Nainen yksin joulun - kuinka moni on?
Kommentit (38)
Mä olen myös, mutta en pidä sitä huonona. Tapaan läheisiäni ennen joulua ja mun mielestä on ihan kivaa ottaa joulu rennosti omassa rauhassa. N60
No te pari vastaajaa olette iäkkäitä, itse olen nuorempi ja minun ei pitäisi olla yksin 🥺
Minä, puolittain oma päätös, etten jaksa lähteä jouluksi kenenkään muiden nurkkiin, mutta jos olisi vaikka parisuhde, niin ei tarvitsisi olla yksin.
Vierailija kirjoitti:
No te pari vastaajaa olette iäkkäitä, itse olen nuorempi ja minun ei pitäisi olla yksin 🥺
No miksi sä olet yksin?
Olen yksin ja haluan viettää joulua rauhassa. Käyn ennen joulua tapaamassa sukulaisia ja joulun jälkeen tulee yksi lapsistani Suomeen. En kaipaa jouluna kuin rauhaa, musiikkia, kirjoja, hyvää ruokaa ja pitkiä ulkoilulenkkejä koiran kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minä ikäinen olet? 20?
Itse 43 ja ollut joulun yksin vuosikausia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi sä olet yksin?
En halua tuppautua jos minua ei kutsuta, äitini ja mummoni ei ole elossa, isän vaimo on inhottava ja ne ryyppäävät ja riitelevät varmaan aattona (taas), kavereita ei pahemmin ole, eikä miestä. Eräs ystäväni/työkaverini kyllä sanoi että voisin tulla hänen luokse jouluksi, hän viettää sen erään ystävänsä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Lataa Tinderi.
Ei kannata, minulla on 15 kg ylipainoa. 😭 Muutoin olen ihan nätti nainen.
Jos kovasti yritän, niin ensi kesään ja jouluun mennessä tilanne on toinen: olen hoikistunut ja minulla on mies, toivon näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi sä olet yksin?
En halua tuppautua jos minua ei kutsuta, äitini ja mummoni ei ole elossa, isän vaimo on inhottava ja ne ryyppäävät ja riitelevät varmaan aattona (taas), kavereita ei pahemmin ole, eikä miestä. Eräs ystäväni/työkaverini kyllä sanoi että voisin tulla hänen luokse jouluksi, hän viettää sen erään ystävänsä kanssa.
No miksi et menisi sinne ystävän luokse. Mukavampaahan se on jos on enemmän porukkaa 😊. Kiva oli kun kutsui!
Vierailija kirjoitti:
Silja Linen risteily Turusta Tallinnaan ja takaisi, n.100€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lataa Tinderi.
Ei kannata, minulla on 15 kg ylipainoa. 😭 Muutoin olen ihan nätti nainen.
Jos kovasti yritän, niin ensi kesään ja jouluun mennessä tilanne on toinen: olen hoikistunut ja minulla on mies, toivon näin.
Voi kuule, monet miehet tykkää vähän pyöreistä naisista. Älä anna painon olla minään esteenä. En ymmärrä miks jotkut luulee, että hoikkuus on ainoastaan se juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin, että tuntuu kurjalta. Oletko käynyt läpi tuttusi? Jos löytyisi joku toinen, jonka kanssa voisit viettää ainakin osan joulusta.
Toisaalta yksinäinen joulu on nykyisin mielestäni helpompaa kuin ennen. Ei ole enää ihan niin perhekeskeistä kuin ennen. Ja pienenä lohtuna ainakin itsellä on ollut joskus sekin, että jo Tapanina voi lähteä vaikka kauppoihin kiertelemään.
Mä oon paljo yksin. Pahinta on hoitaa kaikki mahottomat asiat yksin. Jouluna ei tartte muiden apua missään, senko nauttii. Joulu ei oo mitenkään ongelma tohon muuhun verrattuna.
Ainahan voi osta hotelli joulun, tai joulun maaseudulla.
Mikäli pelkää viettää joulua täysu yksin.
Siellä on aina ihmisiä ympärillä, mutta aikaa saa ihan rauhassa ja yksin, myös omassa huonessaan.
Maaseutu joulupaketeissa on kaikenlaista ulkoilma puuhaa, saunomista, ja muita aktiviteetteja.
Niihin ei ole kuitenkaan pakko osallistua.
Voi tehdä pitkiä kävelyjä luonnossa yksin.
Lisäksi saa hyvää ruokaa, kaikki jouluherkut ja joululeivonnaiset nautituksi.
Saa myös jutella muiden kanssa, ettei tarvitse mykkänä istua kotona koko aaton ja joulupyhät.
Oma valinta. Aina.
Moni, etenkin vanhus, on yksin.