Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NAISILLE: Miten toimia, jos joku mies seuraa epäilyttävästi syrjäisellä seudulla?

Vierailija
10.12.2022 |

Itse jouduin eilen lähtemään illalla juoksuun kotia kohti, kun mies pimeässä kujilla seurasi selvästi, oli tyyliin 20 kohtaa missä kääntyä eri kohtaan, mutta seurasi minua ja välillä vilkuili taaksensa. Paikka oli niin syrjässä ettei siihen kellon aikaan illasta-yöstä ollut muita ihmisiä alueella.

Hyvin pelottava kokemus. Varsinkin kun lehdissä on ollut juttua siitä miehestä, joka on vuosikymmeniä naisia metsästänyt ja tehnyt hirveyksiä.

Miten te toimitte tai toimisitte, jos jossain missä ei ole muita ihmisiä, lähtee joku mies teitä seuraamaan?

Kommentit (1308)

Vierailija
601/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks tää yks tyyppi koko ajan keskustelee itsensä kanssa? Skitsofreenikko? Monta persoonaa yhdessä?

No tuo miesvihanäkyväksi-äijä on sekaisin. Se on ollut sitä vuosia eikä parane koskaan, koska hoito ei kelpaa eikä pure. Se alkaa kinaamaan kenen kanssa tahansa ja kuvittelee, että on palstalla kahdestaan jonkun kanssa. Täällähän on parhaimmillaan kymmeniä ihmisiä yhtä aikaa ketjussa, tällä hetkellä varmaan vähemmän koska kaikki syvästi inhoavat hästägmiesvihanäkyväksi-urpoa.

Tää on muuten hauska! Palstamammat aina kuvittelee juttelevansa vain yhden ja saman kanssa.

Tässäkin ketjussa tarkottiin mitä, kolmea vai neljää nikkiä?

Jotka kaikki olette siellä saman näppiksen ääreillä? Mielikuvituskavereita vai sivupersooniako ovat?

Vierailija kirjoitti:

Ja noiden kertomusten takia pelkäät kaikkia miehiä ja pidät oikeuden paeta.

Ja toki sinulla on se oikeus, mutta edelleen, miesten kokemusten vuoksi _vastaamme_ ettei _meitä_ kiinnosta sun tuntitaksa, ja kaikki hoitsut on potentiaalisia Ainoja.

Vierailija
602/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pelottaa, niin soita jollekin tutulle tai sukulaiselle, harva sekopää tulee iholle jos on puhelimessa. Käytin tätä konstia itse 42-kiloisena teininä aika paljon kun tuli kuljettua monesti iltaisin vähän epämääräisillä seuduilla harrastuksista tai asemalta kotiin.

Yleensä riittää, kun jatkaa normaalisti matkaansa eikä arastele. Suurin osa näistä yksikseen seurailevista etsii pelokkaita ja epävarmoja "uhreikseen".

Väittäisin, että suurin osa naisten takana kulkevista miehistä on vain menossa jonnekin.

Ei, kyllä niillä on pahat mielessä jotka selkeästi seuraa, koska ne rehdit miehet on jo niin nuhdeltu pitämään naisiin hyvä välimatka etteivät vahingossakaan vaikuttaisi siltä niinkuin seuraisivat naista.

Miehenä olen pahoillani, että aiheutan naisille niin suurta ahdistusta kuten tuossa yhdessäkin viestissä, missä mietittiin että ennemmin tappaa kuin tulee raiskatuksi. Usein naisista näkee että oikeasti ahdistaa kun illalla tulen kadulla vastaan tai jostain kulman takaa kääntyy nainen kävelemään aivan eteeni samaan suuntaan. Tällöin hidastan vauhtia että välimatka kasvaa ja vastaantullessa koetan katsella vaan jonnekin sivullepäin, yritän olla mahdollisimman epäahdistelijamainen.

Kovin jaloa. Minä miehenä en koita olla yhtään mitään muuta kuin oma itseni. Jos tämä on joillekin naisille ongelma, niin ehkä heidän sitten pitäisi miettiä miten he saavat asian ratkaistua, sen sijaan että syyttömiltä ulkopuolisilta vaaditaan jotain korjaavia toimenpiteitä.

Naisena annoin teille kummallekin yläpeukun. Mies saa olla oma itsensä ja toimia normaalisti. Ei siis tarvitse tehdä mitään kummallista, kunhan jättää yksin liikkuvat naiset rauhaan. Toisaalta on ihan arvostettavaa sekin, jos osaa ja haluaa ottaa tämmöisen huomioon. Sitä ei tosin kannata vetää niin överiksi, että alkaa sen vuoksi vaikuttaa oudolta hiipparilta. Omalla kohdalla luonnollinen on parempi, koska luen ihmisten elekieltä hyvin ja huomaan heti kaikki outoudet ja poikkeamat käytöksessä.

Toisaalta itsekin teen tuota tilan antamista ja toisen huomiointia, vaikka edellä menisi mies. En kiiruhda perässä tms. Joskus päiväaikaan lenkillä edellä menevää miestä selvästi ahdisti, kun tulin takana. Oma vauhtini oli kuitenkin reippaampi, mutta ohitukseen kului aikaa. Tie oli aika kapea. Hän odotti jännittyneenä ja korvat höröllään, että olen lähempänä, ja sitten vasta katsoi taakseen. Olin siinä kohtaa jo toisessa laidassa ja lähdössä ohittamaan. Katsoin itse vain eteenpäin. Tyyppi rentoutui. Olisin tietysti voinut katsoa kohti ja hymyillä, mutta en halunnut luoda kontaktia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmät, aataminomena, haarukset. Niin kovaa kuin lähtee.

Kovaääninen hälytin mukana taskussa.

"niinn kovaa kuin"...? jaa, no mitenkähän kovaa se lähtee täysin lihaksettomalta 16-vuotiaalta 150 senttiseltä tytöltä, tai sitten 65 vuotiaalta vanhemmalta naiselta? Ootte ihan pijhalla. Etenkin jos vastassa on joku tämmönen:

https://www.youtube.com/watch?v=

Niinpä, se on kyllä totta, että päällekävijät ovat usein niin raukkamaisia paskahousuja, että valitsevat uhrikseen juurikin sen 150-senttisen tytön tai 65-vuotiaan vanhemman naisen.

Vierailija
604/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmät, aataminomena, haarukset. Niin kovaa kuin lähtee.

Kovaääninen hälytin mukana taskussa.

"niinn kovaa kuin"...? jaa, no mitenkähän kovaa se lähtee täysin lihaksettomalta 16-vuotiaalta 150 senttiseltä tytöltä, tai sitten 65 vuotiaalta vanhemmalta naiselta? Ootte ihan pijhalla. Etenkin jos vastassa on joku tämmönen:

Ei vastassa ole aina tuommoinen. Moni on päässyt vapaaksi rimpuilemalla tai potkimalla, miksiköhän sitä ei voisi kokeilla jos siltä tuntuu? Ihan turha selittää, että nainen on aina avuton. Ei ole, voi tulla avaimesta silmään.

Yhtenä vinkkinä muuten on potkaista hyökkääjää kaikella kehon voimalla polveen etupuolelta. Pettäneen ja revenneen polvinivelen/-lumpion kanssa ei kukaan lähde perään juoksemaan.

Vierailija
605/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut, että jos on täysin avoin ja puhdas ajatuksiltaan, universumi suojelee.

Eräs nainen on vaeltanut yksikseen Kanadan erämaassa ja karhut tulivat polulla vastaan. Väistivät naisen, koska naisessa ei ollut mitään pahaa.

Kepillä jäätä ei kannata kokeilla, mutta jos tulee tiukka paikka, niin tätäkin voi miettiä. Me emme ole yksin täällä maailmassa. Ihmeitä tapahtuu.

Kannattaa olla hyvä ihminen ja koittaa ajatella ja tehdä hyviä tekoja.

Elämä on kuin bumerangi, mitä tänne heittää, se tulee x 10 takaisin.

Varmaan jostain new age-kirjasta luit? Harmi vain, että täysin avointa ja puhdasta ihmistä ei ole, edes "parhain" guru ei ole sellainen, vaikka kuinka itse tai joku muu niin uskottelee.

Mutta itse tiedän tapauksen Kaisaniemen puistossa, jossa uskovaista tuttua ei raiskattu vaan hieman perässä tullut seuraava nainen. Tämä selvinnyt nainen oli oikeudessa todistamassa (oli siis soittanut poliisin). Raiskarilta oli kysytty, miksi raiskasi juuri tämän eikä ekaksi tulevaa: tietysti koska tämä eka kulki miehen kanssa. Ei kulkenut, eli enkelihän se siinä. Mutta ei ollut tämäkään nainen täysin avoin, puhdas tai hyvä, vaan vain Jeesuksen oma.

Miksi uskovaiset on tällaisia? Tämäkään ei varmasti nää mitään vikaa tässä kommentissaan. Että eipä olisi varmaan tämäkään nainen tullut raiskatuksi, jos olisi uskonut Jumalaan. Että suututtaa tämmöiset uskovat. Häpeä.

Tuossa Kaisaniemen puisto-tarinassa ei ole muutenkaan mitään järkeä. Kaksi naista käveli peräjälkeen puistossa, hyökkääjä tarkkaili molempia. Ensimmäinen pääsi ohi, ja hyökkääjä kävi toisen kimppuun ja mitä, raiskasi tämän toisen naisen nähden? Kerran kävelivät peräkkäin, olisi tekijä ehtinyt ehkä käydä kiinni, mutta ei kai sentään raiskata toisen naisen katsoessa vierestä. Mistäs minä toki tiedä, mutta aika paatuneelta tapaukselta kuulostaa jos ei välitä silminnäkijästä.

Jos taas eivät sittenkään kävelleet peräkkäin, vaan välissä olisi ollut vaikka puoli kilometriä, toinen olisi jo ehtinyt poistua puistosta eikä olisi nähnyt mitään. Ei kaisaniemen puisto ole kovin iso. Ja aika karu kysymys oikeudessa: mikset raiskannut tätä toista naista? Näinköhän siellä kysellään.

Vierailija
606/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs miehenä pitäisi toimia jos sattuu olemaan matka samaan suuntaa kuin edelläkulkevalla naisella, joka tietysti heti luulee ja draamailee, että seuraa häntä?

Tai ihan sama, en kyllä ala toisten mielikuvitusongelmien mukaan toimimaan missään tapauksessa, menen sinne minne olen menossa vaikka sitten jonkun naisen perässä.

Tässä neuvo ensialkuun: jos edellä kulkeva nainen kiihdyttää askeleitaan, niin älä matki häntä, vaan anna hänen ottaa etäisyyttä. Ongelma ratkaistu, eikä vaadi toimenpiteitä sinulta.

Vierailija
607/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata aliarvioida pienikokoistakaan tyttöä/naista. Tunnen läheisesti yhden, joka oli jo pikkutyttönä niin kova luu, ettei pelännyt ketään eikä sitä voinut kukaan pakottaa mihinkään. Piti yksin koulussa puoliaan useampaa poikaa vastaan ja lääkärissä vaadittiin kolme aikuista pitelemään paikoillaan. Ei ne tietysti todellisia tappelutilanteita ollut, mutta kertoo jotain kuitenkin.

Vierailija
608/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikos tämä se hästäg miesvihanäkyväksi-ääliö? MItä muita nikkejä hänellä on? NaispelkoNN, MiesNN?

Yksi "nikki" riittää minulle.

Eli miesvihaanäkyväksiääliö. Laita se esiin, niin voimme vältellä sairasta miestä tällä palstalla.

Sain kuitenkin kiitokset kun linkitin teille lupavapaat suihkeet, vaikka väititte että suomen naisvihasta johtuen sellaisia ei ole.

Olisipa sinulla muutakin empatiaa naisia kohtaan. Se, ettet ole itse kokenut, ei tarkoita sitä, etteivätkö muut ole. Älä vähättele kokemuksia koko ajan, älä yleistä kaikkiin miehiin tai naisiin kohdistuvaksi. Se on tietoista provosointia, enkä ymmärrä miksi teet sitä. 

Tulet aina sekoittamaan näitä keskusteluita. Jokainen täysjärkinen ymmärtää, että kyse ei ole kaikista miehistä eikä kaikista naisista. Silti sinä harrastat tätä yleistämistä jatkuvasti provomielessä. Miksi ihmeessä? Väität, että sinulla on vaimo. Silti olet täällä 7-23. Millainen mies sinä olet?

Korjataan pari asiaa:

1. en ole täällä 7-23

2. Linkitin keskustelussa luvallisen turvasuihkeen väitteeseen jossa kerrottiin yhteiskunnan harrastavan instituutionallista väkivaltaa naisia kohtaan koska sumutteet eivät ole sallittuja. Sain siitä haukut.

3. ketjussa on lukuisia kertoja sanottu "ei kaikki mutta suurin osa" . Mitäpä se olisi tykkäyksineen muuta kuin miesvihaa?

4. älä mieti millainen mies olen. Mieti itse millainen nainen sinä olet kun olet jälleen yhdessä ketjussa joka kallistui miesvihaan... Muista että jos sulla on poika, tässä ketjussa perusteltiin miksi on ok puukottaa sitä, tai potkia munille.  Ennaltaehkäisevästi.

Korjataan pari asiaa:

1. Olet täällä 7-23.

2. Linkitit keskustelussa luvallisen turvasuihkeen väitteeseen jossa kerrottiin yhteiskunnan harrastavan instituutionallista väkivaltaa naisia kohtaan koska pippurisumutteet eivät ole sallittuja. Sait siitä haukut, koska pippurisuihkeet todellakin ovat luvanvaraisia. Linkittämäsi oli värjäävä mentholsuihke.

3. Ketjussa on lukuisia kertoja sanottu "ei kaikki mutta osa" . Se ei ole miesvihaa vaan realismia.

4. Ketään ei kiinnosta, millainen mies olet. Mieti itse millainen sinä olet, kun olet jälleen yhdessä ketjussa jossa pohditaan naisen keinoja turvat henkensä ja terveytensä... Muista että jos sulla olisi tytär, tässä ketjussa olet perustelemassa, miksi on ihan ok ahdistella ja pelotella häntä sukupuolensa vuoksi.

Vo kun ymmärtäisit edes joskus edes vähän hävetä.

1. En ole, jos kuvittelet minun olevan niin se johtuu siitä että sinä keskustelet täällä 7-23 useiden miesten kanssa.

2. Mihin tarvitset pippurisuihketta kun tuo ajaa saman asian? Suurin osa naisista sumuttaisi pippurisuihkeella itsensä sokeiksi

3. Kerrotte sivulta 1 että on pakko varoa kaikkia. Se on miesvihaa.

4.Älä kysy millainen mies olen jos ei kiinnosta. Pusi pusi palstanartulle.

Vierailija
609/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata aliarvioida pienikokoistakaan tyttöä/naista. Tunnen läheisesti yhden, joka oli jo pikkutyttönä niin kova luu, ettei pelännyt ketään eikä sitä voinut kukaan pakottaa mihinkään. Piti yksin koulussa puoliaan useampaa poikaa vastaan ja lääkärissä vaadittiin kolme aikuista pitelemään paikoillaan. Ei ne tietysti todellisia tappelutilanteita ollut, mutta kertoo jotain kuitenkin.

Mitä tuolle tytölle tehtiin lääkärissä kun sitä pideltiin aloillaan?

Lisäksi on eri asia pidellä jotain aloillaan, tarkoituksena ettei pideltävä vahingoitu, kuin vetää sitä pataan kunnes se on henkihieverissä ja sitten tehdä sille mitä haluaa.

Vierailija
610/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
611/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallista pelon lietsomista. Jos joku sattuu kävelemään samaan suuntaan, so what. Elä ja anna muiden elää omaa elämäänsä. Poliisille soittaminen ja tarinan värittäminen niin, että toinen muka uhkaa, voi olla kunnianloukkaus ja perätön vaarailmoitus.

Kuinka tämä asia nyt noin sinun napaasi kaivelee? Et kai vain ole yksi noista, jotka hiippailevat ahdistelemassa naisia öisillä kaduilla?

Eikö asiasta saa keskustella ilman että keksit asioita päästäsi?

Aika läpinäkyvää tuo sun miesviha.

Vierailija
612/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikos tämä se hästäg miesvihanäkyväksi-ääliö? MItä muita nikkejä hänellä on? NaispelkoNN, MiesNN?

Eli miesvihaanäkyväksiääliö. Laita se esiin, niin voimme vältellä sairasta miestä tällä palstalla.

Sain kuitenkin kiitokset kun linkitin teille lupavapaat suihkeet, vaikka väititte että suomen naisvihasta johtuen sellaisia ei ole.

Olisipa sinulla muutakin empatiaa naisia kohtaan. Se, ettet ole itse kokenut, ei tarkoita sitä, etteivätkö muut ole. Älä vähättele kokemuksia koko ajan, älä yleistä kaikkiin miehiin tai naisiin kohdistuvaksi. Se on tietoista provosointia, enkä ymmärrä miksi teet sitä. 

Tulet aina sekoittamaan näitä keskusteluita. Jokainen täysjärkinen ymmärtää, että kyse ei ole kaikista miehistä eikä kaikista naisista. Silti sinä harrastat tätä yleistämistä jatkuvasti provomielessä. Miksi ihmeessä? Väität, että sinulla on vaimo. Silti olet täällä 7-23. Millainen mies sinä olet?

Korjataan pari asiaa:

1. en ole täällä 7-23

2. Linkitin keskustelussa luvallisen turvasuihkeen väitteeseen jossa kerrottiin yhteiskunnan harrastavan instituutionallista väkivaltaa naisia kohtaan koska sumutteet eivät ole sallittuja. Sain siitä haukut.

3. ketjussa on lukuisia kertoja sanottu "ei kaikki mutta suurin osa" . Mitäpä se olisi tykkäyksineen muuta kuin miesvihaa?

4. älä mieti millainen mies olen. Mieti itse millainen nainen sinä olet kun olet jälleen yhdessä ketjussa joka kallistui miesvihaan... Muista että jos sulla on poika, tässä ketjussa perusteltiin miksi on ok puukottaa sitä, tai potkia munille.  Ennaltaehkäisevästi.

Korjataan pari asiaa:

1. Olet täällä 7-23.

2. Linkitit keskustelussa luvallisen turvasuihkeen väitteeseen jossa kerrottiin yhteiskunnan harrastavan instituutionallista väkivaltaa naisia kohtaan koska pippurisumutteet eivät ole sallittuja. Sait siitä haukut, koska pippurisuihkeet todellakin ovat luvanvaraisia. Linkittämäsi oli värjäävä mentholsuihke.

3. Ketjussa on lukuisia kertoja sanottu "ei kaikki mutta osa" . Se ei ole miesvihaa vaan realismia.

4. Ketään ei kiinnosta, millainen mies olet. Mieti itse millainen sinä olet, kun olet jälleen yhdessä ketjussa jossa pohditaan naisen keinoja turvat henkensä ja terveytensä... Muista että jos sulla olisi tytär, tässä ketjussa olet perustelemassa, miksi on ihan ok ahdistella ja pelotella häntä sukupuolensa vuoksi.

1. En ole, jos kuvittelet minun olevan niin se johtuu siitä että sinä keskustelet täällä 7-23 useiden miesten kanssa.

2. Mihin tarvitset pippurisuihketta kun tuo ajaa saman asian? Suurin osa naisista sumuttaisi pippurisuihkeella itsensä sokeiksi

Lukeeko hyökkääjämiesten otsassa, että olen hyökkääjä?

Ei. Joten kaikkia on pakko varoa.

Vierailija
613/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs miehenä pitäisi toimia jos sattuu olemaan matka samaan suuntaa kuin edelläkulkevalla naisella, joka tietysti heti luulee ja draamailee, että seuraa häntä?

Tai ihan sama, en kyllä ala toisten mielikuvitusongelmien mukaan toimimaan missään tapauksessa, menen sinne minne olen menossa vaikka sitten jonkun naisen perässä.

Tässä neuvo ensialkuun: jos edellä kulkeva nainen kiihdyttää askeleitaan, niin älä matki häntä, vaan anna hänen ottaa etäisyyttä. Ongelma ratkaistu, eikä vaadi toimenpiteitä sinulta.

Jos olen vaivautunut kulkemaan 50% nopeudella ettei vaikuta siltä että olen syöksymässä hänen kimppuun, niin todellakin nostan nopeuttani 60% matkavauhtiin jos se pelle kipittää karkuun.

Ongelma ei ole minun vaan hänen päänsä sisäinen, ja se mitä teen tai jätän tekemättä ei vaikuta siihen mitenkään.

Vierailija
614/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjataan pari asiaa:

1. en ole täällä 7-23

Korjataan pari asiaa:

1. Olet täällä 7-23.

Niin, no "pakko" on sitä miesvihaa  :)  Yleistätte.   Ja tehkää toki mitä haluatte, kukaan ei kiellä enkä usko että sillä olisi merkitystäkään. Hulluja te olette.

Lukeeko muuten hoitsujen otsassa kuka ei ole massamurhaaja?

Ei, joten kaikkia on pakko varoa.

Vierailija
615/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraaminen ei itseäni haittaa, mutta siinä vaiheessa jos minuun kosketaan ilman lupaa niin käy kipeää. Olen melko hintelä eukko, mutta kyllä ne yli parimetriset tonnikalletkin saa nuolemaan asfalttia, kunhan on vain varautunut oikein. Harvemmin noista lähentelijöistä saa edes sakkoa.

Vierailija
616/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pienmepikokoista poikaa vastaan voi joku voimakas tyttö pitää puoliaan. Todellisessa tappelutilanteessa, tai stalkkaus, hyökkäystilanteessa  ei, koska yleensä miehet on naisia kookkaampia ja vahvempia, sekä nopeampia. Et mahda asialle mitään. Ainoa keino on olla aseistettu. (esim. koira, joku väline tms)

Vierailija
617/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjataan pari asiaa:

1. en ole täällä 7-23

Korjataan pari asiaa:

1. Olet täällä 7-23.

Niin, no "pakko" on sitä miesvihaa  :)  Yleistätte.   Ja tehkää toki mitä haluatte, kukaan ei kiellä enkä usko että sillä olisi merkitystäkään. Hulluja te olette.

Lukeeko muuten hoitsujen otsassa kuka ei ole massamurhaaja?

Ei, joten kaikkia on pakko varoa.

Tytöt opetetaan jo pienestä pitäen varomaan miehiä ja ihan syystä. Kun olin lapsi peloteltiin ihan aiheesta namusedillä, pääkaupunkiseudulla niitä olikin. Teininä saa pelätä vielä enemmän. Moni tulee ahdistelluiksi tai r ais katuiksi, paljon useampi kuin mitä tilastot kertovat. Aikuisilla naisilla taas on kertynyt kenties monia huonoja kokemuksia tai läheltä piti - tilanteita.

Kaikki tämä opettaa varomaan, eikä mikään yllä mainituista seikoista ole naisten omaa syytä.

Ei normaalin miehen ole syytä siitä triggeröityä. Luulisi, että olisi huolissaan kanssaihmisten tai läheistensä turvallisuudesta sen sijaan.

Vierailija
618/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
619/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttöhän oli seinähullu.

Vierailija
620/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

FBi-agentilta tuleva neuvo (olen katsonut haastattelun Youtubesta) on, että itsevarmuus ja ryhdikäs käveleminen vaikuttavat. Mitä enemmän vaikutat pelokkaalta ja epävarmalta heikolta kohteelta, sitä enemmän stalkkeri seuraa. Joten jos huomaat että stalkkeri seuraa, muuta kävelyäsi ja olemustasi voimakkaammaksi.

Jos sinulla ei ole turvahälytintä mukana, soita kännykällä kaverille tai jonnekin. Tai käänny itsevarmasti stalkkeriin päin suoraan - huom tämä on psykologisesti tehokasta, koska yleensä hiipparin mukavuusalue on epäsuora hiiviskelyalue ja hyökkäyksen osalta yllättäminen nimenomaan takaapäin - ja voimakkaasti huuda hiipparille, mitä helvettiä seuraat ja alas mennä kotiis ennen kuin poliisit rahnaa persees häkkiin. 

Stalkkerin psykologinen profiili on yleensä sekoitus fantasiaa ja pakkomiellettä, hänellä on sinua varten rooli päässään ja kuvio, miten haluaisi homman menevän. Kun rikot fantasian ja katkaiset zonen, jossa on, fiilinki menee hänellä offiin. 

Jopa sellainen voi toimia, että yhtäkkiä alat käyttäytyä aivan hullusti, huudat ihan mitä sattuu, siis sekoja ällöjä juttuja, niin johan alkaa hiippari itse paeta vikkelään. Hullu ei halua vastenmielisesti hullumpaa. 

Tämä on totta. Myös isokokoisuudesta on plussaa. Siis pituudesta ja rotevuudesta, sellainen voi laittaa vastaan ja voi olla vaikea saada vaikka maahan. Pienet ja heiveröiset on yleensä helpompia kohteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan