Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lapsuudenperheessä joulu on vain lapsille

Vierailija
10.12.2022 |

Ollaan viisi vuotta yhdessä ollut (vielä) lapseton pariskunta. Ollaan joka toinen joulu vietetty mun suvun kanssa ja joka toinen miehen suvun kanssa.

Mua on alkanut häiritä erilainen tapa viettää joulua. Miehen suvussa joulu on lasten juhla, mä oon tottunut, että se on tasaveroisesti aikuisten ja lasten. Mun suvussa ostetaan pienet lahjat kaikille periaatteella "ajatus on tärkein" (tai voi olla yhteinen perhelahja, jossa on jotain lapsille sopivaa ja jotain aikuiselle). Miehen suvussa ostetaan kalliit lahjat lapsille ja aikuisille ei mitään.

Mä en koskaan miehen sukulaisten luona pääse joulutunnelmaan. Mies huolehtii lahjojen ostamisesta sukulaislapsilleen ja mä noudatan omia tapojani siinä, että vien appivanhemmille aina lahjan, mikä nyt vähintään minusta kuuluu asiaan, kun he suurimman osan jouluvalmisteluista hoitaa. Varsinkin se, ettei anoppi saa muilta lahjoja tuntuu tylyltä, kun hän heillä eniten vaivaa näkee.

No ahdistaa jo tuleva joulu.

Kommentit (248)

Vierailija
1/248 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaisi minuakin. Onneksi meillä on aina lapseton joulu niin voi ruuan kanssa ottaa napanderia.

Vierailija
2/248 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meilläkin kyllä ostetaan vain lapsille lahjoja. Appivanhemmille viedään joulukukka, kun kutsuvat joulupöytään, ja muutama pullo viiniä ruualle.

Meillä ajatellaan niin, ettei mitään pientä ja edullista ole kiva saada, kaikkia tuikkukippoja yms on ihan liikaa. Ja kalliimpaa jos ostaa, tulee kamalat kustannukset. Tällä en halua väheksyä siis edullisia lahjoja ollenkaan, fakta vaan on, että kun tietyssä iässä jo olemme, yksinkertaisesti ei vaan ole tarvetta oikein millekään ja se mitä tarvitaan, hankitaan täsmähankintoina ihan tarpeeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/248 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meilläkin kyllä ostetaan vain lapsille lahjoja. Appivanhemmille viedään joulukukka, kun kutsuvat joulupöytään, ja muutama pullo viiniä ruualle.

Meillä ajatellaan niin, ettei mitään pientä ja edullista ole kiva saada, kaikkia tuikkukippoja yms on ihan liikaa. Ja kalliimpaa jos ostaa, tulee kamalat kustannukset. Tällä en halua väheksyä siis edullisia lahjoja ollenkaan, fakta vaan on, että kun tietyssä iässä jo olemme, yksinkertaisesti ei vaan ole tarvetta oikein millekään ja se mitä tarvitaan, hankitaan täsmähankintoina ihan tarpeeseen.

Ei meilläkään lahja oo tavarakrääsää, vaan just joulukukka, viiniä, suklaata, hilloa, kynttilöitä... Just sen mukaan, mistä tiedetään kunkin tykkäävän. Ja lapsille yhtä pienet lahjat. Ap

Vierailija
4/248 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painajainen.

Vierailija
5/248 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin se nyt vaan on, että ihmisillä on erilaiset tavat viettää joulua. Eikä toisten tapa ole enemmän oikein kuin toisten tapa.

Ja jos haluat anoppia muistaa niin siihen on sinulla myös oikeus.

Vierailija
6/248 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin se nyt vaan on, että ihmisillä on erilaiset tavat viettää joulua. Eikä toisten tapa ole enemmän oikein kuin toisten tapa.

Totta kai on oikeus. Itsellä vaan joulu pilalla. Kerran ehdotin, että jäisin kotiin ja mies menisi, mutta ei halunnut mennä ilman mua. En yhtään pidä siitä, millaisia kompromisseja parisuhde tuo mukanaan. Ap

Vierailija
7/248 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai on oikeus. Itsellä vaan joulu pilalla. Kerran ehdotin, että jäisin kotiin ja mies menisi, mutta ei halunnut mennä ilman mua. En yhtään pidä siitä, millaisia kompromisseja parisuhde tuo mukanaan. Ap

Mikä muuten mun mielestä on älytöntä. Jos joulu on lapsille, niin mihin meitä aikuisia siellä tarvitaan? Ap

Vierailija
8/248 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten parisuhde onnistuu ilman kompromisseja?

Vierailija
9/248 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille vain lahjat eivät ole joulussa tärkeintä, vaan yhdessäolo, hyvä ruoka ja tunnelma. Eikö miehesi voi ostaa lahjaa sinulle, jos se on sinulle tärkeää?

Vierailija
10/248 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi tuoda omia tapoja miehen jouluun?

Vierailija
11/248 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten parisuhde onnistuu ilman kompromisseja?

Sepä. Mutta en tiedä mikä on pienempi paha. Että pitääkö puolison takia vain tottua siihen, että joka toinen joulu tuntuu hukkaan heitetyltä. Ap

Vierailija
12/248 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan omat lahjani. Vietän joulun sitten missä tahansa, aina saan mitä olen toivonut, eikä tarvii surkutella, kun sain joltain vain suklaapaketin josta en edes tykkää. Käsilaukkua, kylpytakkia, kaikenlaista mitä minä vuonna toivonkin, niin olen jouluisin iloinen kun itse paketoimastani paketista tulee jotain erittäin miellyttävää. 😃

Vierailija
13/248 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään saada lahjoja ja antaa myös. En mitään turhaa vaan tarpeellista.

Nainen 30 v

Vierailija
14/248 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"WWAAAAHHH EN SAA LAHJOJA KOSKA MIEHEN PERHEESSÄ EI ANNETA NIITÄ AIUKUISILLE WAAAHHH!"

Jessus sentään...

Vierailija
15/248 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella lapsellista antaa aikuisille joululahjoja.

Vierailija
16/248 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille vain lahjat eivät ole joulussa tärkeintä, vaan yhdessäolo, hyvä ruoka ja tunnelma. Eikö miehesi voi ostaa lahjaa sinulle, jos se on sinulle tärkeää?

Ostaa joo. Ja antaa sen mulle yleensä ennen kuin lähdetään hänen sukulaisilleen. Mulla se tunnelma menee pilalle siitä, kun joulu menee vain sukulaislapsiin keskittyen. Meillä lapset on vain ihmisiä muiden joukossa, ei juhlan keskipiste. Väsyttää se kun lapset saa lahjoja ja kitisee, jos ei olleet mieleisiä. Ja kun lapset aukaisee lahjat, kaikki istuu ringissä ympärillä ja katselee. Ap

Käskeekö joku istumaan siinä ringissä? Itse selaisin vaikka sanomalehteä keittiössä.

Vierailija
17/248 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait ne muutkin muistavat anoppia, jos hän järjestää joulun? Ainakin kukkaasetelmalla tai ruokalahjalla? Tuo ei enää ole mikään tapa, vaan huonoa käytöstä ja hienotunteisuuden puutetta.

Sinulle pisteet, jos muistat anoppia, jos menette valmiiseen pöytään.

Vierailija
18/248 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaa joo. Ja antaa sen mulle yleensä ennen kuin lähdetään hänen sukulaisilleen. Mulla se tunnelma menee pilalle siitä, kun joulu menee vain sukulaislapsiin keskittyen. Meillä lapset on vain ihmisiä muiden joukossa, ei juhlan keskipiste. Väsyttää se kun lapset saa lahjoja ja kitisee, jos ei olleet mieleisiä. Ja kun lapset aukaisee lahjat, kaikki istuu ringissä ympärillä ja katselee. Ap

Käskeekö joku istumaan siinä ringissä? Itse selaisin vaikka sanomalehteä keittiössä.

No kyllä ne tulee hakemaan. Sanovat, että hei nyt avataan lahjat, tule katsomaan. Varmasti kokisivat tylyksi jos sanoisin, että mä luen tätä sanomalehteä mieluummin. Ap

Vierailija
19/248 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viettäkää joulu kotona ja tehkää omat perinteet.

Vierailija
20/248 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Tottakait ap. joutuu osallistumaan isäntäväen jouluperinteisiin, jo sitä alkeellisimmat käytöstavat vaativat.

Todella moukkamaista, jos kylässä vieras menisi lukemaan keittiöön sanomalehteä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan