Elääkö työttömänä hyvin vai ei?
Toiset niin kehuu miten työttömänä elää hyvin eikä ikinä menisi töihin.
Toiset taas valittaa ettei mihinkään riitä.
On tässä vähän sellainen uskoako vai ei tunne kun päivääkään en itse ole ollut työttömänä.
Kommentit (84)
Saan työmarkkinatuen ja asumistuen nyt. En ole nostanut tt tukea kun on säästöjä. Ruokaa saa ja hygienia tuotteet, ei muuta.
Itse tunnen työttömiä ja työllisiä ja yksikään tuntematon työtön ei kehu tilannettaan ja leveile jollain suurillla tuloilla koska niitä ei selvästikään ole.
Ja samalla pitää myös pitää mielessä, että ihminen haluaa usein mieluummin näyttäytyä ulos päin vertaistensa silmissä normaalina ja asioidensa herrana, ja itsensäkin pitää sopeutua tilanteeseen niin että näkee itsensä mieluummin vahvana toimijana kuin toisten heittopussina.
Koko asenne että ei kannata mennä töihin kun tuet on niin suuret lienee tällainen urbaani legenda jota oikeistolaiset mielipidevaikuttajat jakaa täällä somessa ja toisten on helppo toistella niitä jos ei koske itseä ja itsellä on niin hyvin asiat että on edes jotain töitä.
Iltapäivälehdet valjastetaan tähän samaan ja revitään meheviä otsikoita.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista tulee 2000 euroa kuukaudessa ja ei tarvitse tehdä mitään. Aikani olen käyttänyt lenkkeilyy, salilla käyntiin, basson soiton opetteliuun ja kalastukseen... Suosittelen muillekin pientä breikkiä elämässä.
Minä en suosittele. Joo, serkkuni soitetaan töihin, muutamassa viikossa, kun hän irtisanoutuu työstään. Valitettavasti suurimmalle osalle irtisanotuista ei soiteta, ja mitä pidemmäksi tauko töistä venyy, sen vaikeammaksi työllistyminen tauon jälkeen tulee.
Minä elän ok. Toivon, että meidät kelle se raha riittää vapautettaisiin perustulon alle ilman velvollisuuksia..500e kuussa riittää enkä tarvitse muita tukia. Ja ei ei sillä rikasta elämää elä, mutta minulle riittää.