Villasukkien hinta?
Naapurini lupasi neuloa minulle villasukat (lanka: 7 veljestä). Sukat ovat koko 38 ja niissä noin 15 cm resorivarsi.
Mikä on mielestänne sopiva hinta sukista?
Asialliset vastaukset, kiitos.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parikymppiä vois olla OK.
Kuka nyt toiselle ilmaiseksi sukkia neulomaan. Hyvä maksaa ja käsityö. Sudet syö lampaatkin aitauksesta ja valtio, sinä, maksat. Kuin myös hanhien tuhoamat pellot, porot, metsästyskoirat. Ilmat näyttää lämpenevän. Kohta tarkenee uusiomuovisessa sukassa ja v siirtymässä on lämmin. Usot sie.
Sukissa ei mene kauaa. En itse kehtaisi ottaa 15-20 euroa enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lankojen hinta + 5 eguu tekopalkkaa.
Eipä taida olla mitään ymmärrystä käsityön hinnasta.
On ihan varmasti myös niitä jotka neuloo ihan neulomisen ilosta ja se riittää että saa katettua kulut.
Sinäkin sitten varmaan annat seksiä ihan sekstailun ilosta kenelle vain.
Sinäkö myyt seksiä (tai niitä villasukkia) kenelle vain riippumatta onko siitä tarvetta ostaa vai ei.
Kysyntä ja tarjonta määrää aina hinnan. Villasukkia useinkin on kysyntään nähden sen verran tarjolla että tuo 15-20 euroa aika lailla maksimi mitä perusvillasuksista voi saada. Jos on erikoinen ja oma mallikuvio niin ehkä vähän enemmän.
Tavallinen sukkalanka Seitsemän veljestä 100 g kerä Kärkkäisellä 3,15 €. Tuo 100 g riittää tuon kokoisiin villasukkiin. Näppärä neuloja neuloo ne hetkessä. Siihen vielä tekopalkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan varmasti myös niitä jotka neuloo ihan neulomisen ilosta ja se riittää että saa katettua kulut.
Sinä siis myyt seksiä kunhan siitä joku maksaa vain sopivan tuntialkan. Mitä veloitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö myyt seksiä (tai niitä villasukkia) kenelle vain riippumatta onko siitä tarvetta ostaa vai ei.
En myy kumpaakaan. Annan vain niille joille haluan.
Suosittelen samaa sinulle.
Paljonko on oma tuntipalkkasi? Saman verran tunnilta.
Jos olet työtön, niin otetaan vaikka kympin tunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En myy kumpaakaan. Annan vain niille joille haluan.
Suosittelen samaa sinulle.
Lukutaito on ihan merkittävä asia sitä suosittelen sinulle lämpimästi. En ole väittänyt että sen paremmin myisin kuin ostaisin sen paremmin villasukkia kuin seksiäkään. Todella kylmää ja katkeraa Joulua vain sinullekin.
Tässä on asiallinen vastaus: sopikaa hinta ja maksa etukäteen.
Kysy hinta ja jos ei kelpaa, neulo itse. Siinäpähän näet sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt toiselle ilmaiseksi sukkia neulomaan. Hyvä maksaa ja käsityö. Sudet syö lampaatkin aitauksesta ja valtio, sinä, maksat. Kuin myös hanhien tuhoamat pellot, porot, metsästyskoirat. Ilmat näyttää lämpenevän. Kohta tarkenee uusiomuovisessa sukassa ja v siirtymässä on lämmin. Usot sie.
Paljonko on tuntipalkkasi, jos olet töissä?
Meidän kylällä paikallisten käsityöharrastajien puoti aina joulun alla. Ostin juuri sieltä ap:n kuvailemat perussukat hintaan 18€.
Jos nyt sattuisi niin että naapuri lupaa neuloa sukat niin varmasti kysyisin että miksi ja onko hänellä esim. lankat itsellä. En olettaisi että naapuri olisi myymässä sukkia minulle. Jos taas pyytäisin naapuria neuolmaan sukat varmasti kysyisin mitä ne maksaa ja sen jälkeen päättäisin olenko ko. summan sukista valmis maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on tuntipalkkasi, jos olet töissä?
Tekeekö joku myyntiin sukkia siksi että myynnistä saisi hyvää tuntipalkkaa? Ei ehkä kannata, parempaa saa monesta muusta työstä.
Maksan yleensä 25 euroa villasukista kun löydän hyvän tekijän. Koko on 37-38.
Kukaan ei olisi valmis maksamaan villasukkiin kuluvia materiaalikuluja ja käsityöläisen tuntipalkkaa. Sukilla olisi reilusti hintaa +50€....
Kuten edellä mainittu, minäkin teen vain lahjaksi. Joskus olen pyytänyt edes lankojen hintaa ja sukan tilaaja katsoi huuli pyöreänä.
Jos teen polvimittaiset saapassukat, siihen menee n. 230g lankaa ja noin viikko.
20-25 euroa tuollaisista lyhytvartisista. Jos on jotain extraa, kuten monimutkaisempaa kuviota tai kirjailua, niin alkaen 30 euroa.
Vierailija kirjoitti:
20€
Samaa olisin ehdottanut. Ja siis ihan tavissukista ilman mitään kuvioita ym. Jos taas on kirjoneuletta, palmikoita tai jotain muuta erikoista tai vaikka polviin saakka pitkät varret niin sitten hinta alkaa olla tuplat.
En maksaisi noin tavallisista sukista kuin 15€. Ap voisi käydä katsoon myyjäisten hintoja.
Neulon tosin sukkani itse. Pitkällä varrella ja sukkapariin menee 3-4 iltaa seiskaveikka langalla.
Kirppareilla on paljon uusia vastaaavia n. 10 eurolla.