Mokasin pikkujouluissa täydellisesti
Olen hakannut päätäni kirjaimellisesti seinään koko eilisen päivän ja parannellut krapulaa. Firman pikkujoulut pidettiin poikkeuksellisesti perjantaina töiden jälkeen, vaikka koko porukka ei päässyt paikalle / halunnut osallistua, kun firmassa on aiemmin pidetty pikkujoulut marraskuun lopulla. Nyt johto halusi tehdä poikkeuksen.
En ollut ehtinyt syömään ennen pikkujouluja ja päätin testata boolin heti ensimmäiseksi mikä oli iso iso virhe (!) Siitä alamäki alkoi ja mokailuni paheni äärimmilleen. Olin ihan tuiterissa ennen pääruokaa mitä vain näykin. Muistan viettäneeni iltaa yhdessä neljän tiimiläisen kanssa ja siihen loppuvat muistikuvani täysin.
Miksi mokasin täydellisesti? Olen lähennellyt, leperrellyt ja tehnyt kaikkea muuta jätjettömän typerää miespuoleiselle työkaverille, joka sattuu olemaan ihastunut minuun mutta tuskin on enää. Tämän lisäksi olen tarrautunut miehen käteen ja puristellut lujasti niin että on jäänyt jälkiä ja mikä pahinta huutanut kadulla suureen ääneen ja haukkunut miestä miesh..ksi ja vihaavani tätä. Että näin. Onnistuin humalassa myös tuhoamaan / kadottamaan miehen kalliin merkkihuivin.
En enää ikinä juo alkoholia enkä juhli työkavereiden kanssa mitään. Tästä kaikesta on kuvattu video toisen miespuoleisen työkaverin puhelimella jonka lähetti aamusta minulle ja kertoi, ettei mies aio tulla työpaikalle ja on etänä koko viikon. Pomo ei tiedä vielä, kun oli ehtinyt lähtemään aiemmin, mutta työkaveri sanoi, että todistajia on tiimistä kaksi + mies itse.
Tämä on surullista mutta totta ja tapahtunut oikeasti. Pidän miehestä todella, mutta alkoholin takia menetin malttini täysin. Kaksi työkaveria kyselevät onko minulla piilevä / alkava alkoholiongelma, kun riehuin juhlissa liikaa. Hävettää niin paljon että haluan kuolla. Joudun varmaan puhutteluun ja saan varoituksen, kunhan minua ei vain irtisanota. Voiko tuollaisesta irtisanoa?
Mieheen en ole ottanut yhteyttä. En vaan yksinkertaisesti pysty. En vielä. Mitä teen?? Ostanko kukkia ja uuden huivin ja pyydän anteeksi kasvokkain? Merkkihuivi on todella kallis eikä sitä saa Suomesta. Mokasin täydellisesti..
Kommentit (588)
Vierailija kirjoitti:
Hei kiitos ap aloituksestasi, KIITOS!!
Olen itse potenut morkkista myöskin meidän työpaikan perjantaisista pikkujouluista.
Vähän liikaa halailin ja rutistelin räikeän flirttailevasti muutamaa miespuoleista työkaveria, ja puhelin pehmoisia (hävettää valmiiksi huominen työpäivä).
No, tasapuolisuuden nimissä jouduin myös itse erään minuun ihastuneen ylenpalttisen rutistelun kohteeksi, josta en niin nauttinut, mutta mikäpä minä olen häntä moittimaan, kun itse tein muille samaa...
Luojan kiitos pikkujoulut on vain kerran vuodessa.
Ps. Oletko minkä ikäinen? Vaikutat nuorelta, alle 3-kymppiseltä. Jos näin on, ole huoleti, nuorten kännimokiin suhtaudutaan hyväksyvämmin kuin meidän keski-ikäisten, joilta odotetaan jo viisaampaa, hillittyä käytöstä...
Joo, meidän koulun pikkujouluissa milleniaalit työntekijät oksenteli pitkin koulua, jossa juhlat pidettiin. Media on kertonut, että nuoret juo nykyään sivistyneemmin kuin ennen mutta ei siltä näyttänyt. Vanhemmat työntekijät naureskeli niille.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen it-alan firmassa ja ihan joka kerta siellä on sekoilua ollut pikkujouluissa. Kukaan ei ole niitä jälkeenpäin miettinyt, pahoitellut tai tehnyt niistä mitään muutakaan numeroa. Normimeininki, jos jotkut vähän panee firman saunalla, tai joku selittää ihan överikännissä jotain ihan himmeää, sammuu tai yrjöää jonnekin :D Itse olen kerran vuosia sitten pannut naimisissa olevan esimieheni kanssa pikkujouluissa. Olihan siitä jonkinlainen morkkis pari päivää, mutta meni ohi kun huomasin ettei kukaan suhtaudu minuun mitenkään erikoisemmin kuin ennenkään, ei edes se pomo.
Niin, seksihän on nykyään niin merkityksetöntä.
Eihän toi oo mitääään pikku moka,moni sekoilee paljon pahemmin,hohoijakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nykyään on kamala rikos ja super paheksuttavaa vetää kännit? Varsinkin kun kyseessä oli vahinko, niin heti ollaan ohjaamassa AA-kerhoon ja mietitään kurinpalautustoimenpiteitä. Tajuan ettei käytös ole viehättävää ja ikävää on morkkiksessa olla, mutta mikä saa ihmiset heti olettamaan että kyseessä on alkoholiongelma johon pitää puuttua? Eihän se jauhojen vetäminenkään nykyään tarkoita että olet nisti, vaikka tekisit sitä joka viikonloppu. Alkoholista on nyt tehty joku mörkö.
Onko ihme kun suomalaiset ovat vahvasti viinaan menevää väkeä. Ei ole normaalia ettei osata rajata sitä että maistaa vain yhden lasillisen vaan vetää heti perskännit. Onko pakko edes juoda ja miksi ei voi olla pelkällä vesilinjalla? En itse juo eikä tulisi mieleenikään maistaa kun ei kiinnosta. Alkoholi lihottaa ja on viisasten juoma. Ap ei ollut viisas vaan tyhmä. Jos ei osaa sanoa ei ja vetää perskännit niin onhan se selvä merkki alkoholismista ja ihan turha selitellä että oli niin paljon stressiä joten oli pakko juoda. Sanonta pitää paikkansa että vain tyhmät juovat humalahakuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marinista mallia! Nykyaikaan kuuluu että jopa PM voi örveltää julkisesti ja selviää tilanteesta olankohtautuksella ja saa jopa kehuja. Toki ymmärrän morkkiksesi, mutta yritä ajatella että Tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, vai mitä?
Ei naurata ja olen huolissani miehestä. Lähetin miehelle viestin ja kohta soitan perään.
Miksi olet huolissasi?
Tietenkin olen huolissani, koska tein miestä kohtaan väärin. En ole selvinpäin sekopää. Soitin miehelle, ei aluksi vastannut mutta soitti pian puhelun minulle. Pyysin aluksi anteeksi puhelimen välityksellä ja kerroin heti korvaavani huivin - mies puolestaan sanoi, että on erittäin pettynyt minuun ja haluaa keskustella asiasta kahden kesken, että miten tästä jatketaan. Ei voi hyväksyä tekoani ja pikkujoulujen jälkeen on pohtinut olenko oikea ihminen työstämään työprojektia. Mies vetää isoa projektia, jossa olen mukana ja äänestä päätellen on suuttunut, vaikka suostui puhumaan puhelimessa kanssani. Ennen puhelun lopettamista sanoi, että hyvä että olen päässyt juhlista ehjänä kotiin.
Sitten kun huivi on saapunut niin pyydän mieheltä uudestaan anteeksi.
No en minäkään haluaisi jatkaa mitään työprojektia sellaisen ihmisen kanssa joka on karjunut keskellä katua minulle ja kutsunut huoraksi. Oli hän sitten miten kännissä hyvänsä. Joitakin asioita vaan ei voi unohtaa.
Millä alalla olet? Nykyajan työelämässä kuule tapahtuu pahempiakin asioita, kuin työkaverin känniörvellys kerran elämässä. Kannattaa kehittää jonkinlainen itsetunto ja tulla ulos tynnyristä, niin ehkä sinullakin on mahdollisuuksia onnistua elämässä.
Paljon kiitoksia huolenpidosta, mutta olen onnistunut elämässäni oikein hyvin. Olen töissä kansainvälisessä organisaatiossa jossa minulla on kollegoja 25 eri maasta. Näiden yli 20 vuoden aikana on ollut jos jonkinlaista joulujuhlaa, kesäjuhlaa ja vaikka mitä juhlaa; välillä organisaation tiloissa ja välillä ravintolassa omin nokin. Ikinä ei ole kukaan käyttäytynyt kuten AP kertoo tehneensä, ja kyllä alkoholiakin on kulunut ihan reippaasti.
Ei minulla ole itsetunnossa mitään vikaa, mutta jos minua olisi kohdeltu noin kuten AP on kohdellut tuota kollegaansa, niin mitään projektia en kyseisen henkilön kanssa enää tekisi.
Kiitos yksityiskohtaisesta vastauksestasi, oli mielenkiintoista! Mukava kuulla, että hyvin pyyhkii! Tässä tapauksessa se olisit kuitenkin ollut sitten sinä, joka olisi saanut etsiä itselleen pään silittely -työpaikan, jos ei yhteistyö selvinpäin olevan kollegan kanssa maistu. Hän ei olisi nimittäin joutunut lähtemään, vaan juuri sinä.
Ei meistä kumpikaan olisi joutunut lähtemään, ei tuo sentään erottamisen arvoista ole. Mutta olisimme jatkaneet eri projekteissa. Varsinkin kun ottaa huomioon miten poikkeuksellista moinen käytös meidän työympyröissämme olisi, ei kyseiselle henkilölle löytyisi yhtään ymmärrystä keneltäkään. Eli kukaan ei minua moittisi siitä että en enää halua työskennellä hänen kanssaan. Kyllä meillä projekteja riittää.
Taidat olla se toimiston tiukkapipo, joka luulee kaikkien muiden olevan samanlaisia. Oikeasti sinua ei vaan kutsuta mihinkään työpaikan ulkopuoliseen hauskanpitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen it-alan firmassa ja ihan joka kerta siellä on sekoilua ollut pikkujouluissa. Kukaan ei ole niitä jälkeenpäin miettinyt, pahoitellut tai tehnyt niistä mitään muutakaan numeroa. Normimeininki, jos jotkut vähän panee firman saunalla, tai joku selittää ihan överikännissä jotain ihan himmeää, sammuu tai yrjöää jonnekin :D Itse olen kerran vuosia sitten pannut naimisissa olevan esimieheni kanssa pikkujouluissa. Olihan siitä jonkinlainen morkkis pari päivää, mutta meni ohi kun huomasin ettei kukaan suhtaudu minuun mitenkään erikoisemmin kuin ennenkään, ei edes se pomo.
Mistä sinä tiedät oliko se merkityksetöntä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! Monet avioliitot käynnistyneet pikkujoulujen seuraleikeistä ja huolettomasta ilon pidosta! Tarpeeksi huolettomaksi kun heittäytyy, niin välillä sitten tulee ylilyöntejä. Onpas täällä hapanta porukkaa! Heti tuomitsemassa kun joku myöntää vetäneensä örverit ja vielä häpeää sitä!
Relax! Nou hätä. Kukaan ei kuollu! Toi tarina on ihan Pikkujoulun peruskauraa! Ja mikä tapahtuu pikkujouluissa, jää pikkujouluihin. Sitä varten niitä juuri juhlitaankin. Kuulostat värikkäältä tyypiltä? Ehkä ensi vuodeksi voit hiiiukkasen himmata...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päättelen siitä, että suhde ei jatkunut, sekä siitä, että kirjoittaja käyttää verbiä "panee" joka on eläinten tapa olla yhdynnässä. Sekä siitä, että tämä paneminen on "normimeininkiä", joka ei tunnu missään. Vaikka on oltu tosi intiimillä levelillä keskinäisissä tekemisissä.
Eikä kirjoittaja myöskään kerro, että elämys olisi ollut tosi merkityksellinen, jota hän edelleen kantaa muistoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! Monet avioliitot käynnistyneet pikkujoulujen seuraleikeistä ja huolettomasta ilon pidosta! Tarpeeksi huolettomaksi kun heittäytyy, niin välillä sitten tulee ylilyöntejä. Onpas täällä hapanta porukkaa! Heti tuomitsemassa kun joku myöntää vetäneensä örverit ja vielä häpeää sitä!
Siis tässähän tyyppi "pani" naimisissa olevan ihmisen kanssa. Onko se huoletonta? Monet avioerot ovat saaneet alkunsa tuollaisesta pettämisestä.
Nuoremmat ihmiset ovat nähneet niin paljon lapsena elokuvissa seksikohtauksia ja por nossa nai mista, että ovat menettäneet käsityksensä siitä, että seksikontakti on intiimi tilanne. Googlettakaa intiimi. :)
Vierailija kirjoitti:
Kysympähän vaan että miksi kyseinen mies ei itse irroittautunut tilanteesta tai ottanut fyysistä etäisyyttä jos kerran olit aivan sekaisin jne? Oliko hänen pakko istua liimattuna paikoilleen ja katsoa sekoilua ja olla niin lähellä että pääset fyysisesti käsiksi? Jos hän itse tapittaa paikoillaan koko illan vaikka humalassa oleva henkilö sekoilee ja tulee iholle niin en oikein tiedä mitä sanoa. Kai pitäisi aikuisen omata sen verran itsesuojeluvaistoa että ottaa etäisyyttä? Pyytää muilta apua?
Ja muut istuu luurit kädessä ja kuvaa ja antaa toisen nolata itsensä? Kiva työporukka teillä
Ai se on nyt miehen vika?! Voi hele
Vahingosta viisastuu. Jatkossa maltillisempi ote viinaan ja työkavereihin 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysympähän vaan että miksi kyseinen mies ei itse irroittautunut tilanteesta tai ottanut fyysistä etäisyyttä jos kerran olit aivan sekaisin jne? Oliko hänen pakko istua liimattuna paikoilleen ja katsoa sekoilua ja olla niin lähellä että pääset fyysisesti käsiksi? Jos hän itse tapittaa paikoillaan koko illan vaikka humalassa oleva henkilö sekoilee ja tulee iholle niin en oikein tiedä mitä sanoa. Kai pitäisi aikuisen omata sen verran itsesuojeluvaistoa että ottaa etäisyyttä? Pyytää muilta apua?
Ja muut istuu luurit kädessä ja kuvaa ja antaa toisen nolata itsensä? Kiva työporukka teilläAi se on nyt miehen vika?! Voi hele
Jos joku baariflirtti ra*skaa naisen niin on ihan naisen oma syy. Mitäs ei lähtenyt tilanteesta pois vaan antoi ymmärtää että pillua olis tarjolla.
No sinähän olet nyt seksuaalisesti ahdistellut tätä miestä ja syy miksi mies ei halunnut suudella sinua, oli humalatilasi ja pelko siitä, että saattaisit myöhemmin väittää, että mies on käyttänyt humalatilaasi hyväkseen. Menisin juttelemaan miehen kanssa ja pyytäisin anteeksi. Sanoisin rehellisesti, että pidän miehestä ja toivot ettei sinun käyttäytyminen johda siihen, että hän alkaa sinua vältellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhistele boolin vahvuutta. Selitä ettet ehtinyt syödä etkä tajunnut, että on niin vahvaa.
Oliko booli edes vahvaa vai siirryitkö muihin juomiin ennen ruokaa?
Booli oli vahvaa ja muistan nauttineeni muitakin juomia ja työkaverit ovatkin ihmetelleet miksi minulla oli jatkuvasti drinkki kädessä, paitsi hetkenä jolloin lässytin miehelle ja tarrauduin tämän käteen rikkoen huivin. Pääruokaa vaan räävin ja pyörittelin lautasella.
Voi vakuuttaa, että 40-vuoden kuluttua eläkkeellä helpottaa. Jos et käynyt pomojen haaroväliin kiinni, tuskin tästä lopputili napsahtaa. Naiset ovat muutaman vuoden veemäisiä, miehet ymmärtävät.
- elämä opettaa, pikkasen jo oppinut😂seniori
Miten voit nauraa asialle? Ap on mokannut ja ryssinyt asiansa oikein perinpohjaisesti. Mieti asiaa miehen näkökannalta ap on ollut aivan asiaton alkoholisti sika. Tuollaista ei pelkällä anteeksipyynnöllä ja huivin hankinnalla korvata. En yhtään yllättyisi jos miehen puolelta ihastus olisi muuttunut vihaksi.
No kerro, millä ja miten tuo korvataan? Eikä ap ole alkoholisti, ei yksi känniörvellyskerta kenestäkään alkoholistia vielä tee. Saat varmaan ihan erityistä nautintoa kun lyöt jo valmiiksi lyötyä ihmistä. Sinunlaisesi ovat harvinaisen myrkyllisiä ihmisiä.
Väännetään rautalangasta. Oletan, että ap käyttäytyi alkoholin takia kusipäisesti joten olisi pitänyt osata hillitä juomista ja tyytyä yhteen. Eikö mielessäsi käynyt miehen tunteet? Missä on katumus ja empatia sorrettua eli miestä kohtaan? Vai onko sanani vain hebreaa! Toivon että ap korvaa miehelle huivin, pyytää mitä nöyremmin anteeksi ja anteeksipyynnön on tultava sydämestä ei mitään sori mokasin uups eikä tekstareita. Päälle vielä vannominen ettei sama toistu ikinä ja tarjota miehelle vaikka lahjakortti tai illallinen ravintolassa ilman alkoholia. Valheelliset lässytykset ja pään silittelyt pois! Ap keskittykööt nyt töihin ja antakoot miehelle aikaa. Solvaavat haukkumasanat joita ap käytti ei voi vetää takaisin mutta tilanteen voi yrittää korjata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhistele boolin vahvuutta. Selitä ettet ehtinyt syödä etkä tajunnut, että on niin vahvaa.
Oliko booli edes vahvaa vai siirryitkö muihin juomiin ennen ruokaa?
Booli oli vahvaa ja muistan nauttineeni muitakin juomia ja työkaverit ovatkin ihmetelleet miksi minulla oli jatkuvasti drinkki kädessä, paitsi hetkenä jolloin lässytin miehelle ja tarrauduin tämän käteen rikkoen huivin. Pääruokaa vaan räävin ja pyörittelin lautasella.
Voi vakuuttaa, että 40-vuoden kuluttua eläkkeellä helpottaa. Jos et käynyt pomojen haaroväliin kiinni, tuskin tästä lopputili napsahtaa. Naiset ovat muutaman vuoden veemäisiä, miehet ymmärtävät.
- elämä opettaa, pikkasen jo oppinut😂seniori
Miten voit nauraa asialle? Ap on mokannut ja ryssinyt asiansa oikein perinpohjaisesti. Mieti asiaa miehen näkökannalta ap on ollut aivan asiaton alkoholisti sika. Tuollaista ei pelkällä anteeksipyynnöllä ja huivin hankinnalla korvata. En yhtään yllättyisi jos miehen puolelta ihastus olisi muuttunut vihaksi.
No kerro, millä ja miten tuo korvataan? Eikä ap ole alkoholisti, ei yksi känniörvellyskerta kenestäkään alkoholistia vielä tee. Saat varmaan ihan erityistä nautintoa kun lyöt jo valmiiksi lyötyä ihmistä. Sinunlaisesi ovat harvinaisen myrkyllisiä ihmisiä.
Väännetään rautalangasta. Oletan, että ap käyttäytyi alkoholin takia kusipäisesti joten olisi pitänyt osata hillitä juomista ja tyytyä yhteen. Eikö mielessäsi käynyt miehen tunteet? Missä on katumus ja empatia sorrettua eli miestä kohtaan? Vai onko sanani vain hebreaa! Toivon että ap korvaa miehelle huivin, pyytää mitä nöyremmin anteeksi ja anteeksipyynnön on tultava sydämestä ei mitään sori mokasin uups eikä tekstareita. Päälle vielä vannominen ettei sama toistu ikinä ja tarjota miehelle vaikka lahjakortti tai illallinen ravintolassa ilman alkoholia. Valheelliset lässytykset ja pään silittelyt pois! Ap keskittykööt nyt töihin ja antakoot miehelle aikaa. Solvaavat haukkumasanat joita ap käytti ei voi vetää takaisin mutta tilanteen voi yrittää korjata.
Muista Ap myös sirotella tuhkaa päällesi ja kieriä tervassa ja höyhenissä.
Vierailija kirjoitti:
No sinähän olet nyt seksuaalisesti ahdistellut tätä miestä ja syy miksi mies ei halunnut suudella sinua, oli humalatilasi ja pelko siitä, että saattaisit myöhemmin väittää, että mies on käyttänyt humalatilaasi hyväkseen. Menisin juttelemaan miehen kanssa ja pyytäisin anteeksi. Sanoisin rehellisesti, että pidän miehestä ja toivot ettei sinun käyttäytyminen johda siihen, että hän alkaa sinua vältellä
Kannattaako ap;n ihan kotiin saakka mennä :). Nyt on vasta seksuaalinen häirintä ja omaisuuden tuhoaminen syntilistalla. Sitten listaan tulisi jo kotirauhanrikkominen ja ehkä stalkkauskin.
Olen itsekin nainen ja musta on todella outoa että ap:n tekemisiä vähätellään. Joku huivi ei todellakaan ole se pahin ongelma vaikka maksaisi kaksi tonnia, vaan toisen fyysinen vahingoittaminen ja ahdistelu.
Mitä jos mies lähentelisi vastoin tahtoa ja yrittäisi väkisin suudella naista, puristaisi käden mustelmille kostoksi kieltäytymisestä ja tulisi vielä myöhemmin samana iltana huutamaan/haukkumaan torjumisen perusteella huo*aksi ja muuksi vastaavaksi? Tai antakaa kun arvaan, turha esimerkki. Eiköhän tuokin olisi teistä moka joka kyllä unohtuu.
Näissä keskusteluissa ollaan jostain syystä hyvin usein pahoinpitelijän ja ahdistelijan puolella, sukupuolesta riippumatta.
Häirinnästä onkin kyse silloin kun toinen osapuoli kokee sen epätoivottuna ja ahdistavana. Moraaliton, paheksuttava toiminta ja seksuaalinen häirintä ovat eri asioita.