Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokainen joka kadehtii tukia saavaa, tuu koittaa kuukaudeksi tätä elämää

Vierailija
03.12.2022 |

En toki väitä ettenkö elelisi verorahoilla, mutta lievitän sitä syyllisyyttä käymällä palkatta töissä. Kyllä, juuri sinun verorahoista kustannetaan sekin työpäivä. Yhdeksän ihanaa liukasta uuuuh euroa.
Kaikkein mieluiten kävisin omaa osaamistani vastaavissa töissä mutta sen sijaan saan rapiat 700e kuussa puhtaana käteen. Miinus vuokrat eli 200 käteen mutta kyllä sillä jo juhlii.

Jaa miksikö elän tällä juhlarahalla? Tule ottamaan selvää. Vaihdetaan osia elämässä, minä sinun duuniin ja sinä minun palkattomuuteen.

Kyllä vaihtuu mielikuvitus todellisuuteen,

Kommentit (148)

Vierailija
121/148 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

justhan jossakin kaksplus lehdessä(löytyy myös netistä) joku äitee valitti kun yhteiskunta/joku tukiyhdistys ei antanutkaan hänelle ja lapselleen 4h+ k  kämppää Munkkiniemestä..on tää rankkaa joo..Moni työssäkäyväkin asuisi mielellään tilavasti ja mukavalla alueella, kaikilla siihen ei ole varaa. Tuntuu että yhteiskunnan autettavilla on realiteteetit aika pahasti pielessä paljonko sielä veroseinästä rahaa irtoaa ja mikä on tarveharkinta.

Perheessä oli äiti, isä, vauva ja toinen lapsi tulossa. Asunto tosiaan luvattu vuodenvaihteesta, mutta pariskunnalle tuli jouluna ero, eikä asuntoa voitu enää myöntää pienentyneen perhekoon vuoksi - tätä kyllä ihmettelen, kun ARA-vuokra-asunnossa sallittu huonemäärä on +-1 asukkaiden lukumäärään nähden, ja luulisi syntymättömän lapsen tulevan huomioiduksi tuossa luvussa.

Nainen päätyi keskeyttämään raskauden ja hän pääsi asunnottomana lapsensa kanssa turvakotiin.

Vierailija
122/148 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kadehdi, mutta en silti haluaisi maksaa toisten elämää.

Minä maksan mielelläni kun mietin että muuten he ottavat väkisin varastamalla ja ryöstelemällä.

Missä asut? Tulen huomenna ilmoittamaan sun luokse että ellet kuukausittain maksa mulle 500€ niin poltan sun perheen elävältä ja sen jälkeen sut. Kun sulla ei ole ongelmaa sen kanssa ett väkivallan ja muun rikollisuuden uhalla sulta kiristetään rahaa. Kerropa siis osoite, mä ainakin haluan 500€. Summa saattaa jossain vaiheessa nousta, mutta ei se vissiin ongelma ole, kun sua kuitenkin saa ihan sun luvalla kiristää.

Mielenterveysongelmat on este työllistymiselle.

Joo varmaan näin jos mainitset asiasta työhaastattelussa.

Teikäläisten osalta voi kuitenkin todeta että saatte tukia jo liikaa. Selityksiä "miksi mitään ei voi tehdä" piisaa, aina mt-ongelmista selkäkipuihin.

Nuo jutut on nähty  :)

Sinulla on omituiset rillit nenälläsi. Se, että tämänaiheiseen keskusteluun ilmestyy kymmenen tai vaikka sata ihmistä, joist yhdellä ei ole jalkoja, toisella on selkävamma ja kolmannella epilepsia ja niin edespäin, ei tarkoita sitä, että kaikilla ketjun kirjoittajilla tai Suomen työttömillä olisi samat vaivat. Työelämässä on valtavasti ihmisiä, joilla on jokin vamma tai sairaus, mutta on eri juttu sairastua tai vammautua töissä ollessaan: työnantaja ei oikein voi irtisanoa sen vuoksi, mutta työnantaja totisesti voi olla palkkaamatta uutta työntekijää sen vuoksi.

Jos muuten minä kerron sinulle, että minulla on esimerkiksi siivous- ja hoitotyön täysin estävä selkävika, miksi minä sinun mielestäsi valehtelen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/148 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan mielelläni kun mietin että muuten he ottavat väkisin varastamalla ja ryöstelemällä.

Missä asut? Tulen huomenna ilmoittamaan sun luokse että ellet kuukausittain maksa mulle 500€ niin poltan sun perheen elävältä ja sen jälkeen sut. Kun sulla ei ole ongelmaa sen kanssa ett väkivallan ja muun rikollisuuden uhalla sulta kiristetään rahaa. Kerropa siis osoite, mä ainakin haluan 500€. Summa saattaa jossain vaiheessa nousta, mutta ei se vissiin ongelma ole, kun sua kuitenkin saa ihan sun luvalla kiristää.

Teikäläisten osalta voi kuitenkin todeta että saatte tukia jo liikaa. Selityksiä "miksi mitään ei voi tehdä" piisaa, aina mt-ongelmista selkäkipuihin.

Sinulla on omituiset rillit nenälläsi. Se, että tämänaiheiseen keskusteluun ilmestyy kymmenen tai vaikka sata ihmistä, joist yhdellä ei ole jalkoja, toisella on selkävamma ja kolmannella epilepsia ja niin edespäin, ei tarkoita sitä, että kaikilla ketjun kirjoittajilla tai Suomen työttömillä olisi samat vaivat. Työelämässä on valtavasti ihmisiä, joilla on jokin vamma tai sairaus, mutta on eri juttu sairastua tai vammautua töissä ollessaan: työnantaja ei oikein voi irtisanoa sen vuoksi, mutta työnantaja totisesti voi olla palkkaamatta uutta työntekijää sen vuoksi.

Jos muuten minä kerron sinulle, että minulla on esimerkiksi siivous- ja hoitotyön täysin estävä selkävika, miksi minä sinun mielestäsi valehtelen?

Juuri näin! On myös aivan eri asia vammautua vakipaikalta kuin määräaikaisellta. Mullakin jätettiin näppärästi uusi määräaikainen sitten uusimatta kun vammauduin. Kätevästi työnantaja pesee kätensä siinä tilanteessa ja uutta työpaikkaa ei vammautuneena saa kun tarjolla on terveitä työntekijöitä.

Vierailija
124/148 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut sanottiin irti vakipaikasta kun sairastuin. On todella vaikea saada uutta työpaikkaa.

Vierailija
125/148 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aloja, joissa on ihan oikeasti pulaa tekijöistä. Eikä saada välttämättä opiskelijoitakaan tarpeeksi. Eivät ne välttämättä ole niitä hohdokkaimpia siistejä sisätöitä, mutta arvokasta työtä yhtä kaikki.

Suosittelen oikeasti, jos työllistyminen sillä kivalta kuulostavalla korkeakoulututkinnolla on epätodennäköistä, hakeutumaan ihan opiskelemaan ammattiin. Aikuiskoulutuksessa sujuu fiksulta tyypiltä hyvinkin näppärästi ja vuodessa olet jo uudella alalla aloittelemassa.

Millä aloilla? Siis vakituista kokopäivätyötä?

Miten tyhmä olet kun joudut kysymään? Kaikki sotealan työt, lastentarhan työt, koulukuraattori ei nuo kaikki nyt voi olla liian haastavia. Valitset sieltä nyt jonkun.

En pysty tekemään fyysisesti kuormittavia töitä. Ja koulukuraattoriksi ei opiskella vuodessa.

No sähköasentajan työ ei ole erityisen kuormittavaa fyysisesti. Ja varmasti työllistyy.

Kyllä on kuormittavaa fyysisesti, ja fyysisesti puutteellista ihmistä ei palkata yhtään niin mielellään kuin hyväkuntoista. Eri

Vierailija
126/148 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan, että haet perintäfirmaan töihin.

Saat minimipalkalla kuunnella puhelimessa räyhäämistä siitä, että he eivät ole ajoissa maksaneet laskujaan.

Tervetuloa! :)

Vierailija
127/148 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On aloja, joissa on ihan oikeasti pulaa tekijöistä. Eikä saada välttämättä opiskelijoitakaan tarpeeksi. Eivät ne välttämättä ole niitä hohdokkaimpia siistejä sisätöitä, mutta arvokasta työtä yhtä kaikki.

Suosittelen oikeasti, jos työllistyminen sillä kivalta kuulostavalla korkeakoulututkinnolla on epätodennäköistä, hakeutumaan ihan opiskelemaan ammattiin. Aikuiskoulutuksessa sujuu fiksulta tyypiltä hyvinkin näppärästi ja vuodessa olet jo uudella alalla aloittelemassa.

Opiskelin farmaseutiksi ja pääsin töihin jo ennen valmistumista. Samoin tunnen useita farmaseutteja ja opiskelijoita jotka saivat työpaikan helposti. Työllisyysaste on alalla todella hyvä. On kokoaikatyötä ja myös opintoihin kuuluvat harjoittelut ovat palkallisia. Työtä voi tehdä vaikka pyörätuolissa eli kaikki selkävikaiset pummit laittamaan hakemusta nyt.

Vierailija
128/148 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin farmaseutiksi ja pääsin töihin jo ennen valmistumista. Samoin tunnen useita farmaseutteja ja opiskelijoita jotka saivat työpaikan helposti. Työllisyysaste on alalla todella hyvä. On kokoaikatyötä ja myös opintoihin kuuluvat harjoittelut ovat palkallisia. Työtä voi tehdä vaikka pyörätuolissa eli kaikki selkävikaiset pummit laittamaan hakemusta nyt.

Ja farmaseutiksi pääsee näemmä myös, vaikka sekä älyssä että käytöstavoissa on puutteita.

Vierailija
129/148 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tyhmä olet kun joudut kysymään? Kaikki sotealan työt, lastentarhan työt, koulukuraattori ei nuo kaikki nyt voi olla liian haastavia. Valitset sieltä nyt jonkun.

En pysty tekemään fyysisesti kuormittavia töitä. Ja koulukuraattoriksi ei opiskella vuodessa.

Jos koulukuraattorin työ kiinnostaisi, voi aloittaa kasvatus- ja ohjausalan perustutkinnolla. Ei työllistyminen nykyään ole samalla tavalla sitä, että suoritat korkeakoulututkinnon ja siirryt suoraan alan työhön. Moni menee alemman tason tutkinnon kautta, ja pääsee nopeasti kiinni työelämään ja säännöllisiin tuloihin. Opiskelu kaikenkaikkiaan on monimuotoistunut. Ammattikouluistakin pääsee väyläopinnoilla monille amk-linjoilla suoraan.

Niin joo, avoimeen ammattikorkeaan voi hakea opiskelemaan sosionomiksi polkuopinnoilla. Katselin että ~15% hakijoista pääsee näihin väyläopintoihin. Jos siis tosiaan kuvittelet että niihin vain "mennään" .

Noita väyläopintoja on suoraan ammattikoulusta, ja niistä on varsin helppoa päästä sisään, jos kohtuullisesti on siellä amiksessa suoriutunut. Vai onko liian nöyryyttävää mennä ammattikouluun?

Vierailija
130/148 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sähköasentajan työ ei ole erityisen kuormittavaa fyysisesti. Ja varmasti työllistyy.

Kyllä on kuormittavaa fyysisesti, ja fyysisesti puutteellista ihmistä ei palkata yhtään niin mielellään kuin hyväkuntoista. Eri

Kuormittavuus on suhteellista. On eri asia tarvitseeko jatkuvasti nostella painavia asioita, kantaa niitä hankalissa paikoissa jne vai että pitää kyetä olemaan seisoma-asennossa jonkinlainen aika yhteen putkeen ja vääntää ruuvia. Näin hieman kärjistäen. Jos on täysin liikuntakyvytön, ei varmasti paikka ole työelämässä ollenkaan.

Vierailija
131/148 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos. Olen opiskellut, opiskellut lisää ja kartuttanut työkokemusta jotta en joudu tuohon tilanteeseen. Jos en löydä töitä niin perustan yrityksen..työttömäksi en jää ja tuilla en elä. Piste.

Vierailija
132/148 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten se köyhä pystyisi töihin? Ei mitenkään. Kun ensin pitäisi jaksaa opiskella paljon pienemmällä rahalla kuin ttt sen 6 vuotta. Ei köyhä viitsi.

Mutta vaihdetaan vaan, köyhä maksakoon mun verot ja minä elän tuilla, kyllä se onnistuisi.

Vierailija
133/148 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miten se köyhä pystyisi töihin? Ei mitenkään. Kun ensin pitäisi jaksaa opiskella paljon pienemmällä rahalla kuin ttt sen 6 vuotta. Ei köyhä viitsi.

Mutta vaihdetaan vaan, köyhä maksakoon mun verot ja minä elän tuilla, kyllä se onnistuisi.

Minä olen aikoinani opiskellut opintolainalla 5 vuotta, sittemmin ensin töiden ohella ja työmarkkinatuella. Nyt TE-toimisto sanoo, että enää en saa opiskella. Töihin en pääse enkä opintolainaakaan saa. Mitä neuvot, oi Oraakkeli?

Minäpä tulen aamulla hakemaan sinulta työpaikkasi avaimet ja otan sinun duunisi. Kaikki voittavat, vai mitä?

Vierailija
134/148 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työtä joista se netto on sama kuin ei tekisi töitä lainkaan. Ainoa ero on se että rikot itsesi tai joudut huonosta palkasta ottamaan järkyttävän lainan autoa varten ja lopulta teet enemmän taloudellista tappiota kuin työttömänä.

Vierailija
135/148 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkö, logistiikka, tietyt talotekniikan alat, hoiva, siivous, ravintolat nyt esimerkiksi. Perustutkintoa vaan jollekin näistä, niin työllistyy jo opiskeluaikana. Siitä voi sitten perustutkinnon jälkeen vaikkapa talotekniikassa suorittaa pätevyydet lämpöpumppujen asennukseen tai sähköpuolelle. Myös vaikkapa koulunkäynnin avustajan tutkinnolla saa varmasti töitä, siitä voi jatkaa opintoja esim sosiaalipuolelle amkiin, jos se puoli kiinnostaa.

Moni noista aloista on halpatyövoimalla pyöriviä kuten mm. logistiikka ja siivous.

Ilmalämpöpumppuja pääsee asentamaan kun käy sähkö puolen toisen asteen ammatillisen koulutuksen 3vuotta ja kurssin ilmalämpöpumppujen asennusta varten.

Vierailija
136/148 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän takia en tee lapsia suomessa kun tarhatädit ovat alalla kun heidän piti vaan valita joku työ. Ei mitään edellytyksiä kyseiseen alaan.

Vierailija
137/148 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se koulutus, koulutus. Voisin palkata ap:n omaan yritykseeni, mutta edellytyksenä olisi oikeustieteellisen tutkinto. Tuskin löytyy. Olisi jo töissä, jos koulutus olisi oikis. Tuota tutkintoa vaadin, sillä minulla on asianajotoimisto enkä tarvitse sihteeriä, vaan henkilöä, joka voisi hoitaa myös asianajollisia tehtäviä. Senkin hyväksyisin, että ei olisi vielä lupaa esiintyä oikeudessa (voin juosta siellä itse), mutta ilman oikista ei toimistossani ole oikein mitään tehtävää.... Tosin vaatisin, että lupa on hankittava.

Odotteletko sen aikaa, että kipaisen käymässä oikiksen?

t. FM

En lupaa, että odotan, mutta kun olet käynyt ja tutkinto kourassa, niin voi hakea. Asianajotoimisto Helsingissä jo vuodesta 2006 lähtien.

Tarkoitin sitä, että koulutus on edellytys moneen työhön. Jos sitä ei ole, tietenkin se karsii elämässä vaihtoehtoja. Sinullakin FM tutkinto ja valitettavasti sillä alalla erittäin paljon työttömyyttä. Oikiksen käyneistä harvempi on työttömänä. En tarkoita olla jotenkin ylemmyydentuntoinen, mutta tämä vaan on tosiasia. Siksi sen itse aikoinani kävinkin. 

asianajaja

Eli jokaisesta työttömästä on juristiksi?

Vierailija
138/148 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka automaatioinsinööri. Siitä vain opettelemaan PLC-koodausta.

Vuodessako? Ei onnistu, vaikka olen maisteriksi asti päässyt eli osaan opiskella.

Menet ammattikouluun aikuispuolelle (nykyään ei puhuta aikuispuolesta, mutta osa oppilaitoksista käytännössä ottaa vain aikuisia) suorittamaan sen perustutkinnon niin olet vuodessa jo tekemässä alan töitä. Opintoja voi jatkaa sitten ammattikorkeaan tai yliopistoon myöhemmin, jos vaativampi työ kiinnostaa.

Joo työssäoppimaan pääsee nopeasti.

Vierailija
139/148 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D:D 

Mitä nyt johtorullien nostoa, sähkökaappien kantoa pitkiä jaksoja tikkailla missä pitää pään yläpuolella pitää käsiä...

Vierailija
140/148 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään vuodessa lakimiehen papereita saanut. Miksi kaikki pitää saada heti mulle nyt? Jäi vanhemmilta kasvatus selvästi väliin. Ällöttävää elättää sunlaisia vinkujia. Itsekkäitä, aina käsi muiden taskussa, kuvittelet selvästi olevasi oikeutettu vain lorvimaan.

Mikäs tekosyy sulla on ettet pysty mitään sotealan töitä tekemään? Ymmärrät varmaan että esim. psykologi, lääkäri, psykoterapeutti ym. ei ole fyysisesti kuormittavia. Miksi ei joku noista kelpaa prinsessalle?

Et sinä mikään juristi ole kun et osaa lukea viestejä mihin vastaan.
"On aloja, joissa on ihan oikeasti pulaa tekijöistä. Eikä saada välttämättä opiskelijoitakaan tarpeeksi. Eivät ne välttämättä ole niitä hohdokkaimpia siistejä sisätöitä, mutta arvokasta työtä yhtä kaikki.

Suosittelen oikeasti, jos työllistyminen sillä kivalta kuulostavalla korkeakoulututkinnolla on epätodennäköistä, hakeutumaan ihan opiskelemaan ammattiin. Aikuiskoulutuksessa sujuu fiksulta tyypiltä hyvinkin näppärästi ja vuodessa olet jo uudella alalla aloittelemassa."

-nimimerkillä aito juristi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi