Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen! Mikä on ollut vaikein RUOKA minkä olet valmistanut?

Vierailija
01.12.2022 |

Onnistuiko se?

Kommentit (95)

41/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perunat keitin. Meni muuten hyvin mut vesi unohtui.

Perunat ei tarvitse vettä ollenkaan kun ne höyryttää höyry kattilassa ja terveellisintä ne on syödä kuorineen höyrytettynä kypsytettyä joista saa kaikki vitamiinit ja kuidut irti. 

Minä teen lopuista perunoista kuorineen pilkottuna uuniperunoita joidenka päälle laitan juusto raastetta ja riputtelen voin makuista öljyä päälle. Sekä mausteina valkosipulia puristettuna sekä muita mausteita kuten paprika jauhetta, kurkumaa ja oregaanoo. 

Kun perunoita ei kuori eikä keitä vedessä niin ei tule mitään puutostauteja vaikka eläisi pelkällä perunalla. Olen köyhinä opiskelu aikoina elänyt paljon pelkällä perunalla. Makaroonissa ei ole mitään ravintoaineita niin että siihen ei kannata tuhlata. 

Vaikeinta ruokaa en edes ole yrittänyt kun en ole kulinaristi eikä sellaiset kiinnosta. Olen kokki koulun käynyt eikä sellaiset ihme erikoiset piiperrykset ole ollenkaan minun juttuni enkä saa sellaisista mitään maku nautintoja ja on kokeiltu kaikkia. 

Millä höyrytät, jos et vettä käytä ?

Vierailija
42/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piparkakkutalo. Ei onnistu. Välillä sortuu, välillä pysyy jotenkuten kasassa.

Minä ratkaisin piparkakkutalo-ongelman tekemällä sen tavallisesta aaltopahvista. Kuumaliimalla kasaan ja perinteiset sokerimassa- / tomusokerikoristeet.

Mahtoi maistua hyvälle se tekele !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimekesänä rauhallisesti loikoilin mökkiin katolla kun kuulin rannalta laukauksen, oli ihan alkukesä. En ajatellut asiaa enempää koska ajattelin että joku ampui jonkun koelaukauksen kun olemme hyvin syvällä erämaassa meren rannalla. Illalla menimme koiran kanssa rantaan ja vedessä lentokyvytön sorsa!

Sorsaparka riuhtoutui karkuun säälittävästi kaakattaen mutta lentoon pääsemättä. Sorsa kuitenkin rauhoittui syömään kaislikon suojiin kun menimme kauemmas.

Katsoin että pakkotila, ammuin sorsan ilmakiväärillä

Käsissäni oli siis pullea alkukesän sinisorsa. Siipiluu oli poikki ja sorsa siis "laillinen saalis"!

Tein linnun ohjeen mukaan uunissa savipadassa alkukesän yrttien ja luonnonantimien kanssa- se oli ihanaa, koivunkantosieniä laitoin sorsan kanssa!

Mutta vaikeus tässä ruuassa oli sorsan höyhenten poistaminen ensikertalaisena, lopulta kuitenkin sain sorsani kynittyä- höyheniä oli valtavasti kaikkialla ympäri mökkiin pihaa!

Tuo ilmakivääri Gaming g-magnum jolla harjoittelen joskus huvikseni pilkka-ammuntaa mökkiin pihalla!

N42, single, kauniiksi viimeksi tänään kuvistaan kehuttu (ei, en käytä filttereitä!)

Vierailija
44/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin kerran myös siansorkkien valmistusta, ehkä se oli vähän extremeä, enkä aio tehdä toiste, mutta tulipa maisteltua sekin. 

Vierailija
45/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piparkakkutalo. Ei onnistu. Välillä sortuu, välillä pysyy jotenkuten kasassa.

Kuinka unohdin tämän romahdusherkän ihanuuden. Pikkutupakin on niin vaikea saada nätisti kasaan. :D

Vierailija
46/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa en ole tehnyt, mutta työläin on kaalilaatikko.

Vierailija
47/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkokastike. Siitä tulee joko limamöykkyjä tai paahtokiisseliä, mutta ei kastiketta.

Vierailija
48/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupuuro ja piparit. Aattelin, et tän mä handlaan, vaikken mikään hyvä ruuanlaittaja olekaan. Vaikeusastetta lisäsi, että olin muun alan opettajana kotitalouden sijaisena ja ylivilkas yläkouluryhmä (25) tekemässä. Toinen ope pois, joten juoksin kahden opetuskeittiön väliä neuvomassa. No, kyllä siellä pari keittiöryhmää tais saada puuron onnistumaan, monilla kärähti, kun eivät jaksaneet/tajunneet sekoittaa tarpeeksi. Piparit onnas noin puolella. Osa söi yön timppa -pipareita. Hiki tuli itsellä. Ei ollu oikein mun juttu.

Vierailija
49/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin kokonaisen sian uuniin.

Se muhii siellä jouluun asti. Hyvää on varmasti.

Vaikea laittaa uuniin kun verta tuli niin paljon.

Onnistuin lopulta.

Vierailija
50/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ruoka ole ollut vaikea vaikea, mutta tarte tatinin keikauttaminen on aina hermoja raastavaa! Varsinkin kun sen tekee kunnon valurautapannussa ja se pannu itsessään jo painaa kamalasti ja se pitäisi kuumana keikauttaa niin, että kaikki karamellisoossit yms. ei leviä pitkin keittiötä. Joka kerta olen onnistunut siinä, mutta joka kerta se jännittää älyttömästi.

Vierailija
51/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beef Wellington. En saa pakettia käärittyä tasaiseksi, joten sienet ovat toispuoleisesti. Lisää harjoitusta tarvittaisiin, mutten tiedä, onko intoa tehdä sitä.

Vierailija
52/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin kerran myös siansorkkien valmistusta, ehkä se oli vähän extremeä, enkä aio tehdä toiste, mutta tulipa maisteltua sekin. 

Hyyyyyi. Mieti missä kakkliejussa ne on elämänsä pyörineet ja sä imeskelet niitä.

Vierailija
53/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyyyyyi. Mieti missä kakkliejussa ne on elämänsä pyörineet ja sä imeskelet niitä.

On makkarankuorestakin mennyt paskaa läpi mutta ihan tyytyväisenä ihmiset sitä syö.

Vierailija
54/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On makkarankuorestakin mennyt paskaa läpi mutta ihan tyytyväisenä ihmiset sitä syö.

Totta. Itse en kyllä syö.

Vierailija
55/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veggie kirjoitti:

Lempiruokani kasvislasagnen tekeminen on lähinnä työlästä, mutta ei . Pitää pilkkoa ja kuullottaa kasvikset ja juurekset. Pitää tehdä tomaatti-kasviskastike. Pitää tehdä valkokastike. Pitää raastaa juustoraaste lasagnen pinnalle. Tiimissä tämäkin ruoka hoituisi sujuvasti.

Samoin kasvis-moussaka on yksin tehtynä työläs. Pitää pilkkoa munakoisot ja niitä pitää suolalla itkettää jääkaapissa tovi. Pitää tehdä valkokastike. Pitää pilkkoa sipulit ja kuullottaa ne. Pitää paistaa pannulla soijarouheet. Pitää tehdä juustoraaste. Tiimissä tämäkin ruoka sujuu nopeasti.

Kasvis ja kasvis ja ainiin soija!! Mitä jos tunkisit molemmat ahteriisi.

Hyvin tehty kasvislasagne on oikeesti todella hyvää, vaikka sekasyöjänä tykkään perinteisestä jauhelihaversiostakin kovasti. Itse en laita mitään soijaa, vaan tuoreita kasviksia ja vihanneksia, juustokastikkeeseen Koskenlaskijaa. Hyvää tulee.

Vierailija
56/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku yks lakka mousse joskus. Se ei onnistunut

Vierailija
57/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riekkoa Palacen tapaan. On monivaiheinen, mutta ei monimutkainen (tai se riippuu tekijän osaamistasosta). Resepti on Ravintola Palacen edesmenneen keittiömestari Eero Mäkelän.

Ne annospadat, johon riekot kaikkien esivalmistelujen ja -kypsennysten jälkeen laitetaan jäähtyneinä, päällystetään viime vaiheessa kaulitulla voitaikinalla, ja taikinan pitää myös olla kylmä, jotta se kohoaa kauniiksi pyöreäksi kanneksi siihen padan päälle.

Tämä ruoka ei odota syöjiään, muuten se lässähtää. Ja tätä valmistan vain todellisille, hyvää ruokaa arvostaville herkkusuille.

Vierailija
58/95 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veggie kirjoitti:

Lempiruokani kasvislasagnen tekeminen on lähinnä työlästä, mutta ei . Pitää pilkkoa ja kuullottaa kasvikset ja juurekset. Pitää tehdä tomaatti-kasviskastike. Pitää tehdä valkokastike. Pitää raastaa juustoraaste lasagnen pinnalle. Tiimissä tämäkin ruoka hoituisi sujuvasti.

Samoin kasvis-moussaka on yksin tehtynä työläs. Pitää pilkkoa munakoisot ja niitä pitää suolalla itkettää jääkaapissa tovi. Pitää tehdä valkokastike. Pitää pilkkoa sipulit ja kuullottaa ne. Pitää paistaa pannulla soijarouheet. Pitää tehdä juustoraaste. Tiimissä tämäkin ruoka sujuu nopeasti.

Tuohon valkokastikkeeseen helppo vinkki, korvaa 5 dl ranskankermalla johon sekoitetaan 2 dl juustoa. Tein linssilasagnea ja poikani oli hämmästynyt kun kuuli ettei siinä ole lihaa.

.Ja "bolognesen" voi tehdä ihan normaalilla tavalla mutta lihan sijaan paahdetaan munakoisosilppua jos ei noita korvikkeita halua. Ei huomanneet meilläkään lihan puuttumista:)

Vierailija
59/95 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Beef Wellington. En saa pakettia käärittyä tasaiseksi, joten sienet ovat toispuoleisesti. Lisää harjoitusta tarvittaisiin, mutten tiedä, onko intoa tehdä sitä.

Tämä!

Mieli tekisi kokeilla mutta vielä en ole "uskaltanut"

Työläs ja vaikea on mulle eri asioita. Työläitä teen paljonkin (esim kaalikääryleet).

Vierailija
60/95 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filee Wellington. Itse liha onnistuu ja täyte on herkullista, mutta kuori on vaikea saada onnistumaan. Toisaalta kuorella ei paljonkaan väliä itsessään, kunhan pitää lihan mehevänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä