Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tinder ja köyhä nainen

Vierailija
09.12.2022 |

Olen neljääkymppiä lähestyvä, eronnut, kahden lapset vuoroviikkoäiti. Nyt eron jälkeen olisin valmis löytämään uuden rakkauden, mutta oma elämäntilanne hävettää. Käyn töissä matalapalkkaisessa duunariammatissa, asun vuokralla kaupungin kammottavimmassa lähiössä ja elän kädestä suuhun. Tinderissä miehillä on kuvia ravintoloista, matkoista, golfista ja viineistä. Osan kanssa on tullut mätsejäkin, mutta pikkuhiljaa katoan keskustelusta koska elämäntyylit ovat täysin erilaiset. Eihän minulla ole varaa lähteä ravintolaillallisille, vaikka on pyydettykin.

Olen ihan hyvännäköinen ja jollain tapaa fiksukin, mutta kortit elämässä meni nyt näin. Yllättävän vähän tinderistä löytää samanikäisiä miehiä, joilla asiat olisivat "näin huonosti" kuin minulla. Vai tarjoaako tinder vaan näitä pintaliitomiehiä? Voiko suhde suhde toimia, jos taloudelliset lähtökohdat elämään ovat täysin erilaiset?

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnista ja hengellisistä yhteisöistä ne todelliset kunnon miehet löytyvät. Ovat raittiita eivätkä petä puolisoitaan. Suosittelen unohtamaan kaiken maailman tinderit ja deittipalstat ja menemään suoraan johonnekkin hengellisiin piireihin.

Vierailija
62/112 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi selittää, että "elämässä kortit meni näin". Tai ehkä naiset voivat, mutta miehet eivät ainakaan voi. Aina pitäisi kuulemma olla kehittämässä itseään ja pyrkiä eteenpäin. Ei riitä duunariammatti tai matala koulutus. Ei riitä halpa auto tai polkupyörä. Ei riitä, että tykkää katsella jalkapalloa, käydä kävelylenkeillä ja lukea kirjoja. Ei vaan riitä.

Plus nuo lapset vaikuttaa. Pitää tarjota hyvä paketti muuten, että lasten aiheuttama haittavaikutus poistuisi.

Miksi miehet eivät voisi kehittää itseään? Tai pyrkiä eteenpäin edes jossakin? Siis vaikka he olisivat duunareita? Mikä sen estää?

Minä olen pian viisikymppinen duunarinainen ja tykkään kehittää itseäni. Kuuntelen työni ohessa todella mielenkiintoisia kirjoja, joista saan paljon uusia mielenkiinnon kohteita ja juttelunaiheita ihan jokaisen kanssa, oli toinen sitten herra tai narri, katson telkkarista dokumentteja, luen lehtiä ja olen avoimin mielin liikenteessä aina. En todellakaan ole jumahtanut johonkin tylsään tavalliseen vain koska olen duunari. Sitä paitsi tykkään työstäni ja olen siitä ylpeä. Sen lisäksi minulla on halpa hyvä auto ja sähköavusteinen fillari. Tadaa, juttuaiheita riittää todella paljon, jos joku haluaa vain jutella! Se on ihan sama miehilläkin, turha edes väittää jotain muuta.

Duunarinkaan ei tarvitse katsoa varpaisiinsa kävellessään, vaan voi katsoa muita silmiin. Matalan koulutuksenkin omaava ihminen voi kulkea selkä suorana ja nauttia yhtälailla kaunista luonnosta siinä missä akateeminenkin. Se riittää, mutta vain jos arvostaa itseään eikä ala nöyristelemään tai luimistelemaan.

Tietenkin voivat. Ei se ole se pointti.

Pointti on, että ap kertoi korttien menneen hänen elämässään näin. Ei siellä ollut sanaakaan itsensä kehittämisestä. Ja se on ihan fine. Niin kuin on ihan sallittua duunarimiehelle tai vähemmän koulutetulle miehelle olla tyytyväinen siihen elämään missä hän. Joku haluaa kehittää itseään ja avartaa maailmankatsomustaan, kun taas toinen ei. Ei mua häiritse ihmisten eroavaisuudet - olemme yksilöitä.

Mua häiritsee deittailun kaksoisstandardit.

Minua häiritsisi ihmisessä se, että hän ei halua kehittyä. Sellainen kuulostaa masentavalta ja haukottavan tylsältä.

Saa tietenkin häiritä. Kannattaa kuitenkin ymmärtää, että suurin osa ihmisistä ei jatkuvasti kehitä itseään, koska ovat ihan tyytyväisiä siihen missä ja mitä ovat. Suurin osa meistä elää viikkonsa toistaen samoja rutiineja. Käydään samoissa tylsissä töissä, ostetaan samoja tylsiä ruokia ja vietetään vapaa-aikaa samalla tylsällä tavalla. Ja me teemme niin, koska se on meistä mukavaa. Tai sitten teemme niin, koska muuhun ei sillä hetkellä ole mahdollisuuksia.

Nämä itsensä kehittämiset ja jatkuvat eteenpäin pyrkimiset ovat todellisuudesta irtautuneita kuvitelmia, mutta varmasti yllättävänkin yleisiä etenkin kumppania etsivien naisten keskuudessa.

Niin. Monilla naisilla on sellainen tilanne, että omat harrastukset ja ehkä urankin kehittäminen ovat jääneet heitteille, koska lapset ovat pieniä tai ovat sairaita tai ovat yksin naisen vastuulla, kun lasten isä ei ole osallistunut arkeen. Myöhemmin ne omat jutut kaivetaan esiin, tehdään mitä pystytään ja todetaan, että elämä nyt meni näin. Samaan aikaan joku mies on lähinnä syljeskellyt kattoon, koska on tyytyväinen siten, että ei töiden jälkeen tee mitään. Ulkopuolelta näyttää siltä, että kumpikin on elänyt tylsää, rutiininomaista elämää, mutta jokainen ajatteleva ihminen tajuaa, että näistä ei tule paria nykymaailmassa, jossa ei ole kovaa painetta löytää kumppania.

Uhriutuminen on myös yleistä naisten keskuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinder on köyhille ja juopoille. Me rikkaat käytämme Rayaa.

Onko Raija antanut suostumuksensa tuohon? Törkeää käyttää häntä hyväksi.

Vierailija
64/112 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva elintasostaan on halukas tinkimään kumppanin takia. Siksi se kaveri yleensä katsotaan samasta yhteiskuntaluokasta. 

Totta, mutta myös surullista.

Vierailija
65/112 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis. Jotenkin kamalaa, että kumppani pitää löytää prikuulleen samasta tulodesiilistä, koulutustasosta ja sosiaaliluokasta, jotta tullaan toimeen ja kiinnostaa viettää edes aikaa yhdessä. Onko yhteiskunta tosiaan jo näin kuplaantunut?

Vierailija
66/112 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet miehet valehtelevat kuvilla. Poseeraavat jonkun toisen auton vieressä jne.

Laita itsesi nätiksi ja pukeudu rennolla otteella tyylikkäästi, niin saat tykkäyksiä.

Ehkä hiukan seksiäkin peliin.

Löydät kyllä seuraa.

Ole rehellinen.

Mitä hyötyä noista on? Et näe tai halua nähdä metsää puilta. Olen mies eikä minulla ole lapsia. Mutta ymmärrän mitä ap haluaa sanoa. Naisilla on usein profiilissa noita hyvinvoinnista kertovia asioita. Kun itse tuon maailman ulkopuolella on turhauttavaa selata noita. 529

Vierailija
67/112 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelkaapa komentit ja peukutukset jos mies olisi tehnyt vastaavan aloituksen : )

Vierailija
68/112 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis. Jotenkin kamalaa, että kumppani pitää löytää prikuulleen samasta tulodesiilistä, koulutustasosta ja sosiaaliluokasta, jotta tullaan toimeen ja kiinnostaa viettää edes aikaa yhdessä. Onko yhteiskunta tosiaan jo näin kuplaantunut?

On, lähärit, siivoojat, kassat, roskakuskit, kokit yms elävät tietämättä paljoakaan toistensa maailmoista.

Vierailija
69/112 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnista ja hengellisistä yhteisöistä ne todelliset kunnon miehet löytyvät. Ovat raittiita eivätkä petä puolisoitaan. Suosittelen unohtamaan kaiken maailman tinderit ja deittipalstat ja menemään suoraan johonnekkin hengellisiin piireihin.

Muistatko pettäjäpiispan?

IS:n saamien tietojen mukaan yhtenä merkittävänä syynä piispan yli 20 vuotta kestäneen avioliiton päättymiseen oli hänen uskottomuutensa.

Piispa on pettänyt vaimoaan naispapin kanssa, joka puolestaan on tahollaan naimisissa papin kanssa. Piispan vaimo on tiennyt miehensä uskottomuudesta jo neljän ja puolen vuoden ajan.

Naispappi haki avioeroa omasta miehestään viime syksynä vain kuukausi sen jälkeen, kun piispa oli pistänyt oman avioeronsa vireille.

Lue lisää IS:sta!

Vierailija
70/112 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se mitenkään kamalaa tai outoa ole. Noinhan täällä ovat naiset kertoneet jo vuosikausia. Kuulemma matalasti koulutetut, duunarit tai saati sitten työttömät miehet ovat arvotonta pohjasakkaa, joilla tuskin on edes ihmisarvoa. Noita keskusteluja on kymmeniä ja kaikissa toistuu tuo sama mantra.

Vierailija
71/112 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitelkaapa komentit ja peukutukset jos mies olisi tehnyt vastaavan aloituksen : )

Ei sitä tarvi kuvitella. Tuollaisia miehen tekemiä aloituksia on useita nähty ja niissä aloitusviesti saa aina satoja alapeukkuja ja pilkkaa osakseen.

Vierailija
72/112 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mee lähipubiin etsimään tasoistasi seuraa

Ai, nytkö tämä onkin näin? Eikö naisessa merkitystä ollut vain ulkonäöllä, tulotasolla ja koulutuksella ei mitään väliä? Eikun...

Tuo kommentti on naisen kirjoittama. Miehiä kiinnostaa vain naisen ulkonäkö, luonne ja naisellisuus.

Vierailija
73/112 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tällainen

https://subscription.espressohouse.com/de-fi

Kuukausikortti kahvilaan.

Hyväksy Tinderissä heti, jos tuntuu hyvälle ja yritä nähdä mahdollisimman nopeasti

Siitä se lähtee

Vierailija
74/112 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on yksi. Naisilla on noita samoja profiileissaan. Yhdessä oli "vie minut lempiravintolaasi". Minkähänlainen naisen ilme olisi kun veisin kebabille😂

Häh? Sulla on outo käsitys naisesta. Mä ja mun kaverit ainakin tykätään käydä kebabilla.

Me käytiin mun miehen kanssa ensi treffeillä mäkissä :D Nyt 5 vuotta yhdessä oltu.

Vierailija
75/112 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen köyhyys ei ole parisuhteessa ongelma mutta miehen köyhyys on. Tätä on turha kiistää eikä se selittämällä muuksi muutu.

Vierailija
76/112 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut rikkaat naiset alentuu antamaan liian helposti. Etteks te tiedä, että jotkut on teidän pi..llun perässä, vain jos se bemari on siinä alla, ei muuten.

Vierailija
77/112 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaalla miehellä on aina vientiä ja kysyntää, olipa se mies sitten miten ruma ulkoisesti ja minkälainen moukka hyvänsä.

Että laittakaa naiset siihen tinderin vaatimuslistaan heti ensimmäisenä se varallisuus toive niin säästyy molempien osapuolien aika ja ne turhat viestit ja lepertelyt voi jättää heti kättelyssä pois. Onhan se vähän turhanpäiväistä hommaa vetää monta kuukautta jotain roolia, kun vois sanoa heti suoraan mitä on vaille. Peli selkeytyy heti alusta alkaen.

78/112 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusta lukiessa mietin että onkohan trolli vai ei? Saa vaikutelman ettei Tinderissä ole muuta kuin niitä kuvien mukaan menestyviä ihmisiä mikä selvästi on valhe tai sitten Ap antaa sydämen ainoastaan näille ns. pintaliitäjille?

Toisaalta tavallaan kyllä ymmärrän Ap'een ongelman mutta  en ainakaan ongelmaa vastaavasta tee itselle.

Kuvathan ovat aina sitä mitä kuvan julkaisija valitsee, niillä voi heijastella elämänarvoja, aatemaailmaa jne oman habituksen lisäksi.

Itse ainakin armotta rukseja jakelen Tinderissä ja en pahemmin itselleni sitä harmittele. Jos vaikka naisella on shoppaus harrastuksina niin en oikein ymmärrä sitä. Kuva jossa esitellään itseä jonkun merkkilaukun kera on myöskin ruksin arvoinen. Matkakuvat ympäri maapalloa myöskin ruksin ansaitsevat. 

Jos on kuva vaikka nuotilta kahvimotti kädessä niin se herättää positiiviset fiilikset, samoin jos vaikka villasukissa keikistelee. Itse ainakin haen Tideristä ihan normaalia ihmistä ja en pahemmin perusta tämän varallisuudesta.

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
79/112 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettu kirjoitti:

Aloitusta lukiessa mietin että onkohan trolli vai ei? Saa vaikutelman ettei Tinderissä ole muuta kuin niitä kuvien mukaan menestyviä ihmisiä mikä selvästi on valhe tai sitten Ap antaa sydämen ainoastaan näille ns. pintaliitäjille?

Toisaalta tavallaan kyllä ymmärrän Ap'een ongelman mutta  en ainakaan ongelmaa vastaavasta tee itselle.

Kuvathan ovat aina sitä mitä kuvan julkaisija valitsee, niillä voi heijastella elämänarvoja, aatemaailmaa jne oman habituksen lisäksi.

Itse ainakin armotta rukseja jakelen Tinderissä ja en pahemmin itselleni sitä harmittele. Jos vaikka naisella on shoppaus harrastuksina niin en oikein ymmärrä sitä. Kuva jossa esitellään itseä jonkun merkkilaukun kera on myöskin ruksin arvoinen. Matkakuvat ympäri maapalloa myöskin ruksin ansaitsevat. 

Jos on kuva vaikka nuotilta kahvimotti kädessä niin se herättää positiiviset fiilikset, samoin jos vaikka villasukissa keikistelee. Itse ainakin haen Tideristä ihan normaalia ihmistä ja en pahemmin perusta tämän varallisuudesta.

Tinderin algoritmi ehdottaa sellasia, keistä on ennenkin tykännyt eikä näytä edes kaikkia profiileja.

Olen itse sitä käyttänyt ja aika usea mies koitti korostaa elintasoaan. En tosin tykkäillyt niistä, koska oon itse hippi eikä arvot tuollaisten kanssa kohtaa.

Vierailija
80/112 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän minulla ole varaa lähteä ravintolaillallisille, vaikka on pyydettykin.

Mikä metoo homma tämä on että naiset ei voi mennä treffeille jos ei ole rahaa?? Jo on mennyt monimutkaiseksi. Ei ihme jos ihmiset ei löydä seuraa.