Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei työtön! Minkälaisia palveluja kaipaisit, jotta sinulla olisi paremmat mahdollisuudet työllistyä?

Vierailija
08.12.2022 |

Itse kaipaisin ja näkisin tarpeellisiksi palveluiksi esimerkiksi harjoitus työhaastatteluja. Työkkäri pitäisi auki palvelua, johon saisi joko mennä ilman ajanvarausta tai sitten ajanvarauksella ja pääsisit ihan oikeaa haastattelua vastaavaan tilanteeseen, jossa voisit vähän päästä haastattelu tunnelmaan ja harjoitella ulosantia.
Ja saisit myös vinkkejä ja apuja itseilmaisuun. Sitten ei haastattelussa olisi aivan tönkkönä, jos niihin ei ole juuri päässyt koskaan.

Muita hyviä ja tarpeellisia palveluita voisi olla: elämänhallintataito kurssi, psykologin tarkastus ja ohjaus tarvittaessa muihin palveluihin, joiden kautta saa omaa henkistä tilaa kohennettua.

Tietenkään mikään ei olisi pakollinen, mutta näistä olisi apua niille jotka oikeasti haluaisivat työllistyä, mutta heillä on isoja haasteita.

Kommentit (633)

Vierailija
601/633 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että tarvitsen mitään palveluja, kyllä minä osaan hakea töitä, tehdä kaikki siihen liittyvät asiakirjat ja osaan toimia myös haastatteluissa. Lisäksi minä osaan kyllä tehdä ne työt, sit kun töihin pääsen.

Minä tarvitsisin työnantajan, joka palkkaisi minut töihin.

Jossain mielessä sellaisesta palvelusta voisi olla hyötyä, joka miettisi yhdessä kanssani, että mitä kaikkia tehtäviä minun nykyään jo aika laajalla osaamisellani oikeastaan voisikaan hakea. Mutta sitä palvelua tuottavan ihmisen pitäisi oikeasti olla alalla aika sisällä: hän ei ole mikään työkkärin täti eikä couaching-firman kouluttaja, vaan enemmänkin head hunter/recruiting agent, jolla oikeasti on kontaktit alan toimijoihin.

Vierailija
602/633 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En työllisty koskaan. Tähän on monta syytä ja olen ns. toivoton tapaus. Toivon vain pääseväni eläkkeelle. Totuus nimittäin on, että olen virallisesti työtön niin kauan kunnes pääsen eläkkeelle. Lisäksi jo se takuueläke olisi itselleni lottovoitto työmarkkinatuen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/633 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia, että kaiken ikäisillä olisi yhtälaiset oikeudet työllistyä.

Vierailija
604/633 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt korpeaa kun työtä ei saa,jos ei tahdo liata käsiään eikä tyytyä edes harjoittelijan palkkaakaan.....

Vierailija
605/633 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin itse että koko järjestelmä käännettäisiin päälaelleen. Yritykset itse hakisi työntekijöitä hakijoiden joukosta ja vaikka yksi sadasta olisi pakko rekrytoida vaikka koeajaksi.

Miksi työnhakija joutuisi anelemaan kontallaan ''nyyh palkatkaa minut olen niin taitava ja menestyksekäs'' satoja hakemuksia ja ei löydy eikä saa.. No millä vauhdilla alkais työntekijöitä löytymään kun tulisi työnantajilta kysyntä että no ''me oltais kiinnostuttu ottamaan sinut'' tms. tuu kokeilee.

Alas byrokratia ja turhat virkailijat, siinä miljoonien säästötoimenpide taloudelle.

Vierailija
606/633 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa taikakeinoja tähän. Työnantaja hakee mitä hakee, siinä on satoja jonossa minun lisäksi. Jos en kelpaa niin sitten en kelpaa. 

Jos jotain niin yrittäjyyspalveluita saisi olla enemmän ja pidemmät ajat yrittäjyyden tukemiseen alkutaipaleella.

Vierailija
607/633 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä oikeasti kaipaisin ja mitä ei ole on rekrykonsultti, joka etsii mulle niitä töitä. Olisin valmis maksamaan sellaisesta palvelusta.

Nythän niitä ei ole vaan rekrykonsultit ja headhuntterit etsii työntekijää asiakkaalleen eli siis firmalle. 

Tän kun kääntäis päinvastoin niin ois hyvä. Mutta ei sellaisia headhuntereita ole, jotka nimenomaan etsisi töitä työntekijälle.

Vierailija
608/633 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palveluita? Mitäs palvelu työn vastaanottaminen tarvii? Ei mitään muuta kun kunnon PALKKA!  Palkanmakasajat suomesta puuttuu, kaikki haluu että heille työ tehdään ilmaiseksi tai  kelan maksamalla TYÖTTÖMYYSKORVAUKSELLA , joka ei ole palkka vaan korvaus työttömyydestä. Eli firmoille ilmainen duunari..  Aika ketkuja ovat noi  yrittäjät. Firmat ei tajua  korvauksen ja palkan eroa, tai ei halua tajuta.

No  ei vaikutaminuun, en tahdo tehdä töitä, elän paremmin työttömänä.Aina on  töitä josta saa rahaa ilman veronmaksuja, eihän suomessa  työ kannata jos veroja maksat. 

Elämä on kiireistä että työt vaan häiritsee harrastuksia ona lepohetkiä ja  perhe elämää. Ei kiitos. 

Vierailija
609/633 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa mitään palveluja, vaan vakityön! Kaikki turhat virkailijat voisi laittaa tekemään jotain järkevää. Nyt he simputtavat työttömiä turhilla tehtävillä ja lässyttävät jonnin joutavia puhelimessa.

Vierailija
610/633 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mitä oikeasti kaipaisin ja mitä ei ole on rekrykonsultti, joka etsii mulle niitä töitä. Olisin valmis maksamaan sellaisesta palvelusta.

Nythän niitä ei ole vaan rekrykonsultit ja headhuntterit etsii työntekijää asiakkaalleen eli siis firmalle. 

Tän kun kääntäis päinvastoin niin ois hyvä. Mutta ei sellaisia headhuntereita ole, jotka nimenomaan etsisi töitä työntekijälle.

Miksi alapeukku? Ajattele nyt: käytätkö mieluummin esim. 10 000 tuntia työnhakuuun kuin annat jonkun toisen etsiä työn sinulle. Toki haastatteluun menisit itse. Jos saat paikan, tämän "liidin" antaja/työnlöytäjä saisi esim. 10% ekam vuoden palkoista. Kävisi mulle.

Vierailija
611/633 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että työkkäristä kerrottaisiin miten päästä mukaan hyväveli-verkostoihin. Luulin isossa kaupungissa olevan paljon työmahdollisuuksia alallani, mutta paikat ovat vallanneet pieni sisäpiiri, jotka jakelevat hommia keskenään toisilleen. Taidoilla, lahjakkuudella, kokemuksella, millään ei ole väliä, kun olet ulkopuolelta.

Vierailija
612/633 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäristä voisi käydä kiertäviä asiantuntijoita työpaikoilla kertomassa  millainen on hyvä työntekijä/-hakija. Monissa paikoissa kun tuntuu olevan se trendi, että se ekstrovertein ja suulain someintoilija on olevinaan se mitä työpaikka tarvitsee. Valitettavasti totuus on se, että nämä sitten lärpättävät kahvikuppi kädessä ihan kaikkea maan ja taivaan väliltä niiden suurien innovaatioideoidensa lisäksi, samalla kun ne hiljaisemmat tekee sen oikean työn. Nämä somepersoonat ovat myös niitä, ketkä saavat vakipaikan, kun vaatimattomat ja tunnolliset pistetään pihalle määräajan loputtua.

Vierailija
613/633 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon että työkkäristä kerrottaisiin miten päästä mukaan hyväveli-verkostoihin. Luulin isossa kaupungissa olevan paljon työmahdollisuuksia alallani, mutta paikat ovat vallanneet pieni sisäpiiri, jotka jakelevat hommia keskenään toisilleen. Taidoilla, lahjakkuudella, kokemuksella, millään ei ole väliä, kun olet ulkopuolelta.

Saman olen huomannut, ja siksi taso alalla on mitä on. Tuttujen ja selkääntaputtelijoiden kesken jaetaan kaikki, muut suljetaan visusti ulkopuolelle. Monin varmasti tunnistaa mistä alalsta kyse.

Vierailija
614/633 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan ensimmäiseksi kaikki työpaikat pitää saada avoimeen hakuun. Ei voi mennä niin, että palkataan tutun tuttuja jotka välttämättä eivät edes ole päteviä.

Vierailija
615/633 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimaviranomaiset, omavalmentajat pois.

Sressaavaa kun jönkivät niskassa.

Vierailija
616/633 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkoja työtön kaipaa. Ei palveluja.

Vierailija
617/633 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajien asennevamma koulutus. Sillä pääsisi puolet työttömistä suoraan töihin.

Vierailija
618/633 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman olen huomannut, ja siksi taso alalla on mitä on. Tuttujen ja selkääntaputtelijoiden kesken jaetaan kaikki, muut suljetaan visusti ulkopuolelle. Monin varmasti tunnistaa mistä alalsta kyse.

Aika liki kaikki nykyään.

Suomesta puuttuu työpaikkoja (palkkaa maksavia, yksityisen sektorin) eikä työvoimaviranomaisten aina vaan uusia keinoja hyppyyttää työttömiä kun noilla ei ole muutakaan tekemistä. 

Vierailija
619/633 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukku? Ajattele nyt: käytätkö mieluummin esim. 10 000 tuntia työnhakuuun kuin annat jonkun toisen etsiä työn sinulle. Toki haastatteluun menisit itse. Jos saat paikan, tämän "liidin" antaja/työnlöytäjä saisi esim. 10% ekam vuoden palkoista. Kävisi mulle.

Ensinnäkin noita on jo, ja toiseksi suomessa ei ole töitä, joten rekrykonsultti joka etsii sinulle työpaikkoja joita ei ole on täysin turha välivaihe kun voisit itsekin tehdä tuota ja vaatia siitä palkkaa. Toki kukaan ei sinulle maksa tuosta palkkaa, mutta toisaalta miksi siitä sitten pitäisi maksaa jollekin konsultillekaan.

Vierailija
620/633 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan ensimmäiseksi kaikki työpaikat pitää saada avoimeen hakuun. Ei voi mennä niin, että palkataan tutun tuttuja jotka välttämättä eivät edes ole päteviä.

Tämä. Tällainen on pakkohaun seurausta, laitettiin paniikissa avoimet paikat piiloon, ettei paikkaan tule 600 hakemusta ihmisiltä jotka eivät paikkaa edes hae. Se on vaan paha niille, jotka ovat esim. muuttaneet työpaikkojen toivossa uudelle paikkakunnalle, koska mistään et saa tietoa avoimista paikoista. Avointen hakemusten lähettelykään ei auta, kun et ole joku kaverin veli tai vanha opiskelukaveri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi