Eikö itsenäisyys ole edes kahden kynttilän arvoinen monille?
Teki pahaa kävellä eilen eräällä ihmisten arvostamalla omakotitaloalueella. Niin moni ikkuna oli vailla kahta kynttilää vaikka oltiin porvarisella, ihmisten arvostamalla omakotitaloalueella. Nolotti. Teki pahaa. Niin pahaa.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Kynttilät huonontavat sisäilmaa eikä niillä itsenäisyyden kanssa ole mitään merkitystä.
Ei kynttilöiden polttamisen/polttamattomuuden perusteella ihmisestä voi arvioida mitään muuta kuin että pitääkö hän kynttilöistä.
Kissataloudessa kynttilät ovat myös vaarallisia.
Ledkynttilöitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekaa kertaa kuulen tästä tavasta täällä vauvapalstalla. Kynttilöitä kyllä olen polttanut ja poltin eilenkin, sinivalkoinen kynttilä oli ruokapöydän keskipisteenä.
Et ole koskaan kuullut tavasta laittaa itsenäisyyspäivänä ikkunalle kahta kynttilää? Minkä ikäinen olet, missä päin asut? Olisi mielenkiintoista tietää...
Minä en ole koskaan kuullut, 32v. Olen asunut osan elämästäni Etelä-Suomessa ja osan elämästäni ulkomailla.
Ei ole minullekaan tuttu tapa. Tullut varmaan käytäntöön viimeisen 30 vuoden aikana.
Tuo kaksi kynttilää liittyy siihen, että ikkunaruutuja on ollut kaksi. Ei sillä sen mystisempää selitystä ole.
HYVÄÄ JOULUA VIHAAJILLE RIKOLLISILLE JA NIILLE KUN KULJETTAA VARASTETTUA/ HUIJATTUA HUONEKALUA MYY NIITÄ ...KODIN KONEITA TAKKEJA...OMATUNTO KOLKUTTAA SYNTI PAINAA HARTIOITA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli ei ole enää ikkunalautojakaan johon laittaa ne kynttilät
Minä laitoin pöydän aivan ikkunan eteen ja korkeat kynttilät siihen.
Hyvä juttu että joku osaa ratkaista näin yksinkertaisen ongelman. Ihan kummallisia mielestäni nuo ikkunalaudattomien kommentit. Heillä ei kai kellään ole esim ruokapöytä tmv ikkunan vieressä. Eikä pikku pöytää jonka voi pariksi tunniksi siirtää ikkunan viereen niin kuin sinulla.
On mulla sohvapöytä. Mutta se on niin matala, että kynttilöiden pitäisi olla ainakin metrin puolitoista, että näkyisivät mihinkään.
Sulla on ikkunat aika ylhäällä? Puolitoista metriä, 150 cm?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kynttilät huonontavat sisäilmaa eikä niillä itsenäisyyden kanssa ole mitään merkitystä.
Ei kynttilöiden polttamisen/polttamattomuuden perusteella ihmisestä voi arvioida mitään muuta kuin että pitääkö hän kynttilöistä.
Ledkynttilöitä?
Valosarjoissa ledit on hienoja, mutta tuikut ja pitkät kynttilät ledeinä on jotenkin pliisuja. En halua moiseen tuhlata.
-eri-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu että joku osaa ratkaista näin yksinkertaisen ongelman. Ihan kummallisia mielestäni nuo ikkunalaudattomien kommentit. Heillä ei kai kellään ole esim ruokapöytä tmv ikkunan vieressä. Eikä pikku pöytää jonka voi pariksi tunniksi siirtää ikkunan viereen niin kuin sinulla.
Meillä ruokapöytä on ruokailutilassa, jossa täytyy päästä kulkemaan ikkunan edestä. Vaarallista olisi siinä pitää kynttilöitä. Olohuoneessa on pöytä, mutta en jätä kynttilöitä sinne palamaan, kun kukaan ei ole siihen aikaan samassa huoneessa.
Joukun aikaan meillä palaa ruokailutilan pöydällä pattereilla käyvät aidosti lepattavat kynttilät yötä päivää niin kauan kuin pattereissa riittää virta.
Koiravarkaat toimii uskontolahkoissa muuten ammattirikolliset myös kirppis myynti varastettua HUIJATTUA suuri osa. Myös huumeet kulkee uskonto matkalaukussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekaa kertaa kuulen tästä tavasta täällä vauvapalstalla. Kynttilöitä kyllä olen polttanut ja poltin eilenkin, sinivalkoinen kynttilä oli ruokapöydän keskipisteenä.
Et ole koskaan kuullut tavasta laittaa itsenäisyyspäivänä ikkunalle kahta kynttilää? Minkä ikäinen olet, missä päin asut? Olisi mielenkiintoista tietää...
Minä en ole koskaan kuullut, 32v. Olen asunut osan elämästäni Etelä-Suomessa ja osan elämästäni ulkomailla.
Ei ole minullekaan tuttu tapa. Tullut varmaan käytäntöön viimeisen 30 vuoden aikana.
🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mulla sohvapöytä. Mutta se on niin matala, että kynttilöiden pitäisi olla ainakin metrin puolitoista, että näkyisivät mihinkään.
Sulla on ikkunat aika ylhäällä? Puolitoista metriä, 150 cm?
Asun niin korkealla, että jos laitan kynttilät ikkunalaudan tasolle, niin ei ne kadulle näy. Minulle itselleni vain. Joten ap ei yhtään tiedä olenko tunnollinen isänmaan ystävä vai en kadulla pällistellessään.
Minusta vanha, hieno tapa, jonka soisi jatkuvan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otettiin käytäntöön pian sodan jälkeen. Asuin lapsena itärajan tuntumassa 1950-luvulla. Seudulla, joka oli ollut sotatannerta. Kaikilla aikuisilla ja myös vanhemmilla lapsilla oli henkilökohtaisia muistoja rankoista sotavuosista ja -tapahtumista. Sen vuoksi varmaan köyhimmässäkin talossa paloivat kynttilät ikkunalaudoilla itsenäisyyspäivänä.
Asunnossani 3 h ja k ei ole yhtään ikkunalautaa. Lisäksi ikkunat eivät ole missään matalalla. Ikkunan eteen pitäisi siirtää ruokapöytä ja sittenkin pitäisi olla korkeat kynttilänjalat, että ulos näkyisi.
Enkä ole nähnyt lastenkaan asunnoissa ikkunalautoja. Rivitalossa ikkunat näkyy olevan polven korkeudella.
Ai jaa, tyttären asunnossa on yksi, edellinen on laittanut sellasen mitä rautakaupoissa myydään ja tokmannilla olohuoneeseen yhteen ikkunaan. Mutta se on taas parvekkeelle antavassa ikkunassa ja parveke metsään päin.
Vierailija kirjoitti:
No mulla on 2 led-kruunukynttilää teipattuna ikkunaan. Ideaa saa lainata jos muuten haluaisi kynttilät, mutta ei syystä tai toisesta voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ledkynttilöitä?
Valosarjoissa ledit on hienoja, mutta tuikut ja pitkät kynttilät ledeinä on jotenkin pliisuja. En halua moiseen tuhlata.
-eri-
Olikin vallan kalliit ledit, maksoivat 5 euroa.
-myös eri
Oli kynttilät kyllä, muttei ole ikkunalautaa vaan pöydällä. Ja jos ei kukaan käppäile meidn takapihalla niin ei muutenkaan niitä olisi nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole enää fipsenäisyyttä kuin yhtenä päivänä juhlapuheissa. Nytkin liehuu katoilla meun ja hukrainanpliput.
Hyvää fipsenäisyyden muiftopäifää.
jos se olisi vifhreiftä kiinni, niin täällä liefuisi vain narikan ja pipsis kmaiden plippuja
Oisko se kandafuomalaisen Fuomen kanfan ihan itse nostettava laifka perfeensä ja pidettävä omaa plippuaan esillä? Vai onko liian työläftä? Ai fon? No itsehän fvalhionne saamaddomuuddanne menetitte. Se otetaan, josta ei itse olla kiinnostuneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole enää fipsenäisyyttä kuin yhtenä päivänä juhlapuheissa. Nytkin liehuu katoilla meun ja hukrainanpliput.
Hyvää fipsenäisyyden muiftopäifää.
jos se olisi vifhreiftä kiinni, niin täällä liefuisi vain narikan ja pipsis kmaiden plippuja
Oisko se kandafuomalaisen Fuomen kanfan ihan itse nostettava laifka perfeensä ja pidettävä omaa plippuaan esillä? Vai onko liian työläftä? Ai fon? No itsehän fvalhionne saamaddomuuddanne menetitte. Se otetaan, josta ei itse olla kiinnostuneita.
Fienoa, eddä Fuomen gieli on guidengin fielä fallidduam Hfyfä Fuomi <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ledkynttilöitä?
-eri-
Olikin vallan kalliit ledit, maksoivat 5 euroa.
-myös eri
5 euroa ja patterit siihen päälle. Kerran vuodessa käytettäväksi, laatikon pohjalle pyörimään lopuksi aikaa. Kyllä minä sen vitosen käytän mieluummin ateriaan. Itsenäisyyspäivä on tärkeä, mutta minä vietän sen itselleni sopivalla tavalla.
Jopas sattui kovasti. Rauhoitu, rauhoitu. Parempi on, ettet tunnekiihkossasi sytyttele mitään kynttilöitä.