Nainen, kuinka usein tee/voisit tehdä miehelle ruuan viikossa?
Naisista nainen, joka tekee miehelle ruokaa on epäfeministinen.
Eli, nyt kun ruuanlaitto, tiskaaminen, pyykkääminen, siivoaminen on nuorten miesten harteilla, ja nämä nuoret miehet ovat vapaaehtoisesti sinkkuja veloja, naisen kodinhoitotaidot korostuvat. Entisestään...
Kommentit (14)
Puolet, eli neljänä päivänä viikossa. Nainen25V
Teen kaikki lämpimät ruoat, 17 vuotta jo. Meillä hommat on jaettu osaamisen ja mielenkiinnon mukaan, menevät onneksi hyvin yksiin. N43
Jos ei olisi lapsia ja asuisin kahdestaan miehen kanssa, niin varmaan pari kertaa viikossa. Ja hän tekisi myös pari kertaa viikossa. Loput kerrat sitten syötäis eilisiä tai eineksiä tai ravintolassa.
Jos miehelle maistuu sama ruoka jota itsellenikin teen, niin vaikka joka päivä. Teen itselleni joka päivä 1-3 lämmintä ateriaa ja aamupuuro vielä erikseen.
En syö lihaa, mutta käytän kohtuullisesti kalaa ja kananmunia.
Aika harvoin, kun syödään eri ruokaa. Jotain lisukkeeksi keitettyä pastaa tai riisiä en laske varsinaisesti kokkaamiseksi.
Olisinkohan tekemällä tehnyt ruokaa miehelle viimeksi joskus keväällä? Ehkä. En nyt ainakaan muista viime ajoilta, kesän ja pitkälle syksyyn olin keikkahommissa ja nyt kun taas kotosalla, niin ei ole kyllä tullut kokkailtua.
Vierailija kirjoitti:
Puolet, eli neljänä päivänä viikossa. Nainen25V
Millä matikalla tuo on puolet?
Viimeksi kun olin naimisissa en kertaakaan tehnyt ruokaa koska mies kielsi minulta ruuan laiton.
Itse en katselisi naista, joka tekisi ruokaa ja olettaisi saavansa sillä jotakin. M27
Teen ruoat koska joudun muuten syömään valmisruokia, mautonta makaronilaatikkoa ja pinaattikeittoa.
Kai minä sen voisin tehdä vaikka joka päivä. On vain paljon järkevämpää että mies tekee sen, koska tulee töistä ennen minua. Minä sitten huolehdin tiskeistä.
Olen hyvä kokki ja teen mielelläni ruokaa. Tosin työstä johtuen en ehdi kovin usein joten nyt mies kokkaa pääasiassa, osaa tehdä hyvää sapuskaa myös. Se joka haluaa syödä, tekee ruoan, ei siihen pitäisi vaikuttaa se mitä on housuissa.
En kertaakaan. N43