Mies synnytykseen mukaan vaiko ei?
Mielipiteitä puolesta ja vastaan, kiitos.
Erityisesti miesten kommentit kiinnostaa jotka olivat vaimonsa synnytyksessä. Olisitko mennyt jos olisit jälkikäteen saanut valita?
Kommentit (222)
Ei ihminen ole muuta kuin primitiivinen vaistojensa orjuuttama elukka, joka tekee väkisin lisää väkeä valmiiksi ylibuukatulle saastuneelle pallolle kuolemaan.
Olen mies ja pelkään pyörtyväni siellä. Onko minusta mitään hyötyä jos yksi hoitaja joutuu elvyttämään minua?
Leikkinukella leikkimisestä pitäisi tehdä sosiaalisesti hyväksyttävämpää. Sitä ei tarvitse saattohoitaa eikä haudata, mutta emä pääsee silti tuuppaamaan vankkureita ja terhakkaasti huoltamaan.
Millainen isä ei olisi paikalla seuraamassa lapsensa syntymää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Det är väl mannen som besluter om den saken? Det lär nog klarna då beräknad tid är i handen.
Pelkurit pysyköön pois fitusta ja synnytyssalista.
Helt av samma åsikt. Om mannen inte har något viktigare att göra kan den likväl spendera sin tid vid en förlossning.
Kaikki muut apinalajit ovat uhanalaisia paitsi ihminen. Ehkä ap tarkoittaa niiden tekemistä lisää.
Vastasyntynyt vauva otetaan hätääntyneeltä äidiltään ja heitetään teuraaksi, jotta ihmislapset joita ei ole liikaa, voivat lutkuttaa sille tarkoitetun maidon.
Itselläni ei ole lapsia, mutta jos olisi ajankohtaista ja se kävisi kaikille niin tottakai tulisin tueksi ja avuksi synnytykseen. Osaan olla vouhottamatta ja olematta tiellä.
T: Mies
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja pelkään pyörtyväni siellä. Onko minusta mitään hyötyä jos yksi hoitaja joutuu elvyttämään minua?
Ei sinua kukaan elvytä. Ihan itse nouset lattialta ylös kun tokenet.
Vierailija kirjoitti:
Korjaan vähän, olet poika etkä mies jos pyörryt tuollaisessa...
Vaimo repesi synnytyksessä ja se näky syöpyi mieleeni. Näen joskus siitä painajaisia enkä saa asiaa pois mielestäni. Vaimo ihmettelee kun en halua seksiä vielä 5 vuodenkaan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskalainen lääkäri Leboyer, joka kehitti pehmeän syntymän, oli sitä mieltä, että jos mies näkee synnytyksen sieltä alapäästä käsin, niin se voi haitata parin seksuaalielämää miehen kannalta. Onhan se aika rankkaa touhua, enkä naisena tiedä haluaisinko edes itse nähdä sitä.
Mä olen myös kuullut, että tämä iso riski jos mies joutuu alapäähän, voi ihan pysyvästikin tuhota parin seksielämän. Omalleni painotin visusti: pysy pääni vierellä ja hyvinhän se meni!
För dem som det är sådär svårt för är det kanske bäst att de inte förökar sig? Människosläktet är redan tillräckligt svagt så som det är. Allehanda störda kunde låta bli att bidra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En huolisi miestä mukaan.
Näin olen itse naisena ajatellut etten ehkä haluaisi miestä mukaan koska haluaisin pitää jotkut asiat yksityisenä. Toisaalta mietin onko oikein kieltää mieheltä kokemus nähdä ensimmäisen lapsensa syntymä?
Mitä jos itselle tapahtuu jotain synnytyksessä eikä mies saanut olla paikalla?
Mies voi istua käytävällä ja hänet sitten huudetaan sisään, kun vauva on syntynyt tai jos olet kuolemaisillasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaan vähän, olet poika etkä mies jos pyörryt tuollaisessa...
Poikina ja tyttöinä ne lisääntymiset hoidetaankin, sillä silloin ihminen on aivoistaan vielä keskenkasvuinen.
Nyxä ei halunnut tulla niin otin salaa synnytykseen exän. Lopulta kävi niin että jäin kiinni pettämisestä ja lapsi paljastuikin olevan exän ja kätilö moitti toimintaani ja nyxä oli mustis. Elämme nyt neljästään saman katon olla mä, exä, muksu ja nyxä.
Vierailija kirjoitti:
Nyxä ei halunnut tulla niin otin salaa synnytykseen exän. Lopulta kävi niin että jäin kiinni pettämisestä ja lapsi paljastuikin olevan exän ja kätilö moitti toimintaani ja nyxä oli mustis. Elämme nyt neljästään saman katon olla mä, exä, muksu ja nyxä.
Ja muxus exä, nyxä ja muxu.
Minulla ei ole lapsia, mutta jos joskus tulee olemaan, en halua miestä mukaan. Olen sellainen ihminen, että jos olen ahdistunut ja kovissa kivuissa, käperryn ikäänkuin itseeni, enkä pysty keskittymään mihinkään muuhun. Löydän voimaa itsestäni. Kaikenlainen toisen ihmisen hössötys tai huomioiminen sellaisessa tilanteessa ahdistaa. Olen myös sitä mieltä, että jotkin asiat haluan pitää yksityisinä.
Naiset ovat synnyttäneet vuosituhansia ilman miesten läsnäoloa. Miehet synnytyksessä on ihmiskunnan historian kannalta varsin uusi asia.
Omani isänikään ei ollut minun eikä veljeni syntymässä mukana, emmekä ole siitä mitenkään traumatisoituneet, eikä se ole vaikuttanut väleihimme millään tavalla.
Enemmän miestä tarvitaan siinä raskauden aloittamis- kuin päättämisvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Millainen isä ei olisi paikalla seuraamassa lapsensa syntymää?
Synnytys ei ole miehen paikka, koska se kuuluu naiselle yksinään. Miehenä odotin kotona ja näin vauvan vasta kun äitinsä kanssa kotiutuivat.
Siis mitä *ttua? Kunnon mies/isä todellakin haluaa olla mukana vastaanottamassa syntyvää lastaan ja on äidin tukena.