Ihmiset ovat lihoneet
Tuore uutinen 7.9.2024 kertoo, että:
"Etenkin miehet ovat lihonneet. Enää runsas neljännes miehistä on normaalipainoisia, kun katsotaan yli 30-vuotiaita. Samanikäisistä naisista 37 prosenttia on normaalipainoisia."
https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000010479977.html
Mikä tämän aiheuttaa? En ole nähnyt missään artikkelissa syytä tähän kehitykseen.
Kommentit (112)
Suomi edustaa eu;n 2 Diabetes tilastoa 👏👏
mutta ne on varmaan ne geenit 😂
syödään liikaa ja vedetään välipaloja. Osa ei luultavasti edes tajua omaa lihavuuttaan, koska kaikki ympärilläkin ovat paksuja. Käsitys normaalipainoisuudesta alkaa hämärtymään.
Olen itse lopettanut kokonaan herkkujen syönnin, tehnyt niin jo 2 kk ajan. En ole laihtunut yhtään. Miten laihtuminen voi olla näin vaikeaa?
Miehiä lihottaa liiallinen estrogeeni, jota he ovat saaneet vesijohtovedestä ja muovinpehmentimistä.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse lopettanut kokonaan herkkujen syönnin, tehnyt niin jo 2 kk ajan. En ole laihtunut yhtään. Miten laihtuminen voi olla näin vaikeaa?
Herkut lihotti ja nykyinen safka pitää ylläpitopainossa. Vähennä ruokaas.
Meidän pikkukylällä 98% 6-vuotiaista lapsista on jo ylipainoisia
No ei toi nyt mikään yllätys ole. Helposti saa valmisruokia, woltit, pakkauskoot, herkkuja koko ajan enemmän ja enemmän kaupoissa, sähköskuutit, jatkuvaan naposteluun tottuu nopsaan, Netflix and Chill, ruokahalua nostattattavat lääkkeet jne.
Vierailija kirjoitti:
Jenkkivaikutus. Jenkeissä 70% ihmisistä on sairaalloisen ylipainon rajoilla.
Kukaan ei opeta mitä tarkoittaa terveellinen ruoka, mässätään lisäaineita ja eineksiä minkä ehditään eikä liikuta ollenkaan. Ulkona on aina liian kylmä tai liian kuuma, "ei sinne voi mennä" :D
Ne tekee rahaa teidän typeryydellänne.
Tähän otetaa vielä pillerit mukaan mitä tykitetään väestöön ihan ilman mitään sairauksiakin, ne pilleritkin pistää ihmisen kropan sekaisin.
Jenkeissä ne myy pillereitä ruokakaupassa :D Mä odotan innolla koska se käytäntö tulee myös tänne :D
Olen jutellut joidenkin sairaalloisesti lihavien jenkkien kanssa. Osa väittää olevansa ihan normaalipainoisia tai tavanomaisissa okei mitoissa, vaikka BMI olisi jo yli 33. Surullisimpia ovat parikymppiset itsensä sairaalloisen lihaviksi paisuttaneet nuoret jotka eivät edes oikeasti pyri minkäänlaiseen muutokseen painonsa tai elintapojensa suhteen. Yksikin meni karnivoridieetille (pelkkää lihaa ja kananmunia). Sillä tukkii ainoastaan verisuonensa eikä se johda minkäänlaisiin pysyviin tuloksiin. Jostain syystä kasvisten syöminen tältä tapaukselta ei onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Suomi edustaa eu;n 2 Diabetes tilastoa 👏👏
mutta ne on varmaan ne geenit 😂
Ne muuten on ne geenit. Suomessa on erityisen paljon geenimuunnosta, joka lisää diabetesriskiä n. 70%.
Vierailija kirjoitti:
Miehiä lihottaa liiallinen estrogeeni, jota he ovat saaneet vesijohtovedestä ja muovinpehmentimistä.
Tän nyt pitäisi onnistua jotenkin syyllistämään ja provoamaan, mutta on tässä hieman totuuden perääkin.
Naisten syömät ehkäisypillerit joutuu joissain määrin vesistöön ja vaikuttaa miestenkin hormonitoimintaan.
Silti ei voi kumia käyttää?
Vierailija kirjoitti:
syödään liikaa ja vedetään välipaloja. Osa ei luultavasti edes tajua omaa lihavuuttaan, koska kaikki ympärilläkin ovat paksuja. Käsitys normaalipainoisuudesta alkaa hämärtymään.
Tähän alan kallistua. Olen itse "normaali/ hoikka" 170cm/60kg, vaatekoko S/36. Mutta oon alkanu tuntea itseni ihan riukulaihaksi. Tiedostan, että en tosiaan ole, mutta kun niin moni ympärillä on pullukka, ellei jopa lihava.
Vähärasvainen ruoka lihottaa varsinkin jos käyttää pehmeitä rasvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tän nyt pitäisi onnistua jotenkin syyllistämään ja provoamaan, mutta on tässä hieman totuuden perääkin.
Naisten syömät ehkäisypillerit joutuu joissain määrin vesistöön ja vaikuttaa miestenkin hormonitoimintaan.
Silti ei voi kumia käyttää?
Samaa mieltä. Tästä haitasta pitäis puhua enemmän. Nuorilla miehillä on hedelmällisyysongelmia kun pillerijämät on pissitty tonne vesistöihin vuosikymmenien ajan.
Jännä, ettei kukaan haasta virallisia ravintosuosituksia tästä asiasta. Lihotaan vain menemään niiden perusteella.
Ravitosuositukset ihan pielessa. Elintarviketeollisuus lobbaa.
Punainen liha on hyvin terveellista ja pitaa kyllaisena pitkaan. Paras aminohappokoostumus ja rauta imeytyy.
Toinen asia on siemenoljyt. Aiheuttavat hiljaista tulehdusta. Ja kolmas ravinnon ongelma on glukoosifruktoosisiirappi ja tietty prosessointi. Terv hoikka joka koskaan uskonut kevyt tuotteisiin.
Kaiken lisaksi, ei lehmat eika ihminen pilaa ilmastoa. Sen kertoo vertaisarvioidut tutkimukset viime ajoilta. Sinua huijataan ja rahastetaan huonovointisuudellasi.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, ettei kukaan haasta virallisia ravintosuosituksia tästä asiasta. Lihotaan vain menemään niiden perusteella.
Ei ihmiset liho niiden takia vaan sen vuoksi, että yksinkertaisest syövät liikaa ja myös ylimääräisiä herkkuja.
Eilen näin arkistokuvan 70-luvun miekkarista Helsingissä. Juurikiin kiinitin huomiota siihen, kuinka laihaa väki silloin oli verrattuna nykyiseen. Elintason paraneminen varmaan yksi selittävä tekijä tähän merkittävään eroon.
No ovat ovat, mutta alan olla kyllästynyt aiheeseen.