Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan käsittämätöntä!! Äitini oli mennyt lupaamaan tuttavaperheelle, että voivat tulla uutenavuotena luokseni ulkomaille!!

Vierailija
10.12.2022 |

Asun töiden takia Berliinissä, ja olen tottunut siihen että ajoittain semmoiset puolitutut toiveikkaina laittavat Facessa viestiä että voisikohan meillä majoittua kaupunkiloman ajan. No ei voi.

Nyt sain sitten tietää, että äitini on LUVANNUT perhetutuille, että minun asunnollani voi nukkua kolme yötä 30. joulukuuta ja 2. tammikuuta välisenä aikana. Kyseessä ei siis ole mikään ihan täysin tuntematon perhe, perheen äiti on kummitätini, mutta silti olen todella hiilenä

1) Asuntoni on pieni kaksio. Tänne ei niin vaan kolme henkeä lisää edes mahdu punkkaamaan. Minulla on vuodesohva olohuoneessa, jotta ystävät voivat tarvittaessa yöpyä, eikä muuta majoitussijaa. Äiti sanoi, että voinhan minä nukkua vaikka sohvalla ja perhe voi ahtautua minun sänkyyni (asun yksin mutta minulla on parisängyn levyinen sänky). En todellakaan aio antaa sänkyäni heille!

2) Minulla on jo suunnitelmia uudeksivuodeksi. Olen kaupungilla ystävien kanssa ja jään luultavasti yöksi yhden heistä luokse. Äiti sanoi, että eihän minun tarvitse mitään muuttaa, senkun annan vara-avaimen tuttavaperheelle ja tulen ja menen niinkuin huvittaa. Ei TODELLAKAAN houkuttele tulla uudenvuodenpäivänä kohmelossa kotiin ja löytää kolme ihmistä pörräämässä kotonani

3) Asuntoni ei ole millään turistipaikalla, asun kaukana keskustasta ja julkiset kulkevat täältä huonosti. Äiti sanoi, että VOINHAN LAINATA AUTOANI heille bensarahaa vastaan vierailun ajan. Tarvitsen sitä itse.

Olen aivan hiilenä koko jutusta. Minulta ei kysytty, minulle vain ilmoitettiin ja äitini ei näe että mikä tässä on ongelma kun "tuttu perhehän se on". Ei ole siitä kyse!! Miten itse hoitaisitte asian? Tekisi mieli vaan ilmoittaa tuttavaperheelle, että meille ei kyllä pääse ja linkata airbnb, vaikka eihän tämä heidän vikansa sinänsä ole koska äitini tämän koko kuvion sai aikaan

Neuvoja?

Kommentit (369)

Vierailija
281/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota suoraan vieraisiin yhteyttä ja sano, ettei sinun luoksesi voi tulla. Olet sopinut muita vieraita ja äidilläsi ei ole oikeutta sopia mitään puolestasi. Ei tarkoittaa ei.

Kyllä sen jokainen täyspäinen tajuaa, en avaisi ovea jos väkisin tupataan kylään.

Vierailija
282/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä valitettavasti tunnen pari tuollaista toisten puolesta lupailijaa.

Veikkaisin, että äitisi on hövelinä tyrkyttänyt kummitädille majoittautumista luonasi, eikä ole ottanut kuuleviin korviinsa minkäänlaisia vastaväitteitä. Nyt hän kokee itsensä suureksi hyväntekijäksi, kun on järjestänyt molemmille näin mukavan yllätyksen.

Tuskin he kuitenkaan ovat luoksesi tulossa. Jos haluat selvittää asian fiksusti, laitat viestiä/soitat kummitädillesi, kerrot kuulleesi, että he ovat tulossa kotikaupunkiisi ja että olisi kiva nähdä vaikka päivänä x tunti tai pari paikassa y tehden asiaa z. Siinä sitten samalla luontevasti tulee puheeksi majoitusasiat ja tarvittaessa korjaat äitisi hourailut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös pieni kaksio ja eräänkin sukujuhlat yhteydessä sinne majoittui Berliinistä yksi serkku, pohjoisesta kaksi vanhempaa tätiä ja yksi sisko lähikaupungista. Lisäksi tytär ei malttanut lähteä omaan kotiinsa, vaan jäi myös yöksi. Makkarin parisänkyyn vanhat tädit, pari vuodesohvalle ja loput lattialle. Hyvin meni ja kivaa oli. Näin majoitutaan myös vuoroin toistemme luona. Sanotaan myös, jos ei joskus jostain syystä onnistu. Avaimenkin olen jättänyt ja sukulaiset ovat majoittuneet asuntooni poissa ollessani. Meillä tämä toimii näin ja ympäri maailmaa.

Vierailija
284/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välit poikki tuollaiseen äitiin lopullisesti.

Höpsis, kaikkea sitä ihmiset ehdottaa.

Vierailija
285/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jankanneet tällä 15 sivua samaa asiaa vastauksena ap:lle....

Ja ap ei ole aloitusviestin jälkeen vastannut kenellekään yhtään mitään. Siellä se vaan naureskelee taustalla hihaansa, että menee kuin häkä.

Vierailija
286/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko retardi

Vierailija
287/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaisi majoittaa vieraita, etenkin jos itse poissa. Kuitenkin vieraat tuovat jotain ihania herkkuja Suomesta, ja mistäs tiedät, jos itse tarvitsetkin ehkä ensi kesänä jotain ihanaa mökkiä Suomessa järven rannalta kummeilta? Vain suomalaiset ovat niin pihejä ja tarkkoja omistaan. Ymmärtäisin jos olisi täysin tuntemattomia, mutta mielestäni teet kärpäsestä härkäsen.

Vierailija
288/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa voi solmia autovakuutuksen niin, että kuka tahansa voi ajaa sillä autolla eli vakuutus on autokohtainen ja sitten on sellaisia sopimuksia, että vain sopimuksessa määrätyt henkilöt voivat ajaa sillä. Ensimmäisin yleisin, toiseksi mainittu harvinaisempi.

Vierailija
289/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä on edes useita peittoja tyynyjä monille nukkujille? Ei mulla ainakaan ole. Iso kustannus hankkia niitä, ovat kalliita ja säilytysongelmakin niissä.

Vierailija
290/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksassa voi solmia autovakuutuksen niin, että kuka tahansa voi ajaa sillä autolla eli vakuutus on autokohtainen ja sitten on sellaisia sopimuksia, että vain sopimuksessa määrätyt henkilöt voivat ajaa sillä. Ensimmäisin yleisin, toiseksi mainittu harvinaisempi.

Vakuutukset on yleensä sitä halvempia mitä harvemmalla ne on voimassa. Mulla itsellä on ollut työautossa sopimus jossa kollega on toinen vakuutettu.

Vierailija
291/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle nousis hiukset pystyyn, jos yhtäkkiä ilmottautuisi ulkomailta vsikkapa neljän hengen porukka yövieraita. Pitäisi lähteä ostamaan esim. 4 tyynyä, 4 peittoa, ainakin kahdet pussilakana-tyynynpäällissetit ja kaksi aluslakanaa. Yksi patja, ellei kaksi. Nämä kaikki tulisivat maksamaan noin 500 euroa. Ainakin!

Vierailija
292/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka voitte selvää asiaa jankata. Jos ap vielä sietää äitiään tuon jälkeen, hän on läheisvammainen ja sietääkin kärsiä.

Tietenkään ei tarvi majoittaa yhtään ketään.

Ennen nettiaikaa kyseltiin tutuilta yöpaikoista, mutta nykyään jokainen voi erittäin helposti löytää netistä hotellit ja opastetut kaupunkikierroksetkin.

Vierailija
293/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle nousis hiukset pystyyn, jos yhtäkkiä ilmottautuisi ulkomailta vsikkapa neljän hengen porukka yövieraita. Pitäisi lähteä ostamaan esim. 4 tyynyä, 4 peittoa, ainakin kahdet pussilakana-tyynynpäällissetit ja kaksi aluslakanaa. Yksi patja, ellei kaksi. Nämä kaikki tulisivat maksamaan noin 500 euroa. Ainakin!

Saakohan Berliinistä edes pellavaisia pussilakanoita?

Vierailija
294/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yövyt itse muualla ja laitat kunnon taksan sun kämpässä yöpyville. Yksi yö 200e , kolme yötä 600e.

Sanelet nuo ja pidät niistä kiinni.

Ja maksu etukäteen tilille. 

Vierailija
295/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kotona, kun tulevat. Pahoittelut sitten jälkikäteen, että et muistanut asiaa, koska äitisi oli sopinut sen. Saat kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Lokit eivät tule kämppääsi ja äitisi saa nolostella lupauksensa suhteen. Ehkä ymmärtää jatkossa olla lupailematta asuntoasi kenellekään.

Vierailija
296/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä on edes useita peittoja tyynyjä monille nukkujille? Ei mulla ainakaan ole. Iso kustannus hankkia niitä, ovat kalliita ja säilytysongelmakin niissä.

Meillä sama homma.

Sönkyjä tasan kaksi, ja peitttoja ja tyynyjä vain omaan tarpeeseen.

Vanhat oeitot käytetääb koirien alustoina.

Vierailija
297/369 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Berliinistä pysty kirjoittamaan Vauva palstalle. Eli Porvoosta kyse.

Itse kirjoitan juurikin Saksasta Leipzigista, miksei Berliinistä pystyisi kirjoittamaan. 

Vierailija
298/369 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama homma.

Sönkyjä tasan kaksi, ja peitttoja ja tyynyjä vain omaan tarpeeseen.

Vanhat oeitot käytetääb koirien alustoina.

Meillä useampi peitto, lisäksi torkkupeittoja. Pari päiväpeittoa. Erilaisia lakanoita, itse ostettuja ja lahjaksi saatuja. Tyynyjä ja sohvatyynyjä. Lisäksi makuupussi. Asunto ns. Vanhanaikainen, jossa eteisessä ja makuuhuoneessa kaapit, keittiö, jossa myös kaappitilaa, vaikka onkin pieni kaksio. Uusiin asuntoihinhan ei ole tarkoituskaan saada mahtumaan mitään säilytettävää saati, että olisi tilaa vieraille.

Vierailija
299/369 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vaikea tietää, mikä viesti on aloittajalta. Jos asunto on äidin, niin ymmärrän äidin toimintaa, vaikka aina pitäisi kysyä ensin. Jos asunto on aloittajan, niin tietenkin on sopimatonta. Vaikka minä itse kyllä useita vuosia eri maissa asuneena olen aina hyvin mielelläni vieraita majoittanut.

Vierailija
300/369 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on eri asia jos tulee lentokoneella mutta jos liikkuu omalla autolla niin omat kamat mukana. Mulla yöpyy välillä työkaveri, joka asuu yli 100 km päässä - jos on huono keli tms. Hän on käärinyt omasta sängystään petaria myöten kaikki rullalle mukaan; siinä on lakanat tyynyt ja peitto ja petari - minä laitan vaan patjan lattialle.

Tässä aloittajan hommassa ensinnäkin asunto on äidin, jos olen oikein ymmärtänyt eli jos katkaisee välit äitiin, lentää itse ulos asunnostaan kuin leppäkeihäs. Niin minä äitinä ainakin tekisin.

Minä vuokraan mökkiäni ja asuntooni saa tarvittaessa tulla yövieraaksi ja olemaan vaikka olisin poissa kotoa - en ymmärrä miten asunto siitä kuluu, jos joku yöpyy? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan