Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tinder ja köyhä nainen

Vierailija
09.12.2022 |

Olen neljääkymppiä lähestyvä, eronnut, kahden lapset vuoroviikkoäiti. Nyt eron jälkeen olisin valmis löytämään uuden rakkauden, mutta oma elämäntilanne hävettää. Käyn töissä matalapalkkaisessa duunariammatissa, asun vuokralla kaupungin kammottavimmassa lähiössä ja elän kädestä suuhun. Tinderissä miehillä on kuvia ravintoloista, matkoista, golfista ja viineistä. Osan kanssa on tullut mätsejäkin, mutta pikkuhiljaa katoan keskustelusta koska elämäntyylit ovat täysin erilaiset. Eihän minulla ole varaa lähteä ravintolaillallisille, vaikka on pyydettykin.

Olen ihan hyvännäköinen ja jollain tapaa fiksukin, mutta kortit elämässä meni nyt näin. Yllättävän vähän tinderistä löytää samanikäisiä miehiä, joilla asiat olisivat "näin huonosti" kuin minulla. Vai tarjoaako tinder vaan näitä pintaliitomiehiä? Voiko suhde suhde toimia, jos taloudelliset lähtökohdat elämään ovat täysin erilaiset?

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnista ja hengellisistä yhteisöistä ne todelliset kunnon miehet löytyvät. Ovat raittiita eivätkä petä puolisoitaan. Suosittelen unohtamaan kaiken maailman tinderit ja deittipalstat ja menemään suoraan johonnekkin hengellisiin piireihin.

Kyllä sieltä entisiä tosijuoppoja löytyy.

Vierailija
82/112 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vimma kaikilla on sinne Tinderiin. On monia muita deittisovelluksia, jossa seksi ei ole se mikä ensimmäisenä mielessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei naiselle ole haitaksi jos on köyhä, mutta kaunis rehellisellä luonteella. Aina löytyy mies joka elättää.

Mutta millainen mies? Ei kannata ottaa miestä, joka vain puutteeseensa huolisi köyhän, kauniin ja rehellisen naisen ja selän takana halveksii. Köyhä ja rehellinen mies voi tarjota rakkautta, sitähän nainen kaipaa.

Moni mies pitää hyvänä jos nainen on köyhä, koska silloin tulee vähemmän riitoja nokkimisjärjestyksestä. Mies yleensä on kiinnostunut naisen henkilökohtaisista ominaisuuksista ei siitä mitä nainen on saanut aikaan.

Aika moni mies kyllä mielellään muuttaisi naisen omistusasuntoon asumaan ilmaiseksi ja nauttimaan kotitalous- ja seksipalveluista tippaakaan välittämättä niistä naisen "henkilökohtaisista ominaisuuksista".

En sitten kuulu näiden monien miesten joukkoon. En pystyisi toisen siivelle muuttamaan missään tapauksessa.

Omaan torppaani voisin naisen ottaa ehdolla että saisin edelleen kokata.

Vierailija
84/112 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiesus. Joka lähtee karkkikaupasta etsimään parisuhdetta tarvitsee vahvan egon ja mielellään myös paksun lompakon, kun makeannälkäiset käy kiinni. Ei kai kukaan tavallinen suomalisen, joka etsii tavallista seuraa mene  Tinderiin, jossa tutkitusti valtaosa naisista on vain buustaamassa egoaan, seuraavaksi suurin ryhmä etsii lyhyttä suhdetta ja pienin prosentti pidempää suhdetta. Vastapuolella eli 80% käyttäjistä on sitten pääosin seksinnälkäisiä varattuja, kettuja ja mitä lie seksiaddikteja.. 

Vierailija
85/112 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei miehiä naisen palkka kiinnosta. miehet ovat kautta aikojen joutuneet elättämään lokkinaisia. se kyllä karkottaa miehet, jos nainen on käytetty ja mukana tulee toisen miehen lapset. niiden elättäjäksi ei kukaan mies halua.

Vierailija
86/112 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei miehiä naisen palkka kiinnosta. miehet ovat kautta aikojen joutuneet elättämään lokkinaisia. se kyllä karkottaa miehet, jos nainen on käytetty ja mukana tulee toisen miehen lapset. niiden elättäjäksi ei kukaan mies halua.

Jaa, mikä ilmiö se sitten on se uusperhe kun sellaisiakin kuulemma on ja av:n mukaan vielä ihan liikaakin. Onko ne kaikki naispareja?

Vierailija
87/112 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderissä varakkaan näköiset ei ole oikeasti varakkaita. Eikä Suomen varakkaat ole kyllä kovinkaan erilaisia kuin lähiräkälän porukka. Entinen pomoni, joka omistaa miljoonafirman käy rötväämässä ja oksentelemassa ruotsinlaivoilla. Sivistyneet on sitten erikseen. Niitä ei hirveästi tinderissä näy. Että anna palaa ap, et ole muita huonompi.

Vierailija
88/112 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha. Onko ongelma AP:n varat vai ehdokkaiden varat? Eikös tällä palstalla ole tehty enempi kuin selväksi että nainen etsii pääasiassa sitä varakasta lentäjäkirurgia ja miehet ottaa nuoren ja kauniin, varallisuuteen katsomatta. Naiset saa tinderistä valita kenet haluaa ja miehet taistelevat verissä päin niistä parhaista ja kauneimmista.

No, minulle sattui jäämään enää se ihan tavallinen ja pienipalkkainen nainen. Ja jopa naiselle kelpaisi tällainen keskituloinen ja ihan tavallinen keski-ikäinen mies.

Varmaankin kyseessä on hyvin poikkeuksellinen ihmistragedia kaikkine tämän päivän kumppani vaatimuksineen, ja siis meille molemmille?

Vierailija
89/112 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderistä löysin vain köyhän ja alkoholisoituneen miehen ja vielä kirsikkana kakun päälle oli pettäminen Tinderissä 🤣ja lirkutteli jokaiselle vastaan tulevalle naiselle.Ei ikinä tinderiin.

Vierailija
90/112 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis. Jotenkin kamalaa, että kumppani pitää löytää prikuulleen samasta tulodesiilistä, koulutustasosta ja sosiaaliluokasta, jotta tullaan toimeen ja kiinnostaa viettää edes aikaa yhdessä. Onko yhteiskunta tosiaan jo näin kuplaantunut?

Ei se ole kamalaa. Se on todellisuutta. Kaikki tutkimukset ja kyselyt kertovat, että näin tapahtuu. Ja jonkin verran vielä enemmän niin, että naiset pariutuvat ylöspäin. 

Vierailija
91/112 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän niin tunteen.

Elämääni olen tyytyväinen, mutta ihan oikeasti moneen muuhun verrattuna olen pienituloinen. Kotini on viihtyisä, mutta pieni. En omista yhtään mitään arvokasta, esim. elektroniikkalaitteeni ovat osa jopa vuosikymmenen vanhoja.

Ei tosiaan olisi varaa lähteä tuosta vaan edes viikonloppulomamatkalle. Ravintolailta budjettiakin pitäisi etukäteen suunnitella.

Väistelin deittisovelluksessa kaikkia, joista huokui varakkuus ja yritin kovasti panostaa ihmisiin, jotka olisivat lähempänä omaa tulotasoani. Vaan kun aloin tapailla, paljastui tämä tapailukumppanini huomattavan varakkaammaksi, mitä itse olen.

Alussa heräilin jopa keskellä öitä kun stressasin sitä, mitä ajattelisi kun näkisi asuntoni ja tulisi kerralla selväksi oma tulotasoni.

Pahinta, että aloin itse hävetä omaa elämääni.

Yhdessä ollaan ja asioista puhuttu, mutta silti epävarmuus ei ole kadonnut.

Vierailija
92/112 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei muka varaa ravintolaillallisille? Mieshän ne maksaa!

Vierailija
93/112 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse täytän kohta 50v ja olen yksinhuoltaja. Mulla tietysti se, että ihan ok työssä käyn. Asun kyllä kerrostalossa ja monet miehet joiden kanssa keskustelen ovat okt asujia. En välitä viininmaistelusta, kauniit illalliset oli minun edellistä elämää.

Nyt kaipaan vain ihmistä, joka on tukena ja turvana ja hyväksyy minut lapsineni. Enemmän viihdyn kotona, tai lenkkipolulla kuin jossain pönötystilaisuuksissa.

En kuitenkaan jaksa tapailla ketään. Tiedän, että samalla viivalla on paljon helpommassa elämäntilanteessa olevia, joten en pysyisi siinä kisassa mukana.

En kuitenkaan vähättele itseäni. Teen paljon enemmän kuin moni muu, enkä elä millään almuilla, vaan ihan palkkatuloilla elätän lapseni. Olen hyväksynyt elämäntilanteeni ja yksinelämisen. Se suru, minkä yksinäisyys aiheuttaa, on pienempi paha kuin kaikki pettymykset, mitä miehet lopulta aiheuttaisi.

Eli mitäpä siis halusin sanoa; elämä on. Nokka kohti menosuuntaan ja elämässä eteenpäin. Kaikkea ei voi saada (miestä,  jonka kanssa on hyvä elää ja joka on hyvä myös edellisestä suhteesta syntyneille lapsille), mutta voi rakentaa siitä, mitä on saanut, ihan parhaan version omaa elämää. Elämä on paljon muutakin kuin toksisia parisuhteita.

Nuorempana uuden suhteen luominen vielä onnistuu, mutta tässä iässä alkaa vastaan tulla muiden jämät. Tiedän, että jotkut onnistuu kohtaamaan hyviäkin miehiä, mutta mä en edes jaksaisi tapailla ketään. Siksi olen oman valintani tehnyt näin, etten edes yritä löytää mitään. Olen tavallaan haudannut oman seksuaalisuuteni ja naiseuteni siltä saralta, miten miehet sen näkee. Sen aika oli ja meni....ja tämä on tilanne toistaiseksi. On ollut pakko tehdä valintoja ja tämä valinta tuntuu tällä hetkellä parhaimmalta.

Vierailija
94/112 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva elintasostaan on halukas tinkimään kumppanin takia. Siksi se kaveri yleensä katsotaan samasta yhteiskuntaluokasta. 

Ja siksi petetään, kun se vaimo ei seksuaalisesti kiinnosta. 

Vierailija
95/112 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 ja koskee myös julkisen työpaikkoja ja valtion. 

Vierailija
96/112 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Irtisanomissuojan heikkeneminen on uhkana myös naisvaltaisilla JULKISILLA aloilla, kuten esimerkiksi lähi- ja lastenhoitajilla."

https://yle.fi/a/74-20145910

Vierailija
97/112 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hallitus hyväksyi alisuoriutumisen irtisanomisperusteeksi."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011344993.html

Vierailija
98/112 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Esimerkiksi Teollisuusliiton lausunnossa esitetään huoli siitä, että esityksestä ei rajata alisuoriutumisen ulkopuolelle ikääntymisestä johtuvaa heikompaa kykyä suoriutua töistä.

-Erityisesti ruumiillista työtä tekevillä työntekijöillä ikä hidastaa suoriutumista ja aiheuttaa muutoinkin terveyteen perustuvia haasteita suoriutumisessa, Teollisuusliiton lausunnossa huomautetaan.

Lähtökohtaisesti myöskään sairautta, vammaa tai tapaturmaa ei voida pitää asiallisena syynä irtisanomiselle, mutta ne voivat aiheuttaa sellaisen työkyvyn aleneman, joka muodostaa asiallisen syyn irtisanomiselle. "

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9e9930a8-6f6d-4df2-bdd5-ed8b114d0…

Vierailija
99/112 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025.

Usein paikallisella sopimisella tarkoitetaan työpaikkakohtaista sopimista jostakin työehtosopimuksen määräyksestä, kuten työajoista, vuosilomista tai palkoista."

https://tem.fi/paikallisen-sopimisen-lisaaminen

Vierailija
100/112 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tehyn juristi: Määräaikaisuuksien helpottaminen lisää raskaussyrjintää.

Hallitus aikoo helpottaa määräaikaisuuksia sillä, että työsopimuksen voisi tehdä ilman perustetta vuoden ajaksi."

https://www.tehylehti.fi/fi/uutinen/tehyn-juristi-maaraaikaisuuksien-he…