Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koen sähkön säästämisen epäreiluna

Vierailija
06.12.2022 |

Olen ollut sähkön kanssa tarkka viimeiset 13 vuotta kun olen omakotitalossa asunut. Meillä on aina ollut lämpötila 20 astetta. Ehkä vieraat välillä olleet takit päällä mutten välitä.

Pyykkiä olen aina pessyt max 2 koneellusta viikossa. Astianpesukone ihan täynnä ja pesu 2 kertaa viikossa.

Saunassa käyty kerran viikossa, nyt kiuas pois päältä kokonaan.

Näin olen elänyt 13 vuotta. Nyt kun luen kuinka sähköä pitäisi säästää ja ihmisten "ahdinkoa", kun täytyy säästää sähköä jne. Ihmiset ovat tottuneet todella yltäkylläiseen elämään ja heille tekee hyvää katsoa peiliin omaa elämäntapaansa.

Mutta itse en juurikaan pysty enää säästämään. Muut tehkööt nyt saman mitä itse olen 13 vuotta tehnyt.

Kommentit (101)

Vierailija
101/101 |
07.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä epäreilua että me suomalaiset maksetaan ihan eri hintaa sähköstä.  Naapuri saa kuulemma 5 sentillä ja minä maksan 43 senttiä.  Muutin elokuussa ja tein sähkösopimuksen uuteen kotiin sähköyhtiön kanssa jonka asiakkaana olen ollut 20 vuotta.  NO ei tullut mieleen että sähkön hinta pompsahtaa uuden sopimuksen myötä, muutin 500 metrin päähän.  Naapurit mainostaa että heillä on niin halpaa sähköä.  Kaikki tarvitsemme sähköä, jos siitä tulee pula, on oikein että sähkön hinnan korotuksilla saadaan kulutus laskemaan. Mutta korotus on tehtävä kaikille.  Olen seurannut Fingridiä joka päivä, miten voi kulutus olla aina sama jotain 10 000, oli sitten pyhä tai arki, tai pakkasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä