Miksi jotkut naiset pitää ex-miehen sukunimen?
Erosta jo vuosikausia ja silti ollaan eksän nimellä. Minusta kummallista.
Lesket asia erikseen.
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska veljeni vaimo on saman niminen siis etunimi.
Jos vaihtaisin takaisin vanhan sukunimen niin perheessä olisi 2 Eeva Salmista.
Miksi miesten pitää mennä naimisiin saman nimisen kanssa kuin oma siskon nimi on?
Vierailija kirjoitti:
No josko vaikka halusta olla saman niminen lasten kanssa.. ja mitäpä se kellekään ees kuuluu?!
Miksi niille lapsille on alunperinkään annettu se exän nimi? Kun antaa niille oman nimensä niin ovat samannimisiä niin avioliitossa kuin sen jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miesten pitää mennä naimisiin saman nimisen kanssa kuin oma siskon nimi on?
Ja sitten kun toinenkin veli ottaa Eeva nimisen vaimon niin perheessä olisi 3 Eeva Salmista.
Valtava red flag.
Kertoo siitä, että mies oli naisen se oikea, elämänsä rakkaus. Ei ole päässyt, tai ei edes yritä päästä yli miehestä.
Seuraavat miehet ovat tällaisille naisille pelkkiä pankkikortteja/kotiorjia/seksiobjekteja/statussymboleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun toinenkin veli ottaa Eeva nimisen vaimon niin perheessä olisi 3 Eeva Salmista.
Toisaalta olen miettinyt jos vaihtaisin oman etunimeni niin sitten sama sukunimi ei haittaisi.
Vihaa sukuaan ja häpeää sukuloisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta olen miettinyt jos vaihtaisin oman etunimeni niin sitten sama sukunimi ei haittaisi.
No, jos perheessä on 3 Eevaa niin kai sisko voi vaihtaa etunimensä.
Osalla voi olla 4 veljeä ja jos kaikki rakastuu Eeva nimiseen naiseen niin alkaa mennä hankalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jos perheessä on 3 Eevaa niin kai sisko voi vaihtaa etunimensä.
Osalla voi olla 4 veljeä ja jos kaikki rakastuu Eeva nimiseen naiseen niin alkaa mennä hankalaksi.
Jos veljet ottaisivat niiden Eevojen sukunimet tai ainakin Eevat pitäisivät omansa, niin mitään ongelmaa ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä esimerkki on Hanna Gullichsen o.s. Heikkinen. Gullichsen on naimisissa Joonas Laurilan kanssa. vielä parempi on Maria Jungner entinen Matthes, o.s. Elo. Marialla ja Mikaelilla ei ole edes yhteisiä lapsia...
Molemmilla naisilla kauniinpi tyttönimi eli Heikkinen ja Matthes.
Tiedän tasan yhden ja syy oli niinkin omituinen, että aika pian eron jälkeen tuli toiselle miehelle raskaaksi yhden yön jutusta jonka nimeä ei edes tiennyt joten tämä lapsi sai sitten väkisin myös sen exän nimen. Sitten siinä kului aikaa ja muuta että sai asiansa järjestykseen ja oli siinä kädet aika täynnä ja yks kaks se lapsi olikin jo aikuinen mies ja nimenvaihtaminen tuntui vain kertakaikkisen oudolta kun sille lapselle jäisi kuitenkin sen exän, joka ei ole hänen isänsä, nimi. Niinpä huvittavasti piti tämän exänsä nimen vaikka meni sitten kypsemmällä iällä vielä uudestaan naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka laiskoja te olette, jos ei jaksa vaihtaa sukunimeä? Ei lasten kanssa tarvitse olla saman niminen vai otatteko sitten heidän miehen nimen, jos on tyttöjä ja menevät naimisiin?
Minä haluan, että alaikäisillä lapsillani on vanhempien kanssa sama sukunimi. Tuskin menevät alaikäisenä naimisiin, se taitaa olla Suomessa aika harvinaista.
Onneksi jotkut arvostaa omaa sukuaan ja nimeään eikä ota miehen nimeä. Maailma edelleen patriarkkaallinen. Naiset alistuu. Jos haluais löytää vaikka jonkun vanhan kaverin niin se on eriniminen todennäköisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tasan yhden ja syy oli niinkin omituinen, että aika pian eron jälkeen tuli toiselle miehelle raskaaksi yhden yön jutusta jonka nimeä ei edes tiennyt joten tämä lapsi sai sitten väkisin myös sen exän nimen. Sitten siinä kului aikaa ja muuta että sai asiansa järjestykseen ja oli siinä kädet aika täynnä ja yks kaks se lapsi olikin jo aikuinen mies ja nimenvaihtaminen tuntui vain kertakaikkisen oudolta kun sille lapselle jäisi kuitenkin sen exän, joka ei ole hänen isänsä, nimi. Niinpä huvittavasti piti tämän exänsä nimen vaikka meni sitten kypsemmällä iällä vielä uudestaan naimisiin.
"Eron jälkeen"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka laiskoja te olette, jos ei jaksa vaihtaa sukunimeä? Ei lasten kanssa tarvitse olla saman niminen vai otatteko sitten heidän miehen nimen, jos on tyttöjä ja menevät naimisiin?
Minä haluan, että alaikäisillä lapsillani on vanhempien kanssa sama sukunimi. Tuskin menevät alaikäisenä naimisiin, se taitaa olla Suomessa aika harvinaista.
No kyllähän heillä on isänsä sukunimi. Hänkin on vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Valtava red flag.
Kertoo siitä, että mies oli naisen se oikea, elämänsä rakkaus. Ei ole päässyt, tai ei edes yritä päästä yli miehestä.
Seuraavat miehet ovat tällaisille naisille pelkkiä pankkikortteja/kotiorjia/seksiobjekteja/statussymboleja.
Ja höpö höpö. Kaikki minun tuntemani exän nimen pitäneet eronneet naiset on itse olleet jättäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtava red flag.
Ja höpö höpö. Kaikki minun tuntemani exän nimen pitäneet eronneet naiset on itse olleet jättäjiä.
Ja kaikki minun tuntemani exän nimen pitäneet eronneet naiset on tulleet dumpatuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Molempien vanhempien sukunimi. Vaikka vanhemmat eivät ole keskenään suhteessa, on molemmat vanhemmat vielä lasten kanssa samaa perhettä ja perheellä kuuluu minusta olla sama sukunimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Molempien vanhempien sukunimi. Vaikka vanhemmat eivät ole keskenään suhteessa, on molemmat vanhemmat vielä lasten kanssa samaa perhettä ja perheellä kuuluu minusta olla sama sukunimi.
Entäpä kun livahtaa toisen miehen kanssa lapsi? Saako hänkin exän nimen?
No äärimmäisen noloa pitää entisen miehen sukunimi, ihan kuin olisi vielä puoliksi naimisissa. Elina Lepomäkikin ymmärsi välittömästi ottaa oman nimensä takaisin erottuaan.
Se avioliiton kautta tullut nimi ei ole sinun vaan miehesi nimi ja se on sinulla vain avioliiton kautta. Oma nimesi on se mihin sukuun olet syntynyt ja minkä nimen olet syntyessäsi saanut.
Tekosyy on se, että se on muka vaivalloista ja muka maksaa. Eipä ollut naimisiinmenovaiheessa vaivalloista.
Vielä nolompaa on se loisiminen, että miehen nimi pidetään koska se on"hieno". Vaikka itse olet tavallinen möttösen maija.