Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myös opettajat koulukiusaavat oppilaita. Suomi on epäonnistunut väkivallan kitkemisestä kouluissa

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää. 😔

Vierailija
22/76 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Meillä ala-asteella pahin koulukiusaaja oli opettaja. Hänellä oli ne suosikit, lellikit, ja sitten inhokit joita kiusasi. Nolasi jatkuvasti luokan edessä ja antoi jälki-istuntoa. En saanut osallistua edes ryhmäliikuntatunnille kun en osaa kuitenkaan pelin sääntöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkakiusaamisessa aikuiset kiusaavat toisiaan. Miksei aikuinen siis voisi kiusata lastakin. Tämä on vielä vakavampaa, koska lapsi on puolustuskyvytön.

Kouluikäinen lapsi ei todellakaan ole puolustuskyvytön. Lapsella on käytössään kaikki henkisen ja fyysisen painostamisen keinot, siinä missä opettaja voi vain yrittää rauhallisesti keskustella lapsen kanssa.

Tosielämässä nähtyä: Pikku kullannnuppu hakkaa välitunnilla opettajaa kepillä jalkoihin. Sillä seurauksella, että opettaja juoksee karkuun ja alkaa pelätä oppilasta.

Vierailija
24/76 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Meillä ala-asteella pahin koulukiusaaja oli opettaja. Hänellä oli ne suosikit, lellikit, ja sitten inhokit joita kiusasi. Nolasi jatkuvasti luokan edessä ja antoi jälki-istuntoa. En saanut osallistua edes ryhmäliikuntatunnille kun en osaa kuitenkaan pelin sääntöjä.

Onneksi jälki-istuntoa ei enää saa antaa. Väärinkäytöksiä oli liikaa eikä lasten alistamista muutenkaan enää hyväksytä.

Vierailija
25/76 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut opettajien kiusaama. Kyse ei ollut kännykästä eikä häiriköinnistä. Tämä oli niin vakavaa, että tänä päivänä opettaja saisi potkut. Kyse oli minun nimittelemisestä ja myös isäni nimittelemisestä rumalla tavalla. Isäni oli hyvä, kunnollinen ja raitis. Opettaja ei sietänyt, että köyhien lapsi koulutetaan. Minä olin liian etevä. Kävin koulun loppuun ja päädyin johtotehtäviin isossa konsernissa.

En päätynyt kenenkään navettaan lantaa lapioimaan, vaikka sitä paikkaa minulle osoitettiin ja paljon muuta.

Vierailija
26/76 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oletatte, että kiusattu oppilas olisi häiriökäyttäytyjä?

Ehkä onkin se pelokas, arka ja syrjäänvetäytyvä, joka ärsyttää opettajaa passiivisuudellaan ja arkuutensa vuoksi ei uskalla kaikkeen osallistua.

Vierailija
27/76 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkääpä mammat enää ihmetelkö, että miksi sieltä kullannupun luokasta ei löydy enää ainakaan pätevää ja pysyvää opettajaa. He ovat jo lähteneet alalta, sillä opettaminen on tehty mahdottomaksi. Tuo kyseinen tutkimus viittaa juurikin tapauksiin, missä ope on kieltänyt puhelimen käytön tai käskenyt istumaan omalla paikalla. Kauhea ihmisoikeusloukkaus, vmp. Nyt kun yhteiskunta herää jengirikollisuuteen, niin se sama p*ska on näkynyt kouluissa jo reilut viisi vuotta. Siihen ei ole saanut puuttua mitenkään , aina on täytynyt paapoa ja ymmärtää. Nyt tulokset alkavat näkyä, nauttikaa!

t. Väsynyt ope

Vierailija
28/76 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä aikuiset kiusaavat toisiaan, aivan samoilla menetelmillä. Mitä uutta?

Vierailija
29/76 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti opettajaa voi riepia myös, se jos oppilaalla ei mene mikään jakeluun ja kärsii oppimisvaikeuksista. Laahaa luokan perässä vaikeuttaen opettajan oman työn helppouden.

Vierailija
30/76 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, siis oli. Mikä on tilanne nyt?

Vierailija
31/76 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varmasti opettajaa voi riepia myös, se jos oppilaalla ei mene mikään jakeluun ja kärsii oppimisvaikeuksista. Laahaa luokan perässä vaikeuttaen opettajan oman työn helppouden.

Opettajan työn helppous? Jopa vitsin murjaisit.

Vierailija
32/76 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja ojentaa eli kiusaa just joo. Liisapetteri vaan härnää ja kuvaa tubeen.

Vierailija
33/76 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Monet opettajat eivät siedä niitä hiljaisia hissukoitakaan. Varsinkin, jos oppimisessa on vaikeuksia.

Vierailija
34/76 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut opettajien kiusaama. Kyse ei ollut kännykästä eikä häiriköinnistä. Tämä oli niin vakavaa, että tänä päivänä opettaja saisi potkut. Kyse oli minun nimittelemisestä ja myös isäni nimittelemisestä rumalla tavalla. Isäni oli hyvä, kunnollinen ja raitis. Opettaja ei sietänyt, että köyhien lapsi koulutetaan. Minä olin liian etevä. Kävin koulun loppuun ja päädyin johtotehtäviin isossa konsernissa.

En päätynyt kenenkään navettaan lantaa lapioimaan, vaikka sitä paikkaa minulle osoitettiin ja paljon muuta.

Siis oli. Ei kannata tuoda tänne näitä entisajan kokemuksia, kyllä ne tiedetään ja tunnetaan, ihan lähipiirissä.

Vierailija
35/76 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikki ammattitaitoiset opettajat ovat lähteneet alalta, koska Suomen kouluissa on opettaminen tehty mahdottomaksi? Vai miten se meni?

Vierailija
36/76 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi jälki-istuntoa ei enää saa antaa. Väärinkäytöksiä oli liikaa eikä lasten alistamista muutenkaan enää hyväksytä.

Niin, ja lapset saavat aivan vapaasti hyppiä silmille. Eihän se suinkaan kuulu väärinkäytöksiin?

Vierailija
37/76 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen on hiihtäen menty kouluun. Ei nämä velihousut edes osaa hiihtää.

Vierailija
38/76 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kaikki ammattitaitoiset opettajat ovat lähteneet alalta, koska Suomen kouluissa on opettaminen tehty mahdottomaksi? Vai miten se meni?

Ei siihen monta vuotta mene.

Vierailija
39/76 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole pahempaa, kun lasta alistava aikuinen.

Vierailija
40/76 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noihin ongelmaoppilaisiin kannata panostaa. Tulevia aineiden käyttäjiä, junan alle hyppijöitä. Alinta kastia aikuisena. Ei niistä ole yhteiskunnallisesti mitään hyötyä!

Koulun tehtävänä on, ikävä kyllä, toimia myös säilytyspaikkana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi