Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö itsenäisyys ole edes kahden kynttilän arvoinen monille?

Vierailija
07.12.2022 |

Teki pahaa kävellä eilen eräällä ihmisten arvostamalla omakotitaloalueella. Niin moni ikkuna oli vailla kahta kynttilää vaikka oltiin porvarisella, ihmisten arvostamalla omakotitaloalueella. Nolotti. Teki pahaa. Niin pahaa.

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan ja kannatan itsenäisyyttä mm. suosimalla suomalaisia tuotteita aina kun mahdollista.

Sillä on paljon enemmän merkitystä kuin muutaman tunnin kynttilänpoltolla.

Vierailija
42/113 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilät on varattu sähkökatkoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ens vuonna laitan. Nyt ei oikein ollut fiiliksiä. On masentanut liikaa.

Vierailija
44/113 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä arvostan ja kannatan itsenäisyyttä mm. suosimalla suomalaisia tuotteita aina kun mahdollista.

Sillä on paljon enemmän merkitystä kuin muutaman tunnin kynttilänpoltolla.

Mitä hyötyä itsenäisyydestä jos ei voi edes itse päättää polttaako kynttilöitä tai päättääkö mitä ostaa.

Vierailija
45/113 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli ei ole enää ikkunalautojakaan johon laittaa ne kynttilät

Aina voi ostaa jalallisen kynttelikön.

AP

Enpä ole korkeajalkaiseen kahden kynttilä kynttelikköön vielä törmännyt

Meillä näitä tarvittaisiin 20 kpl!

Jos teillä on 20 ikkunaa, niin kai nyt sen ymmärrät ettei niitä kynttilöitä tarvii joka ikkunalle laittaa 🤣. Jätä ne vessan ja kellarin ikkunat laskuita pois. Laita niille parille ikkunalle jotka parhaiten näkyvät lähimmälle tielle.

Ei niitä todellakaan tarvita kuin yhdelle ikkunalle, ei edes parille.

-eri

Vierailija
46/113 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laitoin pöydän aivan ikkunan eteen ja korkeat kynttilät siihen.

Hyvä juttu että joku osaa ratkaista näin yksinkertaisen ongelman. Ihan kummallisia mielestäni nuo ikkunalaudattomien kommentit. Heillä ei kai kellään ole esim ruokapöytä tmv ikkunan vieressä. Eikä pikku pöytää jonka voi pariksi tunniksi siirtää ikkunan viereen niin kuin sinulla.

Vierailija
47/113 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilät huonontavat sisäilmaa eikä niillä itsenäisyyden kanssa ole mitään merkitystä.

Ei kynttilöiden polttamisen/polttamattomuuden perusteella ihmisestä voi arvioida mitään muuta kuin että pitääkö hän kynttilöistä.

Kissataloudessa kynttilät ovat myös vaarallisia.

Vierailija
48/113 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeryyden huippua aloitus. Kävitkö Porvoossa kävelemässä? Siltä vaikuttaakin.

Vierailija
49/113 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juttu että joku osaa ratkaista näin yksinkertaisen ongelman. Ihan kummallisia mielestäni nuo ikkunalaudattomien kommentit. Heillä ei kai kellään ole esim ruokapöytä tmv ikkunan vieressä. Eikä pikku pöytää jonka voi pariksi tunniksi siirtää ikkunan viereen niin kuin sinulla.

Ihan kummallista, että jollain menee tunteisiin jos kaikkia ei kiinnosta jotkut kynttilät ikkunalla.

Vierailija
50/113 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ja hyvä niin :)

Vierailija
51/113 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kynttilän polttaminenko se on isänmaallisuutta? Eipä ollut kynttilöitä minunkaan ikkunallani mutta mielestäni osoitan isänmaallisuuttani kynttilänpolttoa huomattavasti enemmän sillä että olen mukana reserviläistoiminnassa. Vai kynttilöilläkö ap meinasi maata puolustaa?

Mielestäni tämä on vain vanha kaunis tapa. Mutta tosi hienoa, että olet mukana reserviläistoiminnassa!

Vierailija
52/113 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On mulla sohvapöytä. Mutta se on niin matala, että kynttilöiden pitäisi olla ainakin metrin puolitoista, että näkyisivät mihinkään.

Vierailija
53/113 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekaa kertaa kuulen tästä tavasta täällä vauvapalstalla. Kynttilöitä kyllä olen polttanut ja poltin eilenkin, sinivalkoinen kynttilä oli ruokapöydän keskipisteenä.

Et ole koskaan kuullut tavasta laittaa itsenäisyyspäivänä ikkunalle kahta kynttilää? Minkä ikäinen olet, missä päin asut? Olisi mielenkiintoista tietää...

Minä en ole koskaan kuullut, 32v. Olen asunut osan elämästäni Etelä-Suomessa ja osan elämästäni ulkomailla.

Vierailija
54/113 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään itsenäisyyttä Suomella (koska EU) eikä sitä tule ennenkuin siitä paskasta päästään eroon. EU tulee olemaan kahtia maata jakava asia niinkuin kunnes siitä päästään eroon mutta ei noi terasjäte hiiristöt ja samariinit sitä tajua.

Vierailija
55/113 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina voi ostaa jalallisen kynttelikön.

AP

Enpä ole korkeajalkaiseen kahden kynttilä kynttelikköön vielä törmännyt

Meillä näitä tarvittaisiin 20 kpl!

Meillä vielä enempi, jos joka ikkunan eteen pitäisi kynttelikkö panna.

Vierailija
56/113 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt jotkut iranilaiset täällä Suomen itsenäisyyttä juhli tai somalit niillä on omat maat missä ne ei halua asua. Mutta miksi joku slaavi ortodoksi kasakakka sytyttäisi mitään Suomelle tai Virolle tai joku Latviaa ryöstämässä ollut venäläinen Suomeen varastamaan tullut. Palauttaisi at EDES varastetut veneet pyörät vaatteet astiat .. edes sterot...edes...edes kellot...edes .....HERRA JUMALA !

Vierailija
57/113 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha tulipaloriski. Käytän kynttilöitä vain, jos sähköjä ei ole. 

Vierailija
58/113 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodessa on yksi päivä tai paremminkin hetki, jolloin sytytämme pari kynttilää. Jouluruokailun yhteydessä sytytämme pari kynttilää, ja muutoin käytämme sähkökynttelikköjä ja muita jouluvaloja.

Vierailija
59/113 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö näillä uskonto lahkoissa toimivilla varkailla ole mitään OIKEITA OPETTAJIA ÄLÄ VARASTA TYYLIIN.

Vierailija
60/113 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ruokapöytä on ruokailutilassa, jossa täytyy päästä kulkemaan ikkunan edestä. Vaarallista olisi siinä pitää kynttilöitä. Olohuoneessa on pöytä, mutta en jätä kynttilöitä sinne palamaan, kun kukaan ei ole siihen aikaan samassa huoneessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä