Villasukkien hinta?
Naapurini lupasi neuloa minulle villasukat (lanka: 7 veljestä). Sukat ovat koko 38 ja niissä noin 15 cm resorivarsi.
Mikä on mielestänne sopiva hinta sukista?
Asialliset vastaukset, kiitos.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
vastailija kirjoitti:
Tavallinen sukkalanka Seitsemän veljestä 100 g kerä Kärkkäisellä 3,15 €. Tuo 100 g riittää tuon kokoisiin villasukkiin. Näppärä neuloja neuloo ne hetkessä. Siihen vielä tekopalkka.
Eikö Kärkkäinen peri asiakkaalta toimitus- ja postikuluja?
Verkkokaupassa 3.15€ langan hinnan lisäksi peritään 7.90e toimituskulut ja hinnaksi tulee yli 10€ ja jolloin konstilla se pitäisi noutaa postista
Itse ostan Prismasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En aliarvioi kenenkään sukantekotaitoja, mutta koska pystyn tekemään sukkani itse parilla eurolla, niin en todellakaan ala maksamaan niistä kenellekään jotain satasta :D Ihan sama homma kuin se että saan kyllä itse tapetoitua seinäni, en maksa siitä ilosta ulkopuoliselle tuntipalkkaa ;)
Sillä parilla eurolla ei saa edes lankoja sukkiin.
Kylläpäs saa kunhan katsoo hyvät tarjoukset. Alkusyksystä viimeksi oli 7veikkalanka alennuksessa 2,30 kpl. Se menee pariin euroon. Itselläni on sukkalankoja varastossa vuosiksi eteenpäin, ja osa on saatu ilmaiseksikin.
Ei riitä kahteen sukkaan. Meillä tehdään kokoa 42 ja 46.
Vierailija kirjoitti:
Lankojen hinta plus 30 e. Jos ei kelpaa, neulo sukkasi itse tai osta jostain muualta. Kuitenkin useampi tunti menee niitä neuloessa, olkoon vaikka kuinka perussukat.
Liikaa mielestäni. Tosin teen sukkia vaan omalle perheelle.
Olen huomannut noissa langoissa virheitä. Möykkyjä tai suorastaan solmukohtia.
Mikä olisi hyvä sukkalanka ja sekoitusvärejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei olisi valmis maksamaan villasukkiin kuluvia materiaalikuluja ja käsityöläisen tuntipalkkaa. Sukilla olisi reilusti hintaa +50€....
Kuten edellä mainittu, minäkin teen vain lahjaksi. Joskus olen pyytänyt edes lankojen hintaa ja sukan tilaaja katsoi huuli pyöreänä.
Jos teen polvimittaiset saapassukat, siihen menee n. 230g lankaa ja noin viikko.
Lahjasta harva pyytää mitään hintaa. Itse sovin esim. läheisen kanssa että ostan lankat ym. ja hän lahjoittaa ajan joka neulomiseen kuluu.
Itse maksan myös langat. Läheisiä ei rahasteta. Kyseessä on lahja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei olisi valmis maksamaan villasukkiin kuluvia materiaalikuluja ja käsityöläisen tuntipalkkaa. Sukilla olisi reilusti hintaa +50€....
Kuten edellä mainittu, minäkin teen vain lahjaksi. Joskus olen pyytänyt edes lankojen hintaa ja sukan tilaaja katsoi huuli pyöreänä.
Jos teen polvimittaiset saapassukat, siihen menee n. 230g lankaa ja noin viikko.
Lahjasta harva pyytää mitään hintaa. Itse sovin esim. läheisen kanssa että ostan lankat ym. ja hän lahjoittaa ajan joka neulomiseen kuluu.
Itse maksan myös langat. Läheisiä ei rahasteta. Kyseessä on lahja.
En koe tuota rahastamisena. Jos toinen kysyy esim. haluatko tälläiset sukat, voin ne tehdä ja saat joululahjaksi. Yleensä jopa ehdotan että voi ostaa langat, läheiselläni on pieni eläke joten en välttämättä saisi sukkia ainakaan haluamastani langasta jos hän joutuisi ostamaan ne omasta pussistaan.
7 veljestä on kelpo lanka. Sukat kestävät hyvin. En tajua miksi jotkut dissaavat tätä lankaa koko ajan.
Varrellisista sukista(kolmet)maksoin juuri 30-35 euroa/kpl ja mielelläni maksoin. Kauniit värit ja hyvät napakat sukat. Lahjaksi menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vastailija kirjoitti:
Tavallinen sukkalanka Seitsemän veljestä 100 g kerä Kärkkäisellä 3,15 €. Tuo 100 g riittää tuon kokoisiin villasukkiin. Näppärä neuloja neuloo ne hetkessä. Siihen vielä tekopalkka.
Eikö Kärkkäinen peri asiakkaalta toimitus- ja postikuluja?
Verkkokaupassa 3.15€ langan hinnan lisäksi peritään 7.90e toimituskulut ja hinnaksi tulee yli 10€ ja jolloin konstilla se pitäisi noutaa postista
Itse ostan Prismasta.
Sekö Prismassa käynti ei neulojalle maksa mitään. Eikä niitä Prismoja ole edes kaikilla paikkakunnilla. Meillä matkaa 40km.
Jotenkin huvittavaa, kun otetaan langan hinta halvimman mukaan ja kuvitellaan, ettei sen nouto ja matkakulut maksa mitään tai postikulut ja toimitusmaksut verkkokaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Tee sukkasi itse.
Miksi pitäisi, jos niitä saa sukulaisilta tai myyjäisistä.
Lankojen hinta plus 30 e. Jos ei kelpaa, neulo sukkasi itse tai osta jostain muualta. Kuitenkin useampi tunti menee niitä neuloessa, olkoon vaikka kuinka perussukat.