Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies perii talon pikkupaikkakunnalta

En halua sinne
10.12.2022 |

Ongelma: Tällä hetkellä asumme vuokralla kaupungissa, jossa itse viihdyn todella hyvin. Mies perii lapsuudenkotinsa ja haluaa että muuttaisimme sinne. Paikkakunnalle jossa vain muutama tuhat asukasta ja jossa asuu paljon miehen sukulaisia ja kavereita. Kammoksun tätä ajatusta.

Asumismieltymyksiä lukuun ottamatta parisuhteemme on mielettömän hyvä. Mutta tuntuu mahdottomalta yhtälöltä kun toinen haluaa asua maalla ja toinen kaupungissa. Jotenkin pikkupaikkakunnalle muutossa tökkii sekin kun miehen tuttavat asuvat siellä. Asiaa helpottaisi se jos muuttaisimme puolison kanssa "tasavertaisina" jonnekin kummallekin vieraaseen paikkaan ja voisimme yhdessä kohdata haasteen uuteen yhteisöön soluttautumisessa jne.

Kompromissia on vaikea keksiä koska se tuntuu olevan juuri tuo kyseinen talo, johon miehen mielestä olisi muutettava. Onko etäsuhde ainoa vaihtoehto ja voiko sekään toimia?

Kommentit (563)

Vierailija
201/563 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää tekstiä....eroa heti luottamus tehtävästä 🤮

Vierailija
202/563 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mies perii talon ja asuisitte siellä omistusasunnossa nykyisen vuokraluukun sijaan, ja luultavasti paljon halvemmalla, mutta se ei sulle kelpaa, koska miehellä on siellä tuttuja?

Ap haluaa kävellä kaduilla ja hengata kauppakeskuksissa ja kahviloissa.

Ehkä tämä on se juttu, joka testaa että miten tärkeä suhteenne onkaan.

Itse lähtisin miehen mukana maalle, sillä vanhemmiten sitä alkaa arvostamaan luontoa ja rauhallisuutta bileiden ja ostareiden sijaan.

Juntin mielestä kaupungissa ei voi muka muuta tehdä kuin hengata ostarilla ja kahvilassa? Hohhoijaa. Mä käyn museoissa, näyttelyissä, konserteissa, oopperassa, tapahtumissa, viskimessuilla jne. Mutta ymmärrän kyllä, että kun junttilauma tilausbussillaan pelmahtaa Helsingin keskustaan, se säntää ekaksi markettiin. Niin tekivät Neuvostoliittolaisetkin turistit aikoinaan ja rahtasivat Anttilasta silityslautoja kotiin Leningradiin.

Hahhah, monestikohan vuodessa käyt oopperassa? Ja käytkö Savonlinnan oopperajuhlilla? Meillä täällä maalla on sellaiset, oletko ikinä kuullut? Moni maalainen käy taatusti useammin oopperassa ja konserteissa kuin sinä.

Itse asun pk-seudulla, ja en käy oopperassa koskaan. Museokortin historiasta näkee, että käyn museossa n. 30 kertaa vuodessa ja vähintään yhtä monta kertaa hyvässä (!) ravintolassa syömässä. Siihen päälle musiikkitapahtumat, leffat yms. yms. Ei todellakaan onnistuisi maaseudulla (kokemusta on toki siitäkin). Kun tähän on tottunut, tai edes mahdollisuuteen tästä, niin ei onnistu enää maakunta-asuminen.

Oletko kuullut autoista, junista ja busseista?

Olen, ja täälläpäin niillä jopa pääsee tiheästi ja nopeasti niihin kulttuurientoihin tms.. 😂

Tarkoititko monikulttuuririentoihin?

Vaikka niihinkin. Sehän ei ole ongelma, ellei pelkää kaikkea erilaisuutta ja ole pissa sukassa jo kirjastossa käydessä kuten ilmeisesti sinulla.

Ota kuitenkin puukko mukaan jos Oodiin menet... tai voihan sitä aina helistellä avaimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/563 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään, sinä jäät sinne, missä nyt asutte, ja mies muuttaa perimäänsä taloon.

Vierailija
204/563 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää erottaa toisistaan yksinäistalo kaukana naapureista, syrjäkylä, kyläkeskus, kuntakeskus, pikkukaupunki, vähän isompi kaupunki ja suurkaupunki.

Minun mieheni saa viettää eläkepäivänsä kunnostamassaan syrjäkylän perintötalossa.

Minä aion eläköityä pikkukaupungissa, jossa kaikki palvelut on kävelymatkan päässä ja suurkaupunkiin pääsee tarvittaessa hetkessä bussilla. Pysäkille 500 m.

Vierailija
205/563 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mies perii talon ja asuisitte siellä omistusasunnossa nykyisen vuokraluukun sijaan, ja luultavasti paljon halvemmalla, mutta se ei sulle kelpaa, koska miehellä on siellä tuttuja?

Itse lähtisin miehen mukana maalle, sillä vanhemmiten sitä alkaa arvostamaan luontoa ja rauhallisuutta bileiden ja ostareiden sijaan.

Juntin mielestä kaupungissa ei voi muka muuta tehdä kuin hengata ostarilla ja kahvilassa? Hohhoijaa. Mä käyn museoissa, näyttelyissä, konserteissa, oopperassa, tapahtumissa, viskimessuilla jne. Mutta ymmärrän kyllä, että kun junttilauma tilausbussillaan pelmahtaa Helsingin keskustaan, se säntää ekaksi markettiin. Niin tekivät Neuvostoliittolaisetkin turistit aikoinaan ja rahtasivat Anttilasta silityslautoja kotiin Leningradiin.

Huono vertaus. Neukkuturistit tulivatkin ostosreissulle ostamaan sellaista mitä eivät omasta asuinpaikastaan saaneet tai maksoi liikaa siellä. Minä asun maaseudulla mutten missään korvessa ja käyn museoissa, näyttelyissä, konserteissa, kaikenlaisissa tapahtumissa, poliittisissa kokouksissa ja oopperassakin käyn muutaman kerran vuodessa. Ei ole ongelmia asua pienemmällä paikkakunnalla näissä jutuissa vain juntti kuvittelee olevan. 

Erinomainen vertaus, koska juntit tulevat Stadiin ostamaan sitä, mitä eivät kotikylän Pirkka-marketista saa.

Mitähän mahdat tarkoittaa? Ei siellä ole mitään sellaista, mitä ei saisi netistä tilattua. 

Joka sitten haetaan 30 km päästä lähipostista :D

Mieluummin menen liikkeeseen ja sovitan vaatetta, jonka ostan kuin odotan viikon toimitusta, ronttaan lumimyrskyssä sinne lähipostiin ja kotiin ja totean, että tulikin väärä koko. Ajallakin on hintansa.

Mitään muuta ei voi ostaa kun vaatteita. Oletko kuullut kotiinkuljetuksesta?

Vierailija
206/563 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin vuokraluukku? Vuokra-asunto on viihtyisä koti, siinä kuin mikä muukin asumismuoto.

Tuo "vuokraluukku" ja &qupt;läävä" on vain sellaista maalaisten paljon mainostettua lämminhenkisyyttä ja ystävällisyyttä ilmentävää sanankäyttöä. 😂

Oletan, että puhuvat luukuista ja läävistä koska heidän kielenkäyttönsä ja maailmankuvansa nyt vain on sellainen. Pelkäävät ihmisiä, itsetunto on nollissa ja itseluottamus rakennetaan traktorin ja peräkärryn peruuttamisen tai marjastamisen varaan, koska se on vaikeinta, mitä osaavat  :D

Vierailija
207/563 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun kaupungissa, mutta olen täynnä kaupoissa kiertelyä. Netistä saa melkeinpä kaiken ja aikaa säästyy.

Vierailija
208/563 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vihaan pikkukylien miehiä. N43

Minä vihaan vihaavia naisia. Kaupunkilaisjuntteja ovat useimmiten.

Vierailija
209/563 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono vertaus. Neukkuturistit tulivatkin ostosreissulle ostamaan sellaista mitä eivät omasta asuinpaikastaan saaneet tai maksoi liikaa siellä. Minä asun maaseudulla mutten missään korvessa ja käyn museoissa, näyttelyissä, konserteissa, kaikenlaisissa tapahtumissa, poliittisissa kokouksissa ja oopperassakin käyn muutaman kerran vuodessa. Ei ole ongelmia asua pienemmällä paikkakunnalla näissä jutuissa vain juntti kuvittelee olevan. 

Erinomainen vertaus, koska juntit tulevat Stadiin ostamaan sitä, mitä eivät kotikylän Pirkka-marketista saa.

Mitähän mahdat tarkoittaa? Ei siellä ole mitään sellaista, mitä ei saisi netistä tilattua. 

Joka sitten haetaan 30 km päästä lähipostista :D

Mieluummin menen liikkeeseen ja sovitan vaatetta, jonka ostan kuin odotan viikon toimitusta, ronttaan lumimyrskyssä sinne lähipostiin ja kotiin ja totean, että tulikin väärä koko. Ajallakin on hintansa.

Mitään muuta ei voi ostaa kun vaatteita. Oletko kuullut kotiinkuljetuksesta?

Kyllä olen sitä monesti käyttänytkin, mutta mieluummin katselen esimerkiksi infrapunasaunoja (tämä on ihan random hakusana, tarkoittaen kaikkea mahdollista, mitä ihminen voi haluta hankkia) liikkeessä ja koen ne omin aistein kuin tilaan summassa kotiin ja totean, että tuli valituksi väärä kuvan perusteella. Liikaa vaivaa ja aikaa haaskaantuu siinä, että luottaa pikkuiseen havainnekuvaan. Mutta kun katson maalaisihmisten sisustuksia, aika usein ne ilmeisesti tyytyvät siihen "väärään" koska vaihdosta olisi ihan liikaa vaivaa.

Vierailija
210/563 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vihaan pikkukylien miehiä. N43

Minä vihaan vihaavia naisia. Kaupunkilaisjuntteja ovat useimmiten.

Sinä vihaat kaikkia naisia ja mm. siksi sinulla ei sellaista olekaan.

Vierailija
211/563 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää erottaa toisistaan yksinäistalo kaukana naapureista, syrjäkylä, kyläkeskus, kuntakeskus, pikkukaupunki, vähän isompi kaupunki ja suurkaupunki.

Minun mieheni saa viettää eläkepäivänsä kunnostamassaan syrjäkylän perintötalossa.

Minä aion eläköityä pikkukaupungissa, jossa kaikki palvelut on kävelymatkan päässä ja suurkaupunkiin pääsee tarvittaessa hetkessä bussilla. Pysäkille 500 m.

Ei Suomessa ole yhtään suurkaupunkia.

Vierailija
212/563 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä muuta sano. Ollanko kaupungissa niin juntteja, ettei tiedetä, että maalla asuvalla on netti ja sen kautta voi tilata mitä vain. 

Joo, voi tilata vaikka woltista meksikolaista ruokaa kun sattuu tekemään mieli. Toimitus tulee heti seuraavan kuun puolessavälissä. 😂

Me ei tilata mitään ruokia kun teen itse parempia. Opettele sinäkin kokkaamaan. Kaupungissa asutaan. Laiskuutta tilata ruokaa.

Ok, eli sieltä netistä ei voikaan tilata mitä vain? Osaan kyllä kokata, aina ei vain viitsi eikä ehdi. Ja vaikka ihan hyvä kokki olenkin, en todellakaan tee itse parempia kuin jonkun huippuravintolan tiimi, etkä tee sinäkään vaikka itse niin kuvitteletkin.

Huippuravintolastahan ne ruuat siellä tilataan 😄😄😄

Kyllä, niistäkin voi tilata (ainakin osasta). Olen itsekin tilannut monta kertaa, erityisesti korona-aikana. Tilasin useamman kerran mm kahdesta eri Michelin-tähdellä palkitusta ravintolasta. Nämä jutut saattaa tietysti tuntua sieltä periferiasta käsin käsittämättömiltä ja suoranaiselta valehtelulta.

Että ihan monta kertaa 😄 Kerrotko vielä näiden Michelin-ravintoloiden nimet ja mitä niistä tilasit?

Tilasin heidän myymänsä menun. Ravintoloiden nimiä en ala mainitsemaan, sillä tutut tunnistaa. 🙂 Jos osaat käyttää internetiä, löydät kyllä artikkeleita joissa noista kerrotaan. Moni muukin laaturavintola toimitti kotiin, ei pelkästään nuo mainitsemani Michelin-ravintolat. Ja kyllä, monta kertaa tilasin koronarajoitusten aikana, ainakin 10 kertaa.

Vierailija
213/563 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahhah, monestikohan vuodessa käyt oopperassa? Ja käytkö Savonlinnan oopperajuhlilla? Meillä täällä maalla on sellaiset, oletko ikinä kuullut? Moni maalainen käy taatusti useammin oopperassa ja konserteissa kuin sinä.

Itse asun pk-seudulla, ja en käy oopperassa koskaan. Museokortin historiasta näkee, että käyn museossa n. 30 kertaa vuodessa ja vähintään yhtä monta kertaa hyvässä (!) ravintolassa syömässä. Siihen päälle musiikkitapahtumat, leffat yms. yms. Ei todellakaan onnistuisi maaseudulla (kokemusta on toki siitäkin). Kun tähän on tottunut, tai edes mahdollisuuteen tästä, niin ei onnistu enää maakunta-asuminen.

Olen, ja täälläpäin niillä jopa pääsee tiheästi ja nopeasti niihin kulttuurientoihin tms.. 😂

Vaikka niihinkin. Sehän ei ole ongelma, ellei pelkää kaikkea erilaisuutta ja ole pissa sukassa jo kirjastossa käydessä kuten ilmeisesti sinulla.

Ota kuitenkin puukko mukaan jos Oodiin menet... tai voihan sitä aina helistellä avaimia.

Rasistisia ja raiskausfantasioita harrastava maalaispoika siinä uhoaa taas :D eikö ole vielä sulle sydämen valittua löytynyt, vaikka osaat virittää mopon ja nylkeä teeren ja syljeskellä miehekkäästi.

Vierailija
214/563 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi missään nimessä. Oma elämä katoaisi täysin ja minusta tulisi vain miehen jatke. Ja satavarmasti mies taantuisi lapsuudenkodissaan.

Vierailija
215/563 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa aina, kun maalaisten mielikuvissa Helsinki on 80-luvun Charles Bronson -leffan New York. Ja minä en itsekään sentään ole mikään monikulttuurin suuri ihailija, mutta ihan noin pelokas en kuitenkaan ole. 😂

Vierailija
216/563 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko AP luulisit talolla olevan myyntiarvoa? Keskustelu sinänsä hauskaa mutta vaikuttaa enemmän teinien kinastelulta kuin aikuisten keskustelulta. Hieman hämmästyn jos tuo etäisyys on vain 30km joka ei oo yhtään mitään, kokeilisin vaikka vuoden kestääkö siellä asua kun poiskin aina pääsee. Osa taloudellisesta hyödystä  "omassa" asuessa tosin saattaa upota auton hankintaan jos useampi tarvitaan työmatkoihin. 

Myyntiarvo varmaan 50-100k. Kaupunkiin olisi matkaa yli 100km jossa ainakin vielä on kummankin työt. Käytännössä, jos muuttaisimme, kumpikin varmaan yrittäisi löytää uudet työt sieltä pikkupaikkakunnan läheltä. Eli sekin haaste tässä...

ap

Vierailija
217/563 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin vuokraluukku? Vuokra-asunto on viihtyisä koti, siinä kuin mikä muukin asumismuoto.

Tuo "vuokraluukku" ja &qupt;läävä" on vain sellaista maalaisten paljon mainostettua lämminhenkisyyttä ja ystävällisyyttä ilmentävää sanankäyttöä. 😂

Oletan, että puhuvat luukuista ja läävistä koska heidän kielenkäyttönsä ja maailmankuvansa nyt vain on sellainen. Pelkäävät ihmisiä, itsetunto on nollissa ja itseluottamus rakennetaan traktorin ja peräkärryn peruuttamisen tai marjastamisen varaan, koska se on vaikeinta, mitä osaavat  :D

Voi kuule, meistä monet ovat asuneet siellä kaupungissa ja siksi osaavat nimittää asuntoja siksi miksi nimittävät.

Ja ole hyvä vaan ja tule ajamaan traktoria ja peruuttamaan sillä peräkärryä. Ei ole niin helppoa kuin luulet, kaupunkipelle.

P. S. Pelottaako sähkökatko?

Vierailija
218/563 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttuni muutti miehen mukana maalle tämän lapsuusmaisemiin. Miehellä siellä suku, työ ja ystävät. Tuttu ei ole yli 10v aikana saanut ystäviä eikä miehen suku tai kaverit ole häntä ottaneet porukkaan mukaan. Nyt on nalkissa lasten takia ja mies tekee duunia minkä takia paljon poissa kotoa, lisäksi tietty kalastus, metsästys ym. Sivusta seuranneena, on hirveää kun ihanan ihmisen elämänilo on kadonnut. Suosituksena; älä muuta, miehet taantuvat noissa tilanteissa usein ja nainen kärsii

Ihan höpöä. Se on itsestä kiinni saako ystäviä. Ilmeisesti ei ole kovin sosiaalinen.

Jos hoitaa lapsia kotona (vaihtoehdon puuttuessa) on aika vaikea olla sosiaalinen kodin ulkopuolella. Syrjäytymiseen riittää tuossa kohtaa se, ettei ole omia tuloja eikä ajokorttia. Pois et silloin pääse syrjäkylältä.

Vierailija
219/563 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju antaa hyvän kuvan siitä, millainen naisten oikea asenne miehiä kohtaan on.

Yksikin sanoo suoraan vihaavansa miehiä.

Ja jos mies vastaa tälle naiselle, niin toinen nainen tulee puolustamaan miesvihaajaa.

Onneksi olen vapaaehtoisesti sinkku vela!

Vierailija
220/563 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, meistä monet ovat asuneet siellä kaupungissa ja siksi osaavat nimittää asuntoja siksi miksi nimittävät.

Ja ole hyvä vaan ja tule ajamaan traktoria ja peruuttamaan sillä peräkärryä. Ei ole niin helppoa kuin luulet, kaupunkipelle.

P. S. Pelottaako sähkökatko?

Örvellä nyt vielä myrkkypiikeistä niin saadaan bingo täyteen. 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä