Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies synnytykseen mukaan vaiko ei?

Vierailija
02.12.2022 |

Mielipiteitä puolesta ja vastaan, kiitos.

Erityisesti miesten kommentit kiinnostaa jotka olivat vaimonsa synnytyksessä. Olisitko mennyt jos olisit jälkikäteen saanut valita?

Kommentit (222)

Vierailija
21/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisella ei ole mitään oikeutta kieltää miestä, isää, olla mukana lapsensa syntymässä. Näkee kommenteista kuinka itsekeskeisiä naiset ovat.

Jos mies häiritsee synnytyksen kulkua, kätilöillä on oikeus poistaa mies synnytyssalista. Synnyttäjä sen päättää.

Vierailija
22/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat paskaa. Synnytin yksin. Ja kasvatin yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi helv. sektioon ehkä muihin ei.

Vierailija
24/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies toi pizzan synnytykseen, vähän alkoi vtuttaa kun se söi vaan.

Vierailija
25/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän siellä joku olla vetämäs.

Vierailija
26/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisella ei ole mitään oikeutta kieltää miestä, isää, olla mukana lapsensa syntymässä. Näkee kommenteista kuinka itsekeskeisiä naiset ovat.

Jos mies häiritsee synnytyksen kulkua, kätilöillä on oikeus poistaa mies synnytyssalista. Synnyttäjä sen päättää.

Olisinpa tiennyt tuon, niin olisin häiriköinyt.

Vierailija
27/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mieshän ponnistaa kun käsky käy

Vierailija
28/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisinpa tiennyt tuon, niin olisin häiriköinyt.

Sinä olisit voinut vain kävellä salista ulos ihan vapaasti. Ei toisten työpaikalle kannata mennä riehumaan. Erohan teille tuli kuitenkin.

Vierailija
29/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies toi pizzan synnytykseen, vähän alkoi vtuttaa kun se söi vaan.

Möikö lippuja kavereille?

Vierailija
30/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa tabu aiheita ja yksi niistä on se, että eivät kaikki lapsia haluavat naiset (eivätkä miehet) halua tasa-arvosta parisuhdetta, jossa lapsen kasvatus ja vastuu jaettaisiin edes suunnilleen tasan fifti -fifti. 

Vierailija
31/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lääkärin suosituksesta suunniteltu sektio, mutta miehen läsnäolo oli tosi tärkeää kummallekin meistä. Ei tähän varmaankaan ole mitään yhtä oikea vastausta. Kannatta keskustella ajoissa ja avoimesti, mutta kunnioittavasti kummankin ajatuksista ja toiveista synnytyksen suhteen.

Vierailija
32/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kieltäytyy päästämästä miehesi mukaan synnytykseen, se on hänelle selvä merkki, että kyseessä on sinun vauvasi.

Vierailija
33/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin mukana. Välittömästi synnytyksen jälkeen naiselle tuli sairaskohtaus ja minä olin se henkilö, joka hälytti välittömästi lisäapua kun hoitohenkilöstö puuhasi muuta. Naisen hengenlähtö oli todella lähellä ja jokainen pienikin hetki oli pelastumisen kannalta tärkeä. Tällaisia kohtauksia tulee harvakseltaan mutta kun se osuu kohdalle niin kaikki on pelissä.

Kiitos kommentista. Tällaisia asioita ei osaa huomioida ilman kokemuksia!

Vierailija
34/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli mukana mutta pidin huolen, että pysyy pään puolella. Myös kätilöille sanoin, että jos minä en ole toimintakykyinen, niin katsokaakin, että mies ei eksy alapään puolelle.

Vierailija
35/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ensimmäinen kerta kun kuulen, että joku mies itse haluaa mennä seuraamaan synnytystä. Yleensä sinne mennään naisen mieliksi.

Ehkä täällä on valikoitunut otos miehiä - eivät kai ns. tavalliset miehet kirjoittele vauvapalstalle.

Vierailija
36/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies oli mukana mutta pidin huolen, että pysyy pään puolella. Myös kätilöille sanoin, että jos minä en ole toimintakykyinen, niin katsokaakin, että mies ei eksy alapään puolelle.

Kätilö oli kehottanut miestä kurkkaamaan, kun lapsen pää alkoi näkyä. Eipä tuo siitä traumatisoitunut, aikuinen mies kun on.

Vierailija
37/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ensimmäinen kerta kun kuulen, että joku mies itse haluaa mennä seuraamaan synnytystä. Yleensä sinne mennään naisen mieliksi.

Ehkä täällä on valikoitunut otos miehiä - eivät kai ns. tavalliset miehet kirjoittele vauvapalstalle.

Mikä toiselle tavallsita toisellen täysin tavatonta. - En äkkiseltään muista yhtään kaveriani tai ystävääni, jonka mies ei olisi halunnut olla mukana lapsiensa synnytyksessä mukana. Onkohan tämä myös ikäpolvi kysymys.

Vierailija
38/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä (olen nainen). Tätä ehkä pelkään eniten että mies suostuisi paikalle sen takia että "kuuluu" tai että ajattelee sen olevan kunniallista. Mies on maailman ihanin ja rakkain mutta pelkään synnytyskokemuksen olevan sen verta rujo kokemus että mies saa traumoja siitä kokemuksesta kun eipä se nyt yleensä mitään leffasta revittyä ole vaan voi olla aika hyvinkin rujoa.

Vierailija
39/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä (olen nainen). Tätä ehkä pelkään eniten että mies suostuisi paikalle sen takia että "kuuluu" tai että ajattelee sen olevan kunniallista. Mies on maailman ihanin ja rakkain mutta pelkään synnytyskokemuksen olevan sen verta rujo kokemus että mies saa traumoja siitä kokemuksesta kun eipä se nyt yleensä mitään leffasta revittyä ole vaan voi olla aika hyvinkin rujoa.

Avautumisvaihe voi olla pitkä ja siinä kaipaa seuraa. Ei siinä veri lennä. Ponnistusvaihe on eri, jos mies ei siinä halua olla mukana. Sekin voi kestää vain minuutteja.

Vierailija
40/222 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni ainakin ihan suuttui, kun kyseenalaistin (loppuraskaus ja hormonit...) hänen halunsa olla mukana synnytyksessä. Mutta hänpä onkin oikea kunnon mies eikä mikään pojankloppi.