graavilohta

Mätejä

Pyydä lastasi laittamaan kun on aika aikuinen kuitenkin

Vierailija
11/96 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin nauran

Vierailija
12/96 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graavisiika on parasta!

Vierailija
13/96 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna tein piparjuurisilliä lasimestarinsillin sijaan ja oli kyllä hyvää.

Vierailija
14/96 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konjakkigraavattua ja kylmäsavustettua lohta, graavisiikaa, itsetehtyä glögisilliä ja sillikaviaaria.

Meillä kinkku näyttelee vähäistä sivuroolia. Kalat ovat pääosassa.

Vierailija
15/96 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joulupöytään tarvitse kalaa. Lanttu- ja porkkanalaatikko sekä karjalanpaisti riittää.

Vierailija
16/96 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin kalat ovat se jouluruuan ykkösjuttu. Graavisiika, muikunmäti, jääkellarinlohi, sillikaviaari ovat vakiot, viime vuonna tein haukiterriinin ja se oli menestys.

Vierailija
17/96 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia ettei ole yöllä lahna sängyssä.

Vierailija
18/96 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalat ehdottomasti, ainakin graavisiika, siianmäti ja skagenröra. Pääruuaksi poroa ja perunagratiinia, rosollia ja sienisalaattia jälkkäriksi karpaloparfait.

Vierailija
19/96 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmaan melkein kyyneliin asti pettynyt, jos joutuisin jouluna kalattomaan pöytään. Joku kinkku ja laatikot ovat yksinään hyvin arkinen ja tylsä setti.

En muutenkaan oikein tajua ap:ta. Kala on terveellistä. Varsinkin rasvainen kala on hyväksi ihmiselle, erityisesti kasvaville lapsille ja nuorille. Miksi se, ettei itse syö (miksi ihmeessä?) merkitsee sitä, että lapsetkaan eivät saa?

Vierailija
20/96 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skagenröra on outo joulupöydässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän