Mies perii talon pikkupaikkakunnalta
Ongelma: Tällä hetkellä asumme vuokralla kaupungissa, jossa itse viihdyn todella hyvin. Mies perii lapsuudenkotinsa ja haluaa että muuttaisimme sinne. Paikkakunnalle jossa vain muutama tuhat asukasta ja jossa asuu paljon miehen sukulaisia ja kavereita. Kammoksun tätä ajatusta.
Asumismieltymyksiä lukuun ottamatta parisuhteemme on mielettömän hyvä. Mutta tuntuu mahdottomalta yhtälöltä kun toinen haluaa asua maalla ja toinen kaupungissa. Jotenkin pikkupaikkakunnalle muutossa tökkii sekin kun miehen tuttavat asuvat siellä. Asiaa helpottaisi se jos muuttaisimme puolison kanssa "tasavertaisina" jonnekin kummallekin vieraaseen paikkaan ja voisimme yhdessä kohdata haasteen uuteen yhteisöön soluttautumisessa jne.
Kompromissia on vaikea keksiä koska se tuntuu olevan juuri tuo kyseinen talo, johon miehen mielestä olisi muutettava. Onko etäsuhde ainoa vaihtoehto ja voiko sekään toimia?
Kommentit (563)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisille ei kelpaa asua kirkonkylällä? Minä asun noin 5000 asukkaan kirkonkylällä ja en ikinä muuta täältä pois. En ymmärrä tuota naisten vihaa pieniä kyliä kohtaan. Siksikö sinne kaupunkiin pitää mennä, jotta saa parempia Instagram-kuvia? Vai luuleeko naiset, että kaupunkimiehet olisivat muka parempia kuin me kylillä asuvat miehet? M25
Millaisia työpaikkoja siellä on saatavilla?
En osaa sanoa. Olen ollut koko ikäni palkanlaskijana tilitoimistossa. Mutta miehille toimistoja, tehtaita ja naisille löytyy kauppoja ja leipomoita työpaikoiksi. M25
Miehille toimistoja? Eikö niihin palkata töihin naisia? En usko sitäkään, että 5000 asukkaan kirkonkylällä on useita leipomoja. Itse en lähtisi töihin leipomoon enkä kauppaan, en myöskään hoito- tai opetusalalle. Mahtaako sinun palkalla elää vaimo ja lapset yltäkylläistä elämää?
Ja minkähän takia naisen tulisi saada elää yltäkylläistä elämää MINUN palkallani? M25
Siltähän tuo sinun ensimmäinen kommentti kuulosti, kun ihmettelit, miksei naiset halua muuttaa pienelle kirkonkylälle. Jos siellä ei naiselle ole töitä, niin mieshän hänet sitten elättää. Ja ne lapset myös. Kuka nyt köyhyydessä haluaa kitkuttaa, joten jos mies ei elätä kunnolla perhettä, ei naisella ole mitään syytä sinne kirkonkylään muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mies perii talon ja asuisitte siellä omistusasunnossa nykyisen vuokraluukun sijaan, ja luultavasti paljon halvemmalla, mutta se ei sulle kelpaa, koska miehellä on siellä tuttuja?
Ap haluaa kävellä kaduilla ja hengata kauppakeskuksissa ja kahviloissa.
Ehkä tämä on se juttu, joka testaa että miten tärkeä suhteenne onkaan.
Itse lähtisin miehen mukana maalle, sillä vanhemmiten sitä alkaa arvostamaan luontoa ja rauhallisuutta bileiden ja ostareiden sijaan.
Juntin mielestä kaupungissa ei voi muka muuta tehdä kuin hengata ostarilla ja kahvilassa? Hohhoijaa. Mä käyn museoissa, näyttelyissä, konserteissa, oopperassa, tapahtumissa, viskimessuilla jne. Mutta ymmärrän kyllä, että kun junttilauma tilausbussillaan pelmahtaa Helsingin keskustaan, se säntää ekaksi markettiin. Niin tekivät Neuvostoliittolaisetkin turistit aikoinaan ja rahtasivat Anttilasta silityslautoja kotiin Leningradiin.
Huono vertaus. Neukkuturistit tulivatkin ostosreissulle ostamaan sellaista mitä eivät omasta asuinpaikastaan saaneet tai maksoi liikaa siellä. Minä asun maaseudulla mutten missään korvessa ja käyn museoissa, näyttelyissä, konserteissa, kaikenlaisissa tapahtumissa, poliittisissa kokouksissa ja oopperassakin käyn muutaman kerran vuodessa. Ei ole ongelmia asua pienemmällä paikkakunnalla näissä jutuissa vain juntti kuvittelee olevan.
Erinomainen vertaus, koska juntit tulevat Stadiin ostamaan sitä, mitä eivät kotikylän Pirkka-marketista saa.
Mitähän mahdat tarkoittaa? Ei siellä ole mitään sellaista, mitä ei saisi netistä tilattua.
Joka sitten haetaan 30 km päästä lähipostista :D
Mieluummin menen liikkeeseen ja sovitan vaatetta, jonka ostan kuin odotan viikon toimitusta, ronttaan lumimyrskyssä sinne lähipostiin ja kotiin ja totean, että tulikin väärä koko. Ajallakin on hintansa.
Niin se liikkeissä kiertelyhän ei yhtään vie aikaa.
Yleensä teen esityöt kotona netissä. Sitten menen katsomaan niitä muutmaa vaihtoehtoa, jotka valitsin. Ei siihen yleensä mene montaa viikkoa kuten postimyyntiostosten kanssa runkkaamiseen ja vaihtamiseen. Yksi ilta tai lauantaipäivä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttava on 55-vuotias. Sen miesystävä asuu 45 km päässä maalla. Tuttava asuu Turussa kerrostalossa. He tapaa viikonloppuisin. Tuttuni viettää viikonloput siellä miehen luona. Miesystävä ei ole koskaan edes yöpynyt tuttavani asunnossa, vaan haluaa olla maalla. Ovat seurustelleet 10 vuotta. (Minusta kuluttavaa elämää.)
Toinen tuttu on 70-vuotias, joka omistaa lapsuudenkotinsa myös 45 km päässä Turusta. Hän viettää siellä joka vuosi koko kesän eikä suostu edes ottamaan miestään sinne. Ovat olleet aviossa nuoresta saakka. Tuo kesänviettohomma alkoi pikku hiljaa lähellä eläköitymisikää.
Niin. Elämä ei ole pitkä joten loppupeleissä kannattaa olla aika avoin erikoisillekin ratkaisuille. Mitä vanhemmaksi elää, sitä paremmin tietää miten viihtyy. Voi olla että mekin miehen kanssa päädytään pysymään liitossa mutta jollain hyvin luovalla ratkaisulla. Ei ole lapsia joten ei meidän joka päivä tarvitse olla saman katon alla.
ap
Sehän hienoa. Varaa on siis kahteen eri asuntoon?
Kumpikin maksaa oman asumisensa. Mitä ihmeellistä siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mies perii talon ja asuisitte siellä omistusasunnossa nykyisen vuokraluukun sijaan, ja luultavasti paljon halvemmalla, mutta se ei sulle kelpaa, koska miehellä on siellä tuttuja?
Itse lähtisin miehen mukana maalle, sillä vanhemmiten sitä alkaa arvostamaan luontoa ja rauhallisuutta bileiden ja ostareiden sijaan.
Juntin mielestä kaupungissa ei voi muka muuta tehdä kuin hengata ostarilla ja kahvilassa? Hohhoijaa. Mä käyn museoissa, näyttelyissä, konserteissa, oopperassa, tapahtumissa, viskimessuilla jne. Mutta ymmärrän kyllä, että kun junttilauma tilausbussillaan pelmahtaa Helsingin keskustaan, se säntää ekaksi markettiin. Niin tekivät Neuvostoliittolaisetkin turistit aikoinaan ja rahtasivat Anttilasta silityslautoja kotiin Leningradiin.
Hahhah, monestikohan vuodessa käyt oopperassa? Ja käytkö Savonlinnan oopperajuhlilla? Meillä täällä maalla on sellaiset, oletko ikinä kuullut? Moni maalainen käy taatusti useammin oopperassa ja konserteissa kuin sinä.
Itse asun pk-seudulla, ja en käy oopperassa koskaan. Museokortin historiasta näkee, että käyn museossa n. 30 kertaa vuodessa ja vähintään yhtä monta kertaa hyvässä (!) ravintolassa syömässä. Siihen päälle musiikkitapahtumat, leffat yms. yms. Ei todellakaan onnistuisi maaseudulla (kokemusta on toki siitäkin). Kun tähän on tottunut, tai edes mahdollisuuteen tästä, niin ei onnistu enää maakunta-asuminen.
Oletko kuullut autoista, junista ja busseista?
Olen, ja täälläpäin niillä jopa pääsee tiheästi ja nopeasti niihin kulttuurientoihin tms.. 😂
Tarkoititko monikulttuuririentoihin?
Vaikka niihinkin. Sehän ei ole ongelma, ellei pelkää kaikkea erilaisuutta ja ole pissa sukassa jo kirjastossa käydessä kuten ilmeisesti sinulla.
Ota kuitenkin puukko mukaan jos Oodiin menet... tai voihan sitä aina helistellä avaimia.
Oodi on kotikirjastoni, jossa ei koskaan ole ollut häiriötä siellä käydessäni. Tiedän yhden tapauksen, jossa maalta muuttaneet narkit hakkasivat maalta muuttaneen asiakkaansa vessassa ja toisen, jossa äärioikeistolainen junttisakki häiriköi siellä ollutta tapahtumaa, mutta heidäthän poistettiin aika vikkelästi.
Kukas siellä maalla tulee auttamaan, kun velanperijäsi tulevat sorkkaraudalla ja haulikolla ovestasi läpi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono vertaus. Neukkuturistit tulivatkin ostosreissulle ostamaan sellaista mitä eivät omasta asuinpaikastaan saaneet tai maksoi liikaa siellä. Minä asun maaseudulla mutten missään korvessa ja käyn museoissa, näyttelyissä, konserteissa, kaikenlaisissa tapahtumissa, poliittisissa kokouksissa ja oopperassakin käyn muutaman kerran vuodessa. Ei ole ongelmia asua pienemmällä paikkakunnalla näissä jutuissa vain juntti kuvittelee olevan.
Erinomainen vertaus, koska juntit tulevat Stadiin ostamaan sitä, mitä eivät kotikylän Pirkka-marketista saa.
Mitähän mahdat tarkoittaa? Ei siellä ole mitään sellaista, mitä ei saisi netistä tilattua.
Älä muuta sano. Ollanko kaupungissa niin juntteja, ettei tiedetä, että maalla asuvalla on netti ja sen kautta voi tilata mitä vain.
Joo, voi tilata vaikka woltista meksikolaista ruokaa kun sattuu tekemään mieli. Toimitus tulee heti seuraavan kuun puolessavälissä. 😂
Me ei tilata mitään ruokia kun teen itse parempia. Opettele sinäkin kokkaamaan. Kaupungissa asutaan. Laiskuutta tilata ruokaa.
Ok, eli sieltä netistä ei voikaan tilata mitä vain? Osaan kyllä kokata, aina ei vain viitsi eikä ehdi. Ja vaikka ihan hyvä kokki olenkin, en todellakaan tee itse parempia kuin jonkun huippuravintolan tiimi, etkä tee sinäkään vaikka itse niin kuvitteletkin.
Huippuravintolastahan ne ruuat siellä tilataan 😄😄😄
Kyllä, niistäkin voi tilata (ainakin osasta). Olen itsekin tilannut monta kertaa, erityisesti korona-aikana. Tilasin useamman kerran mm kahdesta eri Michelin-tähdellä palkitusta ravintolasta. Nämä jutut saattaa tietysti tuntua sieltä periferiasta käsin käsittämättömiltä ja suoranaiselta valehtelulta.
Että ihan monta kertaa 😄 Kerrotko vielä näiden Michelin-ravintoloiden nimet ja mitä niistä tilasit?
googlaamalla löytyy michelin+ruokaa+kotiin. Sulkutilan aikana toimittivat, en ole sen jälkeen tilannut kun voin mennä itsekin paikan päälle. Näitähän on muutamia Suomessa nykyään. Montakos sun kotikylällä?
Jep, ellen ihan väärässä ole, niin korona-aikana suurin osa ellei kaikki Michelin-ravintolat myivät ulos.
Entä jos kokeilisit ennen kuin tyrmäät?
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään järkeä maksaa kahdesta kodista. Miehelle vaihtoehto myydä/vuokrata lapsuudenkoti tai parisuhde päättyy. Joskus elämässä tulee tienhaara missä pitää valita.
Samoilla linjoilla. Meillä on entuudestaan jo kaksi perittyä kesämökkiä. Ei näitä mökkeröitä voi loputtomiin haalia pienituloisena, varsinkin kun omakotitalossa pitäisi läpi talven pitää peruslämpöä vaikkei siellä edes oltaisi. Ärsyttää kun tunnesidettä pidetään validina pointtina talon pitämiselle. Siitä on uskoakseni lopulta kyse. Ymmärrän että taloon voi olla tunneside, mutta sitten kun päätöksiä tehdään, niin mielestäni tulisi ajatella täysin rationaalisesti ilman tunteiluja.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisille ei kelpaa asua kirkonkylällä? Minä asun noin 5000 asukkaan kirkonkylällä ja en ikinä muuta täältä pois. En ymmärrä tuota naisten vihaa pieniä kyliä kohtaan. Siksikö sinne kaupunkiin pitää mennä, jotta saa parempia Instagram-kuvia? Vai luuleeko naiset, että kaupunkimiehet olisivat muka parempia kuin me kylillä asuvat miehet? M25
En osaa sanoa. Olen ollut koko ikäni palkanlaskijana tilitoimistossa. Mutta miehille toimistoja, tehtaita ja naisille löytyy kauppoja ja leipomoita työpaikoiksi. M25
Miehille toimistoja? Eikö niihin palkata töihin naisia? En usko sitäkään, että 5000 asukkaan kirkonkylällä on useita leipomoja. Itse en lähtisi töihin leipomoon enkä kauppaan, en myöskään hoito- tai opetusalalle. Mahtaako sinun palkalla elää vaimo ja lapset yltäkylläistä elämää?
Ja minkähän takia naisen tulisi saada elää yltäkylläistä elämää MINUN palkallani? M25
Siltähän tuo sinun ensimmäinen kommentti kuulosti, kun ihmettelit, miksei naiset halua muuttaa pienelle kirkonkylälle. Jos siellä ei naiselle ole töitä, niin mieshän hänet sitten elättää. Ja ne lapset myös. Kuka nyt köyhyydessä haluaa kitkuttaa, joten jos mies ei elätä kunnolla perhettä, ei naisella ole mitään syytä sinne kirkonkylään muuttaa.
Just sanoin, että on kauppoja, leipomoita, kahviloita ja kouluja, joihin naiset voi mennä töihin. M25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asukaa erillään viikot ja olkaa toistenne kanssa viikonloput. Me jouduttiin tekemään näin useampi vuosi minun työn takia, kun ei onnistuttu saamaan töitä samalta paikkakunnalta. Lopulta mies sai samalta. Samalla mies oppi tuntemaan kaupungin, joka taas minulle oli ennestään tutumpi ja nyt viihtyy täällä. Tosin meillä muutto niin päin että ihan "pimeältä" maaseudulta kotoisin oleva mies asuu nyt keskisuuren kaupungin lähes keskustassa.
Ei mitään järkeä maksaa kahdesta kodista. Miehelle vaihtoehto myydä/vuokrata lapsuudenkoti tai parisuhde päättyy. Joskus elämässä tulee tienhaara missä pitää valita.
Miksi parisuhdetta sitten kannattaisi jatkaa? Tuskin pelkästään siksi että on taloudellusempaa asua saman katon alla.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos kokeilisit ennen kuin tyrmäät?
Aika iso vaiva 'kokeilun' takia. Siinä muuttuisi kaikki, työpaikkaa myöten. Ehkä jopa joutuisin elämään työttömänä siellä. Iso taloa on myös oma hommansa sisustaa. Olisi pintaremonttia ja kaikkea. Kaikki mullistuisi yhden kokeilun takia ja sitten jos en viihtyisikään, niin vastaava vaiva takaisin muutossa. En kuitenkaan aiemmin elämässä ole pienillä paikkakunnilla viihtynyt, joten on aika iso todennäköisyys etten nytkään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahhah, monestikohan vuodessa käyt oopperassa? Ja käytkö Savonlinnan oopperajuhlilla? Meillä täällä maalla on sellaiset, oletko ikinä kuullut? Moni maalainen käy taatusti useammin oopperassa ja konserteissa kuin sinä.
Itse asun pk-seudulla, ja en käy oopperassa koskaan. Museokortin historiasta näkee, että käyn museossa n. 30 kertaa vuodessa ja vähintään yhtä monta kertaa hyvässä (!) ravintolassa syömässä. Siihen päälle musiikkitapahtumat, leffat yms. yms. Ei todellakaan onnistuisi maaseudulla (kokemusta on toki siitäkin). Kun tähän on tottunut, tai edes mahdollisuuteen tästä, niin ei onnistu enää maakunta-asuminen.
Oletko kuullut autoista, junista ja busseista?
Olen, ja täälläpäin niillä jopa pääsee tiheästi ja nopeasti niihin kulttuurientoihin tms.. 😂
Tarkoititko monikulttuuririentoihin?
Vaikka niihinkin. Sehän ei ole ongelma, ellei pelkää kaikkea erilaisuutta ja ole pissa sukassa jo kirjastossa käydessä kuten ilmeisesti sinulla.
Ota kuitenkin puukko mukaan jos Oodiin menet... tai voihan sitä aina helistellä avaimia.
Oodi on kotikirjastoni, jossa ei koskaan ole ollut häiriötä siellä käydessäni. Tiedän yhden tapauksen, jossa maalta muuttaneet narkit hakkasivat maalta muuttaneen asiakkaansa vessassa ja toisen, jossa äärioikeistolainen junttisakki häiriköi siellä ollutta tapahtumaa, mutta heidäthän poistettiin aika vikkelästi.
Kukas siellä maalla tulee auttamaan, kun velanperijäsi tulevat sorkkaraudalla ja haulikolla ovestasi läpi?
Täällä on tapana maksaa velat ajallaan jos niin huonosti menis ettei omat rahat riittäisi. Pankin miehet ei kai muutenkaan kai haulikoiden kanssa tulisi. Mutta jos tulisi, niin sen verran löytyy asekaapista metsästys- ja reserviläiskalustoa että vähän aikaa pärjää ja Joppe hoitaa oman osansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin siinä äärimmäisen teoreettisessa tilanteessa, että joku nainen työttömyyttä uhmaten muuttaisi maalle luoksesi SINUN lapsiasi synnyttämään ja kasvattamaan.
Koska siellähän ei ole töitä miehillekään, saati korkeasti koulutetuille naisille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just sanoin, että on kauppoja, leipomoita, kahviloita ja kouluja, joihin naiset voi mennä töihin. M25
Naiset sellaisiin "naisten töihin". 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoilla linjoilla. Meillä on entuudestaan jo kaksi perittyä kesämökkiä. Ei näitä mökkeröitä voi loputtomiin haalia pienituloisena, varsinkin kun omakotitalossa pitäisi läpi talven pitää peruslämpöä vaikkei siellä edes oltaisi. Ärsyttää kun tunnesidettä pidetään validina pointtina talon pitämiselle. Siitä on uskoakseni lopulta kyse. Ymmärrän että taloon voi olla tunneside, mutta sitten kun päätöksiä tehdään, niin mielestäni tulisi ajatella täysin rationaalisesti ilman tunteiluja.
ap
Luovuttaa muista mökeistä. Jos ette pysty sopimaan ja keskustelemaan miehen kanssa mistään niin on ehkä viisaampaa erota vaikka molemmat haluaisitte asua kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin siinä äärimmäisen teoreettisessa tilanteessa, että joku nainen työttömyyttä uhmaten muuttaisi maalle luoksesi SINUN lapsiasi synnyttämään ja kasvattamaan.
Koska siellähän ei ole töitä miehillekään, saati korkeasti koulutetuille naisille
On töitä. M25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Luovuttaa muista mökeistä. Jos ette pysty sopimaan ja keskustelemaan miehen kanssa mistään niin on ehkä viisaampaa erota vaikka molemmat haluaisitte asua kaupungissa.
Mutta kun mökkeihinkin on tunnesiteet. :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Entä jos naisella on korkea-asteen koulutus ja työkokemus johtotehtävistä? Että leipomoon tai nakkeja myymään Pirkka-marketiin. On sulla luulot. Itse tuskin töissä oletkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä muuta sano. Ollanko kaupungissa niin juntteja, ettei tiedetä, että maalla asuvalla on netti ja sen kautta voi tilata mitä vain.
Joo, voi tilata vaikka woltista meksikolaista ruokaa kun sattuu tekemään mieli. Toimitus tulee heti seuraavan kuun puolessavälissä. 😂
Me ei tilata mitään ruokia kun teen itse parempia. Opettele sinäkin kokkaamaan. Kaupungissa asutaan. Laiskuutta tilata ruokaa.
Ok, eli sieltä netistä ei voikaan tilata mitä vain? Osaan kyllä kokata, aina ei vain viitsi eikä ehdi. Ja vaikka ihan hyvä kokki olenkin, en todellakaan tee itse parempia kuin jonkun huippuravintolan tiimi, etkä tee sinäkään vaikka itse niin kuvitteletkin.
Huippuravintolastahan ne ruuat siellä tilataan 😄😄😄
Voi tilata, jos tahtoo. Maalla joutuu tilaamaan siitä ainoasta pitseriasta, jos se suostuu kuskaamaan kymmenen kilsan päähän. Minä en voinut maalla asuessa tilata viiden kilsan päästä, koska ravintoloitsija oli laskenut, että tulee liian kalliiksi kuskata. Joten hain ja ajoin 10 km mokoman lätyn takia.
Aina ei huvita syödä itse tehtyä, vaikka miten taitava olisi. Etenkään jos raaka-aineet joutuu hakemaan sen pikkuisen Pirkka-marketin valikoimasta, jossa jo puhveli-Mozzarellan tiedusteleminen aiheuttaa kengänkärkiin katselua.
Tyhjää höpötystä. Ikäänkuin joku kotiinkuljetettu pitsa olisi elintärkeää. Kasva aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Aluksi etäsuhde. Ehkä innostut muutosta myös.
Itse olen etäsuhteessa ollut vuosia. Yhdessä emme ole asuneet emmekä tule asumaan. Minä haluan asua kerrostalossa. Mies on ostanut lapsuudenkotinsa ja haluaa asua siellä. Välimatkaa meillä on 100 km.
Mielestäni etäsuhde olisi mitä mainioin ratkaisu. Olisi ihanaa jos olisi talo maalla ja voisi piiahtaa siellä poimimassa rusinat pullasta.