Nainen! Mikä on ollut vaikein RUOKA minkä olet valmistanut?
Kommentit (95)
Veggie kirjoitti:
Lempiruokani kasvislasagnen tekeminen on lähinnä työlästä, mutta ei . Pitää pilkkoa ja kuullottaa kasvikset ja juurekset. Pitää tehdä tomaatti-kasviskastike. Pitää tehdä valkokastike. Pitää raastaa juustoraaste lasagnen pinnalle. Tiimissä tämäkin ruoka hoituisi sujuvasti.
Samoin kasvis-moussaka on yksin tehtynä työläs. Pitää pilkkoa munakoisot ja niitä pitää suolalla itkettää jääkaapissa tovi. Pitää tehdä valkokastike. Pitää pilkkoa sipulit ja kuullottaa ne. Pitää paistaa pannulla soijarouheet. Pitää tehdä juustoraaste. Tiimissä tämäkin ruoka sujuu nopeasti.
Tuohon valkokastikkeeseen helppo vinkki, korvaa 5 dl ranskankermalla johon sekoitetaan 2 dl juustoa. Tein linssilasagnea ja poikani oli hämmästynyt kun kuuli ettei siinä ole lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perunat keitin. Meni muuten hyvin mut vesi unohtui.
Perunat ei tarvitse vettä ollenkaan kun ne höyryttää höyry kattilassa ja terveellisintä ne on syödä kuorineen höyrytettynä kypsytettyä joista saa kaikki vitamiinit ja kuidut irti.
Minä teen lopuista perunoista kuorineen pilkottuna uuniperunoita joidenka päälle laitan juusto raastetta ja riputtelen voin makuista öljyä päälle. Sekä mausteina valkosipulia puristettuna sekä muita mausteita kuten paprika jauhetta, kurkumaa ja oregaanoo.
Kun perunoita ei kuori eikä keitä vedessä niin ei tule mitään puutostauteja vaikka eläisi pelkällä perunalla. Olen köyhinä opiskelu aikoina elänyt paljon pelkällä perunalla. Makaroonissa ei ole mitään ravintoaineita niin että siihen ei kannata tuhlata.
Vaikeinta ruokaa en edes ole yrittänyt kun en ole kulinaristi eikä sellaiset kiinnosta. Olen kokki koulun käynyt eikä sellaiset ihme erikoiset piiperrykset ole ollenkaan minun juttuni enkä saa sellaisista mitään maku nautintoja ja on kokeiltu kaikkia.
Mistä se höyry sinne kattilaan tulee jos ei vedestä? Onko se elohopeahuurua?
Ohis,
minusta vaikein ja työläin ei ole ihan sama asia.
Ajatellaan vaikka (kasvis-)lasagnea: vaikka sen tekee alusta saakka itse, niin ei siinä mitään erityisen _vaikeita_ juttuja ole. Mutta toki se siinä mielessä on _työläs_ ruoka, että pitää tehdä monta erilaista työvaihetta ennen kun ruuan saa uuniin.
Sitten taas esim. pihvien paistaminen juuri oikeanlaisiksi (syöjien toiveiden mukaan) on työvaiheiltaan (pihvit pannulle, pieni vetäytyminen, ja lautaselle) helppo. Mutta se vaikeus tulee siitä, että ovat tasaisesti paistuneet ja yhdelle medium- ja toiselle medium+ jne. mitä onkin haluttu.
Toki tuon oppii helposti kun muutaman kerran tekee! Mutta ainakin itsellä meni muutamia kertoja että oppi pihvin pinnasta lastalla tuntemaan mikä kypsyys on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perunat keitin. Meni muuten hyvin mut vesi unohtui.
Perunat ei tarvitse vettä ollenkaan kun ne höyryttää höyry kattilassa ja terveellisintä ne on syödä kuorineen höyrytettynä kypsytettyä joista saa kaikki vitamiinit ja kuidut irti.
Minä teen lopuista perunoista kuorineen pilkottuna uuniperunoita joidenka päälle laitan juusto raastetta ja riputtelen voin makuista öljyä päälle. Sekä mausteina valkosipulia puristettuna sekä muita mausteita kuten paprika jauhetta, kurkumaa ja oregaanoo.
Kun perunoita ei kuori eikä keitä vedessä niin ei tule mitään puutostauteja vaikka eläisi pelkällä perunalla. Olen köyhinä opiskelu aikoina elänyt paljon pelkällä perunalla. Makaroonissa ei ole mitään ravintoaineita niin että siihen ei kannata tuhlata.
Vaikeinta ruokaa en edes ole yrittänyt kun en ole kulinaristi eikä sellaiset kiinnosta. Olen kokki koulun käynyt eikä sellaiset ihme erikoiset piiperrykset ole ollenkaan minun juttuni enkä saa sellaisista mitään maku nautintoja ja on kokeiltu kaikkia.
Höyrytät perunat ilman vettä? Vau.
Miehiltä et kysy kun niillä on vaikeus erottaa raaka-aineita aterimista/ Omaa ahteriaan sohvasta/ Päätään perCeestään
Inceli porhaltaa jälleen kohti pettymysten viikonloppua. Joutuu itseään pussaamaan uudenvuoden yönä.
Vierailija kirjoitti:
Miehiltä et kysy kun niillä on vaikeus erottaa raaka-aineita aterimista/ Omaa ahteriaan sohvasta/ Päätään perCeestään
Kysyn miehiltä harvemmin koska eivät yhtä viihdyttäviä kuin naiset. Ap
Hapanimelä porsas jessus niitä suurusteita ei onnistunut, enkä yritä uudelleen.
Soija ei ole kasvis se on sian kaltainen sorkkaeläin elää Andien vuorten laaksoissa villinä ja vapaana
Riitta Uosukaisen,entisen eduskunnan puhemiehen Aina Onnistuu kakku,jäi raaaksi,paloi päältä,lässähti..ei ollut Riitav vika.
Pelmenit. En vain saanut taikinasta oikeanlaista ja nyytit hajoilivat keittovaiheessa. Ja se taikinaan ohjehan on maailman yksinkertaisin.
Yritin tehdä tähtitorttuja kotitekoisesta taikinasta. Päin peetä meni. Taikinasta tuli lähinnä joku pikkuleipätaikina, ei lehti-. Leikkasin sitten juomalasilla ympyröitä jotka sivelin luumuhillolla. Vain kaupan taikinaa tästedes.
Vierailija kirjoitti:
Inceli porhaltaa jälleen kohti pettymysten viikonloppua. Joutuu itseään pussaamaan uudenvuoden yönä.
:D
Piparkakkutalo. Ei onnistu. Välillä sortuu, välillä pysyy jotenkuten kasassa.
Pekingin ankkaa on tullut tehtyä. Ongelmaksi meinasi tulla viismauste koska sitä ei ollut lähimarketissa eikä muussakaan tienoon kaupassa, mutta lopulta löytyi sentään kiinanpippuria ja niin päädyin sekoittelemaan itse seoksen. Varsinaisen valmistuksen hankalin vaihe oli riiputtaminen, tiskipöydän päällä keikkui kuivauskaapin kahvassa ja siinä valelin kiehuvalla vedellä. Vaan olipa lopputulos kaiken vaivan arvoinen, aivan älyttömän hyvää.
Rusinakakku. Muutoin meni kaikki hyvin mutta rusinat valuivat paistettaessa kakkuvormun pohjaan ja kakun harjasta tuli ruma ja rikkonainen.
T. Mies
Ei ole tainnut olla mitään kovin vaikeaa, vaikka olen tehnyt työläitä ja monivaiheisia ruokia. Pitkään haudutettavat ruoat vie aikaa, mutta valmistus on yleensä helppoa, tarvitsee vain odottaa jokunen tunti, että ruoka valmistuu. Joskus, kun olen tehnyt kolmesti kypsennettäviä ranskalaisia, pihviä, punaviinikastiketta ja lämpimiä kasviksia, on ollut niin monta rautaa yhtäaikaa tulessa, että on vähän tullut kiire ja hiki ja olisi tarvinnut toisen käsiparin.
Vierailija kirjoitti:
mana puuro . kali. käryleeet .
Mitä ne on, en ole kuullutkaan ?
Vierailija kirjoitti:
Piparkakkutalo. Ei onnistu. Välillä sortuu, välillä pysyy jotenkuten kasassa.
Minä ratkaisin piparkakkutalo-ongelman tekemällä sen tavallisesta aaltopahvista. Kuumaliimalla kasaan ja perinteiset sokerimassa- / tomusokerikoristeet.
Ap se ei ikinä onnistu saamaan:
Ketään nauramaan ()
Ketään itkemään ()
Pildeä ()