Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mokasin pikkujouluissa täydellisesti

Vierailija
11.12.2022 |

Olen hakannut päätäni kirjaimellisesti seinään koko eilisen päivän ja parannellut krapulaa. Firman pikkujoulut pidettiin poikkeuksellisesti perjantaina töiden jälkeen, vaikka koko porukka ei päässyt paikalle / halunnut osallistua, kun firmassa on aiemmin pidetty pikkujoulut marraskuun lopulla. Nyt johto halusi tehdä poikkeuksen.

En ollut ehtinyt syömään ennen pikkujouluja ja päätin testata boolin heti ensimmäiseksi mikä oli iso iso virhe (!) Siitä alamäki alkoi ja mokailuni paheni äärimmilleen. Olin ihan tuiterissa ennen pääruokaa mitä vain näykin. Muistan viettäneeni iltaa yhdessä neljän tiimiläisen kanssa ja siihen loppuvat muistikuvani täysin.

Miksi mokasin täydellisesti? Olen lähennellyt, leperrellyt ja tehnyt kaikkea muuta jätjettömän typerää miespuoleiselle työkaverille, joka sattuu olemaan ihastunut minuun mutta tuskin on enää. Tämän lisäksi olen tarrautunut miehen käteen ja puristellut lujasti niin että on jäänyt jälkiä ja mikä pahinta huutanut kadulla suureen ääneen ja haukkunut miestä miesh..ksi ja vihaavani tätä. Että näin. Onnistuin humalassa myös tuhoamaan / kadottamaan miehen kalliin merkkihuivin.

En enää ikinä juo alkoholia enkä juhli työkavereiden kanssa mitään. Tästä kaikesta on kuvattu video toisen miespuoleisen työkaverin puhelimella jonka lähetti aamusta minulle ja kertoi, ettei mies aio tulla työpaikalle ja on etänä koko viikon. Pomo ei tiedä vielä, kun oli ehtinyt lähtemään aiemmin, mutta työkaveri sanoi, että todistajia on tiimistä kaksi + mies itse.

Tämä on surullista mutta totta ja tapahtunut oikeasti. Pidän miehestä todella, mutta alkoholin takia menetin malttini täysin. Kaksi työkaveria kyselevät onko minulla piilevä / alkava alkoholiongelma, kun riehuin juhlissa liikaa. Hävettää niin paljon että haluan kuolla. Joudun varmaan puhutteluun ja saan varoituksen, kunhan minua ei vain irtisanota. Voiko tuollaisesta irtisanoa?

Mieheen en ole ottanut yhteyttä. En vaan yksinkertaisesti pysty. En vielä. Mitä teen?? Ostanko kukkia ja uuden huivin ja pyydän anteeksi kasvokkain? Merkkihuivi on todella kallis eikä sitä saa Suomesta. Mokasin täydellisesti..

Kommentit (588)

Vierailija
381/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllätyin siitä kuinka moni pitää alkoholinkäyttöä jotenkin tekoa lieventävänä asiana. Pitäisikö sellainenkin hyväksyä jos joku, oli sitten mies tai nainen, esim. jossain juhlissa ryyppää ja sitten kännipäissään nöyryyttää, ahdistelee ja satuttaa omaa puolisoaan? Olen varma että käskettäisiin eroamaan ja ilmoittamaan poliisille. En oikein ymmärrä tuota ajatusta, että työkavereiden pitäisi kestää toisiltaan mitä tahansa.

Asia on niiin, että työajalla ei tarvitsekaan kestää. Pikkujoulut ovat vapaaehtoiset ja vapaa-ajalla tapahtuvat. Niihin ei ole pakko osallistua ja niistä voi kävellä ulos heti jos kokee olonsa epämukavaksi. Kaikki eivät osallistu pikkujouluihn ollenkaan.

Työpaikan järjestämät ja kustantamat juhlat ovat aina työaikaa (vaikka olisi työajan ulkopuolella) ja jos käyttäydyt siellä asiattomasti, voit saada varoituksen tai väkivallasta suoraan potkut. Kyseisessä tapauksessa ei tarvita edes varoitusta. Terveisin hr asioihin perehtynyt.

Päivitäpä osaamistasi vaikka täydennyskoulutuksella.

https://kauppakamaritieto.fi/vastauspankki/dk11294

**Erilaisia sosiaalisia tilaisuuksia kuten esimerkiksi pikkujouluja ei lueta työajaksi. Jos työntekijä kuitenkin suorittaa työnantajan määräyksestä tilaisuuden edellyttämiä työtehtäviä, niihin käytetty aika on työaikaa.**

Niin. Eivät siis ole työsikaa sillä tavalla, että siitä maksettaisiin palkkaa, mutta ovat sillä tavalla, että joudut vastuuseen eoäasiallisen käytöksesi vuoksi. Olen nähnyt miten on annettu suoraan potkut, kun mies hyökkäsi humalassa työpaikan iltajuhlissa työkaverimiehen kimppuun ja vahingoitti tätä. Työpaikalla oli nollatoleranssi väkivaltaa kohtaan.

Vierailija
382/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se morkkis siitä ohi menee. Onhan se nyt kumma, jos mokomaa pitää paisutella ja oikein retostella kuvatulla pätkällä. Onpa pikkumaisia työkavereita sinulla. Tekopyhää tuomita, kuka normaali ihminen nyt ei olisi joskus kännissä mokaillut? Pyydät anteeksi ja se siitä. Huivin korvaat.

Pitäkää te pyhistelevät kommentoijat teekutsuja, jos ette ihmisten pikku mokailuja voi hyväksyä.

Uskomatonta tämä suomalainen kulttuuri ja örveltämisen puolustelu. Tunnen paljon ihmisiä, jotka eivät ole ikinä mokanneet kännissä. Ja kyllä, ovat ihan normaaleja ihmisiä.

Mietin ihan samaa. Tuntuu että yhä useammin kuulee ihan suomalaisilta miehiltä, etteivät mielellään vietä aikaa tai varsinkaan seurustelisi suomalaisen naisen kanssa. Olen näissä yhteyksissä aina puolustellut että eihän me nyt sen huonompia olla kuin muut. Mutta toisaalta ehkä näillä miehillä on kokemusta sen tyylisistä naisista joita tähän keskusteluun osallistuu ja kritiikki onkin ihan aiheellista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoitti, että oli oli uupunut ja stressaantunut jo ennen pikkujouluja. Ja että heidän projektinsa pitäisi valmistua jouluksi. Ja että mies, jota solvasi, on projektin vetäjä. Mieskin on varmasti stressaantunut projektipaineesta ja joutuu miettimään miten saavat sen varmasti maaliin ennen joulua. Tehtävänkuvia mietitään siksi ja mies jää etätyöhön, jottei pikkujoulutapahtuma häiritse hänen keskittymistään. Mies ei draamaile, vaan yrittää viedä sovitussa aikataulussa tehtävän loppuun. Tähän paineeseen ei oltaisi tarvittu enää mitään pikkujoulusekoiluja, joka voi häiritä kaikkien keskittymistä. Minusta mies kuulostaa vastuulliselta ja fiksulta. Ja voihan se huivi olla vaikka lahja kiitolliselta asiakasfirmalta.

Mies kuulostaa kitisijältä, jonka ego on nyt saanut kolauksen. Ihastuksensa kohde olikin känniapina ja sekös häntä hävettää. Haluaa nyt tehdä näyttävää pesäeroa ihastukseensa. Ei se hänen työntekoonsa vaikuta mitenkään. Luuletko että hän itkee itsensä uneen kun työkaveri örvelsi ja solvasi häntä kadulla? Ihan kädessäkin roikkui. Ja huivikin meni pilalle! Yyh snif.

Ps. Verottajaa kiinnostaisi varmasti mikäli yritys antaa lahjaksi toiselle yritykselle 1000€ kaulaliinoja!

Kansainvälinen firma. Ei se sille lahjoittajafirmalle varmasti ole kuin parinsadan arvoinen, vaikka täällä Suomessa maksaisikin hunajaa...mutta tämä lahjajuttu oli ihan vain minun arvaus. Arvaan myös, että kyseessä on it-firma. Siellä liikkuu projekteissa isot rahat ja myöhästymismaksutkin on isot, joten työntekijöillä on kovat paineet...

Vierailija
384/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllätyin siitä kuinka moni pitää alkoholinkäyttöä jotenkin tekoa lieventävänä asiana. Pitäisikö sellainenkin hyväksyä jos joku, oli sitten mies tai nainen, esim. jossain juhlissa ryyppää ja sitten kännipäissään nöyryyttää, ahdistelee ja satuttaa omaa puolisoaan? Olen varma että käskettäisiin eroamaan ja ilmoittamaan poliisille. En oikein ymmärrä tuota ajatusta, että työkavereiden pitäisi kestää toisiltaan mitä tahansa.

Asia on niiin, että työajalla ei tarvitsekaan kestää. Pikkujoulut ovat vapaaehtoiset ja vapaa-ajalla tapahtuvat. Niihin ei ole pakko osallistua ja niistä voi kävellä ulos heti jos kokee olonsa epämukavaksi. Kaikki eivät osallistu pikkujouluihn ollenkaan.

Okei, eli käytännössä ei siis kannata odottaa kivaa iltaa vaan muistaa että känniääliöiden ja pahimpien sekoilijoiden ehdoilla sitten edetään. Voisi varmaan jo juhlia suunniteltaessa tehdä tämän kaikille selväksi, meitä kun on niin monenlaisia ja ihmisillä ehkä vähän erilaiset odotukset juhlia kohtaan. Kyllä itseä ainakin harmittaisi jos joutuisi lähtemään kesken kaiken pois jonkun muun huonon käytöksen takia.

Voithan sä kysellä firmasta, kuinka moni haluaa holittomat pikkujoulut ja kerätä nimilistan ja viedä sen pomolle.

Ei ole minun vastuullani, ne holtittomat voi ihan itse ilmoittautua niin muut tietää ketä varoa.

Vierailija
385/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku huivi voi tuhoutua siitä että tartut lujasti käteen? Ei tossa ole mitään järkeä.

Vierailija
386/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känni ei myöskään ole mikään tekosyy. On säälittävää jos ei aikuinen pysty hallitsemaan tekojaan.

Vierailija
387/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman hauskaakin voi olla viinaa...

Vierailija
388/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea pitkää ketjua.

Nämä kännisekoilut on vaan noloja, mutta ne unohtuu kyllä. Leiman siitä saa ja muut ajattelee, että sulla on alkoholi-ongelma.

Kyllä sulle on ennenkin noin käynyt joten otapa oppia niin ei tarvi hävetä itseä ja joutua tuollaiseen inho-tilanteeseen.

Elämä jatkuu jokatapauksessa 😊

Vierailija
389/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Känni ei myöskään ole mikään tekosyy. On säälittävää jos ei aikuinen pysty hallitsemaan tekojaan.

Vuodata nyt kunnolla sitä sääliä siellä tynnyrissäsi! Jaa sitä meille kaikille!

Vierailija
390/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea pitkää ketjua.

Nämä kännisekoilut on vaan noloja, mutta ne unohtuu kyllä. Leiman siitä saa ja muut ajattelee, että sulla on alkoholi-ongelma.

Kyllä sulle on ennenkin noin käynyt joten otapa oppia niin ei tarvi hävetä itseä ja joutua tuollaiseen inho-tilanteeseen.

Elämä jatkuu jokatapauksessa 😊

Niin katkeraa tekstiä että, mistä hiertää?

Vierailija
391/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäpä sille tekee, jos ei muista mitään. Ja minkä sille voi jos menee todellisuuden taju. Et pyydä mitään anteeksi, vaan otat opiksesi. Minäkin otan aina opikseni, mutta toistan aina samat virheet. Minkäpä sitä itselleen voi.

Vierailija
392/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marinista mallia! Nykyaikaan kuuluu että jopa PM voi örveltää julkisesti ja selviää tilanteesta olankohtautuksella ja saa jopa kehuja. Toki ymmärrän morkkiksesi, mutta yritä ajatella että Tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, vai mitä?

Ei naurata ja olen huolissani miehestä. Lähetin miehelle viestin ja kohta soitan perään.

Miksi olet huolissasi?

Tietenkin olen huolissani, koska tein miestä kohtaan väärin. En ole selvinpäin sekopää. Soitin miehelle, ei aluksi vastannut mutta soitti pian puhelun minulle. Pyysin aluksi anteeksi puhelimen välityksellä ja kerroin heti korvaavani huivin - mies puolestaan sanoi, että on erittäin pettynyt minuun ja haluaa keskustella asiasta kahden kesken, että miten tästä jatketaan. Ei voi hyväksyä tekoani ja pikkujoulujen jälkeen on pohtinut olenko oikea ihminen työstämään työprojektia. Mies vetää isoa projektia, jossa olen mukana ja äänestä päätellen on suuttunut, vaikka suostui puhumaan puhelimessa kanssani. Ennen puhelun lopettamista sanoi, että hyvä että olen päässyt juhlista ehjänä kotiin.

Sitten kun huivi on saapunut niin pyydän mieheltä uudestaan anteeksi.

No en minäkään haluaisi jatkaa mitään työprojektia sellaisen ihmisen kanssa joka on karjunut keskellä katua minulle ja kutsunut huoraksi. Oli hän sitten miten kännissä hyvänsä. Joitakin asioita vaan ei voi unohtaa. 

Millä alalla olet? Nykyajan työelämässä kuule tapahtuu pahempiakin asioita, kuin työkaverin känniörvellys kerran elämässä. Kannattaa kehittää jonkinlainen itsetunto ja tulla ulos tynnyristä, niin ehkä sinullakin on mahdollisuuksia onnistua elämässä.

Paljon kiitoksia huolenpidosta, mutta olen onnistunut elämässäni oikein hyvin. Olen töissä kansainvälisessä organisaatiossa jossa minulla on kollegoja 25 eri maasta. Näiden yli 20 vuoden aikana on ollut jos jonkinlaista joulujuhlaa, kesäjuhlaa ja vaikka mitä juhlaa; välillä organisaation tiloissa ja välillä ravintolassa omin nokin. Ikinä ei ole kukaan käyttäytynyt kuten AP kertoo tehneensä, ja kyllä alkoholiakin on kulunut ihan reippaasti.

Ei minulla ole itsetunnossa mitään vikaa, mutta jos minua olisi kohdeltu noin kuten AP on kohdellut tuota kollegaansa, niin mitään projektia en kyseisen henkilön kanssa enää tekisi.

Vierailija
393/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marinista mallia! Nykyaikaan kuuluu että jopa PM voi örveltää julkisesti ja selviää tilanteesta olankohtautuksella ja saa jopa kehuja. Toki ymmärrän morkkiksesi, mutta yritä ajatella että Tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta, vai mitä?

Ei naurata ja olen huolissani miehestä. Lähetin miehelle viestin ja kohta soitan perään.

Miksi olet huolissasi?

Tietenkin olen huolissani, koska tein miestä kohtaan väärin. En ole selvinpäin sekopää. Soitin miehelle, ei aluksi vastannut mutta soitti pian puhelun minulle. Pyysin aluksi anteeksi puhelimen välityksellä ja kerroin heti korvaavani huivin - mies puolestaan sanoi, että on erittäin pettynyt minuun ja haluaa keskustella asiasta kahden kesken, että miten tästä jatketaan. Ei voi hyväksyä tekoani ja pikkujoulujen jälkeen on pohtinut olenko oikea ihminen työstämään työprojektia. Mies vetää isoa projektia, jossa olen mukana ja äänestä päätellen on suuttunut, vaikka suostui puhumaan puhelimessa kanssani. Ennen puhelun lopettamista sanoi, että hyvä että olen päässyt juhlista ehjänä kotiin.

No en minäkään haluaisi jatkaa mitään työprojektia sellaisen ihmisen kanssa joka on karjunut keskellä katua minulle ja kutsunut huoraksi. Oli hän sitten miten kännissä hyvänsä. Joitakin asioita vaan ei voi unohtaa. 

Millä alalla olet? Nykyajan työelämässä kuule tapahtuu pahempiakin asioita, kuin työkaverin känniörvellys kerran elämässä. Kannattaa kehittää jonkinlainen itsetunto ja tulla ulos tynnyristä, niin ehkä sinullakin on mahdollisuuksia onnistua elämässä.

Paljon kiitoksia huolenpidosta, mutta olen onnistunut elämässäni oikein hyvin. Olen töissä kansainvälisessä organisaatiossa jossa minulla on kollegoja 25 eri maasta. Näiden yli 20 vuoden aikana on ollut jos jonkinlaista joulujuhlaa, kesäjuhlaa ja vaikka mitä juhlaa; välillä organisaation tiloissa ja välillä ravintolassa omin nokin. Ikinä ei ole kukaan käyttäytynyt kuten AP kertoo tehneensä, ja kyllä alkoholiakin on kulunut ihan reippaasti.

Ei minulla ole itsetunnossa mitään vikaa, mutta jos minua olisi kohdeltu noin kuten AP on kohdellut tuota kollegaansa, niin mitään projektia en kyseisen henkilön kanssa enää tekisi.

Kiitos yksityiskohtaisesta vastauksestasi, oli mielenkiintoista! Mukava kuulla, että hyvin pyyhkii! Tässä tapauksessa se olisit kuitenkin ollut sitten sinä, joka olisi saanut etsiä itselleen pään silittely -työpaikan, jos ei yhteistyö selvinpäin olevan kollegan kanssa maistu. Hän ei olisi nimittäin joutunut lähtemään, vaan juuri sinä.

Vierailija
394/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet heti huomenna aamusta pomon puheille, kerrot rehellisesti että mitä tapahtui ja otat vastuun tekemistäsi. Suosittelen että järjestätte keskustelutilaisuuden töissä johon tulee mukaan myös luottamusmies ja mahdollisesti työturvallisuusvaltuutettu, jos teillä sellainen töissä on. Käytte tilanteen läpi, pyydät anteeksi ja sovitte rikkoutuneiden tavaroiden korvaamisesta. Tarvittaessa ole myös yhteydessä työterveyteen, koska tuollainen käytös ei ole tavallista. Suosittelen tipatonta nyt ainakin jonkun aikaa ja ainakin seuraavissa työtapahtumissa.

Se, että ei ole syönyt ennen juomista, vaikuttaa kyllä niin, että juopuu nopeammin, mutta se ei kuitenkaan selitä täysin kohtuutonta käyttäytymistä. Normaali aikuinen osaa kontrolloida omaa alkoholinkäyttöään ja tunnistaa oman käyttäytymisensä. Käytöksesi viittaa siihen, että sinulla on itsekontrolliongelmia ja että alkoholinkäyttösi on riistäytynyt tai riistäytymässä käsistä.

Taitaa monessa firmassa ollakin resursseja käydä kriisikokousta jonkun yksittäisen pikkujouluörveltäjän toilailuista. Työpaikoilla tehdään töitä eikä puida vapaa-ajan asioita.

Vierailija
395/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet huolissasi?

Kiitos yksityiskohtaisesta vastauksestasi, oli mielenkiintoista! Mukava kuulla, että hyvin pyyhkii! Tässä tapauksessa se olisit kuitenkin ollut sitten sinä, joka olisi saanut etsiä itselleen pään silittely -työpaikan, jos ei yhteistyö selvinpäin olevan kollegan kanssa maistu. Hän ei olisi nimittäin joutunut lähtemään, vaan juuri sinä.

Ei meistä kumpikaan olisi joutunut lähtemään, ei tuo sentään erottamisen arvoista ole. Mutta olisimme jatkaneet eri projekteissa. Varsinkin kun ottaa huomioon miten poikkeuksellista moinen käytös meidän työympyröissämme olisi, ei kyseiselle henkilölle löytyisi yhtään ymmärrystä keneltäkään. Eli kukaan ei minua moittisi siitä että en enää halua työskennellä hänen kanssaan. Kyllä meillä projekteja riittää.

Vierailija
396/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollainen ole kuin yksittäinen ylilyönti, joka hävettää jonkin aikaa mutta aikuiset ihmiset pääsevät siitä kyllä yli. Materiaaliset vahingot korvataan ja pyydetään anteeksi ja se siitä.

Vierailija
397/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt täytyy sanoa, että on draamaa kerrakseen. Tuo, että yksiosapuoli kuvaa (siis kuka aikuinen kuvaa yhtään mitään pikkujouluissa?!) jonkun draamaa, laittaa tämän videon vielä sille draamailijalle ja jatkaa omaa draamailuaan sillä, että "en enää ikinä kehtaisi näkyä meidän parempien edessä..." Oikein kääntää veistä haavassa. Mitähän tälläinen henkilö saa tuosta? Varmaan saa kiillotettua sitä omaa ihanaa kehäänsä ja saa kivasti kiusattua töissä. Voi kettua sentään nyt oikeesti. En itse sekoile humalassa, koska en juo. Mutta en todellakaan myöskään ala ketään moraalisoimaan asiasta, varsinkaan niitä joilla ihan selkeästi menee yli. Se ei ole minun tehtävä, eikä toivottavasti kenekään muunkaan tehtävä. Jos olisit ollut niin kamala niin miksi ei paikalle soitettu poliiseja ja viety juoppoputkaan? Sen olisi vastuulliset ihmiset tehneet jos toinen on tuossa kunnossa. Siellä on jatkuvasti joku vahtimassa ja pitämässä huolen. Ymmärrän täysin, että nuo asiat mitkä on humalassa tapahtuneet on humalassa. Humala saattaa muuttaa ihmisen käytöstä, humala saattaa muuttaa ihmisen persoonaa täysin. 

Nyt aloittaja keskustele maanantaina vaikka sen Teamsin välityksellä kollegan kanssa ja pahoittele. Sillä ei ole nykymaailmassa mitään väliä, kuinka sen teet: otatko videopuhelun vai teetkö sen f2f. Ihmettelen kyllä tuota pahoinpideltyä, että miksi ei ole munaa tulla työpaikalle? Se, mitä pikkujouluissa on tapahtunut on tapahtunut teidän vapaa-ajalla, ei työ ajalla. Normaali aikuinen pystyy tuon käsittelemään viikonlopun aikana. Tämä mies olisi myös voinut jättää sinut draamailemaan yksin, jos olisit oikeasti ollut niin kamala. Ei miehetkään kaikkea katso.

Tämä. Lisäksi boolit ja drinkit on pahoja siinä, että ei tiedä miten vahvoja ne on ja menee kuin mehu/limppari alas, eli liian helposti. Siinä menee helposti överiksi ja oikeasti voi mennä filmi poikki ja vielä yhdistettynä tyhjään mahaan. AP kun käytti muutenkin harvoin alkoholia niin ei ihme. Jätä nämä alkoholiongelmista jankkaajat omaan arvoonsa.

Ymmärrettävästi nolottaa. Miehen kanssa juttelu ja vilpitön anteeksipyyntö ja huivin korvaus on riittävää. Muille kuulu pätkääkään.

Vierailija
398/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöllikö joku huivin, eihän semmoinen itsestään katoa?

Mene paikan päälle etsimään sitä. Jos ei löydy, niin joku on varastanut ja laittaa sun syyksi koska olit niin humalassa.

Huivi on nyt viallinen, mutta ilmeisesti joku sen varasti, kun miehellä ei sitä ollut kaulalla, kun poistui pikkujouluista. Näin minulle viestitteli toinen työkaveri, joka on järkyttynyt tekosistani ja kehotti korvaamaan uuden huivin miehelle.

Hei oikeasti, tämä huivigate häiritsee minua. Miksi ihmeessä ap korvaisi miehelle huivin jonka joku toinen on varastanut? 

Vierailija
399/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen it-alan firmassa ja ihan joka kerta siellä on sekoilua ollut pikkujouluissa. Kukaan ei ole niitä jälkeenpäin miettinyt, pahoitellut tai tehnyt niistä mitään muutakaan numeroa. Normimeininki, jos jotkut vähän panee firman saunalla, tai joku selittää ihan överikännissä jotain ihan himmeää, sammuu tai yrjöää jonnekin :D Itse olen kerran vuosia sitten pannut naimisissa olevan esimieheni kanssa pikkujouluissa. Olihan siitä jonkinlainen morkkis pari päivää, mutta meni ohi kun huomasin ettei kukaan suhtaudu minuun mitenkään erikoisemmin kuin ennenkään, ei edes se pomo.

Vierailija
400/588 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen it-alan firmassa ja ihan joka kerta siellä on sekoilua ollut pikkujouluissa. Kukaan ei ole niitä jälkeenpäin miettinyt, pahoitellut tai tehnyt niistä mitään muutakaan numeroa. Normimeininki, jos jotkut vähän panee firman saunalla, tai joku selittää ihan överikännissä jotain ihan himmeää, sammuu tai yrjöää jonnekin :D Itse olen kerran vuosia sitten pannut naimisissa olevan esimieheni kanssa pikkujouluissa. Olihan siitä jonkinlainen morkkis pari päivää, mutta meni ohi kun huomasin ettei kukaan suhtaudu minuun mitenkään erikoisemmin kuin ennenkään, ei edes se pomo.

Jep. Ei kaada maata. Varmaan aika kanki hanurissa -meininkiä töissäkin, jos toisen yksittäinen, siis huom. yksittäinen känniörvellys saa koko tiimin pois tolaltaan. Kuulostaa enemmän kiusaamiselta ja tahalliselta nillittämiseltä, kuin miltään muulta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi