Meneekö joku oikeasti nukkumaan jo 20-21 aikaan illalla?
Järkytyin kun ystävä kertoi menevänsä nukkumaan jo kahdeksalta illalla. Mitä? Aamulla ei ole herätystä niin miksi ei valvoisi pidempään? Tuohon aikaan on parhaimmat menot ja töllöstä tulee paras tarjonta leffoja ja sarjoja. Vuorotyöläiset ymmärrän mutta muuten tuntuu todella oudolta.
Kommentit (86)
Kello soi 4.45 niin ihan ehdottomasti ennen 21 nukkumaan. Mikään ei ole parempaa kuin hyvin nukutun yön jälkeen herääminen uuteen aamuun. Voi kun joskus piti olla niin tyhmä että valvoa 23-00 ja silmät ristissä ja unisena töissä. Tyhmimmät nukkuvat sitten vielä päiväunet että taas jaksaa kupata. Telkkarista ei ole vuosiin tullut katseltavia ohjelmia. M37v
Miksipäs ei, ei televisiotakaan kukaan enää katso ainakaan suorana.
Ei väliä milloin menen, herään klo 03-05.
Usein menen sänkyyn klo 18 tai 19. Olen iltauninen. Miksi pitää valvoa väkisin?
M51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla soi klo 4.20, niin kyllä, on täysi työ saada itsensä pysymään hereillä yli kahdeksaan 🤷🏻
Mutta tämänkin viestin kirjoitit klo 22. Hmm.
Aikuisilla voi illasta toiseen nukkumaanmeno aika vaihdella. Itselläni se on 21:00-01:00 välillä ja useimmiten 22:00 aikoihin.
Ei nyt ihan, mutta siinä 20:30-22 yleensä oon nukkumas.
Vähän töiden mukaanhan tämä menee, kesällä meen nukkumaan vasta siinä 23 mais.
Ei ehkä nukkumaan 21:00, mutta toimet nukkumista kohti on jo pitkällä siihen aikaan.
Viimeistään 21:30 ollaan jo peiton alla, tovi kirjaa ja valot sammuu poikkeuksetta ennen 22:00.
Mitenkään mollaamatta, mutta aika tylsää on on, jos 21:00 jälkeinen aika pitää täyttää telkkarin tarjonnalla.
Vaikka en sitä ymmärrä, niin jostain syystä, VE, TTK, YMV, SH, SS, VVMV, SL, EB, EA, MM, TIS ja mitä niitä nyt onkaan, ovat kovin suosittuja.
Jaksan paremmin aamulla kuin illalla. Leffoihin en ole tuhlannut aikaa koskaan. Sarjat nauhotan ja katson myöhemmin ilman mainoksia. Ärsyttää ihmiset, jotka nukkuvat puoliin päiviin ja heräävät silti kiukkuisina.
Vierailija kirjoitti:
Miksipäs ei, ei televisiotakaan kukaan enää katso ainakaan suorana.
Mistä sinä sen tiedät? Minä katson televisiosta kaikki ohjelmat ns suorana. Ihan kaikki.
Mä meen nukkumaan klo 18:30-19. Mennyt jo vuosia. Herään 5-6.
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen aikaan nukkumaan menevillä ole mitään oikeaa elämää eikä varsinkaan harrastuksia. Eivät ne enää edes päivänvaloa kun heräävät keskellä yötä ja kun tulevat töistään kuitenki pimeä
Voi kuule, elämää on ja paljon, samoin omia ja lasten harrastuksia. Silti aina illat on meillä perheaikaa ja nukkumaan menen 20:30-21:30. Juhlat ja illanistujaiset erikseen, silloinkaan en yötä myöten valvo, koska mulla ja perheellä on sitä elämää ja harrastuksia seuraavanakin päivänä.
miksi ei menisi? mutta muille kateellista päätä aukova pentu möykkää ja ravailee edestakaisiin klo 02 een parhaimmimllaan, ja yrittää sönköttää että muaalta kuuluu jotain.
missä on kasvattaja?
Peukutusten määrästä voi päätellä, että joku on taas harrastellut lentokonetilanrämpytystä.
Minä. Teen kahdesan ja yhdeksän välillä iltatoimet ja menen sänkyn aluksi lukemaan ja kun uni alkaa painaa niin käyn nukkumaan. Telkkaria minä en avaa kuin poikkeustapauksissa, vaan se on viikkoja suljettuna. Jos haluan katsoa jonkun iltakahdeksan jälkeen alkavan ohjelman, niin nauhoitan sen ja katson joskus myöhemmin.
Aamulla herään viideltä kahden tunnin aamulenkille.
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen aikaan nukkumaan menevillä ole mitään oikeaa elämää eikä varsinkaan harrastuksia. Eivät ne enää edes päivänvaloa kun heräävät keskellä yötä ja kun tulevat töistään kuitenki pimeä
Nepä tekee sentään töitä, toisin kuin sun kaltainen leukojen louskuttaja..
Nukkuminen on ihanaa, miksei sitä tekisi silloin kun nukuttaa?
Heräsin eilen aamulla kolmelta, tänään neljältä. Keitän kahvit ja luen lehden.
Aloitan (etä)työt kotona viimeistään klo 5. Lopetan sit ajoissa valoisan aikaan.
Sänkyyn menen n. klo 21, lueskelen niin kauan kuin jaksan, ehkä puolisen tuntia. Sit sammuu valot ja uni tulee helposti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ystäväsi pitäisi elää sinun asettamiesi standardien mukaan? Toisaalta hän saattaa olla järkyttynyt sinun tavastasi roikkua hereillä yökaudet jotain bimbosarjoja tuijottaen.
Ihmiset usein pitävät omaa tapaansa elää normaalina asiassa ja toisessakin. Sitten päivitellään, miksi jotkut toimii ihan hullusti! Oma elämä ei tosellakaan ole toiselle se mitta, johon verrataan ja kukin saa rakentaa elämästään näköisensä.
Minusta oli hauskaa, kun muutin, niin yks tuttu kysyi, koska laitan parvekekukat. En ollut ajatellut laittaa niitä ollankaan, mutta omalta parvekkeeltani näin, että melkein kaikilla parvekekukat, usein vielä samaa sorttia. No, voihan ne kaikki bniistä tykätäkin. En laittanut ketaakaan sen 8v aikana, kun asunnossa asuin.
Menen nukkumaan silloin kun päivän hommat on valmiina ja nukuttaa. Arkena 21-23 välillä, joskus simahdan kyllä jo ennemminkin. Eikä se ole sääli. Rakastan nukkumista ja taidan tarvita unta keskimääräistä enemmän. 8h ei minulle riitä, pitää nukkua 9h ainakin, jotta olen pirteä.
No leikisti voi mennä joku.