Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen! Mikä on ollut vaikein RUOKA minkä olet valmistanut?

Vierailija
01.12.2022 |

Onnistuiko se?

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap se ei ikinä onnistu saamaan:

Ketään nauramaan ()

Ketään itkemään ()

Pildeä ()

Vierailija
22/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veggie kirjoitti:

Lempiruokani kasvislasagnen tekeminen on lähinnä työlästä, mutta ei . Pitää pilkkoa ja kuullottaa kasvikset ja juurekset. Pitää tehdä tomaatti-kasviskastike. Pitää tehdä valkokastike. Pitää raastaa juustoraaste lasagnen pinnalle. Tiimissä tämäkin ruoka hoituisi sujuvasti.

Samoin kasvis-moussaka on yksin tehtynä työläs. Pitää pilkkoa munakoisot ja niitä pitää suolalla itkettää jääkaapissa tovi. Pitää tehdä valkokastike. Pitää pilkkoa sipulit ja kuullottaa ne. Pitää paistaa pannulla soijarouheet. Pitää tehdä juustoraaste. Tiimissä tämäkin ruoka sujuu nopeasti.

Tuohon valkokastikkeeseen helppo vinkki, korvaa 5 dl ranskankermalla johon sekoitetaan 2 dl juustoa. Tein linssilasagnea ja poikani oli hämmästynyt kun kuuli ettei siinä ole lihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perunat keitin. Meni muuten hyvin mut vesi unohtui.

Perunat ei tarvitse vettä ollenkaan kun ne höyryttää höyry kattilassa ja terveellisintä ne on syödä kuorineen höyrytettynä kypsytettyä joista saa kaikki vitamiinit ja kuidut irti. 

Minä teen lopuista perunoista kuorineen pilkottuna uuniperunoita joidenka päälle laitan juusto raastetta ja riputtelen voin makuista öljyä päälle. Sekä mausteina valkosipulia puristettuna sekä muita mausteita kuten paprika jauhetta, kurkumaa ja oregaanoo. 

Kun perunoita ei kuori eikä keitä vedessä niin ei tule mitään puutostauteja vaikka eläisi pelkällä perunalla. Olen köyhinä opiskelu aikoina elänyt paljon pelkällä perunalla. Makaroonissa ei ole mitään ravintoaineita niin että siihen ei kannata tuhlata. 

Vaikeinta ruokaa en edes ole yrittänyt kun en ole kulinaristi eikä sellaiset kiinnosta. Olen kokki koulun käynyt eikä sellaiset ihme erikoiset piiperrykset ole ollenkaan minun juttuni enkä saa sellaisista mitään maku nautintoja ja on kokeiltu kaikkia. 

Mistä se höyry sinne kattilaan tulee jos ei vedestä? Onko se elohopeahuurua?

Vierailija
24/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis,

minusta vaikein ja työläin ei ole ihan sama asia.

Ajatellaan vaikka (kasvis-)lasagnea: vaikka sen tekee alusta saakka itse, niin ei siinä mitään erityisen _vaikeita_ juttuja ole. Mutta toki se siinä mielessä on _työläs_ ruoka, että pitää tehdä monta erilaista työvaihetta ennen kun ruuan saa uuniin.

Sitten taas esim. pihvien paistaminen juuri oikeanlaisiksi (syöjien toiveiden mukaan) on työvaiheiltaan (pihvit pannulle, pieni vetäytyminen, ja lautaselle) helppo. Mutta se vaikeus tulee siitä, että ovat tasaisesti paistuneet ja yhdelle medium- ja toiselle medium+ jne. mitä onkin haluttu.

Toki tuon oppii helposti kun muutaman kerran tekee! Mutta ainakin itsellä meni muutamia kertoja että oppi pihvin pinnasta lastalla tuntemaan mikä kypsyys on.

Vierailija
25/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perunat keitin. Meni muuten hyvin mut vesi unohtui.

Perunat ei tarvitse vettä ollenkaan kun ne höyryttää höyry kattilassa ja terveellisintä ne on syödä kuorineen höyrytettynä kypsytettyä joista saa kaikki vitamiinit ja kuidut irti. 

Minä teen lopuista perunoista kuorineen pilkottuna uuniperunoita joidenka päälle laitan juusto raastetta ja riputtelen voin makuista öljyä päälle. Sekä mausteina valkosipulia puristettuna sekä muita mausteita kuten paprika jauhetta, kurkumaa ja oregaanoo. 

Kun perunoita ei kuori eikä keitä vedessä niin ei tule mitään puutostauteja vaikka eläisi pelkällä perunalla. Olen köyhinä opiskelu aikoina elänyt paljon pelkällä perunalla. Makaroonissa ei ole mitään ravintoaineita niin että siihen ei kannata tuhlata. 

Vaikeinta ruokaa en edes ole yrittänyt kun en ole kulinaristi eikä sellaiset kiinnosta. Olen kokki koulun käynyt eikä sellaiset ihme erikoiset piiperrykset ole ollenkaan minun juttuni enkä saa sellaisista mitään maku nautintoja ja on kokeiltu kaikkia. 

Höyrytät perunat ilman vettä? Vau.

Vierailija
26/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiltä et kysy kun niillä on vaikeus erottaa raaka-aineita aterimista/ Omaa ahteriaan sohvasta/ Päätään perCeestään

Vierailija
27/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inceli porhaltaa jälleen kohti pettymysten viikonloppua. Joutuu itseään pussaamaan uudenvuoden yönä.

Vierailija
28/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiltä et kysy kun niillä on vaikeus erottaa raaka-aineita aterimista/ Omaa ahteriaan sohvasta/ Päätään perCeestään

Kysyn miehiltä harvemmin koska eivät yhtä viihdyttäviä kuin naiset. Ap

Vierailija
29/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapanimelä porsas jessus niitä suurusteita ei onnistunut, enkä yritä uudelleen.

Vierailija
30/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soija ei ole kasvis se on sian kaltainen sorkkaeläin elää Andien vuorten laaksoissa villinä ja vapaana

Vierailija
31/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitta Uosukaisen,entisen eduskunnan puhemiehen Aina Onnistuu kakku,jäi raaaksi,paloi päältä,lässähti..ei ollut Riitav vika.

Vierailija
32/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelmenit. En vain saanut taikinasta oikeanlaista ja nyytit hajoilivat keittovaiheessa. Ja se taikinaan ohjehan on maailman yksinkertaisin.

Vierailija
33/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin tehdä tähtitorttuja kotitekoisesta taikinasta. Päin peetä meni. Taikinasta tuli lähinnä joku pikkuleipätaikina, ei lehti-. Leikkasin sitten juomalasilla ympyröitä jotka sivelin luumuhillolla. Vain kaupan taikinaa tästedes.

Vierailija
34/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inceli porhaltaa jälleen kohti pettymysten viikonloppua. Joutuu itseään pussaamaan uudenvuoden yönä.

:D

Vierailija
35/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piparkakkutalo. Ei onnistu. Välillä sortuu, välillä pysyy jotenkuten kasassa.

Vierailija
36/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekingin ankkaa on tullut tehtyä. Ongelmaksi meinasi tulla viismauste koska sitä ei ollut lähimarketissa eikä muussakaan tienoon kaupassa, mutta lopulta löytyi sentään kiinanpippuria ja niin päädyin sekoittelemaan itse seoksen. Varsinaisen valmistuksen hankalin vaihe oli riiputtaminen, tiskipöydän päällä keikkui kuivauskaapin kahvassa ja siinä valelin kiehuvalla vedellä. Vaan olipa lopputulos kaiken vaivan arvoinen, aivan älyttömän hyvää.

Vierailija
37/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusinakakku. Muutoin meni kaikki hyvin mutta rusinat valuivat paistettaessa kakkuvormun pohjaan ja kakun harjasta tuli ruma ja rikkonainen.

T. Mies

Vierailija
38/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tainnut olla mitään kovin vaikeaa, vaikka olen tehnyt työläitä ja monivaiheisia ruokia. Pitkään haudutettavat ruoat vie aikaa, mutta valmistus on yleensä helppoa, tarvitsee vain odottaa jokunen tunti, että ruoka valmistuu. Joskus, kun olen tehnyt kolmesti kypsennettäviä ranskalaisia, pihviä, punaviinikastiketta ja lämpimiä kasviksia, on ollut niin monta rautaa yhtäaikaa tulessa, että on vähän tullut kiire ja hiki ja olisi tarvinnut toisen käsiparin.

39/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mana puuro . kali. käryleeet .

Mitä ne on, en ole kuullutkaan ?

Vierailija
40/95 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piparkakkutalo. Ei onnistu. Välillä sortuu, välillä pysyy jotenkuten kasassa.

Minä ratkaisin piparkakkutalo-ongelman tekemällä sen tavallisesta aaltopahvista. Kuumaliimalla kasaan ja perinteiset sokerimassa- / tomusokerikoristeet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme