Te jotka olette pettäneet kumppanianne, mikä teillä johti pettämiseen?
Kommentit (128)
Täydellinen mies, ihana ilta, loistava tilaisuus. Ja toisaalta: kotona pihtaava ja kaikesta valittava puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Koska meillä oli todella vahva yhteys ja rakastuimme. En kuitenkaan hänen kanssaan jatkanut vaan perustin perheen mieheni kanssa. Puoli vuotta fwb-suhde ja sitten se jäi siihen.
Tämä on se mikä unohtuu aina niiltä, jotka jauhaa kerran pettää aina pettää mantraansa. Ihminen saattaa aidosti rakastua vaikka on jo pariutunut. Sitä ei aina ja toistuvasti tapahdu. Tällöin ei aina petä uudelleen.
-kerran toiseen rakastunut, vain jänen kanssaan pettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat ihan hiton oksettavia 🤮
Joo ei näitä kommentteja pysty yläpeukuttamaan. Itse kun on kerran pahasti petetyksi tullut ja tietää kuinka moni on kokenut saman, tuntuu vain pahalta nämä perustelut mm. "se vaan tuntui hyvältä", "ero oli jo mielessä" tai "kännikiima päällä".
Ikinä kun pettämiselle ei löydy mitään perusteltua, oikeutettua syytä. Aina ensin ero, jos nykyinen suhde ei tyydytä. Kaikista halvimpia selityksiä ovat nämä känniin vetoamiset. Jos ei pysty itseään kännissä kontrolloimaan sen vertaa, että uskollisena pysyy, niin sitten korkki kiinni.
Ihana pettäjien hyvän mielen ketju, jossa etsitään hyväksyntää omalle p*skalle toiminnalleen ja saadaan vielä muilta kanssaluusereilta "vertaistukea" 😍
Tuli parempi vastaan kuin kotona.
Aloin nuorena seurustella itseäni vanhemman miehen kanssa. Yksinkertaisesti aloin kaivata ikäistäni seuraa. Halusin kokea seksiä nuoren miehen kanssa. Miehelläni oli myös hyvin ahdistava tapa yrittää tehdä minua mustasukkaiseksi. Hän nautti liehitellessään naisia nähteni. Tämä oli viimeinen pisara, ja lopulta ajattelin että saa hänkin kokea mitä on olla mustasukkainen. Sain kaksi kärpästä yhdellä iskulla kun iskin nuoren miehen.
Eihän se siihen jäänyt tietenkään kun hyvän makuun pääsi. Pian sitten erottiin.
Miehen välinpitämättömyys mua kohtaan. Joo joo tiedetään, että olisi pitänyt erota ensin. Ollaan erottu vuosia sitten. Mutta kyllä sitä ennen tuli petettyä kerran jos toisenkin.
Vierailija kirjoitti:
Täydellinen mies, ihana ilta, loistava tilaisuus. Ja toisaalta: kotona pihtaava ja kaikesta valittava puoliso.
Miksi jäit suhteeseen tämän "pihtaavan ja kaikesta valittavan puolison" kanssa? Kenties omaa saamattomuuttasi, oli vaan helpompi jäädä huonoon suhteeseen, sait siitä jotain esim. taloudellisia hyötyjä?
Rakastuin. Erosinkin sitten miehestäni. Sotkuiseksihan se ero meni, niin sotkuiseksi, että olimme tämän uuden rakkaani kanssa erossakin lähes vuoden. Mutta ei meitä pysty pitämään erossa toisistamme mikään. Nyt ollaan tuon "välieron" jälkeen oltu yhdessä viisi vuotta ja rakkautemme vain kasvaa, jos se suinkin on mahdollista. Ja siis ei olla teinejä, vaan keski-ikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat ihan hiton oksettavia 🤮
Joo ei näitä kommentteja pysty yläpeukuttamaan. Itse kun on kerran pahasti petetyksi tullut ja tietää kuinka moni on kokenut saman, tuntuu vain pahalta nämä perustelut mm. "se vaan tuntui hyvältä", "ero oli jo mielessä" tai "kännikiima päällä".
Ikinä kun pettämiselle ei löydy mitään perusteltua, oikeutettua syytä. Aina ensin ero, jos nykyinen suhde ei tyydytä. Kaikista halvimpia selityksiä ovat nämä känniin vetoamiset. Jos ei pysty itseään kännissä kontrolloimaan sen vertaa, että uskollisena pysyy, niin sitten korkki kiinni.
Niin, itse näitä en lue sillä tavalla että olisi oikeutettua tai selittelyä. Vain erilaisia syitä.
Humalakin voi olla syy (siinä rinnalla se että tällaiselle henkilölle tärkeämpää voida nauttia ja humaltua kuin se että on uskollinen)
Itse en ole pettänyt mutta 17v liittoa takana, en pidä poissuljettuna sitä että mieheni olisi joskus näiden vuosien aikana saattanut hairahtua tai kumpi tahansa joskus tulevaisuudessa pettää. Toivon toki että sitä ennen osaisimme keskustella ja vaikka ryhtyä sovitusti avoimempaan liittoon.
Ja elämme ihan tavallista parisuhdetta jossa lapsia ja seksiä. Mutta kaikkea ei voi etukäteen tietää.
Vierailija kirjoitti:
Koska seksi on kivaa, mutta puolisoa se ei niin kiinnosta. Ja kaikkeni olen tehnyt, on puhuttu ja annettu olla. Ei niin mitään tapahdu muuta kuin että elämä menee hukkaan.
Mutta ero ei ole vaihtoehto, koska?!
Koska vaimo ei antanut. Olepa vuosi ilman vinkumaan, niin kyllä se alkaa koitella. Vaimon vika siis ihan täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jäit suhteeseen tämän "pihtaavan ja kaikesta valittavan puolison" kanssa? Kenties omaa saamattomuuttasi, oli vaan helpompi jäädä huonoon suhteeseen, sait siitä jotain esim. taloudellisia hyötyjä?
Laiskuus, muutoksenpelko ja mukavuudenhalu. Ja kyllä me kavereita ollaan. Liian urautuneita vain. Huumori korvaa seksin puutteen.
Ah, kuinka raikas ketju vauvapalstalla. Kuinka rohkeaa ja kuumaa intohimoa. Pettäminen on aina vain seuraus ehdottomudesta ja ohikävelemisestä. Petettyjen tulisi aina pyytää anteeksi pettäjiltä kuinka välinpitämättömiä ovat olleet.
Olin jumissa liitossa (talouden ja lapsiperhearjen takia), jossa kumppanille oli paljon narsistisia piirteitä enkä koskaan kokenut itseäni rakastetuksi. Eikä mikään puhe auttanut. Heikolla hetkellä hain kaunista tunnetta muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska seksi on kivaa, mutta puolisoa se ei niin kiinnosta. Ja kaikkeni olen tehnyt, on puhuttu ja annettu olla. Ei niin mitään tapahdu muuta kuin että elämä menee hukkaan.
Mutta ero ei ole vaihtoehto, koska?!
Lapset. Ja muuten mukava elämä.
Ei jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Olin jumissa liitossa (talouden ja lapsiperhearjen takia), jossa kumppanille oli paljon narsistisia piirteitä enkä koskaan kokenut itseäni rakastetuksi. Eikä mikään puhe auttanut. Heikolla hetkellä hain kaunista tunnetta muualta.
Seksistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana pettäjien hyvän mielen ketju, jossa etsitään hyväksyntää omalle p*skalle toiminnalleen ja saadaan vielä muilta kanssaluusereilta "vertaistukea" 😍
Taidat olla niitä kotiolojen sulostuttajia, jotka vaan kitisee kaikesta? Tai järjestelee tilkkukokoelmaansa kaiket illat? Istuu pelkissä kokouksissa? Lukee mieluiten Kafkaa tohvelit jalassa ja seksi on jotain muinaista?
Ei, vaan olen moraalin sekä tunteet omaava ihminen, joka on luvannut olla kumppanilleen uskollinen ja sellaisena myös aion pysyä. Jos suhteessa asiat syystä tai toisesta alkaisivat mennä ylitsepääsemättömän huonoksi tai seksielämä kärsisi liikaa, eroaisin. Pettäjiä en osaa arvostaa ja itseäni en sietäisi katsoa peiliin, jos olisinkin yksi heistä. Nämä asiat tietysti teille pettäjille täysin vieraita.
Kiimassa se tuntuu niin älyttömän mukavalta, eikä lampi soutaen kulu!