Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Villasukkien hinta?

paleleva
10.12.2022 |

Naapurini lupasi neuloa minulle villasukat (lanka: 7 veljestä). Sukat ovat koko 38 ja niissä noin 15 cm resorivarsi.
Mikä on mielestänne sopiva hinta sukista?

Asialliset vastaukset, kiitos.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin neuloa pojalleni sukkia 7veljestä langasta. Vartta on nyt valmiina 15 cm ja on naurettavan lyhyt. Miksi ap haluaa lyhyet varret? Villasukkiin kunnon varret. Näihin tulee ainakin 25cm.

Koskaan en ole sukkia myynyt. Neulon jahjaksi n 10 paria vuodessa. Itselleni ainakin pari paria vuodessa. Käytän villlasukkia paljon.

Vierailija
62/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neulottu neulomisen ilosta, arvostusta villasukkiin ei saada näin, että neuvotaan arvostamaan.  Erikoisista neuleista maksetaan, ei ihan perussukista.

Niistä maksetaan, mitä halutaan. Jos varpaita palelee, niin ei tarvita erikoisia, vaan lämpimiä.

Eihän niitä kukaan pakota myymään sillä hintaa mitä niistä halutaan. Myyjäisissä hita määräytyy sen mukaan mitä sukista pyydetään. Jos hinta olisi ollut korkeampi niin tuskin olisin nytkään ostanut. Itse taas en tee myyntiin sukkia juurikin siksi että se mielestäni ei vastaa tarkoitustaan, niistä ei olla valmiita maksamaan. Tuloja saa paremmin monella muulla asialla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aliarvioi kenenkään sukantekotaitoja, mutta koska pystyn tekemään  sukkani itse parilla eurolla, niin en todellakaan ala maksamaan niistä kenellekään jotain satasta :D Ihan sama homma kuin se että saan kyllä itse tapetoitua seinäni, en maksa siitä ilosta ulkopuoliselle tuntipalkkaa ;)

Aika harva ostaa ainakaan perussukkia siksi että haluaa laadukasta käsityötä.

Vierailija
64/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt sattuisi niin että naapuri lupaa neuloa sukat niin varmasti kysyisin että miksi ja onko hänellä esim. lankat itsellä. En olettaisi että naapuri olisi myymässä sukkia minulle. Jos taas pyytäisin naapuria neuolmaan sukat varmasti kysyisin mitä ne maksaa ja sen jälkeen päättäisin olenko ko. summan sukista valmis maksamaan.

Juuri näin. Kumpi teki aloitteen?

Vierailija
65/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin myyjäisissä ihan nätit villasukat 12€.

Vierailija
66/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aliarvioi kenenkään sukantekotaitoja, mutta koska pystyn tekemään  sukkani itse parilla eurolla, niin en todellakaan ala maksamaan niistä kenellekään jotain satasta :D Ihan sama homma kuin se että saan kyllä itse tapetoitua seinäni, en maksa siitä ilosta ulkopuoliselle tuntipalkkaa ;)

Sillä parilla eurolla ei saa edes lankoja sukkiin.

Vierailija
67/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastailija kirjoitti:

Tavallinen sukkalanka Seitsemän veljestä 100 g kerä Kärkkäisellä 3,15 €.  Tuo 100 g riittää tuon kokoisiin villasukkiin. Näppärä neuloja neuloo ne hetkessä. Siihen vielä tekopalkka.

Eikö Kärkkäinen peri asiakkaalta toimitus- ja postikuluja?

Verkkokaupassa 3.15€ langan hinnan lisäksi peritään 7.90e toimituskulut ja hinnaksi tulee yli 10€ ja jolloin konstilla se pitäisi noutaa postista

Vierailija
68/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs saa kunhan katsoo hyvät tarjoukset. Alkusyksystä viimeksi oli 7veikkalanka  alennuksessa 2,30 kpl. Se menee pariin euroon. Itselläni on sukkalankoja varastossa vuosiksi eteenpäin, ja osa on saatu ilmaiseksikin. 

Vierailija
69/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vastailija kirjoitti:

Tavallinen sukkalanka Seitsemän veljestä 100 g kerä Kärkkäisellä 3,15 €.  Tuo 100 g riittää tuon kokoisiin villasukkiin. Näppärä neuloja neuloo ne hetkessä. Siihen vielä tekopalkka.

Eikö Kärkkäinen peri asiakkaalta toimitus- ja postikuluja?

Verkkokaupassa 3.15€ langan hinnan lisäksi peritään 7.90e toimituskulut ja hinnaksi tulee yli 10€ ja jolloin konstilla se pitäisi noutaa postista

Jos joku pyytää tekemään villasukat nii ei ehkä kannata alkaa tilaamaan yhden sukkaparinlankoja verkkokaupasta. Parempi että pyydät niitä lankoja ja kerrot millaisen tekopalkan sukista haluat. Jos ostaja ei pyydettyyn hintaan suostu kauppat jää syntymättä.

Vierailija
70/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin neuloa pojalleni sukkia 7veljestä langasta. Vartta on nyt valmiina 15 cm ja on naurettavan lyhyt. Miksi ap haluaa lyhyet varret? Villasukkiin kunnon varret. Näihin tulee ainakin 25cm.

Koskaan en ole sukkia myynyt. Neulon jahjaksi n 10 paria vuodessa. Itselleni ainakin pari paria vuodessa. Käytän villlasukkia paljon.

Perusvillasukan varren pituus on lapsilla 10 cm ja naisten sukissa 12cm.

Jolloin nippanappa riittää 100g.

Jos varren pituus 15cm tarvitaan lankaa 2x 100g niin jo langat maksavat 10€.

Vierailija
71/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä monet haluavat laatua ja itse satsaan laatuun.

Juuri työn alla on perusvillasukat, jossa laadukas lanka maksaa 6.40€/50g eli langan osuus on jo lähes 20€ ja saman verran on tekopalkka eli 40€ naisten 38 perusvillasukat, 15 cm varrella.

Vierailija
72/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs saa kunhan katsoo hyvät tarjoukset. Alkusyksystä viimeksi oli 7veikkalanka  alennuksessa 2,30 kpl. Se menee pariin euroon. Itselläni on sukkalankoja varastossa vuosiksi eteenpäin, ja osa on saatu ilmaiseksikin. 

Nuo tarjoukset 2.30€/kerä on tuotannosta poistettuja värejä tai muuten eivät ole menneet kaupaksi, värinsä vuoksi ja harva haluaa itselleen rumat värisiä sukkia, joita ne yleensä ovat tai ainakin valmis maksamaan niistä yhtään mitään, sen näkee näissä myyjäisissä, vaikka sukkia myytäisiin 10-15€, ne eivät liiku mihinkään ja jäävät myymättä.

Ja toinen ongelma, on liian suuri puikkokoko.

Ja muutenkin Novitan langat ovat heikkolaatuisia, ettei jo langan vuoksi monet huoli niitä.

Vierailija
73/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo tarjoukset 2.30€/kerä on tuotannosta poistettuja värejä tai muuten eivät ole menneet kaupaksi, värinsä vuoksi ja harva haluaa itselleen rumat värisiä sukkia, joita ne yleensä ovat tai ainakin valmis maksamaan niistä yhtään mitään, sen näkee näissä myyjäisissä, vaikka sukkia myytäisiin 10-15€, ne eivät liiku mihinkään ja jäävät myymättä.

Ja toinen ongelma, on liian suuri puikkokoko.

Ja muutenkin Novitan langat ovat heikkolaatuisia, ettei jo langan vuoksi monet huoli niitä.

Pitäiskö sun lukea tuo mun viesti uudestaan? Et varmaan oikein ymmärtänyt lukemaasi vaikka viestini oli lyhyt. Olisin kopioinut sen tähän, mutta sivusto ei anna näin tehdä, enkä ala pätkää kirjoittamaan uudetaan kun voit sen itse vähällä vaivalla etsiä, jos osaat sen verran tehdä.

Vierailija
74/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen tilauksesta villasukkia ja perussukat 15cm varrella, työn osuus on 20€ ja asiakkaan langat.

Tosin, neulon 7vee langan 2.5 nron puikolla, joka hitaampaa, mutta napakampi ja kestää paremmin.

Vierailija
75/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri työn alla on perusvillasukat, jossa laadukas lanka maksaa 6.40€/50g eli langan osuus on jo lähes 20€ ja saman verran on tekopalkka eli 40€ naisten 38 perusvillasukat, 15 cm varrella.

Jos sukat käy naapurille kaupaksi 40 eurolla niin hyvä, epäilen kyllä hiukan. Luultavasti se naapuri ostaa sukkansa myyjäisistä 15-20 eurolla tai ehkä hän saa sukkansa vaikka sukulaiselta.

Vierailija
76/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sukat käy naapurille kaupaksi 40 eurolla niin hyvä, epäilen kyllä hiukan. Luultavasti se naapuri ostaa sukkansa myyjäisistä 15-20 eurolla tai ehkä hän saa sukkansa vaikka sukulaiselta.

Monet neulojat eivät satsaa laatuu, vaan käyttävät halpoja lankoja esim. 7veljestä ja sekin vielä neulotaan paksuilla puikoilla.

Vierailija
77/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet neulojat eivät satsaa laatuu, vaan käyttävät halpoja lankoja esim. 7veljestä ja sekin vielä neulotaan paksuilla puikoilla.

Miksi pitäisi satsata laatuun jos hinta mitä niistä villasukista halutaan maksaa on kuitenkin ihan sama?

Vierailija
78/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa villasukat Porin entisestä City Pubista. Sieltä saa edullisesti villasukkia.

Vierailija
79/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut nyt tykkää lyhytvartisista villasukista, minä esimerkiksi.

Vierailija
80/91 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankoihin menee n. 6.50. Eli siihen tekopalkka mukaan. Mikäli harjaantunut niin noin pienet sukat neuloo nopeasti.