Meneekö joku oikeasti nukkumaan jo 20-21 aikaan illalla?
Järkytyin kun ystävä kertoi menevänsä nukkumaan jo kahdeksalta illalla. Mitä? Aamulla ei ole herätystä niin miksi ei valvoisi pidempään? Tuohon aikaan on parhaimmat menot ja töllöstä tulee paras tarjonta leffoja ja sarjoja. Vuorotyöläiset ymmärrän mutta muuten tuntuu todella oudolta.
Kommentit (86)
Kyllä, usein lähellä yhdeksää. Fyysinen ulkotyö, todellakin väsyttää illalla.
Pääsisipä joskus niin aikaisin nukkumaan! Talvella voisin nukkua 10-12 tuntia, kesällä riittää kuuden tunnin yöunet.
Herään aamulla klo 4, joten menen usein nukkumaan klo 20. Joskus nukahdan jo sohvalle heti syönnin jälkeen
Asutaan anopin luona ja mennään usein omalle puolellemme "nukkumaan", kun anoppi jää katsomassa tv:tä. Kun olisi noloa sanoa, että mennään sänkyyn.
Mulla soi klo 4.20, niin kyllä, on täysi työ saada itsensä pysymään hereillä yli kahdeksaan 🤷🏻
Nukutan lapset ja nukahdan yleensä itsekin siinä samalla. Nyt valvon, kun lapset ovat isällään.
Töissä ollessani menin useinkin nukkumaan 20.30 uutisten jälkeen nuokuttuani jo illan semihorroksessa sohvalla, niin poikki olin. Nyt olen opintovapaalla, ja vaikka herään aamuisin samaan aikaan kuin töissä ollessani, jaksan valvoa pidempään.
Nukkumaan klo 02:30, ylös 11. Töihin klo 14.
Sosionomien lapset ja wanna be sosionomien lapset klo 21.00 tasan, joka ilta. Ja aamuksi puuroa, joka aamu
T. Emma K. ja lepakot
Viimeksi Itsenäisyyspäivänä menin nukkumaan klo 20 maissa, olin aivan sippi töistä, viimeisinä vuosina vasta kun olen alkanut tekemään vuorotyötä, niin vanha ruppi ei vaan jaksa, toisaalta..olen aina ollut aamuihminen, saan enemmän aikaan 6-9 aamulla kun 16-24 illalla
Olisi ihana oppia se tapa, että menisi nukkumaan klo 21 !
Unirytmin muuttaminen ei ole ihan helppoa. Uni ei tule aikaisin, kun on tottunut valvomaan klo 23 asti.
Vierailija kirjoitti:
Pääsisipä joskus niin aikaisin nukkumaan! Talvella voisin nukkua 10-12 tuntia, kesällä riittää kuuden tunnin yöunet.
Kesällä liika valoisuus häiritsee nukkumista, pimennysverhoista huolimatta. Kesässä ikävintä onkin valoisat yöt. Yöllä kuuluisi olla pimeää, jotta saisi nukuttua tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla soi klo 4.20, niin kyllä, on täysi työ saada itsensä pysymään hereillä yli kahdeksaan 🤷🏻
Mutta tämänkin viestin kirjoitit klo 22. Hmm.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ystäväsi pitäisi elää sinun asettamiesi standardien mukaan? Toisaalta hän saattaa olla järkyttynyt sinun tavastasi roikkua hereillä yökaudet jotain bimbosarjoja tuijottaen.
Sinä katselet yksinäsi bimbosarjoja mutta minä katselen dokumentteja että vedähän typerät sanasi takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tämänkin viestin kirjoitit klo 22. Hmm.
Ollut tänään vapaalla ja huomenna töihin vasta klo 14, poikkeuksellisesti 😅
Kyllä, menen aina siinä 21 aikoihin
Voisinpa mennä, mutten malta. Olen lapsellinen. Ehkä joskus vielä kasvan täysjärkiseksi.
Töllöstä? Kuka niitä sarjoja telkkarista katsoo? Ja miksi niitä pitäisi yöllä katsoa, jos ei päivisin edes ole töitä?