Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka loppuun käytät lenkkarit ja toppatakin?

Vierailija
10.12.2022 |

Mitä niille pitää tapahtua että heität roskakoriin?
Itsellä lenkkarit vähän irvistelee saumoista ja kantapäistä irronnut pehmusteita ja toppatakissa taskuja rikki niin vielä käytän niitä, heittäisittekö pois?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on sellainen asia, joka ei kuulu sinulle pätkääkään. Kehtaatkin kysellä toisilta tuollaisia henkilökohtaisuuksia, ihmisillä ei ole sitten mitään tapoja ja häpyä.

Vierailija
2/13 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan voi käyttää kuin kengänpohja pysyy mukana, koska paljaalla kengän raamilla vähän huono kävellä.  En sano että olisin itse kokenut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän takkia ja kenkiä niin kauan kun ne ovat ehjät ja siistit.  Tai sitten kuten erään takin kohdalla ehdin jo kyllästyä siihen ja ostin uuden, se entinen meni kierrätykseen. Samoin menee ne jotka itseltä poistan käytöstä.

Ja kierrätykseen en koskaan laita rikkinäistä rättiä, katson että on sen verran siistiä että joku muu kuin minä vielä käyttää. Itse olen tarkka vaatteistani.

Vierailija
4/13 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset lenkkarit olisin varmaan jo heittänyt pois. Takin taskut voi ommella.

Vierailija
5/13 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takki menee vaihtoon vasta kun vetoketju riikkoontuu ja on niin kulahtanut ettei kannata enää uusia vetoketjua.

Lenkkarit menee vaihtoon, kun sukka kastuu mitättömässä lätäkössäkin, toisin sanoen pohjassa on reikä. Kuivalla kelillä vielä menee, mutta haluan liikkua muulloinkin. Tosin kyllähän se sattuu, kun siitä reiästä tulee kivi aina läpi eikä ole kiva kävellä.

Vierailija
6/13 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin loppuun kuin vain voi. Tällä hetkellä vanhin toppatakkini on yli 22v vanha, siis viime vuosituhannelta. Sitä tosin ei voi toppatakiksi enää sanoa, kun se toppaus/vanu on hiutunut pois päälli- ja vuorikankaan välistä, joten se menee lähinnä välikausitakkina pihatöissä ja koiralenkeillä.

Yleensä toppatakki menee poistoon siinä vaiheessa, kun vetoketju hajoaa eikä sitä pysty enää vaihtamaan. Kovin usein en uutta takkia osta, minulla on aina yksi siisti /uusin takki, jota käytän ihmisten ilmoilla, ja vanhemmat ovat sitten vapaa-ajan käytössä.

Lenkkarit olen perinyt viime vuosina lapsiltani, ja ne ovat olleet yleensä jo aika hyvin käytettyjä. Yksi pari menee nyt ensi kevään jälkeen poistoon, siinä alkaa olla pikkuvarpaan kohdalla aika iso reikä. Niiden lesti on muutenkin liian kapea minulle, joten en nyt tällä kertaa turvaudu ilmastointiteippiinkään, vaan luovun suosiolla. Toinen pari menee poistoon, koska sen pohja ei pysy paikoillaan. Liimaus ei näyttänyt auttavan. Kolmannessa parissa (äitini vanhat) on pohjassa kummallinen reikä, sisäpuolella. Se alkaa vaivata pitkän matkan jälkeen, joten noita käytän vain pikaisissa pyrähdyksissä.

Eli: käytän niin loppuun kuin voin, korjaan jos pystyy, ja pienet viat eivät haittaa.

Vierailija
7/13 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkarit kuluu yleensä nopeammin. Eli kantapäät kuluu ja lähtee joskus jopa ylin osa osa kantapäästä irti lenkkareista. Toinen vaihtoehto on, että kengät jää pieniksi, kun jalka kasvaa. Silloin niitä ei voi enää pitää.

Takkeja tulee pidettyä pitempään. Yleensä on vaikea löytää sopiva takki. Ja sitten kun sellaisen löytää, niin pitää kyllä niin kauan kuin mahdollista.

Vierailija
8/13 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkarit kestää 1000 kilometriä keskimäärin eli kun pohja on kulunut niin menee vaihtoon. Toppatakki menee jossain vaiheessa Torille kaupattavaksi mutta on siinä vaiheessa vielä hyväkuntoinen kun on niin monta talvitakkia käytössä.

Vierailija
9/13 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja lenkkareita voi käyttää remonttikenkinä

tai mökillä. Ei haittaa, vaikka saisivat maalia

remontin yhteydessä. Itse säästän vanhat lenkkarit.

Vierailija
10/13 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on sellainen asia, joka ei kuulu sinulle pätkääkään. Kehtaatkin kysellä toisilta tuollaisia henkilökohtaisuuksia, ihmisillä ei ole sitten mitään tapoja ja häpyä.

Ollaanpas sitä herkillä tänään.

Täällä kyllä kysellään paljonpaljon sopimattomampiakin henkilökohtaisuuksia kuin lenkkareiden kesto.

Ja tämä ei kai ole kovin vakava aihe? Kiristääkö pipo? Kannattaisiko vaihtaa?

Vierailija
11/13 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvistä lenkkareista on vaikea luopua.  Vaikka olisi aika.

Vähän kuin rakas lapsi lähtisi pesästä, eikä sitä saisi nähdä enää ikinä.

Toppatakeilla ei nyt ole niin suurta väliä.

Vierailija
12/13 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään havaitsin että talvikenkien reunaan on ilmestynyt repeämä. Tarkemmin tutkittaessa myös pohjan kumi on alkanut irvistelemään irti kengän rungosta. On nämä ainakin muutaman vuoden vanhat, alle 10 vuotta kuitenkin. Olisikohan enintään 5 vuotta vanhat.

Kaipa se uusituttaa jossain vaiheessa talvikengät...

Paksuin talvitakki on ollut vähällä pidolla, joten vaikka vuosia vanha, edelleen hyväkuntoinen. Enemmän tulee pidettyä ohuempia ja helpompia kevyttoppatakkeja. Paksu takki tuntuu niin kankealta esim. autoon istuessa ettei sitä mielellään pidä kuin tosi pakkasilla.

Vierailija
13/13 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään käyttää vaatteeni aivan loppuun. Kerran minua on erehdyksessä luultu kodittomaksi.