Miksi määräilevät naiset ovat usein parisuhteessa?
Pahimmat tuntemani "justiinat" ovat niitä halutuimpia kumppaneita. Eilen todistin kaupassa yhtä tapausta, jossa nainen valitti miehelleen tavasta, jolla mies laittoi pankkikorttinsa maksupäätteeseen ja ohjeisti koko ajan vieressä. Aikuista ihmistä!
Kertokaa tähän parhaita tarinoitanne määräilystä.
Kommentit (239)
Mä tiedän paljonkin määräileviä naisia, jotka ovat sinkkuja.
Mihin siis väitteesi perustuu? Nostatko tässä omaa itsetuntoasi vai miksi tällainen aloitus?
Jotkut ihmiset ovat avuttomia vähän kaikessa tai heidän otsaansa on kirjoitettu: ''Kerro/näytä minulle miten tämä tehdään, pliis!'' Olisi helppo vetää johtopäätös, että kotona on lapsi ensin passattu pilalle ja sitten kun on pitänyt oma elämä aloittaa, on kaikki käytännön taidot, niin pienet kuin suuretkin, oppimatta, ja henkilö on tottunutkin jo siihen ettei tarvitse olla oma-aloitteinen tai osata mitään alkeellisiakaan asioita. Viittaan vaikka kengännauhojen solmimiseen, josta täällä jo olikin aloitus. Itse en edes muista miten olen kengännauhat oppinut solmimaan, mutta sen muistan että kukaan ei ole niitä puolestani solminut kertaakaan. Ehkä sitten opin jo yksivuotiaana :)
Olen tosi ihmeissäni aloituksesta, koska en ole tuollaista huomannut.
Vaikka kaikenlaisia ihmisiä on parisuhteessa ja sinkkuina, niin Väitän pikemminkin, että tuntemiani sinkkunaisia yhdistää perfektionismi ja tarkkuus, miten asioiden pitää olla. Ja juuri tällaiset ihmiset ovat helpommin niitä määräilijöitä.
Olen tosin 54 v, eli kaikki tuntemani sinkut ovat jo eronneet vähintään kertaalleen.
Naiset määräilevät miehiä, koska he ovat katsoneet pienenä vierestä kun äiti komenti isää ja ovat oppineet siihen lapsuuden mallin kautta.
Lisään vielä omaan kommenttiini 223, että koska usein pojat ovat niitä joita passataan kotona, niin luonnollisesti tytöt ovat sitten omaksuneet sen holhoavan ja opettavaisen asenteen ja kun valitsevat puolisoa, koukuttuvat heti kun näkevät otollisen, lue: avuttoman ja kädettömän kohteen, joka ei osaa edes korttia sorkkia koneeseen ilman kädestä pitäen näyttämistä.
Kaikelle on aina nämä psykologiset, pitkän ajan kuluessa muodostuneet syynsä. Siis molemmin puolin suhdetta. Toinen mahdollistaa toisen tarpeiden täyttymisen.
Vierailija kirjoitti:
Koska moni mies haluaa vielä aikuisenakin olla äidin helmoissa ja tulla huolehdituksi kuin pienenä poikana.
Tämänkin kommentin peukuttaminen kertoo, että aika moni mamma hyväksyy naisten harjoittaman henkisen väkivallan suhteessa.
Miehet haluavat persettä, muu parisuhteessa on yhdentekevää.
Naiset haluavat perhettä, muu parisuhteessa on yhdentekevää.
Em. kahdesta kohdasta voi johtaa sitten muut oudot tilanteet, esim. nainen joka yrittää räksyttämällä pakottaa miehen innostumaan perheleikistä jne.
Mies haluaa tarjota hyvän ja vakaan parisuhteen naiselle ja noin se onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä omaan kommenttiini 223, että koska usein pojat ovat niitä joita passataan kotona, niin luonnollisesti tytöt ovat sitten omaksuneet sen holhoavan ja opettavaisen asenteen ja kun valitsevat puolisoa, koukuttuvat heti kun näkevät otollisen, lue: avuttoman ja kädettömän kohteen, joka ei osaa edes korttia sorkkia koneeseen ilman kädestä pitäen näyttämistä.
Kaikelle on aina nämä psykologiset, pitkän ajan kuluessa muodostuneet syynsä. Siis molemmin puolin suhdetta. Toinen mahdollistaa toisen tarpeiden täyttymisen.
Tämän näkee hyvin miehestäni ja hänen lapsistaan. Poikansa on avuton ja ohjeistettava, joka kerta pitää näyttää erikseen uudestaan miten se pussilakana nyt vaihdettiinkaan. Tytär taas neuvoo jopa isäänsä. Täydelliset kopiot vanhemmistaan. Tytär on rasittava päällepäsmäri kuin äitinsä, ja poika tollonkolppi, joka vaikuttaa keharilta kun pitäisi osata laittaa KAIKKI astiat tiskipöydältä koneeseen, ei vain 80 %.
Joku kun kuitenkin kysyy miksi olemme mieheni kanssa yhdessä, niin vastaan ett ämuista syistä kuin perheenperustamissyistä ;)
Jos sillä miehellä olikin jo lapsena komenteleva kovaääninen äiti, ja haluaa elää alistettuna myös parisuhteessa. Olen vierestä seurannut parikin tällaista tapausta. Toisessa vaimo tietää ja hoitaa kaiken. On koko ajan äänessä opettajamaisena ja keskeyttää miehen heti:ei se niin ole, jos tämä vähänkin jotain inahtaa. Toisessa perheessä naiskumppani karjuu pihalla komentojaan, että tuo ja TUOO pitäisi tehdä jne. Ja sitten EI, EI, EI, kun jotain ei menekään mielen mukaan. Jos mies jotain sanoo, tulee heti rääkäisy:Elä höpötä!
Vaikeampi minun on ymmärtää sitä, kuinka joku aikuinen ihminen SUOSTUU kenenkään määräiltäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Mihin siis väitteesi perustuu? Nostatko tässä omaa itsetuntoasi vai miksi tällainen aloitus?
Väitteeni perustuu omakohtaisiin kokemuksiin. Pahin kyykyttäjä ja määräilijä löytää heti edellisen parisuhteen päättyessä uuden. Tuntemani keskivertomääräilijät ovat pitkissä parisuhteissa määräilemässä ja nolaamassa puolisoaan. Itse en määräile enkä "kouluta" ainuttakaan miestä ja suhteeni eivät kestä, kun miehet kaipaavat haastetta..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vaikeampi minun on ymmärtää sitä, kuinka joku aikuinen ihminen SUOSTUU kenenkään määräiltäväksi.
Jotkut ovat niin epätoivoisia, että vakituinen seksi keneltä vaan kelpaa. Jopa siltä pahaa oloa tihkuvalta komentelijalta.
Aivot alkavat raksuttaa vasta kun agrohullun mikromanageeraajan kanssa on lapset ja koti, ja seksihanat menevät kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin siis väitteesi perustuu? Nostatko tässä omaa itsetuntoasi vai miksi tällainen aloitus?Väitteeni perustuu omakohtaisiin kokemuksiin. Pahin kyykyttäjä ja määräilijä löytää heti edellisen parisuhteen päättyessä uuden. Tuntemani keskivertomääräilijät ovat pitkissä parisuhteissa määräilemässä ja nolaamassa puolisoaan. Itse en määräile enkä "kouluta" ainuttakaan miestä ja suhteeni eivät kestä, kun miehet kaipaavat haastetta..
Ap
Höpöhöpö. Sinussa voi olla tuhat muuta vikaa miksi suhteesi ajavat kiville.
Ei kukaan nauti riitelystä ja vääntämisestä omassa kodissaan. Tai haasteista, kuten muotoilit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin siis väitteesi perustuu? Nostatko tässä omaa itsetuntoasi vai miksi tällainen aloitus?Väitteeni perustuu omakohtaisiin kokemuksiin. Pahin kyykyttäjä ja määräilijä löytää heti edellisen parisuhteen päättyessä uuden. Tuntemani keskivertomääräilijät ovat pitkissä parisuhteissa määräilemässä ja nolaamassa puolisoaan. Itse en määräile enkä "kouluta" ainuttakaan miestä ja suhteeni eivät kestä, kun miehet kaipaavat haastetta..
Ap
No itse olen huomannut että aika usein naiset joilla ei voisi kuvitella olevan vientiä ovatkin juuri niitä kaikkeista suosituimpia. Esim kun aloitin amk:n muistan kuinka mietin eräästä hyvin ylimielisen ja vaikean persoonan omaavasta naisesta ettei hänellä varmaan ole yhtään kaveria.. paljastuikin suosituksi mehiläiskuningattareksi. Ei voi ymmärtää ei. Ja näillä naisilla nimenomaan riittää vientiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No itse olen huomannut että aika usein naiset joilla ei voisi kuvitella olevan vientiä ovatkin juuri niitä kaikkeista suosituimpia. Esim kun aloitin amk:n muistan kuinka mietin eräästä hyvin ylimielisen ja vaikean persoonan omaavasta naisesta ettei hänellä varmaan ole yhtään kaveria.. paljastuikin suosituksi mehiläiskuningattareksi. Ei voi ymmärtää ei. Ja näillä naisilla nimenomaan riittää vientiä.
Tämä juuri! Pahimmilla kiusaajilla ja tylyttäjillä on aina laajin ystäväpiiri, ja ovat todella haluttuja parisuhdekumppaneita ulkonäöstäkin huolimatta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei se määräily heti ala vaan vasta sitten kun mies on vaikeassa elämäntilanteessa.
Yllättävän moni on läheisriippuvainen eikä pysty elämään yksin.