Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ideoi minulle uusi työ tai ammatti

Vierailija
08.12.2022 |

Olen 39, asun pk-seudulla. Sote-alan korkeakoulututkinto on ja sen alan työtä olen tehnyt, mutta nyt on noussut aivan seinä vastaan. Niin paha ja pitkäkestoinen uupumus ja masennus tullut sote-alasta, muiden auttamisesta ja ns. ihmistyöstä, että todettiin lääkärin kanssa, että ei ole paluuta enää vanhoihin hommiin.

Uusi työ ei saa olla mitään ihmisten auttamista, hoitamista eikä ongelmien kuuntelemista. Sellaiseen en enää pysty. Matematiikassa olen vähän huono ja vieraissa kielissä eli niidenkään ympärille uusi työ tai uusi ala ei voi rakentua. Olen valmis opiskelemaan uutta kyllä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdyt soteinvalidiksi muiden passattavaksi.

Vierailija
2/18 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhdyt soteinvalidiksi muiden passattavaksi.

Hauska termi, tuollaiseksi itseni tosiaan nyt tunnen. Mutta vakavasti puhuen haluan olla työelämässä ja tehdä töitä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustussuunnittelija, pienesineiden valmistaja (jotenkin turvallisuus huomioon ottaen), verkkokauppias, kirjailija, talonrakennusfirman asuntoesittelijä ja myyjä, tehtaan sihteeri (joka hoitaa komeiden miesten asioita), ruohonjuureen hyllyjen täyttäjä, luomutuotteen valmistaja, kädentaitaja ja taidemaalari, turistiopas joka puhuu mukavia, tekee rentoja kierroksia ja pitää tilaisuuksia.

Vierailija
4/18 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupankassa.

Vierailija
5/18 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisustussuunnittelija, pienesineiden valmistaja (jotenkin turvallisuus huomioon ottaen), verkkokauppias, kirjailija, talonrakennusfirman asuntoesittelijä ja myyjä, tehtaan sihteeri (joka hoitaa komeiden miesten asioita), ruohonjuureen hyllyjen täyttäjä, luomutuotteen valmistaja, kädentaitaja ja taidemaalari, turistiopas joka puhuu mukavia, tekee rentoja kierroksia ja pitää tilaisuuksia.

Näistä viihtyisin sisustussuunnittelijana, pienesineiden valmistajana, kirjailijana, kädentaitajana tai taidemaalarina ja kyllähän nuo komeat miehetkin kuulostaa ihan hyvältä. Mutta tienaako noissa listaamissasi töissä oikeasti jotain ja onko tuollaisia työpaikkoja oikeasti joskus jossain avoinna?

Ap

Vierailija
6/18 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kroppa kuosissa? Ehkä voisit vielä muutaman vuoden tehdä tiliä suulla ja perseellä?

Vierailija
7/18 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet yhtään seurannut uutisia, niin tiedät ihan tasan tarkkaan, mitkä alat ovat työllistäviä. Sinua varten ei mikään muu ala yht'äkkiä muutu sellaiseksi vaikka kuinka toivoisit. Se on kumma kun ihmiset tulevat palstalle aina kysymään tätä samaa, eli minne mennä kun hoitaja ei enää haluta olla, mutta matematiikkaa ei osata.

Voit tehdä valinnan hyvin työllistävien tai huonosti työllistävien alojen kesken. 

Onnea loppuelämään!

Vierailija
8/18 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin henkilöstö saa töiden ideoimisesta palkan, minä en.

Vierailija
9/18 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä viihtyisin sisustussuunnittelijana, pienesineiden valmistajana, kirjailijana, kädentaitajana tai taidemaalarina ja kyllähän nuo komeat miehetkin kuulostaa ihan hyvältä. Mutta tienaako noissa listaamissasi töissä oikeasti jotain ja onko tuollaisia työpaikkoja oikeasti joskus jossain avoinna?

Ap

Tienaa jos et mene talkoilla tekemään.

Vierailija
10/18 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin henkilöstö saa töiden ideoimisesta palkan, minä en.

Ei sieltä kuule tällaiseen apua saa. En ole edes työkkärin kirjoilla, koska en ole työtön.

Ap

Vierailija
11/18 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehdotan jotain eläinhoitajaa. Pieneläinsairaalaan hoitsuksi? Eläinten auttaminen on paljon positiivisempaa ja sulla on kuitenkin kokemusta ja koulutusta sinnepäin :)

Vierailija
12/18 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, kyllä Kela-lääkäri sinut vielä näkemättä ja pelkillä papereilla työkykyiseksi toteaa.

Vierailija
13/18 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haravoija.

Vierailija
14/18 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli, kyllä Kela-lääkäri sinut vielä näkemättä ja pelkillä papereilla työkykyiseksi toteaa.

Miten tämä liittyy AP:n uuteen työhön?

Vierailija
15/18 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ehdotan jotain eläinhoitajaa. Pieneläinsairaalaan hoitsuksi? Eläinten auttaminen on paljon positiivisempaa ja sulla on kuitenkin kokemusta ja koulutusta sinnepäin :)

Itse asiassa en ole (sairaan)hoitoalalla vaikka olen sote-alalla eli mistään hoitotoimenpiteistä minulla ei ole mitään kokemusta. Eläimistä kyllä tykkään. Ap

Vierailija
16/18 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa en ole (sairaan)hoitoalalla vaikka olen sote-alalla eli mistään hoitotoimenpiteistä minulla ei ole mitään kokemusta. Eläimistä kyllä tykkään. Ap

Arvasin että olet sosionomi.

Vierailija
17/18 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonosti palkattua, suuri vastuu, kiireistä, hyvin kliinistä. "Haluan auttaa eläimiä" ei oikein riitä tuossa työssä jaksamiseen

Vierailija
18/18 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen siitä, mikä sote-alan tutkinto, onko AMK vai yliopisto... Mutta esimerkiksi valtiolle.fi voisit tsekkailla olisiko siellä edes etäisesti sopivaa virastotyötä. Esimerkiksi KELA, THL jne. Hakemusta kannattaa laittaa vaikka oma tutkinto ei olisikaan ihan just sitä mitä ilmoituksessa vaaditaan, sillä monesti noista vaatimuksista voi joustaa, tiedän esimerkiksi sairaanhoitajan joka on KELAssa etuuskäsittelijänä. Osa töistä nyt tietenkin pitää sisällään myös asiakaskohtaamisia, mutta suurin osa ei. Ja vaikka jossain määrin sitä olisikin, niin se on enemmän palveluneuvontaa eikä lähelläkään esimerkiksi potilastyötä. 

Lisäksi tsekkaa olisiko avoimessa yliopistossa kursseja jotka kiinnostaisivat. Esimerkiksi tilastotieteen yksittäisten kurssien käyminen jo antaa eväitä työnhakuun moneen toimistotyöhön. Muita yleishyödyllisiä aihealueita on esimerkiksi terveystaloustieteet, taloustiede yleensäkin, yhteiskuntatieteet jne. Eli eli ole pakko lähteä tutkintotavoitteellisesti opiskelemaan, vaan hakea pientä lisäpätevöitymistä joka sitten avaa ovia erilaisiin töihin. 

Tsemppiä! Meitä sotealan uuvuttamia on paljon!