Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aivan käsittämätöntä!! Äitini oli mennyt lupaamaan tuttavaperheelle, että voivat tulla uutenavuotena luokseni ulkomaille!!

Vierailija
10.12.2022 |

Asun töiden takia Berliinissä, ja olen tottunut siihen että ajoittain semmoiset puolitutut toiveikkaina laittavat Facessa viestiä että voisikohan meillä majoittua kaupunkiloman ajan. No ei voi.

Nyt sain sitten tietää, että äitini on LUVANNUT perhetutuille, että minun asunnollani voi nukkua kolme yötä 30. joulukuuta ja 2. tammikuuta välisenä aikana. Kyseessä ei siis ole mikään ihan täysin tuntematon perhe, perheen äiti on kummitätini, mutta silti olen todella hiilenä

1) Asuntoni on pieni kaksio. Tänne ei niin vaan kolme henkeä lisää edes mahdu punkkaamaan. Minulla on vuodesohva olohuoneessa, jotta ystävät voivat tarvittaessa yöpyä, eikä muuta majoitussijaa. Äiti sanoi, että voinhan minä nukkua vaikka sohvalla ja perhe voi ahtautua minun sänkyyni (asun yksin mutta minulla on parisängyn levyinen sänky). En todellakaan aio antaa sänkyäni heille!

2) Minulla on jo suunnitelmia uudeksivuodeksi. Olen kaupungilla ystävien kanssa ja jään luultavasti yöksi yhden heistä luokse. Äiti sanoi, että eihän minun tarvitse mitään muuttaa, senkun annan vara-avaimen tuttavaperheelle ja tulen ja menen niinkuin huvittaa. Ei TODELLAKAAN houkuttele tulla uudenvuodenpäivänä kohmelossa kotiin ja löytää kolme ihmistä pörräämässä kotonani

3) Asuntoni ei ole millään turistipaikalla, asun kaukana keskustasta ja julkiset kulkevat täältä huonosti. Äiti sanoi, että VOINHAN LAINATA AUTOANI heille bensarahaa vastaan vierailun ajan. Tarvitsen sitä itse.

Olen aivan hiilenä koko jutusta. Minulta ei kysytty, minulle vain ilmoitettiin ja äitini ei näe että mikä tässä on ongelma kun "tuttu perhehän se on". Ei ole siitä kyse!! Miten itse hoitaisitte asian? Tekisi mieli vaan ilmoittaa tuttavaperheelle, että meille ei kyllä pääse ja linkata airbnb, vaikka eihän tämä heidän vikansa sinänsä ole koska äitini tämän koko kuvion sai aikaan

Neuvoja?

Kommentit (369)

Vierailija
261/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on tottuneet niin hyviin aikoihin, että ei ole kokemusta yhteismajoittumisesta vieraiden kanssa.

No päästäänkö me teille nyt uudeksivuodeksi? Tai siis 27.12.2022 - 2.1.2023 väliseksi ajaksi.

Meitä on kolme perhettä: yhteensä viisi aikuista ja 10 lasta, joista vanhin on 14 vuotta ja nuorin 6. Saat satasen. Ollaan jo pakattu ja tiedetään, missä asut.

Vierailija
262/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot äitille etteivät tuu ja jos tulevat niin ovi ei aukea. Jääkööt kadulle nukkumaan, tai painukoot hotelliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No äitisi ilmoittaa näille tuttaville ettei onnistu. Mitäs lupaili, ei ole sinun murheesi.

Ei, vaan ap ilmoittaa sen itse suoraan kummitädilleen, mutta siirtää kuitenkin sotkun päävastuun äidilleen, joka meni sopimaan asioita hänen selkänsä takana. Seliteökööt äiti sitten kummitädille, miksi meni tekemään kuten teki.

Vierailija
264/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot äitille etteivät tuu ja jos tulevat niin ovi ei aukea. Jääkööt kadulle nukkumaan, tai painukoot hotelliin.

Juuri näin. Berliini on täynnä hotelleja. Ei muuta kuin sellaiseen vain asumaan!

Vierailija
265/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän totena aloitusta. Tuollaisia ihmisiä on minunkin suvussa.

Niinkin tyhmä ehdotus tuli minun veljeltä, joka kutsuu itse itsensä ja aikuisen lapsensa minun kotiin kylään, että nyt lähdetään hääjuhliin, johon ei ollut kutsuttu häntä eikä minuakaan. 

Sanoin, että enhän minä nyt lähde hääjuhliin, johon en ole saanut kutsua. Eikä velikään ollut saanut kutsua sinne.

Miten voi olla ihminen yksinkertainen. Toinen selitys on se, että hänellä on niitä suuruudenharhoja itsestään. Ei se terve ole.

Samanlainen kokemus itsellänikin, paitsi että juhla oli eri.

Minulla oli aikoinaan kaveri, joka oli kutsuttu oman kaverinsa lapsen kastetilaisuuteen. Tämä kaverini halusi minut mukaansa, koska ei halunnut mennä sinne yksin (siis kaverilleen!!).

Minä tunsin myös tuon tuoreen äidin, mutta ei me oltu koskaan keskenämme missään yhteydessä, vaan nähtiin toisiamme ainoastaan tämän yhteisen kaverimme kautta.

Jouduin sanomaan tälle kaverilleni, etten todellakaan aio tulla hänen mukaansa kyseiseen kastetilaisuuteen. Kaverini kysyi ihan tosissaan, että miksi. Jouduin sitten selittämään puhelimessa seitsemän vuotta itseäni vanhemmalle ihmiselle, että kastetilaisuus on perhejuhla, johon kutsutaan vieraita ja ettei minua oltu kutsuttu kyseiseen tilaisuuteen, joten siksi en olisi sinne tulossakaan.

Vierailija
266/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kummitädille sähköpostia ja linkki tähän keskusteluun. Eiköhän se riitä, tajuaa tuosta jo tyhmempikin ettei ole tervetullut. Plus paikkakuntalaiset voi annetuista tiedoista haarukoida keistä on kysymys -  berliiniläinen jonka äiti on lähettämässä kummitädin sen luo ilman lupaa. Helppo tunnistaa.

Vierailija
267/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuo vieraat itse olleet ap:hen missään yhteydessä ja varmistaneet sopiiko tulla?

Vierailija
268/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai ne ihmiset ymmärtävät, jos selität heille, että äitisi ei ole kysynyt sinulta mitään ja että sinulle ei todellakaan sovi ko. järjestely.

Vierailija
269/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä tässä on ongelmana? Tuttu perhe, eivät vaikuta sun elämään mitenkään ja olet muutenkin uudenvuoden poissa? Senkun annat niille avaimen käteen ja sanot että menet sitten omien aikataulujesi mukaan :) Ehkä äidille voit sanoa, että vastaisuudessa sinulta pitää kysyä ennenkuin lupaa mitään

Juupajuu, meneppä peilin eteen, soitan sulle kohta että me tullaan uudeksi vuodeksi koko perhe teille juujuu kaikki kuusi lasta kanssa....Äiti lupasi että saadaan tulla...Nooo millaseks meni naamasi...Ai niin ja vapuksi ja juhannukseksikin ja Matilla on häät...ja ukki täyttää 76v...

Rehellisesti sanottuna ei menisi miksikään. Sanoisin vaan, että yötä voivat olla, mutta omia avaimia en anna, joten he ovat täysin riippuvaisia milloin minä tulen ja menen. Samoin he tietenkin itse miettivät omat liikkumisensa. Kertoisin aikatauluni ja milloin avaan oven ja olen paikalla. Kodissani saisi olla vain, kun olen itse paikalla. Kun lähden kodilta, heidänkin on lähdettävä.

Jos he haluavat nukkua muutaman yön, se on ok, mutta hotellina kotini ei toimi, että voi tulla ja mennä milloin haluaa.

Vierailija
270/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että näitä provoja. Katsoin juuri Yle Areenasta Guled ja Nasra elokuvan. Vain niissä olosuhteissa ja kulttuurissa missä suvun vanhimmat hoitavat asiat lasten ohitse, menee läpi tarina, ettei voi käyttää puhelinta eikä nettiä asioiden sopimiseen.

Haista sinä v7ttu.

Vierailija
271/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on tottuneet niin hyviin aikoihin, että ei ole kokemusta yhteismajoittumisesta vieraiden kanssa.

No päästäänkö me teille nyt uudeksivuodeksi? Tai siis 27.12.2022 - 2.1.2023 väliseksi ajaksi.

Meitä on kolme perhettä: yhteensä viisi aikuista ja 10 lasta, joista vanhin on 14 vuotta ja nuorin 6. Saat satasen. Ollaan jo pakattu ja tiedetään, missä asut.

Meille pääsee. Ei ole tosin sänkyjä teille kaikille ja voitte olla meillä vain, kun olen itse paikalla. Lähden aikaisin ja tulen myöhään. Mutta muuten, tervetuloa.

Vierailija
272/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ilmoittaisin ettei se onnistu, sanoisin äidille että peruu sen tai sä perut. Törkeää tuollainen.

On äitisi asia perua tuo juttu. Hän voi sanoa sille tuttavaperheelle, että lupasi kysymättä sinulta ensin. Tai selittäköön mitä selittää. Sinun ei tarvitse selitellä yhtään mitään kenellekään. Hotellit on sitä varten, että niissä voi majoittua!

Vierailija
273/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä ihmisten järjenjuoksua. Miten voi luvata, että kyllä te voitte mennä Terhikin luo uudeksi vuodeksi, kun nyt sattuu asumaan Berliinissä keskustelematta Terhikin kanssa asiasta?

Onko äitin ensimmäinen tällainen puolestasi tekemä lupaus? Onko kummitäti oikeasti tulossa luoksesi, vai onko majoitus kunnossa?

Itse en ikinä hyväksyisi moista tarjousta, joka selkeästi tehdään toisen tietämättä. Törkeää, mitätöivää käytöstä.

Vierailija
274/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä avaa ovea, kun tuttavaperhe on tulossa majoittumaan

Vierailija
275/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille pääsee. Ei ole tosin sänkyjä teille kaikille ja voitte olla meillä vain, kun olen itse paikalla. Lähden aikaisin ja tulen myöhään. Mutta muuten, tervetuloa.

Eikun me ollaan menossa tuon toisen luo. Avaimia ei tarvita, meillä on tiirikat matkassa.

Samat

Vierailija
276/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä on todella käsittämätöntä! Mennä nyt lupaamaan tuollaista toisen puolesta! Jos olisi mun äiti, niin saisi kyllä ihan itse selvittää sotkun. Sanoisin vaan että ei käy, ja siitä ei keskustella.

Vierailija
277/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi olla totta tämä aloitus. Oma äitini ei ihan yhtä pahaa temppua ole tehnyt, mutta kuuluu tähän samaan kategoriaan äitejä, jotka eivät ymmärrä, että aikuisella lapsella voi olla omakin elämä. Meidän perheen klassikko on oletus siitä, että ehdin koska vain, miten lyhyellä varoitusajalla vain lapsenvahdiksi! Argh, ihan verenpaine nousee!

Vierailija
278/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidit on äitejä. Laita äitis asialle ja perumaan koko homma. Sinun ei tarvitse tehdä mitään. Voit olla vastaamatta puhelimeenkin, soittelet vasta 3.1.23

Minäkin olen äiti. En lupaile asioita aikuisten lasteni puolesta. 

Vierailija
279/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni täällä luottaisi siihen, että äiti korjaa aiheuttamana sotkun. Minä en kyllä ikipäivänä uskaltaisi tuollaisen äidin kanssa luottaa siihen, vaan ottaisin suoraan yhteyttä kummitätiin, jonka kanssa hoitaisin asian loppuun vyöryttäen samalla vastuun sotkusta äidilleni.

Vierailija
280/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit poikki tuollaiseen äitiin lopullisesti.