Jokainen joka kadehtii tukia saavaa, tuu koittaa kuukaudeksi tätä elämää
En toki väitä ettenkö elelisi verorahoilla, mutta lievitän sitä syyllisyyttä käymällä palkatta töissä. Kyllä, juuri sinun verorahoista kustannetaan sekin työpäivä. Yhdeksän ihanaa liukasta uuuuh euroa.
Kaikkein mieluiten kävisin omaa osaamistani vastaavissa töissä mutta sen sijaan saan rapiat 700e kuussa puhtaana käteen. Miinus vuokrat eli 200 käteen mutta kyllä sillä jo juhlii.
Jaa miksikö elän tällä juhlarahalla? Tule ottamaan selvää. Vaihdetaan osia elämässä, minä sinun duuniin ja sinä minun palkattomuuteen.
Kyllä vaihtuu mielikuvitus todellisuuteen,
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se koulutus, koulutus. Voisin palkata ap:n omaan yritykseeni, mutta edellytyksenä olisi oikeustieteellisen tutkinto. Tuskin löytyy. Olisi jo töissä, jos koulutus olisi oikis. Tuota tutkintoa vaadin, sillä minulla on asianajotoimisto enkä tarvitse sihteeriä, vaan henkilöä, joka voisi hoitaa myös asianajollisia tehtäviä. Senkin hyväksyisin, että ei olisi vielä lupaa esiintyä oikeudessa (voin juosta siellä itse), mutta ilman oikista ei toimistossani ole oikein mitään tehtävää.... Tosin vaatisin, että lupa on hankittava.
Odotteletko sen aikaa, että kipaisen käymässä oikiksen?
t. FM
En lupaa, että odotan, mutta kun olet käynyt ja tutkinto kourassa, niin voi hakea. Asianajotoimisto Helsingissä jo vuodesta 2006 lähtien.
Tarkoitin sitä, että koulutus on edellytys moneen työhön. Jos sitä ei ole, tietenkin se karsii elämässä vaihtoehtoja. Sinullakin FM tutkinto ja valitettavasti sillä alalla erittäin paljon työttömyyttä. Oikiksen käyneistä harvempi on työttömänä. En tarkoita olla jotenkin ylemmyydentuntoinen, mutta tämä vaan on tosiasia. Siksi sen itse aikoinani kävinkin.
asianajaja
Mikä tämä "FM-ala" mielestäsi on? Nyt epäilen, ettet sinä ole oikista nähnytkään.
t. FM
Saat epäillä. Muutama ystäväni on FM ja he kaikki ovat kielenkääntäjiä. Muutama englannin ja pari saksan. Toki ymmärrän, että FM sisältää muitakin kun kielenkääntäjiä.
Itse olen Turun Calonialta valmistunut vuonna -97 ja kuten sanoin, oma toimisto Helsingissä vuodesta 2006 lähtien. Tuohon väliin mahtuu auskultointi, syyttäjänä toimiminen Rovaniemellä, Kotkan oikeusaputoimisto, yksityisillä työskentely + työharjoittelu Pietarissa (puhun venäjää, jota myös opiskelin Turussa).
Saat epäillä oikistani, mutta mitä siitä. Niinhän täällä aina epäillään jokaista ja kaikkea.
Miksi käytit ilmausta "sillä alalla", jos kerran tiedät, että ei ole olemassa "sitä yhtä" alaa? En odottanut lakimieheltä noin suppeaa katsantoa.
Olen asianajaja, en pelkkä lakimies. Olen käynyt siis myös asianajajatutkinnon kirjallisen ja suullisen kokeen ja hyväksytty liittoon. Asianajajatutkinto on erillinen koe ja niiden läpäisemisen jälkeen liitto harkitsee, voidaanko sinut hyväksyä liittoon, esim. Heikki Lampela erotettiin liitosta eikä hyväksytty uudestaan, kun haki.
Odotin sinulta parempaa tietämystä asianajajan tittelistä. Se on suojattu arvonimi, jonka väärinkäytöstä saa rangaistuksen.
En tietenkään tiedä filosofian maisterin tutkinnosta paljon mitään. Ei minun tarvitse. En ole sitä käynyt. Kävin vain oikiksen ja siitä tiedänkin sitten kaiken.
asianajaja
OK, kohtelin sinun tutkintoasi yhtä lepsusti kuin sinä minun. Olisin toki voinut menetellä toisinkin, mutta se ei tällä palstalla yleensä tuo muuta kuin ajanmenoa. Olen ollut vanhan Lakimiesliiton palkkalistoilla vuosia ja ravannut koulutushommissa oikeusministeriössä pitkälti toistakymmentä vuotta, joten pysyn kyllä termeissä, jos tarve vaatii. ;)
Sovinto?
Itse olen myös Lakimiesliiton jäsen (taisi muuttaa nimeä Juristiliitoksi juuri), mutta olen siellä vaan joku epämääräinen entinen jäsen... Tai joku se oli. Koska kun kuulun Asianajajaliittoon, niin en voi olla "virallinen" Lakimiesliiton jäsen. Mutta kyllä jäsen sielläkin, sillä maksut maksan molempiin liittoihin ja lehdet tulevat molemmista.
Hyvä, että tiedät sitten termit. Asianajajatentti oli paha, mutta syyttäjätutkinto on ollut kaikkein pahin, jossa olen ollut. Olin silloin raakile eikä niin paljon tietotaitokokemusta. Asianajajajatutkinto oli jo monen vuoden työkokemuksen jälkeen....
Saanko kysyä, mitä koulutushommia OM:ssä?
asianajaja
Juu, sovinto. Turha tässä on riidellä, ainakaan turhan päiten.
Olen jo paljastanut itsestäni niin paljon, että nyt on pidettävä suu supussa. Jotain vielä kuitenkin.
Olen kiertänyt 90-luvun puolivälistä lähtien muun muassa ministeriöitä (sisä-, ulko- ja oikeus-), valtionlaitoksia ja ammattijärjestöjä. Tunnen pari muutakin sarkaa aika perusteellisesti. Urani on kovin epätyypillinen, viimeisin reilu kolmannes yksinyrittäjänä, joten työllistyminen on ällistyttävän vaikeaa. Ne, jotka minua palkkasivat työpaikoilleen, siirtyivät eläkkeelle, eikä sieltä suosittelijan ääni enää kanna. Harmittaa pirusti heittää hukkaan pitkä ja kunnollinen ura, mutta näin se vain on käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden työttömän. Hanen taustoistaan sen verran, että on sanonut suoraan ettei aio menettää terveyttää raatamalla. Siinäpä syy työttömyyteen. Ei ole viiteen vuoteen mitään työtä hakenut.
Suomessa on työnhaku velvollisuus .ei kannata vääntää.mutta yritystukeja voisi verottaa ja laittaa vastikkeellisiksi.samoiten veroparatiisit tutkittava ja verotettava ankarasti.samoiten työkokeiluille ym laskettava verollinen arvo ja verotettava.
Työttömyys korvaus tehtävä vastikkeelliseksi. Esim. 1 motti halkoja tehtävä päivässä jos elää sossutuilla.
Entä jos sairaus on vienyt jalat ,niin miten sinne metsään pääsee ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se koulutus, koulutus. Voisin palkata ap:n omaan yritykseeni, mutta edellytyksenä olisi oikeustieteellisen tutkinto. Tuskin löytyy. Olisi jo töissä, jos koulutus olisi oikis. Tuota tutkintoa vaadin, sillä minulla on asianajotoimisto enkä tarvitse sihteeriä, vaan henkilöä, joka voisi hoitaa myös asianajollisia tehtäviä. Senkin hyväksyisin, että ei olisi vielä lupaa esiintyä oikeudessa (voin juosta siellä itse), mutta ilman oikista ei toimistossani ole oikein mitään tehtävää.... Tosin vaatisin, että lupa on hankittava.
Odotteletko sen aikaa, että kipaisen käymässä oikiksen?
t. FM
En lupaa, että odotan, mutta kun olet käynyt ja tutkinto kourassa, niin voi hakea. Asianajotoimisto Helsingissä jo vuodesta 2006 lähtien.
Tarkoitin sitä, että koulutus on edellytys moneen työhön. Jos sitä ei ole, tietenkin se karsii elämässä vaihtoehtoja. Sinullakin FM tutkinto ja valitettavasti sillä alalla erittäin paljon työttömyyttä. Oikiksen käyneistä harvempi on työttömänä. En tarkoita olla jotenkin ylemmyydentuntoinen, mutta tämä vaan on tosiasia. Siksi sen itse aikoinani kävinkin.
asianajaja
Mikä tämä "FM-ala" mielestäsi on? Nyt epäilen, ettet sinä ole oikista nähnytkään.
t. FM
Saat epäillä. Muutama ystäväni on FM ja he kaikki ovat kielenkääntäjiä. Muutama englannin ja pari saksan. Toki ymmärrän, että FM sisältää muitakin kun kielenkääntäjiä.
Itse olen Turun Calonialta valmistunut vuonna -97 ja kuten sanoin, oma toimisto Helsingissä vuodesta 2006 lähtien. Tuohon väliin mahtuu auskultointi, syyttäjänä toimiminen Rovaniemellä, Kotkan oikeusaputoimisto, yksityisillä työskentely + työharjoittelu Pietarissa (puhun venäjää, jota myös opiskelin Turussa).
Saat epäillä oikistani, mutta mitä siitä. Niinhän täällä aina epäillään jokaista ja kaikkea.
Miksi käytit ilmausta "sillä alalla", jos kerran tiedät, että ei ole olemassa "sitä yhtä" alaa? En odottanut lakimieheltä noin suppeaa katsantoa.
Olen asianajaja, en pelkkä lakimies. Olen käynyt siis myös asianajajatutkinnon kirjallisen ja suullisen kokeen ja hyväksytty liittoon. Asianajajatutkinto on erillinen koe ja niiden läpäisemisen jälkeen liitto harkitsee, voidaanko sinut hyväksyä liittoon, esim. Heikki Lampela erotettiin liitosta eikä hyväksytty uudestaan, kun haki.
Odotin sinulta parempaa tietämystä asianajajan tittelistä. Se on suojattu arvonimi, jonka väärinkäytöstä saa rangaistuksen.
En tietenkään tiedä filosofian maisterin tutkinnosta paljon mitään. Ei minun tarvitse. En ole sitä käynyt. Kävin vain oikiksen ja siitä tiedänkin sitten kaiken.
asianajaja
Mihin erikoistunut ,mille asia alueille perehdyit ensisijaisesti ? Kiinnostaa tietää uteliaisuuttani
Erikoistuin aikoinani rikoksiin. Siksi toimin myös syyttäjänä. Rikosten osalta hoidan erittäin paljon lapsiin kohdistuneita rikoksia. Tämä tehtävä on tullut jotenkin vuosien varrella poliisin kautta. Myös kaikki muut rikokset tietenkin hoituu.
Rikosten lisäksi erityinen osaamisalueeni on lapsiasiat (huoltajuus-, tapaamiset, elatusapu) ja perintöasiat (kaikki mikä liittyy kuolemaan).
Oleskelulupa-asioita hoidan jonkun verran. Varsinkin nyt ollut paljon yhteydenottoja venäläisisiltä (puhun venäjää). En ole montaa ottanut, sillä perusteita ei ole mielestäni ollut. Ihan pari noin 20:stä yhteydenotosta.
Yritysten asioita en hoida käytännössä yhtään. Eli voi sanoa, että kaikki ongelmat, mitä yksittäinen henkilö kohtaa elämässään hoituu, poislukien yksityisyrittäjät ellei kyse ole vuokrasopimuksesta tai velkomuksesta (kunhan ei ole ns. yritysjuridiikkaan kuuluva).
asianajaja
Vierailija kirjoitti:
up
Turha tällaista jankkausketjua on nostella
Just juttelin nuoruuden aikaisen tuttavan kanssa ja hän on nyt lähemmäs 60v, eikä ole päivääkään ollut ns oikeissa töissä.
On laiska ja yksinkertainen ollut aina.
Useampi lapsi on ja lapset ihme kyllä ovat ahkeria olleet aikuistuttuaan. Hyvä niin!
On järkyttävän ylipainoinen ja nyt on pitemmän aikaa ollut polvikipujen takia ettei pysty ottamaan työtä, mutta koulutetaan aina uuteen ammattiin....
Mietin vain, että kuinka paljon tämä on maksanut yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden työttömän. Hanen taustoistaan sen verran, että on sanonut suoraan ettei aio menettää terveyttää raatamalla. Siinäpä syy työttömyyteen. Ei ole viiteen vuoteen mitään työtä hakenut.
Suomessa on työnhaku velvollisuus .ei kannata vääntää.mutta yritystukeja voisi verottaa ja laittaa vastikkeellisiksi.samoiten veroparatiisit tutkittava ja verotettava ankarasti.samoiten työkokeiluille ym laskettava verollinen arvo ja verotettava.
Työttömyys korvaus tehtävä vastikkeelliseksi. Esim. 1 motti halkoja tehtävä päivässä jos elää sossutuilla.
Kyllä. Myös opiskelijoiden tuet ovat vastikkeellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kadehdi, mutta en silti haluaisi maksaa toisten elämää.
Minä maksan mielelläni kun mietin että muuten he ottavat väkisin varastamalla ja ryöstelemällä.
Pari vuotta sitten perustoimeentulotukipäätöksiin tuli maininta jos olet vankilassa, ilmoita siitä Kelalle, koska vankilassaolosi vaikuttaa tukien määrään. Varmaan siihen jokin syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aloja, joissa on ihan oikeasti pulaa tekijöistä. Eikä saada välttämättä opiskelijoitakaan tarpeeksi. Eivät ne välttämättä ole niitä hohdokkaimpia siistejä sisätöitä, mutta arvokasta työtä yhtä kaikki.
Suosittelen oikeasti, jos työllistyminen sillä kivalta kuulostavalla korkeakoulututkinnolla on epätodennäköistä, hakeutumaan ihan opiskelemaan ammattiin. Aikuiskoulutuksessa sujuu fiksulta tyypiltä hyvinkin näppärästi ja vuodessa olet jo uudella alalla aloittelemassa.
Millä aloilla? Siis vakituista kokopäivätyötä?
Vaikka automaatioinsinööri. Siitä vain opettelemaan PLC-koodausta.
Vuodessako? Ei onnistu, vaikka olen maisteriksi asti päässyt eli osaan opiskella.
Onnistuu toki, suurimman osaa saat hyväksiluettua, jolloin jää vain ammattiaineet.
Keksit vain tekosyitä miksi et aloita tänään. Työttömänä maisterina on mukavampi ulísta.
Saranen tarjoaa 12vk koulutuksia suoraan työnantajalle, oppisopimuksen kaltaisesti loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin ei olla työttömänä vaan työkyvyttömyyseläkkeellä.
Hei!
Olen ollut aikuisiällä työttömänä kahdeksan vuotta ja töissä 16 vuotta. Elämäni helpointa aikaa on ollut työttömänä vietetty aika, niin mielenterveyden kuin talouteni kannalta.
Työttömänä vain istuskelin järven rannalla ja nautin loikoilusta eikä rahaa kulunut juuri mihinkään. Luonnollisesti maksoin asumisestakin naurettavan vähän asumistuen ansiosta.
Työelämässä raadan itseni sairaaksi vain maksaakseni asumiseni kokonaan itse ja valtavan määrän auton kuluja, että voin käydä töissä. Teen tämän siksi, etteivät lapseni saisi elämäntapatyöttömän mallia minulta (sen mallin antaa ex-vaimoni). Ero ei ollut oma valintani, mutta työssä käynti on. Ilman lapsia en tekisi päivääkään töitä. Kävisin vain pakolliset pupukurssit ja työpajat, joissa riittää kun on vain paikalla. Niissä ei sentään sairastu raatamisesta. Toki nekin voi tehdä toisin eli raatamalla, jos on tyhmä.
Elämä on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kadehdi, mutta en silti haluaisi maksaa toisten elämää.
Minä maksan mielelläni kun mietin että muuten he ottavat väkisin varastamalla ja ryöstelemällä.
Missä asut? Tulen huomenna ilmoittamaan sun luokse että ellet kuukausittain maksa mulle 500€ niin poltan sun perheen elävältä ja sen jälkeen sut. Kun sulla ei ole ongelmaa sen kanssa ett väkivallan ja muun rikollisuuden uhalla sulta kiristetään rahaa. Kerropa siis osoite, mä ainakin haluan 500€. Summa saattaa jossain vaiheessa nousta, mutta ei se vissiin ongelma ole, kun sua kuitenkin saa ihan sun luvalla kiristää.
Mielenterveysongelmat on este työllistymiselle.
Joo varmaan näin jos mainitset asiasta työhaastattelussa.
Teikäläisten osalta voi kuitenkin todeta että saatte tukia jo liikaa. Selityksiä "miksi mitään ei voi tehdä" piisaa, aina mt-ongelmista selkäkipuihin.
Nuo jutut on nähty :)
Vierailija kirjoitti:
Hei!
Olen ollut aikuisiällä työttömänä kahdeksan vuotta ja töissä 16 vuotta. Elämäni helpointa aikaa on ollut työttömänä vietetty aika, niin mielenterveyden kuin talouteni kannalta.
Työttömänä vain istuskelin järven rannalla ja nautin loikoilusta eikä rahaa kulunut juuri mihinkään. Luonnollisesti maksoin asumisestakin naurettavan vähän asumistuen ansiosta.
Työelämässä raadan itseni sairaaksi vain maksaakseni asumiseni kokonaan itse ja valtavan määrän auton kuluja, että voin käydä töissä. Teen tämän siksi, etteivät lapseni saisi elämäntapatyöttömän mallia minulta (sen mallin antaa ex-vaimoni). Ero ei ollut oma valintani, mutta työssä käynti on. Ilman lapsia en tekisi päivääkään töitä. Kävisin vain pakolliset pupukurssit ja työpajat, joissa riittää kun on vain paikalla. Niissä ei sentään sairastu raatamisesta. Toki nekin voi tehdä toisin eli raatamalla, jos on tyhmä.
Elämä on valintoja.
Elämä tosiaan on valintoja.
Olet esimerkki siitä miksi sosiaalituet pitäisi tässä maassa lopettaa.
Asumistuen tilalle kommuuniasuntola kainuusta tai muusta muuttatappiopaikkakunnasta. Siellä saatte ruokaa, majoituksen ja virikkeitä.
Pois pääsette jos saatte työpaikan, joka on edellytys asunnolle uuden lain mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei!
Elämä on valintoja.
Elämä tosiaan on valintoja.
Olet esimerkki siitä miksi sosiaalituet pitäisi tässä maassa lopettaa.
Asumistuen tilalle kommuuniasuntola kainuusta tai muusta muuttatappiopaikkakunnasta. Siellä saatte ruokaa, majoituksen ja virikkeitä.
Pois pääsette jos saatte työpaikan, joka on edellytys asunnolle uuden lain mukaan.
Hän ei saa tukia. On tehnyt valinnan olla töissä. Mielestäni hän ei siis ole hyvä esimerkki syyksi lopettaa sosiaalituet. Ne toisen valinnan tehneet ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aloja, joissa on ihan oikeasti pulaa tekijöistä. Eikä saada välttämättä opiskelijoitakaan tarpeeksi. Eivät ne välttämättä ole niitä hohdokkaimpia siistejä sisätöitä, mutta arvokasta työtä yhtä kaikki.
Suosittelen oikeasti, jos työllistyminen sillä kivalta kuulostavalla korkeakoulututkinnolla on epätodennäköistä, hakeutumaan ihan opiskelemaan ammattiin. Aikuiskoulutuksessa sujuu fiksulta tyypiltä hyvinkin näppärästi ja vuodessa olet jo uudella alalla aloittelemassa.
Miten tyhmä olet kun joudut kysymään? Kaikki sotealan työt, lastentarhan työt, koulukuraattori ei nuo kaikki nyt voi olla liian haastavia. Valitset sieltä nyt jonkun.
En pysty tekemään fyysisesti kuormittavia töitä. Ja koulukuraattoriksi ei opiskella vuodessa.
Jos koulukuraattorin työ kiinnostaisi, voi aloittaa kasvatus- ja ohjausalan perustutkinnolla. Ei työllistyminen nykyään ole samalla tavalla sitä, että suoritat korkeakoulututkinnon ja siirryt suoraan alan työhön. Moni menee alemman tason tutkinnon kautta, ja pääsee nopeasti kiinni työelämään ja säännöllisiin tuloihin. Opiskelu kaikenkaikkiaan on monimuotoistunut. Ammattikouluistakin pääsee väyläopinnoilla monille amk-linjoilla suoraan.
Niin joo, avoimeen ammattikorkeaan voi hakea opiskelemaan sosionomiksi polkuopinnoilla. Katselin että ~15% hakijoista pääsee näihin väyläopintoihin. Jos siis tosiaan kuvittelet että niihin vain "mennään" .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tyhmä olet kun joudut kysymään? Kaikki sotealan työt, lastentarhan työt, koulukuraattori ei nuo kaikki nyt voi olla liian haastavia. Valitset sieltä nyt jonkun.
En pysty tekemään fyysisesti kuormittavia töitä. Ja koulukuraattoriksi ei opiskella vuodessa.
En minäkään vuodessa lakimiehen papereita saanut. Miksi kaikki pitää saada heti mulle nyt? Jäi vanhemmilta kasvatus selvästi väliin. Ällöttävää elättää sunlaisia vinkujia. Itsekkäitä, aina käsi muiden taskussa, kuvittelet selvästi olevasi oikeutettu vain lorvimaan.
Mikäs tekosyy sulla on ettet pysty mitään sotealan töitä tekemään? Ymmärrät varmaan että esim. psykologi, lääkäri, psykoterapeutti ym. ei ole fyysisesti kuormittavia. Miksi ei joku noista kelpaa prinsessalle?
Mulle kelpaisi ainakin. Tosin, psykologiaa pääsee opiskelemaan muutama prosentti hakijoista. Psykoterapeutin opinnot maksavat kymmeniä tuhansia ja lisäksi vaativat tietyn pohjakoulutuksen ja työkokemusta tietyn määrän tietyiltä aloilta. Lääkärin työtä en pystyisi fyysisesti tekemään, en selviäisi fyysisesti todennäköisesti edes opiskeluajasta. En ole tuo kenelle vastasit vaan olen tapaturmaisesti vammautunut ja miettimässä mitä työtä pystyisin fyysisesti tekemään ja vaihtoehdot ovat äärimmäisen minimaaliset. - Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro se vakuutuslääkäreille!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mennyt toinen käsi. Yhden yhtä halkoa en pystyisi hakkaamaan. Sossutukia en saa puolison tulojen vuoksi.
Itse en kyllä voi tajuta kadehtiiko joku todellakin tukien saajia?
Olen erittäin kiitollinen siitä, että olen pysynyt terveenä ja työkuntoisena, olen elättänyt itseni ja lapseni palkallani. en ikipäivänä vaihtaisi osaani kenenkään kanssa joka tuolla tukiviidakossa joutuu seikkailemaan!
Kyllä suon sen että ihminen joka sitä oikeasti tarvitsee, apua saa. Lusmuilua ja työn vieroksumista en hyväksy, ja valitettavasti kaksi sellaista tapausta tiedän. Eivät he kuitenkaan leveästi elä joten sitä nyt ei luulisi kenenkään kadehtivan. Totta kai harmittaa ja suututtaa se, että jotkut heittäytyvät siivellä elämään.
Kateus on asia jota en ylipäätään ymmärrä. Tosin muistan että kadehdin ihan oikeasti naapurin olohuoneen kristallikruunua lapsena, ja siksi haukuinkin sitä rumaksi. Että on sitä tullut kadehdittuakin...