Mokasin pikkujouluissa täydellisesti
Olen hakannut päätäni kirjaimellisesti seinään koko eilisen päivän ja parannellut krapulaa. Firman pikkujoulut pidettiin poikkeuksellisesti perjantaina töiden jälkeen, vaikka koko porukka ei päässyt paikalle / halunnut osallistua, kun firmassa on aiemmin pidetty pikkujoulut marraskuun lopulla. Nyt johto halusi tehdä poikkeuksen.
En ollut ehtinyt syömään ennen pikkujouluja ja päätin testata boolin heti ensimmäiseksi mikä oli iso iso virhe (!) Siitä alamäki alkoi ja mokailuni paheni äärimmilleen. Olin ihan tuiterissa ennen pääruokaa mitä vain näykin. Muistan viettäneeni iltaa yhdessä neljän tiimiläisen kanssa ja siihen loppuvat muistikuvani täysin.
Miksi mokasin täydellisesti? Olen lähennellyt, leperrellyt ja tehnyt kaikkea muuta jätjettömän typerää miespuoleiselle työkaverille, joka sattuu olemaan ihastunut minuun mutta tuskin on enää. Tämän lisäksi olen tarrautunut miehen käteen ja puristellut lujasti niin että on jäänyt jälkiä ja mikä pahinta huutanut kadulla suureen ääneen ja haukkunut miestä miesh..ksi ja vihaavani tätä. Että näin. Onnistuin humalassa myös tuhoamaan / kadottamaan miehen kalliin merkkihuivin.
En enää ikinä juo alkoholia enkä juhli työkavereiden kanssa mitään. Tästä kaikesta on kuvattu video toisen miespuoleisen työkaverin puhelimella jonka lähetti aamusta minulle ja kertoi, ettei mies aio tulla työpaikalle ja on etänä koko viikon. Pomo ei tiedä vielä, kun oli ehtinyt lähtemään aiemmin, mutta työkaveri sanoi, että todistajia on tiimistä kaksi + mies itse.
Tämä on surullista mutta totta ja tapahtunut oikeasti. Pidän miehestä todella, mutta alkoholin takia menetin malttini täysin. Kaksi työkaveria kyselevät onko minulla piilevä / alkava alkoholiongelma, kun riehuin juhlissa liikaa. Hävettää niin paljon että haluan kuolla. Joudun varmaan puhutteluun ja saan varoituksen, kunhan minua ei vain irtisanota. Voiko tuollaisesta irtisanoa?
Mieheen en ole ottanut yhteyttä. En vaan yksinkertaisesti pysty. En vielä. Mitä teen?? Ostanko kukkia ja uuden huivin ja pyydän anteeksi kasvokkain? Merkkihuivi on todella kallis eikä sitä saa Suomesta. Mokasin täydellisesti..
Kommentit (588)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysympähän vaan että miksi kyseinen mies ei itse irroittautunut tilanteesta tai ottanut fyysistä etäisyyttä jos kerran olit aivan sekaisin jne? Oliko hänen pakko istua liimattuna paikoilleen ja katsoa sekoilua ja olla niin lähellä että pääset fyysisesti käsiksi? Jos hän itse tapittaa paikoillaan koko illan vaikka humalassa oleva henkilö sekoilee ja tulee iholle niin en oikein tiedä mitä sanoa. Kai pitäisi aikuisen omata sen verran itsesuojeluvaistoa että ottaa etäisyyttä? Pyytää muilta apua?
Ja muut istuu luurit kädessä ja kuvaa ja antaa toisen nolata itsensä? Kiva työporukka teilläAi se on nyt miehen vika?! Voi hele
Onkohan ap saanut tahtomattaan muutakin kuin boolia jos ei normisti potki aitoja tuolleen.
Vierailija kirjoitti:
Saitko varoituksen?
Ei voi, eiks ollu joku projekti kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhistele boolin vahvuutta. Selitä ettet ehtinyt syödä etkä tajunnut, että on niin vahvaa.
Oliko booli edes vahvaa vai siirryitkö muihin juomiin ennen ruokaa?
Booli oli vahvaa ja muistan nauttineeni muitakin juomia ja työkaverit ovatkin ihmetelleet miksi minulla oli jatkuvasti drinkki kädessä, paitsi hetkenä jolloin lässytin miehelle ja tarrauduin tämän käteen rikkoen huivin. Pääruokaa vaan räävin ja pyörittelin lautasella.
Voi vakuuttaa, että 40-vuoden kuluttua eläkkeellä helpottaa. Jos et käynyt pomojen haaroväliin kiinni, tuskin tästä lopputili napsahtaa. Naiset ovat muutaman vuoden veemäisiä, miehet ymmärtävät.
- elämä opettaa, pikkasen jo oppinut😂seniori
Miten voit nauraa asialle? Ap on mokannut ja ryssinyt asiansa oikein perinpohjaisesti. Mieti asiaa miehen näkökannalta ap on ollut aivan asiaton alkoholisti sika. Tuollaista ei pelkällä anteeksipyynnöllä ja huivin hankinnalla korvata. En yhtään yllättyisi jos miehen puolelta ihastus olisi muuttunut vihaksi.
No kerro, millä ja miten tuo korvataan? Eikä ap ole alkoholisti, ei yksi känniörvellyskerta kenestäkään alkoholistia vielä tee. Saat varmaan ihan erityistä nautintoa kun lyöt jo valmiiksi lyötyä ihmistä. Sinunlaisesi ovat harvinaisen myrkyllisiä ihmisiä.
Väännetään rautalangasta. Oletan, että ap käyttäytyi alkoholin takia kusipäisesti joten olisi pitänyt osata hillitä juomista ja tyytyä yhteen. Eikö mielessäsi käynyt miehen tunteet? Missä on katumus ja empatia sorrettua eli miestä kohtaan? Vai onko sanani vain hebreaa! Toivon että ap korvaa miehelle huivin, pyytää mitä nöyremmin anteeksi ja anteeksipyynnön on tultava sydämestä ei mitään sori mokasin uups eikä tekstareita. Päälle vielä vannominen ettei sama toistu ikinä ja tarjota miehelle vaikka lahjakortti tai illallinen ravintolassa ilman alkoholia. Valheelliset lässytykset ja pään silittelyt pois! Ap keskittykööt nyt töihin ja antakoot miehelle aikaa. Solvaavat haukkumasanat joita ap käytti ei voi vetää takaisin mutta tilanteen voi yrittää korjata.
Nyt on kyllä täyttä heBreaa. 😳😩
Vierailija kirjoitti:
Hei kiitos ap aloituksestasi, KIITOS!!
Olen itse potenut morkkista myöskin meidän työpaikan perjantaisista pikkujouluista.
Vähän liikaa halailin ja rutistelin räikeän flirttailevasti muutamaa miespuoleista työkaveria, ja puhelin pehmoisia (hävettää valmiiksi huominen työpäivä).
No, tasapuolisuuden nimissä jouduin myös itse erään minuun ihastuneen ylenpalttisen rutistelun kohteeksi, josta en niin nauttinut, mutta mikäpä minä olen häntä moittimaan, kun itse tein muille samaa...
Luojan kiitos pikkujoulut on vain kerran vuodessa.
Ps. Oletko minkä ikäinen? Vaikutat nuorelta, alle 3-kymppiseltä. Jos näin on, ole huoleti, nuorten kännimokiin suhtaudutaan hyväksyvämmin kuin meidän keski-ikäisten, joilta odotetaan jo viisaampaa, hillittyä käytöstä...
Ällöttävää, että naisetkin ahdistelee miehiä. Luulisi, että _kaikille_ olisi herran vuonna 2022 selvää, että KEHENKÄÄN ei kosketa ilman lupaa. Ps. humala ei ole tekosyy.
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin nainen ja musta on todella outoa että ap:n tekemisiä vähätellään. Joku huivi ei todellakaan ole se pahin ongelma vaikka maksaisi kaksi tonnia, vaan toisen fyysinen vahingoittaminen ja ahdistelu.
Samaa mieltä. Tässä jutussa ei ole mitään hauskaa. Oikeasti vakava asia.
Suurin osa työpaikan juhlissa kännissä töhöilevistä on alkoholiongelmaisia. Suurin osa ei vaan halua myöntää asiaa itselleen. "En mä ikinä, tää oli eka kerta, en ymmärrä miten näin kävi." Joopa joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen it-alan firmassa ja ihan joka kerta siellä on sekoilua ollut pikkujouluissa. Kukaan ei ole niitä jälkeenpäin miettinyt, pahoitellut tai tehnyt niistä mitään muutakaan numeroa. Normimeininki, jos jotkut vähän panee firman saunalla, tai joku selittää ihan överikännissä jotain ihan himmeää, sammuu tai yrjöää jonnekin :D Itse olen kerran vuosia sitten pannut naimisissa olevan esimieheni kanssa pikkujouluissa. Olihan siitä jonkinlainen morkkis pari päivää, mutta meni ohi kun huomasin ettei kukaan suhtaudu minuun mitenkään erikoisemmin kuin ennenkään, ei edes se pomo.
Niin, seksihän on nykyään niin merkityksetöntä.
Mistä sinä tiedät oliko se merkityksetöntä?
Päättelen siitä, että suhde ei jatkunut, sekä siitä, että kirjoittaja käyttää verbiä "panee" joka on eläinten tapa olla yhdynnässä. Sekä siitä, että tämä paneminen on "normimeininkiä", joka ei tunnu missään. Vaikka on oltu tosi intiimillä levelillä keskinäisissä tekemisissä.
Eikä kirjoittaja myöskään kerro, että elämys olisi ollut tosi merkityksellinen, jota hän edelleen kantaa muistoissaan.
Eläimet kylläkin parittelee tai astuu, ei pane, sinä oikeakielisyyden Vltava.
Lol, itse jouduin kerran putkaan pikkujouluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen it-alan firmassa ja ihan joka kerta siellä on sekoilua ollut pikkujouluissa. Kukaan ei ole niitä jälkeenpäin miettinyt, pahoitellut tai tehnyt niistä mitään muutakaan numeroa. Normimeininki, jos jotkut vähän panee firman saunalla, tai joku selittää ihan överikännissä jotain ihan himmeää, sammuu tai yrjöää jonnekin :D Itse olen kerran vuosia sitten pannut naimisissa olevan esimieheni kanssa pikkujouluissa. Olihan siitä jonkinlainen morkkis pari päivää, mutta meni ohi kun huomasin ettei kukaan suhtaudu minuun mitenkään erikoisemmin kuin ennenkään, ei edes se pomo.
Niin, seksihän on nykyään niin merkityksetöntä.
Mistä sinä tiedät oliko se merkityksetöntä?
Päättelen siitä, että suhde ei jatkunut, sekä siitä, että kirjoittaja käyttää verbiä "panee" joka on eläinten tapa olla yhdynnässä. Sekä siitä, että tämä paneminen on "normimeininkiä", joka ei tunnu missään. Vaikka on oltu tosi intiimillä levelillä keskinäisissä tekemisissä.
Eikä kirjoittaja myöskään kerro, että elämys olisi ollut tosi merkityksellinen, jota hän edelleen kantaa muistoissaan.
Eläimiä me ihmisetkin olemme. Ja miten määritellään tämä sinun intiimisi? Miksi pikapano pikkujoulupaikan saunassa ei voi olla intiimiä kanssakäymistä?
No, onko APjo tullut töistä? Sujuiko päivä hyvin?
Kylläpä tämä mieskaksikko keksi oivan keinon pelata tyttönen pois työprojektista. Sulla on ap vielä paljon opittavaa työelämästä Ja itseäsi et osaa puolustaa yhtään, joten etköhän kohta itse irtisanoudu kyynelten kera, niin että saa pojat jatkossakin ostella huiveja.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä tämä mieskaksikko keksi oivan keinon pelata tyttönen pois työprojektista. Sulla on ap vielä paljon opittavaa työelämästä Ja itseäsi et osaa puolustaa yhtään, joten etköhän kohta itse irtisanoudu kyynelten kera, niin että saa pojat jatkossakin ostella huiveja.
Tämä on kyllä niin totta. Kaikki miesvaltaisilla aloilla työskentelevät sen tietää.
Nyt kuulostaa siltä että jotkut tekevät sekoilustasi suuremman numeron kuin se oikeasti onkaan. Aika neitimäistä valittaa tuollaisesta, koska ihan perus kännisekoilulta kuulostaa. Jos joku ei voi tulla töihin takiasi niin miten hän selviytyy mihinkään ihmisten ilmoille normaalin baari-illan jälkeen?
hohhoijaa taas.
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
En voi kuin ihmetellä. En usko että mies olisi pikkujoulujen takia ottanut esiin mitään työnkuva-asioita. Aikoinaan kun olin konsulttina yksi meidän parhaista työntekijöistä sammui kopiohuoneeseen ja olipa vielä pistänyt oven lukkoon sitä ennen. Oli ihan perussettiä lähteä *anemaan osakkaita, miespuoliset osakkaat olivat todellä törkeitä ja heittelivät hammastikkuja naisten rintoihin jne. Mitään näistäkään ei koskaan seurannut muuta kuin ahdistusta ko. naisille. Nykytyössäni yksi mies kävi juhlissa kiinni mun miehen alakertaan, selityksenä että halusi kokeilla kun se on kuulemma niin iso. Onhan näitä. Sen takia en nyt pidä tuota ap:n juttua kummoisena enkä jaksa uskoa noita työnkuva-asioita. Nämä palstakirjoittelijat tuntuvat olevan pipo kireällä mutta täällä kirjoittelee paljon huonostivoivia ihmisiä.
Mäkin ihmettelen miten tämä oli niin hirveä juttu kun tiedän paljon pahempiakin pikku jouluja..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti sua kiinnostaa tollanen mies jolla on 800e merkkihuivi? Kuulostaa keskenkasvuiselta itkupilliltä. Enkä edes uskoisi tuota huivin hintaa, yrittää vaan lypsää sulta rahaa kun huomaa että oot heikoilla!
Netistä selvitin huivin hinnan. Mies ei ole pyytänyt korvaamaan uutta huivia tilalle vaan olen oma-aloitteisesti sen laittanut tilaukseen. Miehelle sanoin, että haluan korvata huivin uudella, vaikka ei se tietenkään sama ole, kun tuossa kävin miehen luona ja keskustelimme tapahtuneesta kahden kesken. Mies aikoo olla ensi viikon etänä ja saan jäädä tiimiin, mutta esimiehen ja muiden kanssa sovitaan huomenna, että työnkuvaani muutetaan. Sekoilu saa riittää, koska mies ei halua tämän toistuvan.
Siis kuka tässä nyt on päättänyt, että saat jäädä tiimiin? Eihän tuo mies, ellei ole esimiehesi voi mitenkään puhua sinun asemastasi työyhteisössä. Mikäli on puhunut esimiehen kanssa, ei ole kyllä työkaverin tehtävä tiedottaa esimiehen puolesta asioita. Ei varsinkaan, mikäli esimies ei ole kuullut sinun kantaasi. Ja mikäli esimies ei tiedä koko asiasta, ei työyhteisö kyllä keskenään sovi yhden työntekijä työnkuvan muuttamisesta. Ja sitten asia viedään esimiehelle taputeltavaksi. Joko tämä on provo. Tai ap sinua vedätetään tässä.
Olen uupumuksen ja hermoromahduksen partaalla ja siihen päälle vielä pikkujoulusekoilut miestä kohtaan. Mies ei ole esimieheni, mutta ehdotti muutoksia työnkuvaani, mutta keskustelemme asioista huomenna muiden kanssa. Miehen vastuulla on vetää projekti loppuun ennen joulomia, ja on ymmärrettävää ettei projekti saa epäonnistua, koska asiakas on merkittävä. Ketään ei vedätetä ja tämä on totta. Mies ei halua ottaa riskiä, kun kertoi pelkäävänsä, että sekoilen uudestaan. Sanoin miehelle etten aio sekoilla enää eikä tarkoitus ole pilata projektia. Mies ei vaan luota minuun sata prosenttisesti riehumiseni takia eli oma vikahan tämä on.
Toivon, ettei tämä todella ole provo, mutta sinua on nyt vedätetty etkä osaa pitää puoliasi ollenkaan. Kuulostaa ihan hirveältä että työkaveri voi syyllistää sinua ja miksi ihmeessä hän esittää asian näin, että sinä jäät pois ja hän jää parempana hoitamaan asiaa kun normaalitilanteessa ehdotetaan et jäädään itse pois? Sinua vedätetään nyt ihan urakalla..
No mikä tossa nyt oli niin pahaa?
Sellainen olo, että tämä juttu on alusta asti pelattu kierolla tavalla miesten hyödyksi ja aapeen tappioksi. En ihmettele, vaikka olisi heitetty tippoja sekaan, koska käytös kuulostaa niin oudolta. Ensinnäkin toi salakuvaaminen tuntuu niin suunnitellulta ja siihen päälle tuo työkaverin ehdotus että humalainen jää pois työtehtävästä eikä voi luottaa enää.. Siis ettehän te kännissä tee töitä siellä kuitenkaan, joten miksi se vaikuttaisi mitä teet vapaa-ajalla? Sinuna pyytäisin videon poistoa ja toisekseen kyseenalaistaisin nyt muutenkin koko kuvion.
Katson parhaillaan sarjaa, missä lapsenraiskaajalle, katsotaan lieventäväksi seikaksi humalatila. Minustahan sen pitäisi koventaa rangaistusta.