Meneekö joku oikeasti nukkumaan jo 20-21 aikaan illalla?
Järkytyin kun ystävä kertoi menevänsä nukkumaan jo kahdeksalta illalla. Mitä? Aamulla ei ole herätystä niin miksi ei valvoisi pidempään? Tuohon aikaan on parhaimmat menot ja töllöstä tulee paras tarjonta leffoja ja sarjoja. Vuorotyöläiset ymmärrän mutta muuten tuntuu todella oudolta.
Kommentit (86)
..mitä vikaa on punk-keikassa?..mutta asiaan:vuorotyö, ja jos olen menossa aamuvuoroon, herään 4.45, aamuvuoroon seuraavana päivänä mennessä käyn nukkumaan 20.30-21.30 välisenä aikana, joskus tosi hurjina iltoina jopa vasta 22.00. Mutta jos menen illtaan, joka alkaa 14.00-14.30 välillä päivästä riippuen menen nukkumaan illalla myöhemmin jos huvittaa. Vapaapäivinäni sitten voin valvoa ja mennä vaikka sinne paheksutulle punk-keikallekin.
Musta on ihanaa ku pääsen töistä jo 13.30 (hurjasti aikaa vaikka ja mihin). Toisaalta sit on pakko käydä aikaisin nukkumaan ja herätys on aikaisin. Sääliksi käy he joiden työpäivä loppuu klo 16.
Juu minä. Tarvitsen unta. Herään aikaisin, mutta myös kissa herättää pari kertaa yöllä sekä lapsi.
Menen koska karjatilallisena herätyskello soi 4.50 ja puolisolla 4.20.
Vierailija kirjoitti:
..mitä vikaa on punk-keikassa?..mutta asiaan:vuorotyö, ja jos olen menossa aamuvuoroon, herään 4.45, aamuvuoroon seuraavana päivänä mennessä käyn nukkumaan 20.30-21.30 välisenä aikana, joskus tosi hurjina iltoina jopa vasta 22.00. Mutta jos menen illtaan, joka alkaa 14.00-14.30 välillä päivästä riippuen menen nukkumaan illalla myöhemmin jos huvittaa. Vapaapäivinäni sitten voin valvoa ja mennä vaikka sinne paheksutulle punk-keikallekin.
Sherlock kai se nukkumaan meno on kiinni siitä koska herää.
Erityiset työajat on kyllä hankalia myös muille perhernjäsenille. Esim. lapsiperheissä on tosi vaikeaa pitää täyshiljaisuutta outoihin aikoihin eli ennen klo 22 tai jälkeen klo 7.
Hassua ja hankalaa, jos vanhempi valittaa klo 21 tai 20 että olkaa hiljaa. Sama koskee naapureita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan eivät koskaan käy tilaisuuksissa joissa sivistynyt väki käy. Konsertit, oopperat, illanvietot, illalliset ym ym
Ai millä perusteella? Et ole tainnut koskaan itse käydä yhdessäkään, jos et tiedä monelta näytökset on tai luulet että illalliset alkaa 23:00.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heräsin eilen aamulla kolmelta, tänään neljältä. Keitän kahvit ja luen lehden.
Aloitan (etä)työt kotona viimeistään klo 5. Lopetan sit ajoissa valoisan aikaan.Sänkyyn menen n. klo 21, lueskelen niin kauan kuin jaksan, ehkä puolisen tuntia. Sit sammuu valot ja uni tulee helposti.
Arvasin että olette porukkaa joka lukee paperista lehteä 😆
Nuoriso ei taida olla kuullut digilehdistä? No, eihän ne osaa kyllä lukeakaan.
-eri
Harvoin tulee arki-iltana käytyä missään keikoilla tai kovin myöhään ravintolassa edes syömässä, ellei mitään ihan vallan erikoista mutta silloinkin voi sit ottaa vapaapäivän seuraavaksi päiväksi.
KYLLÄ .
Olen koko aikuisikäni mennyt nukkumaan klo 20 - 21.
Toki juhlaillat ovat eri juttu.
Käyn aikaisin nukkumaan vaikka ei olisi edes aikaista herärystäkään.
Olen iltauninen ja todellakin HALUAN mennä nukkumaan aikaisin.
En pörrää ja touhua kotona, ja siihen urputa toisille "kun en millään tule mentyä ajoissa nukkumaan".
Sehän on vain järjestely kysymys.
Menee. Normaalisti aamulla viimeistään klo 5 ylös ja salille ennen työpäivää, niin ei yksinkertaisesti jaksa valvoa.
Kyllä iän myötä unetkin alkavat maistumaan.
Käyn yleensä klo 21 tienoilla nukkumaan,
joskus jopa aikaisemminkin. En edes
muista, milloin viimeksi olisin valvonut klo 23
asti.
Minä menen nukkumaan silloin kuin väsyttää, kellonajasta riippumatta.
Seksin jälkeen nukahdan siinä ysin jälkeen 🥱
M36
Osalla tuntuu olevan ajatus, että ihmisellä olisi vain yksi mahdollinen nukkumaanmenoaika. Oletan että useimmilla tilanne vaihtelee tarpeen ja fiiliksen mukaan. Jos haluan mennä konserttiin, mikä kestää myöhempään, niin sinä iltana menen myöhemmin nukkumaan. Muina arki-iltoina voin sitten mennä suht samaan aikaan nukkumaan.
Olen niin väsynyt, että odotan kuin lottovoittoa, että kello tulee 20, ja pääsen sänkyyn. Nukahdan ennen 21.
Vierailija kirjoitti:
Suorittavat työt alkaa klo 7.
Tämä! Työaamuina herätys 5.30. Pikasuihku, vaatteet päälle, koira aamulenkille. Bussi lähtee 6.10, siitä vaihto junaan, töissä 6.50-15. Nukkumaan menen n. 21.
Minä menen noihin aikoihin nukkumaan. En tykkää hosua hirveällä kiireellä aamulla, joten herään siinä viiden maissa, töihin seitsemäksi. Viikonloppuisin sitten väsy tulee automaagisesti samoihin aikoihin, mutta joskus sinnittelen kymmeneen asti ja herään aamulla vasta seitsemän tienoilla.
En oo katsellut telkkua yli 15 vuoteen, katson suoratoistopalveluja netin kautta. Ja mitkä menot? En minä missään käy.
Mutta sinunlaisille aivot narikassa 24/7 tietenkin toisten ihmisten erilaiset elämäntyylit tulevat aina suurena yllätyksenä, ja ne on niitä omituisia, koska kyllähän sinun tapasi on aina oikea tapa elää.
Kyllä menen aikaisin nukkumaan klo 20 ja jos olen kovin poikki niin menen sänkyyn aikasemminkin jo katselemaan telkkaria.
Johtuu lapsuudesta kun laitettiin kahdeksalta nukkumaan ja aikaisin aamulla piti herätä. Sama rytmi on pysynyt koko iän. Puoliso menee nukkumaan siinä klo 21-22 välillä.
Vierailija kirjoitti:
Sosionomien lapset ja wanna be sosionomien lapset klo 21.00 tasan, joka ilta. Ja aamuksi puuroa, joka aamu
T. Emma K. ja lepakot
Moi Emma K. Olet kaimani.
Itse sivistyneeseen väkeen kuuluvana kulttuuri-ihmisenä, joka voi päättää aikataulunsa hyvin pitkälti itse, ymmärrän kuitenkin arvostaa heitä, jotka tuolla meille auraavat teitä, siivoavat oopperan vessoja, ovat töissä tehtaissa ja verstaissa, joissa kaikki sivistyneisiin laitoksiin tarvittavat asiat tuotetaan. Eipä tulisi mistään mitään, jos kaikki liehuisivat kaikki yöt tuolla vain sivistymässä.