Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Villasukkien hinta?

paleleva
10.12.2022 |

Naapurini lupasi neuloa minulle villasukat (lanka: 7 veljestä). Sukat ovat koko 38 ja niissä noin 15 cm resorivarsi.
Mikä on mielestänne sopiva hinta sukista?

Asialliset vastaukset, kiitos.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppiä perus villasukista lyhyillä varsilla. Jos on kirjoneuletta tai pintaneuletta niin sitten enemmän. Itse kyllä neulon vaan lahjaksi. 

Vierailija
42/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei olisi valmis maksamaan villasukkiin kuluvia materiaalikuluja ja käsityöläisen tuntipalkkaa. Sukilla olisi reilusti hintaa +50€....

Kuten edellä mainittu, minäkin teen vain lahjaksi. Joskus olen pyytänyt edes lankojen hintaa ja sukan tilaaja katsoi huuli pyöreänä.

Jos teen polvimittaiset saapassukat, siihen menee n. 230g lankaa ja noin viikko.

Lahjasta harva pyytää mitään hintaa. Itse sovin esim. läheisen kanssa että ostan lankat ym. ja hän lahjoittaa ajan joka neulomiseen kuluu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei olisi valmis maksamaan villasukkiin kuluvia materiaalikuluja ja käsityöläisen tuntipalkkaa. Sukilla olisi reilusti hintaa +50€....

Kuten edellä mainittu, minäkin teen vain lahjaksi. Joskus olen pyytänyt edes lankojen hintaa ja sukan tilaaja katsoi huuli pyöreänä.

Jos teen polvimittaiset saapassukat, siihen menee n. 230g lankaa ja noin viikko.

Lahjasta harva pyytää mitään hintaa. Itse sovin esim. läheisen kanssa että ostan lankat ym. ja hän lahjoittaa ajan joka neulomiseen kuluu.

Harva toki myöskään tilailee lahjoja joten ehkä tossa tilanteessa olisi myyjänäkin katsellut huuli pyöreenä että mistähän on kyse jos tilaamastaan tuotteesta ei ole valmis maksamaan sitä mitä on sovittu.

Vierailija
44/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parikymppiä vois olla OK.

Kuka nyt toiselle ilmaiseksi sukkia neulomaan. Hyvä maksaa ja käsityö. Sudet syö lampaatkin aitauksesta ja valtio, sinä, maksat. Kuin myös hanhien tuhoamat pellot, porot, metsästyskoirat. Ilmat näyttää lämpenevän. Kohta tarkenee uusiomuovisessa sukassa ja v siirtymässä on lämmin. Usot sie.

Onko joku vaatinut ne sukat tekemään?

Vierailija
45/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilaisit ne minulta, niin 25€ jostakin tarjouslangasta ilman mitään kuvioita tai muuta  erityistä. Voisin antaa ne ilmaiseksi, jos olisit muuten mukava tai kovin köyhä.

Vierailija
46/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyviä vastauksia täällä. Minä maksaisin naapurille mitä hän pyytää, tai mieluummin vähän enemmän. Facebook-ryhmistä ja kirpputoreilta voi katsella edullisia villasukkia.

Villasukat ovat yksi talvipukeutumiseni kulmakivistä sekä kotona että töissä sisällä, kengistä riippuen myös ulkona.

Vierailija
47/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tilaisit ne minulta, niin 25€ jostakin tarjouslangasta ilman mitään kuvioita tai muuta  erityistä. Voisin antaa ne ilmaiseksi, jos olisit muuten mukava tai kovin köyhä.

Jos tarjouslanka on sama kuin huonolaatuinen lanka niin saisit kyllä pitää sukkasi.

Vierailija
48/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiväriset perussukat 7veikasta on helppo ja nopea neuloa. Mielestäni 15 euroa on sopiva hinta, jos olet itse ostanut lankakerän. Jos et, maksa sukista 20 euroa.  Perussukat on niin helppo neuloa, ja jos naapuri ei ole asiaan perehtynyt sitten kouluvuosiensa, olisi hän kieltäytynyt neulomasta.

Vierailija
49/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksiväriset perussukat 7veikasta on helppo ja nopea neuloa. Mielestäni 15 euroa on sopiva hinta, jos olet itse ostanut lankakerän. Jos et, maksa sukista 20 euroa.  Perussukat on niin helppo neuloa, ja jos naapuri ei ole asiaan perehtynyt sitten kouluvuosiensa, olisi hän kieltäytynyt neulomasta.

"Villasukka-asiantuntijoille": Tee ensin villasukat itse ja tule sitten kertomaan, olivatko ne helpot ja nopeat tehdä. Jos et ole koskaan tehnyt villasukkia, olet väärä ihminen esittämään mitään arvioita, kuinka helposti ja nopeasti ne syntyvät.

Vierailija
50/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että porukat myy käsinneulottuja sukkia hintaan 10-15€/sukkapari, on saanut aikaan sen, ettei neulekäsityötä arvosteta. Tuon kokoisen sukkaparin tekemiseen menee noin 4-5 tuntia riippuen tekijästä ja mallista. Hinta pitäisi laskea sen mukaan, vähintään 15€/tunti eli 60 - 75€ työstä + langan hinta päälle. 

Jos mietit mitä tahansa muuta käsityötä, mitä Suomessa tuotetaan, niistä ollaan valmiit maksamaan kunnolla. Sukkien valmistusta aliarvostetaan. Miettikääpä mitä maksaa tehdasvalmisteiset villasukat, vähintään sen 10 €, useimmiten enemmänkin. Miksi ihmeessä kukaan myy käsityönä valmistamiaan sukkia samaan hintaan? Neulokaa itse sukkanne, jotka ette ole valmiit maksamaan niistä arvonsa mukaista hintaa.

Ja on noloa kysyä kaverilta että neulotko sukat kympillä tai edes kahdella kympillä.

Jos en osaisi itse neuloa, maksaisin mielelläni kunnon hinnan sille, joka osaa. Ihan niinkuin maksan mielelläni mistä tahansa Suomessa valmistetusta tuotteesta, erityisesti käsityöstä.

Vierailija
51/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat palaa huonosti eikä tuota lämpöä takassa. Mieluummin jotain muuta.

Vierailija
52/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että porukat myy käsinneulottuja sukkia hintaan 10-15€/sukkapari, on saanut aikaan sen, ettei neulekäsityötä arvosteta. Tuon kokoisen sukkaparin tekemiseen menee noin 4-5 tuntia riippuen tekijästä ja mallista. Hinta pitäisi laskea sen mukaan, vähintään 15€/tunti eli 60 - 75€ työstä + langan hinta päälle. 

Jos mietit mitä tahansa muuta käsityötä, mitä Suomessa tuotetaan, niistä ollaan valmiit maksamaan kunnolla. Sukkien valmistusta aliarvostetaan. Miettikääpä mitä maksaa tehdasvalmisteiset villasukat, vähintään sen 10 €, useimmiten enemmänkin. Miksi ihmeessä kukaan myy käsityönä valmistamiaan sukkia samaan hintaan? Neulokaa itse sukkanne, jotka ette ole valmiit maksamaan niistä arvonsa mukaista hintaa.

Ja on noloa kysyä kaverilta että neulotko sukat kympillä tai edes kahdella kympillä.

Jos en osaisi itse neuloa, maksaisin mielelläni kunnon hinnan sille, joka osaa. Ihan niinkuin maksan mielelläni mistä tahansa Suomessa valmistetusta tuotteesta, erityisesti käsityöstä.

Oletkin tantta.

Vierailija
53/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Villasukka-asiantuntijoille": Tee ensin villasukat itse ja tule sitten kertomaan, olivatko ne helpot ja nopeat tehdä. Jos et ole koskaan tehnyt villasukkia, olet väärä ihminen esittämään mitään arvioita, kuinka helposti ja nopeasti ne syntyvät.

Neulon parit sukat yleensä talvessa vain siksi että taito pysyy. Tänä vuonna perussukat ostin silti myyjäisistä 15 eurolla ihan kannatuksen vuoksi. Läheinen taas tekee sukkia lapsille niin paljon että kaikkia ei edes tule käytettyä.

Vierailija
54/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sinun mielipiteesi. Itse neulon vaikka mitä ja perussukat myyn mielelläni 15 eurolla. Ei kukaan osta monen kympin sukkia, elleivät ole todella erikoiset.

Vierailija
55/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt lankojen hinnan, ja kysyt kuinka paljon haluaa palkkioksi neulomisesta ja langoista....

Sitten neuvottelette.

Olisi kannattanut sopia jo etukäteen.

Eihän tuossa ole mitään kummempaa.

Vierailija
56/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tarjouslanka on sama kuin huonolaatuinen lanka niin saisit kyllä pitää sukkasi.

Ostapa sitten itse laatulankasi. Saatat yllättyä. Maksaa helposti 20e/100g ja ylikin.

Vierailija
57/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkin tantta.

Sellainenhan sinustakin pian tulee, jos elää saat.

Vierailija
58/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulottu neulomisen ilosta, arvostusta villasukkiin ei saada näin, että neuvotaan arvostamaan.  Erikoisista neuleista maksetaan, ei ihan perussukista.

Vierailija
59/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neulottu neulomisen ilosta, arvostusta villasukkiin ei saada näin, että neuvotaan arvostamaan.  Erikoisista neuleista maksetaan, ei ihan perussukista.

Niistä maksetaan, mitä halutaan. Jos varpaita palelee, niin ei tarvita erikoisia, vaan lämpimiä.

Vierailija
60/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aliarvioi kenenkään sukantekotaitoja, mutta koska pystyn tekemään  sukkani itse parilla eurolla, niin en todellakaan ala maksamaan niistä kenellekään jotain satasta :D Ihan sama homma kuin se että saan kyllä itse tapetoitua seinäni, en maksa siitä ilosta ulkopuoliselle tuntipalkkaa ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi