NAISILLE: Miten toimia, jos joku mies seuraa epäilyttävästi syrjäisellä seudulla?
Itse jouduin eilen lähtemään illalla juoksuun kotia kohti, kun mies pimeässä kujilla seurasi selvästi, oli tyyliin 20 kohtaa missä kääntyä eri kohtaan, mutta seurasi minua ja välillä vilkuili taaksensa. Paikka oli niin syrjässä ettei siihen kellon aikaan illasta-yöstä ollut muita ihmisiä alueella.
Hyvin pelottava kokemus. Varsinkin kun lehdissä on ollut juttua siitä miehestä, joka on vuosikymmeniä naisia metsästänyt ja tehnyt hirveyksiä.
Miten te toimitte tai toimisitte, jos jossain missä ei ole muita ihmisiä, lähtee joku mies teitä seuraamaan?
Kommentit (1308)
Äppi 112 pitää ladata puhelimeen. Sen vuoksi, että henkilöt hätänumerossa näkevät automaattisesti sijaintisi ja saat avun varmasti ja nopeammin. Sen jälkeen painetaan vain äppiä, oli hätä itsellä tai toisella.
Kaivan puhelimen esiin ja käännyn tulosuuntaan teeskennellen, että soitan poliisit. Tai sitten olen soittavinani ja sanon:"Mä oon ihan just kotona, oon tässä ja tässä keskustan risteyksessä, näet mut kohta ikkunasta" jne.
Kerran minua ilmeisesti yritettiin ryöstää, kun olin töissä ja siirtymässä paikasta a paikkaan b. Näpyttelin kadulla työpuhelinta (perus iPhone), kun narkomaani alkoi hitaasti lähestyä takaapäin. Vetäisin puhelimen taskuun ja valpastuin. Narkkari lähti nopeasti pois edellä odottavan kaverinsa luo ja pudisti pettyneenä päätään.
Joskus minua seurasi kadulla jollain hemmetin pappamopolla joku vanha äijä. Kyllästyttyäni siihen takana sihkutteluun pysähdyin ja kysyin vihaisena, voinko auttaa jotenkin. Ilmeisesti ko. Tyyppi on harmiton, mutta seurailee ihmisiä välillä.
Aika harvoin on mitään ongelmia ollut. Iso kokoni ilmeisesti ehkäisee isommat ongelmat, samoin kuin itsevarma käytökseni. Pysyn pimeän aikaan valaistuilla kaduilla ja täällä PK-seudulla on aina reitilläni liikennettä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus olen syyllistynyt tällaiseen seuraamiseen. Kaksi tyttöä (n. 10 vuotta) käveli edelläni. Toinen heistä vilkuili vähän väliä taakse. Sitten eräässä kohdassa tytöt menivät lasten leikkipaikalle. Pysähdyin siihen koska leikkipaikka oli pokemon go:ssa gymi, jonka valtasin. Jatkoin matkaa ja samat tytöt tulivat juuri leikkipaikalta eteeni. Suretti ajatus että tyttö varmaan pelkäsi minua ja ihan syyttä. Teki mieli huutaa että ei ole syytä pelätä, en ole heitä stalkkaamassa vaan pelaan pokemonia :D. Huuto olisi varmaan ollut vielä pelottavampaa, joten päätin vain muuttaa kävelyreittiä ja lähdin suosiolla eri suuntaan vaikka tytöt menivät reittiä jota olin aikonut mennä.
Sarjassa miehen elämää.
Tuttu tunne. Olen "seurannut" nuorta naista 15+ metrin päästä. Paitsi että olin matkalla kotiin, samaa reittiä kuin kävelen joka päivä.
Mistäkö tiedän seuranneeni? Hän vilkuili taakseen ja kun tulin perässä metsän laitaan (pururata), hän lähti polkua oikealle, eikä mennyt päätietä.
Oikealle mentäessä olisi päässyt samalle väylälle nopeammin hyvin valaistua tietä, nyt hänelle tuli pidempi lenkki...
Mies on epätäydellinen nainen, kävelevä surkastuma, geenitasolla tehty abortti. ’Olla mies’ tarkoittaa olla vajavainen, tunteellisesti rajoittunut; miehuus on rajoittava sairaus ja miehet ovat emotionaalisesti rampoja. Mies on täysin itsekeskeinen, loukussa itsensä sisällä, kykenemätön empatiaan tai samastumaan toisiin, kykenemätön rakkauteen, ystävyyteen, hellyydenosoituksiin. Hän on vankina hämärällä alueella, ihmisen ja apinan puolivälissä. Hänen asemansa on vielä paljon huonompi kuin apinoiden, sillä, toisin kuin apinat, hän on kykenevä laajaan valikoimaan negatiivisia tunteita.
Vierailija kirjoitti:
...hän on kykenevä laajaan valikoimaan negatiivisia tunteita.
Melko ironinen teksti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä siinä mitään. Jos uskon päihittäväni juosten, juoksen. Jos en, säästän voimia tappeluun ja katselen jos ympärillä on jotain kättä pidempää. Ja psyykkaan itseni siihen tilaan, että mä oon se, jota hyökkääjän kannattaa pelätä. Olen myös päättänyt, että mieluummin tapan kuin tulen raiskatuksi. Oon lapsena kokenut aika rankkaa väkivaltaa, joten mun kipukynnys on myös aika korkea.
Etkai tosissasi kuvittele, että pärjäisit fyysisesti vahvempaa osapuolta (mies) vastaan? Tajuatko että tuollaisessa tilanteessa voi käydä hyvin huonosti?
Ei nainen miestä kovin helposti voit. Mutta on paljon tapauksia missä mies on luovuttanut juuri siksi, että nainen on pistänyt niin kovasti vastaan. Pitää tosin toivoa, että se jokaa hyökkää kimppuun olettaa vain pientä vastarintaa, eikä sen rajumpaa mekastusta siltä naiselta...
Jos joku kävisi kiinni, niin kyllä minäkin miellumin panisin vastaan, kuin jäisin vaan avuttomana makaamaan, vaikka pienenä ja lyhyenä en kyllä voita ketään.
Se ei aina ole valinta. Lamaantuminen on totisinta totta joillakin ihmisillä. Eivät pysty liikkumaan. Tämän takiahan lakikin muutettiin, että se ei ole suostumus seksiin jos ei pysty puolustautumaan mitenkään.
Entä jos haluaakin lopettaa kesken ja lamaantuu suostumuksen jälkeen sängyssä jo maaten eikä mies tajua asiaa?
Vierailija kirjoitti:
Soitan jollekin. Mieluiten miespuoliselle henkilölle ja kaiutin päällä. Kävelen vähän ripeämmin. Yhtä tyyppiä jouduin menemään piiloon, kun odotin junaa. Huomasin, että vähän ajan päästä sama kaveri yritti raahata autoonsa toista naista. Siinä vaiheessa tulin esiin piilostani ja aloin huutamaan naiselle, että varo sitä, se yrittää napata sut autoonsa ja luultavasti r**skata. Nainen rimpuili tyypin otteesta pois, ja jotenkin me onnistuttiin yhdessä olemaan riittävän uhkaavia, että mies häipyi.
Näitä on enemmän kuin moni tajuaakaan. Nämä laskelmoivat saalistajat odottavat uhriaan juuri sellaisilla paikoilla ja aikoihin, että harvemmin on ketään auttamassa. Siksi en liikukkaan tietyissä syrjäisissä paikoissa yömyöhään.
Vierailija kirjoitti:
Minua seurasi kerran pakettiauto, jossa oli kolme ulkomaalaisen näköistä miestä. Piilouduin yhden kaupan taakse ja ne ajelivat siinä kadulla edestakaisin koko ajan. Lopulta menin yhtä hevospolkua ja sen jälkeen metsän läpi menevää koiranpissatuspolkua pitkin kotiin. Kotimatkallani oli tuolloin useampi kohta jossa ei ole asutusta eikä kunnon valaistusta. Oli ehkä elämäni pisimmät 3km.
Pelkäsin ihan älyttömästi kun suuri pelko oli, että ne olivat huomanneet minne menin, ja pusikon läpi näin monta kertaa miten auto ajoi hitaasti tietä pitkin ja katseli mihin olin mennyt- toisaalta järkeilin että olisin ollut vielä helpompi uhri siellä hämärän valtatien varressa, kuin siellä pilkkopimeässä metsässä, jonka tunsin aika hyvin.
Onneksi isä on opettanut vähän itsepuolustusta, mutta eipä siinä yksi 55kg tyttö mahda oikeen kolmelle raavaalle miehelle mitään.
Hyvä, että toimit viisasti. Suomessa on liian monta kadonnutta naista ja se pistää vihaksi. 😡 Varmasti moni ei tilanteessa välttämättä ole karkuun päässyt (on saattanut jäätyä paikalleen tai muuten vain jäädä kiinni, vaikka olisi fiksusti yrittänyt päästä pakoon) ja sitten ei ole koskaan kuultu tai tapahtuu se ikävin asia josta jää henkiin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pelottaa, niin soita jollekin tutulle tai sukulaiselle, harva sekopää tulee iholle jos on puhelimessa. Käytin tätä konstia itse 42-kiloisena teininä aika paljon kun tuli kuljettua monesti iltaisin vähän epämääräisillä seuduilla harrastuksista tai asemalta kotiin.
Yleensä riittää, kun jatkaa normaalisti matkaansa eikä arastele. Suurin osa näistä yksikseen seurailevista etsii pelokkaita ja epävarmoja "uhreikseen".
Väittäisin, että suurin osa naisten takana kulkevista miehistä on vain menossa jonnekin.
Ongelmahan tässä on naisen kannalta se, että koskaan et voi tietää varmaksi ennenkuin se takana kulkeva joko tarttuu kiinni tai menee ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä siinä mitään. Jos uskon päihittäväni juosten, juoksen. Jos en, säästän voimia tappeluun ja katselen jos ympärillä on jotain kättä pidempää. Ja psyykkaan itseni siihen tilaan, että mä oon se, jota hyökkääjän kannattaa pelätä. Olen myös päättänyt, että mieluummin tapan kuin tulen raiskatuksi. Oon lapsena kokenut aika rankkaa väkivaltaa, joten mun kipukynnys on myös aika korkea.
Etkai tosissasi kuvittele, että pärjäisit fyysisesti vahvempaa osapuolta (mies) vastaan? Tajuatko että tuollaisessa tilanteessa voi käydä hyvin huonosti?
Ei nainen miestä kovin helposti voit. Mutta on paljon tapauksia missä mies on luovuttanut juuri siksi, että nainen on pistänyt niin kovasti vastaan. Pitää tosin toivoa, että se jokaa hyökkää kimppuun olettaa vain pientä vastarintaa, eikä sen rajumpaa mekastusta siltä naiselta...
Jos joku kävisi kiinni, niin kyllä minäkin miellumin panisin vastaan, kuin jäisin vaan avuttomana makaamaan, vaikka pienenä ja lyhyenä en kyllä voita ketään.
Se ei aina ole valinta. Lamaantuminen on totisinta totta joillakin ihmisillä. Eivät pysty liikkumaan. Tämän takiahan lakikin muutettiin, että se ei ole suostumus seksiin jos ei pysty puolustautumaan mitenkään.
Entä jos haluaakin lopettaa kesken ja lamaantuu suostumuksen jälkeen sängyssä jo maaten eikä mies tajua asiaa?
Mies ei tajua että nainen makaa sängyssä liikahtamatta kauhistuneen näköisenä? Minkälaista seksiä sulla yleensä on? Jos nainen on täysin passiivinen ja makaa kädet liikkumatta hiipihiljaa, niin sitten kyllä suosittelen kysymään että onhan kaikki ok. Ja jos ei vastaa siihen mitään, niin sitten tietysti täytyy heti lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nyt on miesvihaketju oikein viimeisen päälle
Kokemaasi tuskaan ja ahdistukseen on yksi helppo parannuskeino, tuomitse ne harvat miehet jotka lähtee pahat mielessä seurailemaan naisia. Minä tuomitsen jyrkästi naiset jotka syyttää syytöntä raiskauksesta. Sen takia minun ei tarvitse ahdistua ja huutaa nais vihaa, jos sellaisesta tapauksesta puhutaan.
sinä oletkin varmaan ainoa nainen, joka tuomitsee naiset, jotka syyttävät syytöntä raiskauksesta. syyttömän maine on pilalla, vaikka jossain vaiheessa syytteistä luovuttaisiinkin.
Miten tämä liittyy tähän ketjuun?
Tämä ketju liittyy naisten pelkoon, ei siihen että on raisk. lavastaja naisia tai siihen että jos kaikki naiset ei niitä lavastajia tuomitse.
Pysy aiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus olen syyllistynyt tällaiseen seuraamiseen. Kaksi tyttöä (n. 10 vuotta) käveli edelläni. Toinen heistä vilkuili vähän väliä taakse. Sitten eräässä kohdassa tytöt menivät lasten leikkipaikalle. Pysähdyin siihen koska leikkipaikka oli pokemon go:ssa gymi, jonka valtasin. Jatkoin matkaa ja samat tytöt tulivat juuri leikkipaikalta eteeni. Suretti ajatus että tyttö varmaan pelkäsi minua ja ihan syyttä. Teki mieli huutaa että ei ole syytä pelätä, en ole heitä stalkkaamassa vaan pelaan pokemonia :D. Huuto olisi varmaan ollut vielä pelottavampaa, joten päätin vain muuttaa kävelyreittiä ja lähdin suosiolla eri suuntaan vaikka tytöt menivät reittiä jota olin aikonut mennä.
Sarjassa miehen elämää.
Niin. Kumpikohan on pahempaa, joutua koko ajan varomaan ja pelkäämään henkensä edestä ulkona liikkuessaan vai hieman joskus muuttaa kulkureittiään?
Ei liity otsikkoon mut minä miehenä tuollaisessa tilanteessa koitan valita eri reittiä sekä hidastelen etten anna uhkaavaa vaikutelmaa.
Toki mikäs sille voi mikäli nainen kääntyykin sille samalle reitille jossakin kohtaa, mutten ainakaan ole seurannut enkä todellakaan voi tietää ennakolta minne suuntaan joku edellä kulkeva seuraavasta kulmauksesta mahtaa kääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen harrastanut judoa 6-vuotiaasta asti. Kannattaa tulla kokeilemaan, miten käy lajia taitamattoman miehen ja 32 vuotta harrastaneen naisen välisessä katutappelussa. Itseänikin ihan aidosti kiinnostaisi tietää.
Sepä ei käy kuin elokuvissa, jossa 50-kiloinen nainen vetää pataan tuplasti isompia miehiä.
Niinpä, toivottavasti kukaan ei ota tuota ensin mainittua ohjetta käyttöön, jos oikeasti joutuu tähän tilanteeseen, todellisuudessa siinä käy vain hyvin huonosti. Parempi vaan juosta. Jos mies lähtee perään juoksemaan niin sitten viimeistään huutaa täysillä apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pelottaa, niin soita jollekin tutulle tai sukulaiselle, harva sekopää tulee iholle jos on puhelimessa. Käytin tätä konstia itse 42-kiloisena teininä aika paljon kun tuli kuljettua monesti iltaisin vähän epämääräisillä seuduilla harrastuksista tai asemalta kotiin.
Yleensä riittää, kun jatkaa normaalisti matkaansa eikä arastele. Suurin osa näistä yksikseen seurailevista etsii pelokkaita ja epävarmoja "uhreikseen".
Väittäisin, että suurin osa naisten takana kulkevista miehistä on vain menossa jonnekin.
Voi olla, en osaa ajatella miltä miehistä tuntuu yleistys? Miehiä pelätään kaikkien uutisten ja jopa valistusten perusteella.
Se että mies kulkee perässä vahingossa ei vähennä pelkoa yhtään.
Jos päälle tulee, monella naisella on pitkät Tekokynnet.Silmät puhki ukolta ja munille potkaisi. Muuten , jos et tule tapetuksi 112 muista! Onhan se niin pitkävetinen kysely 112:lta että henki kerkiää mennä. Parasta olla pimeällä liikkumatta yksin, senhän jokaisen pitäisi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sarjassa miehen elämää.
Niin. Kumpikohan on pahempaa, joutua koko ajan varomaan ja pelkäämään henkensä edestä ulkona liikkuessaan vai hieman joskus muuttaa kulkureittiään?
Ei naiset joudu koko ajan varomaan ja pelkäämän henkensä edestä.
Tuon väittäminen on vihjailua että miehet olisivat jotain eläimiä jotka saalistavat naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, en osaa ajatella miltä miehistä tuntuu yleistys? Miehiä pelätään kaikkien uutisten ja jopa valistusten perusteella.
Se että mies kulkee perässä vahingossa ei vähennä pelkoa yhtään.
Kyllähän se melko pahalta tuntuisi jos näkisi että joku on selkeästi peloissaan tai lähtee jopa juoksemaan karkuun, kun itse tietää että on vain kävelemässä kotiin, kauppaan tai mihin lie. Ei kyllä koskaan ole omalla kohdalla tapahtunut, tai en ainakaan ole huomannut.
En kyllä koe että minun pitäisi olla mitenkään pahoillani, hidastaa vauhtiani, muuttaa reittiäni tjsp. sen takia että joku näkee aiheelliseksi pelätä, tai pitää minua epäilyttävänä vain siksi että olen samalla kävelytiellä, menossa samaan suuntaan osan matkasta.
Jossain ohjelmassa neuvottiin ettei missään nimessä pidä päästää tilannetta siihen että joutuu autoon vastoin tahtoaan. Pitää huutaa ja tapella viimeiseen asti estääkseen sen tilanteen koska sen jälkeen peli on menetetty.
Kuuluu niihin kivoihin yhteisiin pelihetkiin.
T. Tanssista muistuttelija