Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies synnytykseen mukaan vaiko ei?

Vierailija
02.12.2022 |

Mielipiteitä puolesta ja vastaan, kiitos.

Erityisesti miesten kommentit kiinnostaa jotka olivat vaimonsa synnytyksessä. Olisitko mennyt jos olisit jälkikäteen saanut valita?

Kommentit (222)

Vierailija
81/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin mukana. Välittömästi synnytyksen jälkeen naiselle tuli sairaskohtaus ja minä olin se henkilö, joka hälytti välittömästi lisäapua kun hoitohenkilöstö puuhasi muuta. Naisen hengenlähtö oli todella lähellä ja jokainen pienikin hetki oli pelastumisen kannalta tärkeä. Tällaisia kohtauksia tulee harvakseltaan mutta kun se osuu kohdalle niin kaikki on pelissä.

Miksi puhut omituisesti "naisesta" etkä vaimosta tai kumppanista tai rakkaasta?

Nainen hankitaan yhtä tarkoitusta varten :)

Keski-iässä on avioeropiikki. Sori jos elit jossain vaaleanpunaisessa hötössä.

Vierailija
82/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään verta 😕

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän miestä tarvitaan siinä raskauden aloittamis- kuin päättämisvaiheessa.

Tiineys on yksi yleisimmistä murhamotiiveista...

Vierailija
84/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sinne mukaan piti päästä, vaikka ei minusta nyt varmasti mitään seuran pitämistä kummempaa apua ollut. Tositohinoiden hetkellä lähinnä jäkitin kaikilla kerroilla pääpuolessa kiltisti tuolillani - en ole muutenkaan mikään jalkkisvalmentajatyyppi ja mölyäjä.

Sektiosalissa aika sama homma.

Yhden kerran yhdessä jännitettiin miten käy, kun vastasyntynyt kiikutettiin suoraan tehoelvytykseen nurkan taakse. Ehkä tuossa kohtaa eniten henkisestä tuesta oli iloa kun molemmilla oli kova huoli päällä.

Ja mukavahan niitä tulokkaita on pestä ja paketoida ensimmäistä kertaa.

Kyllä kai tuonne nyt joutaa jokainen isä? Ainutkertainen juttu kuitenkin.

Vierailija
85/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo repesi synnytyksessä ja se näky syöpyi mieleeni. Näen joskus siitä painajaisia enkä saa asiaa pois mielestäni. Vaimo ihmettelee kun en halua seksiä vielä 5 vuodenkaan jälkeen.

miten niin vaimo repesi? tarkoitatko että vaimolla repesi hermot täysin?

Vierailija
86/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen isä ei olisi paikalla seuraamassa lapsensa syntymää?

Heti tuomitsemassa! Ehkä esim. sellainen mies ei halua synnytykseen, joka ei kestä edes verenpaineen ottamista itseltään vaan alkaa tulla huono olo. Tai jolla on traumaattisia kokemuksia sairaaloista.

Meitä ihmisiä on moneksi, ja sinun pitäisi kehittää sitä erilaisuuden sietokykyä tuon tuomitsevuuden ja normatiivisuuden sijaan. :)

Vierailija
87/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälkikäteen ajateltuna ei olisi kannattanut lasten isää ottaa mukaan. Jälkikäteen olen ajatellut, että mukana oleminen oli hänelle enemmän kunnia- asia tai oikeastaan sellainen asia, josta ei voi kieltäytyä. Mies olikin vanhempiensa silmissä oikea sankari. Oikeasti mies oli lähinnä turha ja tiellä. Ei hänestä seuraa ollut. Synnytyksessä synnyttäjän täytyy voida keskittyä itseensä eikä miehen viihdyttämiseen. Jälkikäteen mies kommentoi joitain asioita "mitä sä silleen sanoit?". Mitään asiatonta tai oikeasti outoa en sanonut, mutta miehen mielestä olisi pitänyt olla vain hiljaa. Vauvavuosi paljasti miehen todelliset karvat, joten mies on nykyään entinen.

Kävikö hän läpi sukupuolenvaihdosleikkauksen?

Vierailija
88/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta halusin mieheni mukaan synnytykseen ja ilman muuta hän halusi myös itse. Kolme kertaa. Liikuttava kokemus molemmille. Kolme kertaa.

Vierailija
89/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo repesi synnytyksessä ja se näky syöpyi mieleeni. Näen joskus siitä painajaisia enkä saa asiaa pois mielestäni. Vaimo ihmettelee kun en halua seksiä vielä 5 vuodenkaan jälkeen.

Luuseri.

Vierailija
90/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja pelkään pyörtyväni siellä. Onko minusta mitään hyötyä jos yksi hoitaja joutuu elvyttämään minua?

Mistä lähtien pyörtyneitä on pitänyt elvyttää?

Vierailija
91/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja pelkään pyörtyväni siellä. Onko minusta mitään hyötyä jos yksi hoitaja joutuu elvyttämään minua?

Korjaan vähän, olet poika etkä mies jos pyörryt tuollaisessa...

Höpö höpö. Miehetkin ovat erilaisia, koeta tajuta se.

Vierailija
92/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaatuu ja lyö päänsä?

Vierailija
93/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ensimmäinen kerta kun kuulen, että joku mies itse haluaa mennä seuraamaan synnytystä. Yleensä sinne mennään naisen mieliksi.

Ehkä täällä on valikoitunut otos miehiä - eivät kai ns. tavalliset miehet kirjoittele vauvapalstalle.

Kysyin pojaltani heidän odottaessaan vauvaa, aikooko hän mennä mukaan synnytykseen. Hän katsoi minua aivan hölmistyneenä ja vastasi, että tottakai menen, miksen menisi? Hän ei pyöri tällä palstalla, tuskin edes tietää tällaisen olemassaolosta, kun ei Suomessa asu.

Vierailija
94/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli ihana tuki, apu ja tsemppari synnytyksessä. Hänelle se oli yksi elämänsä tärkeimpiä kokemuksia. Varsinkin se hetki, kun sai oman tyttären syliin kosketti syvältä. Hän koki vahvaa yhteenkuuluvuutta ja valtavaa rakkautta.

Ja eipä se alapäänkään katsominen tuntunut häntä mitenkään hämmentävän. Kertoi mulle minkä verran vauvaa näkyy, kannusti jaksamaan, antoi mehua, piti kädestä ja toisesta jalasta kiinni ponnistusvaiheessa.

Jos mies haluaa tulla mukaan niin älkää evätkö sitä mahdollisuutta. Parhaimmillaan se on yhteinen matka ja rakkaudellinen kokemus. Keskustelkaa etukäteen synnytyksestä, toiveista, sekä siitä millaista tukea toivot ja miten sitä voi antaa.

Itselleni mieheni läsnäolo toi valtavasti turvallisuudentunnetta. Sairaala on minulle vaikea ympäristö sietää.

Vierailija
95/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaatuu ja lyö päänsä?

Sitten hän huutaa Auts ja saa mustelman kalloonsa. Tai jos kallo murtuu, niin ei siinä sitten enää elvytys auta.

Vierailija
96/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan miehen on olla siellä kuvaamassa kun vauva tulee, ei kätilöllä ole aikaa sellaiseen.

Vierailija
97/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en naisena olisi halunnut synnytykseen mukaan, mutta eipä kauheasti ollut vaihtoehtoja. Isille jostain syystä annetaan alusta asti mahdollisuus valita vanhemmuudesta vain kivat osiot. Äidit hoitavat sitten kaikki kirjaimellisetkin pas-kahommat, koska jonkun on pakko. Sanoisin että se isä nyt kuitenkin pääsee synnytyksessä todella vähällä, vaikea nähdä, miten seuran pitäminen olisi liikaa vaadittu.

Vierailija
98/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta halusin mieheni mukaan synnytykseen ja ilman muuta hän halusi myös itse. Kolme kertaa. Liikuttava kokemus molemmille. Kolme kertaa.

Saman verran kuin afrikkalaiset. Toivottavasti siis afrikkalaiseen elintasoon.

Vierailija
99/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes harkitsisi raskautta miehen(?!) kanssa, josta ei ole osallistumaan(!) synnytykseen - - tai jota en itse jostain kumman syystä(?!) haluaisi mukaan.

Jos miehetkin synnyttäisivät, niin kuinka moni epäröisi, että kannattaako äitiä ottaa mukaan?!

Vierailija
100/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ensimmäinen kerta kun kuulen, että joku mies itse haluaa mennä seuraamaan synnytystä. Yleensä sinne mennään naisen mieliksi.

Ehkä täällä on valikoitunut otos miehiä - eivät kai ns. tavalliset miehet kirjoittele vauvapalstalle.

Kysyin pojaltani heidän odottaessaan vauvaa, aikooko hän mennä mukaan synnytykseen. Hän katsoi minua aivan hölmistyneenä ja vastasi, että tottakai menen, miksen menisi? Hän ei pyöri tällä palstalla, tuskin edes tietää tällaisen olemassaolosta, kun ei Suomessa asu.

Tämä. Saattaahan olla vielä itsekin napanuorasta kiinni emässään.