Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NAISILLE: Miten toimia, jos joku mies seuraa epäilyttävästi syrjäisellä seudulla?

Vierailija
10.12.2022 |

Itse jouduin eilen lähtemään illalla juoksuun kotia kohti, kun mies pimeässä kujilla seurasi selvästi, oli tyyliin 20 kohtaa missä kääntyä eri kohtaan, mutta seurasi minua ja välillä vilkuili taaksensa. Paikka oli niin syrjässä ettei siihen kellon aikaan illasta-yöstä ollut muita ihmisiä alueella.

Hyvin pelottava kokemus. Varsinkin kun lehdissä on ollut juttua siitä miehestä, joka on vuosikymmeniä naisia metsästänyt ja tehnyt hirveyksiä.

Miten te toimitte tai toimisitte, jos jossain missä ei ole muita ihmisiä, lähtee joku mies teitä seuraamaan?

Kommentit (1308)

Vierailija
561/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vuosi 2019, lähdin töistä klo 17-18 aikaan. Työpaikalta oli 1,5 km kävelymatka juna-asemalle, ja seutu oli pelkkää teollisuushallia ja joutomaata. Siellä ihmiset liikkuu enimmäkseen autoilla, joten yksikseen sai yleensä kävellä. Puoli kilsaa käveltyäni rekisteröin mielessäni, että tien toisella puolella on joku "heppu", joka ei oikein tunnu "sopivan ympäristöön". En kuitenkaan ajatellut asiaa siinä hetkessä sen enempää.

Jatkoin kävelyä omalla puolellani. Huomasin, että mies oli vaihtanut kävelemään samalle puolelle katua. No, eihän siinä mitään, varmaan menossa jonnekin duuniin iltavuoroon. Sitten minä vaihdoin tien toiselle puolelle, koska olin menossa juna-asemalle, joka on siinä suunnassa.

Yllätyksekseni mieskin vaihtoi puolta. Hän ei mennytkään toiseen suuntaan teollisuushalleille. Hänen reittinsä oli siis epälooginen. Aloin ajatella, "ei voi olla totta..."

Jatkoin kävelyä kohti asemaa, mies sitkeästi perässä. Menin Aviapoliksen asematunneliin. Se on käytännössä luola maan alla, ja luolan suulta on melko pitkä matka asemalaitureille.

Siellä luolassa mies alkoi huudella perääni. "Don't go so fast, don't go so fast." Otti jo hölkkäaskeleita perääni.

Olin jo 1000 m padonnut raivoa sisääni. Olin niin vihainen. Siis minkälainen tyyppi ihan vaan bongaa 50 m päässä satunnaisen naisen ja lähtee seuraamaan tätä teollisuusalueella / joutomaalla??? J-lauta mikä tilannetajuttomuus! En ole mikään *** saaliseläin!

Mies saavutti minua, mutta en jäänyt sekunniksikaan kuuntelemaan hänen asiaansa. Käännyin salamana ja paasasin "Stop following random people!!! It's not the right way to get to know each other!!!"

En ymmärrä, miten sain sen sanottua minun enkun taidollani niin nopeasti ja tehokkaasti, mutta mies haihtui kuin ilmaan. Hän ei tullut enää asemalaitureille ollenkaan. En tiedä, mitkä olivat hänen tavoitteensa, mutta ainakaan junalle hänellä ei siis ollut alkujaan aikomustakaan tulla.

Ehkä hän olisi halunnut vain tanssia ja laulaa piirileikkiä, mutta *** naisia ei bongailla ja seurailla kuin jotain eläintä. Eri asia jotkut festarit puistossa.

Vierailija
562/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyhmä taitaa olla, ja siitä tyhmästä tulee sakotetuksi, jos lähtee näinä pimeinä iltoina kyselemään naisilta  perässä juosten pimeillä kujilla kellonaikaa. En usko että kellonajan tietoonsaamiselle on tuollaisessa tilanteessa tarvetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pelottaa, niin soita jollekin tutulle tai sukulaiselle, harva sekopää tulee iholle jos on puhelimessa. Käytin tätä konstia itse 42-kiloisena teininä aika paljon kun tuli kuljettua monesti iltaisin vähän epämääräisillä seuduilla harrastuksista tai asemalta kotiin.

Yleensä riittää, kun jatkaa normaalisti matkaansa eikä arastele. Suurin osa näistä yksikseen seurailevista etsii pelokkaita ja epävarmoja "uhreikseen".

Väittäisin, että suurin osa naisten takana kulkevista miehistä on vain menossa jonnekin.

Ei, kyllä niillä on pahat mielessä jotka selkeästi seuraa, koska ne rehdit miehet on jo niin nuhdeltu pitämään naisiin hyvä välimatka etteivät vahingossakaan vaikuttaisi siltä niinkuin seuraisivat naista.

Miehenä olen pahoillani, että aiheutan naisille niin suurta ahdistusta kuten tuossa yhdessäkin viestissä, missä mietittiin että ennemmin tappaa kuin tulee raiskatuksi. Usein naisista näkee että oikeasti ahdistaa kun illalla tulen kadulla vastaan tai jostain kulman takaa kääntyy nainen kävelemään aivan eteeni samaan suuntaan. Tällöin hidastan vauhtia että välimatka kasvaa ja vastaantullessa koetan katsella vaan jonnekin sivullepäin, yritän olla mahdollisimman epäahdistelijamainen.

Kovin jaloa. Minä miehenä en koita olla yhtään mitään muuta kuin oma itseni. Jos tämä on joillekin naisille ongelma, niin ehkä heidän sitten pitäisi miettiä miten he saavat asian ratkaistua, sen sijaan että syyttömiltä ulkopuolisilta vaaditaan jotain korjaavia toimenpiteitä.

Vierailija
564/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, tälle keskustelulle kävi samoin kun tuolle : tyttäreni saa hävyttömiä viestejä miehiltä somessa...

Siellä tämä eräs väitti että osa niistä viesteistä on naisten lähettämiä...

Vierailija
565/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta, tälle keskustelulle kävi samoin kun tuolle : tyttäreni saa hävyttömiä viestejä miehiltä somessa...

Siellä tämä eräs väitti että osa niistä viesteistä on naisten lähettämiä...

Tämä eräs on kyllä hyvin häiriintynyt tapaus, haluaa vain haastaa riitaa jatkuvasti.

Vierailija
566/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumorivastaukset sikseen, eihän tässä kai itsensäpaljastajista puhuta vaan väkivaltaan pystyvistä miehistä. Ei se puhelinkaan välttämättä auta mitään, jos kyseessä on sairas saalistaja.

Otetaan naiset me tästedes sellainen asenne, että jos näemme jotakin, teemme jotakin. Pysäytä auto ja ota kyytiin nainen, jota näet seurattavan. Ota tunnistetiedot ylös, jos näet jotain epäilyttävää. Mene suoraan kysymään, onko hätä - tai mieluummin vain juttelemaan, kyllä silmät paljastava, onko hätä. Mene kylmästi väliin, jos toista naista alistetaan, vaanitaan, uhataan.

Miehille toki sama juttu. Oma mieheni näki tällaisen tilanteen palatessaan viime syksynä pyörälenkiltä. Pysähtyi ja saattoi uhatun naisen bussipysäkille, jolle tämä oli pyrkimässä, ja katsoi, ettei naista seurannut hullu ukko päässyt saman bussin kyytiin.

Poliiseja ei (resurssisyistä) kiinnosta, ennen kuin "tapahtuu" jotakin. Siispä estetään se tapahtuminen porukalla. Me suomalaiset ollaan talkookansaa. Tässä on talkoiden paikka.

Vierailija
567/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pelottaa, niin soita jollekin tutulle tai sukulaiselle, harva sekopää tulee iholle jos on puhelimessa. Käytin tätä konstia itse 42-kiloisena teininä aika paljon kun tuli kuljettua monesti iltaisin vähän epämääräisillä seuduilla harrastuksista tai asemalta kotiin.

Yleensä riittää, kun jatkaa normaalisti matkaansa eikä arastele. Suurin osa näistä yksikseen seurailevista etsii pelokkaita ja epävarmoja "uhreikseen".

Väittäisin, että suurin osa naisten takana kulkevista miehistä on vain menossa jonnekin.

Niin on. Ja osa taas ei. Pakko varoa kaikkia.

mahtaa olla raskasta elää katkerana miehiävihaavana feministinä

Mahtaa olla raskasta olla tuollainen reppana, joka ajattelee, että se on jotenkin itseltä pois, jos joku ventovieras nainen pelon takia haluaa ottaa varman päälle... Miten se sinua häiritsee?

Ketjussa on kehoitettu soittamaan poliisille, kertomaan ahdistelusta ja antamaan tuntomerkit. Vainoharhaiset naiset myös tekevät some-postauksia kuvauksien ja esim. rekisteritietojen kanssa syyttäen työtään tekeviä esim. pedariksi.

Mikäköhän siinä häiritsee?

Kyllä, jos epäilyttävä hiippari seuraa pitkään eikä jätä rauhaan vaikka vaihtaisi suuntaa, muuttaisi nopeutta jne. niin silloin soitetaan poliisille. Sillä ei ole mitään tekemistä kuvien ja henkilöllisyyden plus oletettujen rikosten julkaisusta netissä - sitä ei tee eikä hyväksy kukaan täysjärkinen. Sinä yhdistit nämä asiat, ei kukaan muu.

Silti teette sitä ja jaatte eteenpäin. Miten voit väittää ettei kukaan yhdistä sitä kun te teette sitä ihan oikeassa elämässä?

"Teette ja jaatte". No en tee enkä jaa. Silti soitan poliisille joka kerta jos pelkään turvallisuuteni puolesta. Se ei tarkoita syyttömän syyttämistä julkisesti jostain olemattomasta rikoksesta. Sellaista tekee vain joku sekopää.

Soita pois, ja jos poliisi tulee jututtamaan minua, teen rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta.

Naiset nyt kuitenkin ovat sekopäitä jotka syyttävät julkisesti olemattomista rikoksista. Suurin osa tässäkin keskustelussa olevista jakaisivat viestiä, jos eivät itse kirjoittaneet sitä.

Olisi oikeasti mielenkiintoista keskustella esim. kunnianloukkauksesta ja siitä täyttäisikö edellä mainitussa tilanteessa soitettu häke-puhelu sen ehdot (vinkki: ei täyty), mutta se on mahdotonta kun laitat koko homman läskiksi näillä järjettömillä yleistyksilläsi. Mutusi ei katsos valitettavasti tarkoita sitä että se olisi totta. Mutta jatka toki juttujen keksimistä ja niistä jankkaamista ihan rauhassa.

”Punanen Toyota Hiace (kyljessä luki isolla hiace jotain) ajeli Nuutissa harmaassa sadekelissä ikkuna auki ihan vaan edestakaisin ja kyttäsi varmaan lapsia. Tällä kertaa myös minun lasta ja minun läsnäollessa onneksi. Hidasti oikein kunnolla kohdalla, mutta jatkoi matkaa. Siinä näin naaman, jota en ole unohtanut sitten ensinäkemän. Hyi /”*#*$– ku oksettavaa. Kertokaa kaikille ja jakakaa”

Päivitys levisi nopeasti useisiin eri Facebookin ryhmiin, joissa tarina muutti myös muotoaan. Kuljettaja nimettiin takavuosina lapsiin kohdistuvista seksuaalirikoksista tuomituksi henkilöksi ja päivityksissä miehen väitettiin yrittäneen houkutella lasta kyytiinsä. Pian havaintoja alkoi sadella eri puolilta kaupunkia. Keski-Palokan koulun rehtori lähetti oppilaiden vanhemmille varoitusviestin Wilma-järjestelmän kautta.

Vitsailu Heikkilän perheessä loppui lyhyeen, kun ilmeni, että kyse todella oli isän kuljettamasta autosta.

– Ihmettelen suunnattomasti tällaisia johtopäätöksiä, sillä etsin annettua työmaan osoitetta, enkä edes puhunut paikalla kenellekään mitään, Heikkilä miettii.

Netissä levitettiin jo auton rekisteritunnusta ja osassa viesteissä uhattiin väkivallalla, mikäli auto tulee vastaan. Teippauksin varustettu auto on tiettävästi seudulla ainoa laatuaan.

Haluammeko arvailla minkä sukupuolen edustajat makoilevat facebookissa mammapalstoilla ja levittävät näitä juttuja?

Väkivallalla uhkailu? Tuttua tästäkin ketjusta.

Tällaisella ei edellekään ole mitään tekemistä sen kanssa, että yöllä yksin liikkeellä oleva nainen pelästyy hiipparia joka ihan oikeasti seuraa häntä (tässäkin on kerrottu esimerkkejä, tyyppi seuraa bussiin tai vaikka kiertää saman korttelin ympäri ympyrää jne, tai alkaa oikeasti huutamaan että heitän sut jokeen tai juoksee täysillä perässä). Siinä tilanteessa pitää soittaa hätäkeskukseen ja piste. Siitä tässä on kyse, ei siitä että joku sairas kyttääjä kirjoittelee Facebookissa.

Tässä langassa kerrotaan kuinka naisen on lainaus:

Niin on. Ja osa taas ei. Pakko varoa kaikkia

Kyllä, kun olen menossa yksin yöllä kotiin, varon kaikkia (myös naisia). Hätänumeroon soitan vain jos koen oikeaa uhkaa, en jos joku vain kävelee samaan suuntaan perässäni. Mutta olen koko ajan tietoinen ympäristöstäni ja skannaan lähistöllä liikkuvat ihmiset. Jos oikeaa uhkaa ilmenee ja soitan peloissani poliisille, en syyllisty minkäänasteiseen kunnianloukkaukseen. Ja miten tämä liittyy edelleenkään yhteenkään perättömään huhuun jota on levitelty netissä ja joka on törkeää toimintaa enkä ikinä osallistuisi sellaiseen.

Väität ettet sinä osallistuisi, mutta suurin osa naisista osallistuu.

Ja sinä väität että suurin osa miehistä ei ole vaarallisia, mutta minäpä väitän että on.

Noin, olemme keskustelussa samalla tasolla. Minä nyt väitin noin, niin se on nyt totta.

Noinhan te väitättekin joten...

Kukaan normaalijärkinen ei väitä että suurin osa miehistä on vaarallisia. Kukaan normaalijärkinen ei myöskään väitä että suurin osa naisista levittää perättömiä väitteitä olemattomista rikoksista kuvien ja nimien kera.

Sinä kuitenkin väität tuota jälkimmäistä. Joten...

Toki te väitätte että suurin osa miehistä on vaarallisia. Teette sen pelkäämällä kaikkia miehiä.

Nimenomaan emme väitä tuollaista. Tiedämme että 99,99% miehistä ja naisista on mukavia normaaleja ihmisiä. Mutta koska emme voi tietää kuka on se yksi harvinainen sekopää, meidän pitää olla varuillamme kun olemme haavoittuvaisessa asemassa. Esimerkiksi yksin kotiin kävelemässä. (Ja kyllä, varon myös oudosti käytytyviä naisia jos olen tuollaisessa tilanteessa, mutta mieheen verrattuna olen automaattisesti alakynnessä joten asetelma on eri.)

Usko jo, ymmärrämme kyllä.

Samasta syystä jos nainen lähestyy miestä, mies voi kertoa naiselle ettei hän ole hakemassa maksullista naista. Eihän kaikki naiset sellaisia ole, mutta mistäs mies voi tietää kuka ei ole. Eikä naisen tule asiasta loukkaantua.

Tai sairaanhoitajat, mistäs mies tietää kuka ei ole se Aino Nykopp-Koski.... Parasta vain suhtutua kaikkiin tappajina.

Juttusi menet aina vain typerämmiksi 😂. Tiedoksesi että se että naista seuraa hullu, 1,5 kertaa isompi hiippari yöllä pahat mielessä ei vertaudu siihen että nainen tarjoaa maksullista seksiä miehelle. Se vertautuu siihen että miestä seuraa häntä 1,5 kertaa suurempi ja huomattavasti fyysisesti isompi henkilö pahat mielessä.

Luulet että sillä on pahat mielessä. Todellisuudessa mies ei edelleenkään seuraa naista.

Vai oliko se nyt niin, että kaikki miehet seuraa naista?

Kukaan ei ole väittänyt että kaikki miehet. Edelleenkin on kyse niistä tapauksista kun joku on seurannut oikeasti: kytänyt samaan bussiin pääsyä, kiertänyt korttelin ympäri ympyrää, huutanut että heitän sut jokeen, lähtenyt juoksemaan perään, käynyt fyysisesti käsiksi. Eiköhän mieskin pelästy jos 50 itseäsi painavampi lihaskimppu lähtee perään ja huutelee törkeyksiä (oma kokemukseni kahden viikon takaa). Mutta turhaan toki vastaan trollille, eli hyvää yötä ja pidetään kaikki huolta omasta turvallisuudestamme.

Ja noiden kertomusten takia pelkäät kaikkia miehiä ja pidät oikeuden paeta.

Ja toki sinulla on se oikeus, mutta edelleen, miesten kokemusten vuoksi _vastaamme_ ettei _meitä_ kiinnosta sun tuntitaksa, ja kaikki hoitsut on potentiaalisia Ainoja.

Kerropa, kuinka monta sivupersoonaa ja mielikuvituskaveria _teillä_ siellä on? Yhdenkään normaalin miehen en koskaan ole kuullut horisevan moisia houreita.

Vierailija
568/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimeen puhuminen edes fekisti usein auttaa. Joskus laitoin ääniviestejä kumppanille wa:ssa, kun ei ehtinyt heti vastaamaan. 

Jossain itsepuolustuskurssilla sanottiin, että kannattaa kulkea itsevarman näköisesti, mitä se ikinä tarkoittaakaan. Eli reippaasti ainakin ja vilkuilla vaivihkaa, ettei näytä peuralta ajovaloissa jo valmiiksi jos kokoajan kääntyilee taakseen katsomaan hätääntyneenä.

Onhan myös joitain laillisia sumutteita, mitä voi kantaa mukanaan. Miksei jotain muutakin kättä pidempää, kunhan on järki niiden kanssa päässä.

Jos on sellaisia tuttuja joihin voi luottaa, olen joskus sopinut myös niin, että laitan viestiä kun olen kotona tai sanonut voisivatko soittaa minulle vaikka 10min päästä. Todellisessa uhassa varmasti kannattaa soittaa häkeen edes varuiksi tai juosta jonnekkin missä mahdollisesti ihmisiä-tietenkin.

Mielestäni ylipäätään valppaana oleminen on hyvä, joka tilanteessa. Tarkoittaen että myös päivällä ja tutuilla alueilla seuraa ympäristöään ja on vappaana, jolloin näillä pimeillä kujilla kulkiessa ei kukaan pääse niin helposti yllättämään, ja huomaa esim ajoissa että joku seuraa, eikä vasta kun kiinnittää huomiota 3km jlk että hetkinen, tuo on seurannut kauan. En väitä että tämä on kaiken pelastava tekijä, mutta itse ainakin seurailen myös päivällä, jos joku tulee pitkään takana tai kääntyy samaan suuntaan, jolloin asia tulee paremmin luonnostaan muutenkin ja valppaus on selkärangassa.

Vierailija
569/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puhelimessa 112-äppi, joka välittää sijainninkin, kun sillä soittaa hälytyskeskukseen. Jos olisin sata varma, että joku seuraa ja koen sen uhkaksi niin soittaisin sillä. Olettaen ettei ole ihmisiä (autoja, valoja talojen ikkunoissa) mistä hakea turvaa.

Vierailija
570/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä miehenä hyvin ahdistavaa. Kävin äsken jouluostoksilla ja satuin näkemään itseni peilistä, olin suoraan sanoen pelottavan näköinen :D Ja olen aika iso ja persoonallinen.

En kyllä ole koskaan ahdistellut ketään enkä muutenkaan tekisi pahaa kuin ehkä just kärpäsille, mutta koitapa sitä nyt selittää.

Joskus nuorempana tuiterissa huusin jollekin edessä kipittävälle naiselle, että odota hetki niin pääsen ohi ja ei tarvi juosta kuin maratoonari, ei sekään varmaan ollut hyvä idea :D Joskus viihteeltä palatessa jäinkin istumaan penkeille rauhassa ja odottelemaan, että tällainen kipittäjä ehtii alta pois.

Vierailija
571/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi kilistellä avaimia. Näin YLE opetti. Mitään pahaa ei pääse tapahtumaan, kunhan vain kilistelee avaimia.

Mutta Aapon jätätte avaimienne kanssa rauhaan!

Vierailija
572/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä siinä mitään. Jos uskon päihittäväni juosten, juoksen. Jos en, säästän voimia tappeluun ja katselen jos ympärillä on jotain kättä pidempää. Ja psyykkaan itseni siihen tilaan, että mä oon se, jota hyökkääjän kannattaa pelätä. Olen myös päättänyt, että mieluummin tapan kuin tulen raiskatuksi. Oon lapsena kokenut aika rankkaa väkivaltaa, joten mun kipukynnys on myös aika korkea.

Etkai tosissasi kuvittele, että pärjäisit fyysisesti vahvempaa osapuolta (mies) vastaan? Tajuatko että tuollaisessa tilanteessa voi käydä hyvin huonosti?

Totta kai tajuan. Mutta tiedän myös, että taisteluhalullakin on vaikutusta. Onhan niitä sekopäänaisia, jotka on miehiä teilanneet. Oon ollut todistamassa tilannetta, jossa 160 senttisen naisen taltuttamiseen tarvittiin 3 poliisia.

Asenteeseen kuuluu se, että hyväksyn sen, että voin kuolla. Ja se tekee musta sen hullun, jolla ei ole mitään menetettävää.

Taltuttamiseen voi tarvita kolme poliisia siksi, koska poliisi miehet ei saa käyttää sellaisia otteita, jotka voi vammauttaa naisen.

Sen sijaan sellainen seuraaja, jolla on pahat mielessä niin ei niitä poliisin turvakeinoja käytä naisen taltuttamisessa.

Sun voimafantasia taitaa nyt kuulua, ettei nainen koskaan, missään olosuhteissa, voi pärjätä miehelle? Faktat on sua vastaan. Miehen tappaneita naisia on Suomen vankiloissa.

Naisella harvemmin ulkonaliikkuessa on mitään teräasetta taskussa? Ehkä olisi syytä olla linkkari.

Avaimet on kaikilla taskussa.

Sehän on vanha neuvo, että avain nyrkkiin puristetun keskiormen ja nimettömän väliin jo hyvissä ajoin, niin sitten riittää hyvin kohdistettu osuma herkälle alueelle.

Vierailija
573/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kyllä niillä on pahat mielessä jotka selkeästi seuraa, koska ne rehdit miehet on jo niin nuhdeltu pitämään naisiin hyvä välimatka etteivät vahingossakaan vaikuttaisi siltä niinkuin seuraisivat naista.

Miehenä olen pahoillani, että aiheutan naisille niin suurta ahdistusta kuten tuossa yhdessäkin viestissä, missä mietittiin että ennemmin tappaa kuin tulee raiskatuksi. Usein naisista näkee että oikeasti ahdistaa kun illalla tulen kadulla vastaan tai jostain kulman takaa kääntyy nainen kävelemään aivan eteeni samaan suuntaan. Tällöin hidastan vauhtia että välimatka kasvaa ja vastaantullessa koetan katsella vaan jonnekin sivullepäin, yritän olla mahdollisimman epäahdistelijamainen.

Miksi sinua ahdistaa se että nainen ennemmin tap

paa kuin tulee raiskatuksi? 

Vierailija
574/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua seurasi kaupungissa mies. Yhdessä risteyksessä keksin mitä tehdä. Mies saapui viereeni, kun pysähdyin odottamaan, että auto pysähtyi. Odotin, menisikö hän ensin. Astuin suojatielle, koska mies ei tehnyt elettäkään liikahtaakseen ennen minua. Mies lähti heti kävelemään, kun otin askeleen. Käännähdin ympäri lähes puolessa välissä, lähdin rivakkain askelin kävelemään toiseen suuntaan ja otin puhelimen käteen. Mies seisahti keskelle risteystä katsoen perääni, mutta ei kehdannut kääntyä varmaankaan sen auton takia.

Vierailija
575/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikos tämä se hästäg miesvihanäkyväksi-ääliö? MItä muita nikkejä hänellä on? NaispelkoNN, MiesNN?

Yksi "nikki" riittää minulle.

Eli miesvihaanäkyväksiääliö. Laita se esiin, niin voimme vältellä sairasta miestä tällä palstalla.

Sain kuitenkin kiitokset kun linkitin teille lupavapaat suihkeet, vaikka väititte että suomen naisvihasta johtuen sellaisia ei ole.

Värisuihke ei estä raiskaamasta. Mutta kylläpä täytyy ihan suunnattoman kiitollinen olla sinulle, oi miesten mies, jonka kenkiä minä en ole arvollinen nuolemaan.

Not. Hei, sinä et ole arvollinen minun pilluani nuolemaan, mutta kengät voit putsata jos välttämättä haluat. Ja tässä olikin taikasana, josta sinä kimmastut ja alat jauhaa "jalustalle nostamisesta".

Miksi sitten vaaditte pippurisuihketta jos se ei kelpaa? Tuossa oli nimittäin muutakin kuin väriä.

Linkkaamasi tuote ei ole pippurisuihke. Ne ovat Suomessa luvanvaraisia.

Vierailija
576/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut, että jos on täysin avoin ja puhdas ajatuksiltaan, universumi suojelee.

Eräs nainen on vaeltanut yksikseen Kanadan erämaassa ja karhut tulivat polulla vastaan. Väistivät naisen, koska naisessa ei ollut mitään pahaa.

Kepillä jäätä ei kannata kokeilla, mutta jos tulee tiukka paikka, niin tätäkin voi miettiä. Me emme ole yksin täällä maailmassa. Ihmeitä tapahtuu.

Kannattaa olla hyvä ihminen ja koittaa ajatella ja tehdä hyviä tekoja.

Elämä on kuin bumerangi, mitä tänne heittää, se tulee x 10 takaisin.

Varmaan jostain new age-kirjasta luit? Harmi vain, että täysin avointa ja puhdasta ihmistä ei ole, edes "parhain" guru ei ole sellainen, vaikka kuinka itse tai joku muu niin uskottelee.

Mutta itse tiedän tapauksen Kaisaniemen puistossa, jossa uskovaista tuttua ei raiskattu vaan hieman perässä tullut seuraava nainen. Tämä selvinnyt nainen oli oikeudessa todistamassa (oli siis soittanut poliisin). Raiskarilta oli kysytty, miksi raiskasi juuri tämän eikä ekaksi tulevaa: tietysti koska tämä eka kulki miehen kanssa. Ei kulkenut, eli enkelihän se siinä. Mutta ei ollut tämäkään nainen täysin avoin, puhdas tai hyvä, vaan vain Jeesuksen oma.

Miksi alapeukut? Teidän mielestä löytyy "täysin puhtaita ja hyviä" ihmisiä? Vai tuo uskovainen olisi ansainnut tulla raiskatuksi, vai mitä?

Mistä tämä viha kumpuaa, vaikea ymmärtää.

Sun tyhmyydestä ja siitä, että sekö nainen joka ei ollut uskossa olisi kai mielestäsi ansainnutkin tulla ra is ka tuksi. Ärsyttää myös kun vakavaan asiaan tarjotaan avuksi jotakin mielikuvitushahmoa. Siinä ei jesset auta kun joku hullu käy päälle, tarvitaan ihan muut keinot.

Vierailija
577/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

FBi-agentilta tuleva neuvo (olen katsonut haastattelun Youtubesta) on, että itsevarmuus ja ryhdikäs käveleminen vaikuttavat. Mitä enemmän vaikutat pelokkaalta ja epävarmalta heikolta kohteelta, sitä enemmän stalkkeri seuraa. Joten jos huomaat että stalkkeri seuraa, muuta kävelyäsi ja olemustasi voimakkaammaksi.

Jos sinulla ei ole turvahälytintä mukana, soita kännykällä kaverille tai jonnekin. Tai käänny itsevarmasti stalkkeriin päin suoraan - huom tämä on psykologisesti tehokasta, koska yleensä hiipparin mukavuusalue on epäsuora hiiviskelyalue ja hyökkäyksen osalta yllättäminen nimenomaan takaapäin - ja voimakkaasti huuda hiipparille, mitä helvettiä seuraat ja alas mennä kotiis ennen kuin poliisit rahnaa persees häkkiin. 

Stalkkerin psykologinen profiili on yleensä sekoitus fantasiaa ja pakkomiellettä, hänellä on sinua varten rooli päässään ja kuvio, miten haluaisi homman menevän. Kun rikot fantasian ja katkaiset zonen, jossa on, fiilinki menee hänellä offiin. 

Jopa sellainen voi toimia, että yhtäkkiä alat käyttäytyä aivan hullusti, huudat ihan mitä sattuu, siis sekoja ällöjä juttuja, niin johan alkaa hiippari itse paeta vikkelään. Hullu ei halua vastenmielisesti hullumpaa. 

Toi viimenen on hyvä, jos alkaa keinot jo loppua. Jos vielä alkaa huutaa jotain kummallisia jee sus tuonela paholainen juttuja, niin voi olla hyvä karkotin. Yleensä tuollaisia sekopää uskontojuttuja kartetaan aika tehokkaasti ihan keskellä päivääkin, jos sellaiseen törmää kadulla tai ostoskeskuksessa. Sellainen on vähän pelottavaa kuunnella. Ja kaikki tietää että täysin kilahtaneilla on ihmeellisen kovat fyysiset voimat, ja että voivat olla arvaamattomia.

Vierailija
578/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinua ahdistaa se että nainen ennemmin tap

paa kuin tulee raiskatuksi? 

No mitäpä veikkaat? Ei se naisviha aina jää pelkkiin sanoihin.

Sitten jos hyvin sattuu, sattuu hänenkin kohdalleen se nainen joka valitsee kuten sinä ja minä, ja se on sitten pikkuincelin loppu. Kyllähän se pelottaa, noi on tottuneet että isompina saa sikailla vapaasti. Eihän se nyt käy, että jääkin kiksit saamatta ja tulee kunnon pipi.

Vierailija
579/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi harjoittaa naisiin kohdistuvaa järjestäytynyttä väkivaltaa, kieltämällä pippurisumutteet turva-välineenä, vaikka ne on KAIKKIALLA MUUALLA MAAILMASSA aivan normaalisti käytössä naisilla etenkin. Ja suositellaan.

Tämä on institutionaalista väkivaltaa naisia kohtaan.

Mielenkiintoinen väite:

https://finsec.fi/lupavapaa-turvasumutin

Tosin, ketjusta näkee ettei teitä totuus kiinnosta. Miesvihakiimanne on vahva  :)

tuossa sanotaan että on mentholia ja väriä. EI auta mitään tositilanteessa. Ainoostaan pippurisumute tai joku karhunkarkotin auttaisi kun joku raivotautinen rabies raiskgaaja käy käsiksi murhaten. Aivan naurettavaa. Jos tuo sallitaan mutta pippurisumutetta ei ,niin  on melko varma ettei tuo ole riittävän tehokas pysäyttämään esim. juurikin karhua.

Mulla on ollu tuo värisumute joskus.

Vierailija
580/1308 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä siinä mitään. Jos uskon päihittäväni juosten, juoksen. Jos en, säästän voimia tappeluun ja katselen jos ympärillä on jotain kättä pidempää. Ja psyykkaan itseni siihen tilaan, että mä oon se, jota hyökkääjän kannattaa pelätä. Olen myös päättänyt, että mieluummin tapan kuin tulen raiskatuksi. Oon lapsena kokenut aika rankkaa väkivaltaa, joten mun kipukynnys on myös aika korkea.

Etkai tosissasi kuvittele, että pärjäisit fyysisesti vahvempaa osapuolta (mies) vastaan? Tajuatko että tuollaisessa tilanteessa voi käydä hyvin huonosti?

Totta kai tajuan. Mutta tiedän myös, että taisteluhalullakin on vaikutusta. Onhan niitä sekopäänaisia, jotka on miehiä teilanneet. Oon ollut todistamassa tilannetta, jossa 160 senttisen naisen taltuttamiseen tarvittiin 3 poliisia.

Asenteeseen kuuluu se, että hyväksyn sen, että voin kuolla. Ja se tekee musta sen hullun, jolla ei ole mitään menetettävää.

Taltuttamiseen voi tarvita kolme poliisia siksi, koska poliisi miehet ei saa käyttää sellaisia otteita, jotka voi vammauttaa naisen.

Sen sijaan sellainen seuraaja, jolla on pahat mielessä niin ei niitä poliisin turvakeinoja käytä naisen taltuttamisessa.

Sun voimafantasia taitaa nyt kuulua, ettei nainen koskaan, missään olosuhteissa, voi pärjätä miehelle? Faktat on sua vastaan. Miehen tappaneita naisia on Suomen vankiloissa.

Näin voimailulajeja harrastaneena voin kertoa ja aihepiiriin tutustuneena, että ne nais tapppajat on 99% sellaisia, jotka yllättäen iskee puukoolla selkään tyyliin.

Oikeassa elämässä fyysisessä taistelussa meidän naisten saumat on todella pienet. Parempi välttää sitä viimeiseen asti ja ennemmin paeta ja huutaa apua.

No mä kyllä olen tehnyt myös töitä heidän kanssaan. Monilla on tosi rankkaa taustaa, ovat tulleet hakatuksi ja raiskatuksi. Tuollaisten kokemusten jälkeen ihmisestä voi tulla todella sekopää, joka ei välitä mistään enää. Ja alkaa tehdä muille asioita, joita itselle on tehty.

On paljon ihmisiä joita on kaltoin kohdeltu esim hyväksikäytetty lapsena, mutta siltikään eivät vahingoita muita. Eli vaikea lapsuus ei selitä saati oikeuta vahingoittamaan muita millään tavalla.

Kyllä se vaan selittää.

Se, että kaikki eivät turvaudu väkivaltaan, ei poista sitä faktaa, että joillekin se toimii psyykeen "tasaajana" (en nyt löydä parempaa sanaa). Totta kai asiat pitää aina ratkaista ensisijaisesti sivistyneesti, mutta minkäs teet kun et saa tässä maassa apua henkisiin ongelmiisi hyvällä, niin sitten pitää itse ottaa oikeus omiin käsiisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi