Mies pilkkasi ulkonäköäni
Se tapailu loppui sitten siihen. Kuulemma ei tarkoittanut pahaa, mutta minusta tuntui pahalta ja vahinko oli jo tapahtunut. En ymmärrä, miksi pitää vääntää vitsiä toisen kustannuksella.
Kommentit (75)
Sittenhän olisi sinun pitänyt tyoda aiemmin esille se kouluaikaisuus ja muu. Tuo kuulostaa hieman yliherkkyydeltä,
Suhteellisuuden tajua.
Monella pojalla ja tytöllä näyttää tavat hävinneet muutenkin sinne some maailmaan. Sitä paitsi onhan se joskus mukavan näköinen tyttö jolla meni senat sakasin ja ja naama punoitti.
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän olisi sinun pitänyt tyoda aiemmin esille se kouluaikaisuus ja muu. Tuo kuulostaa hieman yliherkkyydeltä,
Suhteellisuuden tajua.
Monella pojalla ja tytöllä näyttää tavat hävinneet muutenkin sinne some maailmaan. Sitä paitsi onhan se joskus mukavan näköinen tyttö jolla meni senat sakasin ja ja naama punoitti.
Jaa, olisi siis pitänyt etukäteen varoittaa "minä muuten punastelen tosi paljon?" Miten sellaista asiaa edes ottaa esille? Mitäs jos muut vain lopettaisivat sen punastelun kommentoinnin?
Enkä ymmärrä miten some liittyy tähän.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hän tarkalleen ottaen sanoi, vai naureskeliko vain? Mistä tiedät mille asialle naureskeli? Oletko satavarma, ettei tuossa ole väärinymmärryksen mahdollisuutta?
Mies sanoi: "Sää menit punaiseksi!" ja naureskeli. Ei selittänyt, miksi koki kommentoinnin tarpeelliseksi. Jossain toisessa yhteydessä kommentoi, että poskeni olivat punaiset ja lämpimän tuntuiset. Ne edelliset kommentit vielä menivät, mutta se päin naamaa naureskelu tuntui todella pahalta.
- ap
Suomalaiset eivät ole tunnettuja sosiaalisista kyvyistään. Ei hänellä vaikutaolevan ilkeämielisyyttä kommentissa. Punastuminen ei ole epämiellyttävää tai noloa. Ikävää, että lapsuuden kiusaus traumatisoi yhä.
Jos se kerran ei ole noloa, miksi siitä huomautetaan voitonriemuisesti ilkkuen? En vain ymmärrä.
Miten voitonriemuisesti ilkkuen? Vaikea ottaa kantaa kun ei ole itse kuullut äänenpainoja, mutta ei tuo nyt kovin ilkeältä vaikuta.
Miten tilanne eteni tästä?
Ainahan punastumisesta huomautetaan naureskellen, ivallisesti ja kovaäänisesti. Selvästi tarkoituksena on aina nolata punastelija.
Myöhemmin kommentoin itse erästä kyseisen miehen ulkonäköpiirrettä. Taisi loukkaantua. Emme ole nähneet pitkään aikaan.
- ap
Mitä sinä sanoit hänelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hän tarkalleen ottaen sanoi, vai naureskeliko vain? Mistä tiedät mille asialle naureskeli? Oletko satavarma, ettei tuossa ole väärinymmärryksen mahdollisuutta?
Mies sanoi: "Sää menit punaiseksi!" ja naureskeli. Ei selittänyt, miksi koki kommentoinnin tarpeelliseksi. Jossain toisessa yhteydessä kommentoi, että poskeni olivat punaiset ja lämpimän tuntuiset. Ne edelliset kommentit vielä menivät, mutta se päin naamaa naureskelu tuntui todella pahalta.
- ap
Suomalaiset eivät ole tunnettuja sosiaalisista kyvyistään. Ei hänellä vaikutaolevan ilkeämielisyyttä kommentissa. Punastuminen ei ole epämiellyttävää tai noloa. Ikävää, että lapsuuden kiusaus traumatisoi yhä.
Jos se kerran ei ole noloa, miksi siitä huomautetaan voitonriemuisesti ilkkuen? En vain ymmärrä.
Miten voitonriemuisesti ilkkuen? Vaikea ottaa kantaa kun ei ole itse kuullut äänenpainoja, mutta ei tuo nyt kovin ilkeältä vaikuta.
Ainahan punastumisesta huomautetaan naureskellen, ivallisesti ja kovaäänisesti. Selvästi tarkoituksena on aina nolata punastelija.
Myöhemmin kommentoin itse erästä kyseisen miehen ulkonäköpiirrettä. Taisi loukkaantua. Emme ole nähneet pitkään aikaan.
- ap
Kysyin, miksi hänen nänninsä ovat sellaiset kuin ovat. Ilmeisesti gynekomastia.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
- ap
Kysyin, miksi hänen nänninsä ovat sellaiset kuin ovat. Ilmeisesti gynekomastia.
- ap
Siis... Olit loukkaantunut hänen kommenteistaan ja loukkasit häntä tekemällä samanlaisen ohimenevän kommentin hänen ulkonäöstään/vartalostaan?
Vierailija kirjoitti:
Tuolla asenteella tulet olemaan loppuikäsi yksin, jos noin vähästä pahoitat mielesi. Se on vaan tosiasia, kukaan ei jaksa tosikkoa eikä sitä ettei ole kykyä nauraa itselleen.
Nauran itselleni useinkin, mutta sen on tapahduttava minun omilla ehdoillani. Toisen ihmisen ulkonäölle nauraminen ja tosikoksi haukkuminen on pelkkää huumoriksi verhottua kiusaamista.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Se halus kiusotella sun punastumista mahdollisesti ihan hyväntahtosesti, mut teki sen kömpelösti. Ei sen kummempaa. Älä ota ittees, sellasta sattuu. Mä en tietty ollu paikalla näkemässä.
Kiusoittelu on kiusaamista.
Mies sanoi: "Sää menit punaiseksi".
Toisessa yhteydessä hän totesi, että poskesi olivat punaiset ja lämpimän tuntuiset.
Missä se ulkonäön pilkkaaminen oli?
Vierailija kirjoitti:
Toisessa yhteydessä hän totesi, että poskesi olivat punaiset ja lämpimän tuntuiset.
Mies nauroi minulle, kun punastuin. Se on pilkkaamista.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Punastumisen kommentointi ja sille naureskelu on pilkkaamista.
Tämä "punastuminen on söpöä" taitaa kyllä olla ihan myytti. Tosielämässä en tunne ketään, joka pitäisi punastelua viehättävänä piirteenä. Sen sijaan tiedän monia (itseni mukaanlukien) joita on kiusattu, haukuttu ja arvosteltu punastumisesta. Tästä asiasta kiusaaminen tuntuu olevan yleinen ilmiö, joten satunnaisten internet-kommentoijien vakuuttelut "söpöydestä" eivät oikein vakuuta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä "punastuminen on söpöä" taitaa kyllä olla ihan myytti. Tosielämässä en tunne ketään, joka pitäisi punastelua viehättävänä piirteenä. Sen sijaan tiedän monia (itseni mukaanlukien) joita on kiusattu, haukuttu ja arvosteltu punastumisesta. Tästä asiasta kiusaaminen tuntuu olevan yleinen ilmiö, joten satunnaisten internet-kommentoijien vakuuttelut "söpöydestä" eivät oikein vakuuta.
Näinpä. Sama juttu esim. ujouden kanssa: nettipalstoilla hoetaan "ujous on söpöä", mutta oikeassa elämässä suhtautuminen on kaikkea muuta. Olin nuorempana ujo, ja muiden ihmisten mielestä se oli lähinnä vaivaannuttavaa ja ärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Kuulostaa kyllä todella lapselliselta poikaselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Oho. Sulla on selkeästi joku juttu tuohon punastumiseen. Mä punastelen kanssa ja lisäksi on rosakea, eli olen jatkuvasti enemmän tai vähemmän punainen. Ei tuo mua haittaa. Mies sanoo, että se on aivan liian suloista kun punastelen ja samaa on sanonut muutkin miehet. Mies kiusoittelee mua myös punastumisesta, koska tietää että punastun vielä lisää siitä. Itsestäni tuo on lähinnä hassua, ei mitenkään negatiivista. Välillä kyllä sattuu poskiin ihan reilusti, mutta en mä anna sen häiritä.
Kuule: eivät kaikki voi ihonvärilleen ja couperosaiholleen mitään. Ei ole varaa kymmenientuhansien laserkäsittelyihin.
- ap