Hei työtön! Minkälaisia palveluja kaipaisit, jotta sinulla olisi paremmat mahdollisuudet työllistyä?
Itse kaipaisin ja näkisin tarpeellisiksi palveluiksi esimerkiksi harjoitus työhaastatteluja.  Työkkäri pitäisi auki palvelua, johon saisi joko mennä ilman ajanvarausta tai sitten ajanvarauksella ja pääsisit ihan oikeaa haastattelua vastaavaan tilanteeseen, jossa voisit vähän päästä haastattelu tunnelmaan ja harjoitella ulosantia.
Ja saisit myös vinkkejä ja apuja itseilmaisuun. Sitten ei haastattelussa olisi aivan tönkkönä, jos niihin ei ole juuri päässyt koskaan. 
Muita hyviä ja tarpeellisia palveluita voisi olla: elämänhallintataito kurssi, psykologin tarkastus ja ohjaus tarvittaessa muihin palveluihin, joiden kautta saa omaa henkistä tilaa kohennettua.
Tietenkään mikään ei olisi pakollinen, mutta näistä olisi apua niille jotka oikeasti haluaisivat työllistyä, mutta heillä on isoja haasteita.
Kommentit (631)
Mahdollisuus hankkia lisäkoulutusta ilman, että pitää selvittää, miten se vaikuttaa tukiin ja kuka sitä tarjoaa ja koska ja missä. Voidaan pitää hakupakko voimassa koko ajan, jos se on tarpeen, mutta lisäkouluttautumisen ei tarvitsi olla lähtökohtaisesti uhka.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin jotenkin selvittää, minkälainen työ minulle voisi sop9ia. Minulla oli ennen työ, joka tuntui melko sopivalta muuten, mutta siinä oli provisiopalkka joka pieneni koko ajan, koska asiakkaat käyttivät firman palveluja yhä vähemmän. Enkä ole keksinyt mitään muuta mitä minulle sopisi.
Eikös sitä varten ole juuri niitä uravalmennuksia ja ammatinvalintapsykologi työvoimapalveluiden kautta? Tai työkokeiluun sellaiselle alalle, joka voisi kiinnostaa. Itse löysin alan, jota lähdin opiskelemaan ihan niin, että etsin itselleni sen alan firmasta työkokeilupaikan ja olin muutaman viikon ottamassa selvää, että kiinnostaako.
Mikään palvelu ei hyödytä tilanteessa, jossa on paljon työkokemusta, paljon kokemusta töiden hakemisesta ja saamisesta, mutta työkyky on osittain alentunut.
Ehkä just kaipaisin jotain ulkopuolista arviota siitä, mihin työhön voisin soveltua, vaikka sekään ei ratkaise sitä, että kilpailu työpaikoista on tällä hetkellä niin kovaa, ettei auta kuin olla kärsivällinen.
TE -virkailijoiden tulisi painostaa työnantajia palkkaamaan työttömiä töihin. Varsinkin jos yritys saa jotain julkista tukea, painostus tulisi olla ankaraa luokkaa, joko palkkaa työttömiä töihin tai tuet takaisinperintään.
Ois jännää jos ois työtön. Vois ruveta. Vaikka orpo vei rahat tunnin munaan, hei
Koodauskurssi (esim Python), jokin kielikurssi, ennen varmaan olisi ollut hyötyä opetella jotain ohjelmistoja kuten Adobe mutta eipä nykyisin kun tekoäly hoitaa... tai miksei tekoälykurssikin :D
Se on ihan se ja sama minkälaisia työllisyyspalveluja tarjotaan. Tarvitaan työpaikkoja. Yksikään työpaikka ei jää täyttämättä, kun hyllyttäjäksikin hakee tuhansia ihmisiä.
Parempi joukkoliikenne. Se vaan huononee koko aika joka paikassa.