Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koen sähkön säästämisen epäreiluna

Vierailija
06.12.2022 |

Olen ollut sähkön kanssa tarkka viimeiset 13 vuotta kun olen omakotitalossa asunut. Meillä on aina ollut lämpötila 20 astetta. Ehkä vieraat välillä olleet takit päällä mutten välitä.

Pyykkiä olen aina pessyt max 2 koneellusta viikossa. Astianpesukone ihan täynnä ja pesu 2 kertaa viikossa.

Saunassa käyty kerran viikossa, nyt kiuas pois päältä kokonaan.

Näin olen elänyt 13 vuotta. Nyt kun luen kuinka sähköä pitäisi säästää ja ihmisten "ahdinkoa", kun täytyy säästää sähköä jne. Ihmiset ovat tottuneet todella yltäkylläiseen elämään ja heille tekee hyvää katsoa peiliin omaa elämäntapaansa.

Mutta itse en juurikaan pysty enää säästämään. Muut tehkööt nyt saman mitä itse olen 13 vuotta tehnyt.

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo vähän kummaa touhua yleisesti:

-valtio aikoo verottaa sähköyhtiöitä, ts. tulonsiirtoja kuluttajilta jonnekin valtion mustaan aukkoon

-miksi pitäisi säästää sähköä kotona, kun samaan aikaan jotkut ajavat akkuautoilla ja niiden hankkimista subventoidaan?

Vierailija
2/101 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/101 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin mainos- ja katuvalot palavat, aion kuluttaa kuten haluan, koska oman sähkölaskuni maksan.

Vierailija
4/101 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu. Talossa viileää ollut aina. Valoja vain niissä huoneissa missä ollaan. Ei olla saunottu useampaan vuoteen edes viikottain. Tästä syystä koen, että se olis nyt jonkun muun vuoro säästää.

Vierailija
5/101 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä.Mielestäni  sähköt pitäisi katkaista vaan suurkuluttajilta ja turhista katuvaloista mainosvaloihin.Kaupoissa ei tarvitse joka kattovalo olla päällä kun kuitenkin kylmäkaapeissa on valot ,lihatiskissä .

Vierailija
6/101 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hohhoijaa. Kun minä säästän ja teen elämästäni hankalaa, niin muidenkin pitääniinkö?

Ap, miks asut okt:ssa jos sulla ei ole siihen varaa? Muuta kerrostaloon.

Vierailija
7/101 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 astetta on normaali huoneenlämpö, ei viileää. 17-18 olisi viileää, mutta vielä ihan suositus makuuhuoneisiin.

Vierailija
8/101 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en ole asunut 13 vuotta omakotitalossa.

Miksi pitää lämmittää tyhjää tilaa paljon?

Vierailija
9/101 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Olen aina säästänyt sähköä. Nyt on kieltämättä erittäin mukavaa seurata kun ihmiset tuskailevat ja joutuvat tinkimään luksuselämästään sähköä säästäen. Tykkään!

Vierailija
10/101 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi hohhoijaa. Kun minä säästän ja teen elämästäni hankalaa, niin muidenkin pitääniinkö?

Oletpa tyhmä! Tottakai on taloudellista säästää siinä missä voi! Mä olen aina asunut rivarissa, ja aina säästänyt sähkössä! Miksi tuhlata kun voi olla tuhlaamatta.

Joutuu sitä sähköä säästämään kerrostalossakin! Turhaa haaskata rahaa!

" Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot!"

Vierailija
11/101 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

VaahtoVasara kirjoitti:

Niin kauan kuin mainos- ja katuvalot palavat, aion kuluttaa kuten haluan, koska oman sähkölaskuni maksan.

Niin kauan kun järjestetään valoviikkoja ja linnanjuhlia, ei ole kansalaisella mitään syytä säästää sähköä.

Vierailija
12/101 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin koen epäreiluna tämän Agenda2030 tavoitteet varsinkin kun koskee meitä taviskansaa eikä satanistielitistejä.

Vierailija
13/101 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne suuret tulot... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa tyhmä! Tottakai on taloudellista säästää siinä missä voi! Mä olen aina asunut rivarissa, ja aina säästänyt sähkössä! Miksi tuhlata kun voi olla tuhlaamatta.

Joutuu sitä sähköä säästämään kerrostalossakin! Turhaa haaskata rahaa!

" Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot!"

Saatko nyt paremman taivaspaikan?

Vierailija
14/101 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VaahtoVasara kirjoitti:

Niin kauan kun järjestetään valoviikkoja ja linnanjuhlia, ei ole kansalaisella mitään syytä säästää sähköä.

Ja ajetaan sähköllä sulatetulla pyörätiellä. Ja voin mennä uimahalliin.

Vierailija
15/101 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa ap:lle mitali

Vierailija
16/101 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sähkönkulutus on ollut vuodesta -94 noin 1100kwh vuodessa. Entä teidän? Taitaa olla vähän kirittävää?

Vierailija
17/101 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa ap:lle mitali

Ihailen häntä suuresti. Hän nuori, kaunis, nainen, äiti - kaikkea ihanaa ja mahtavaa.

Vierailija
18/101 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun sähköni itse maksan sen myös käytän mitä tarvitsen.

Vierailija
19/101 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kerrostalossa asuminen ilmaista?

Vierailija
20/101 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

VaahtoVasara kirjoitti:

Mainosvalot joutaa pois, mutta katuvalot on turvallisuuskysymys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi